Contralum Ultra

avobenzon/kamfer/novantisol

Zonneallergie (6 meningen)
Zonnebrand (huid) (3 meningen)
Aambeien en vaatscheurtjes (0 meningen)

05-07-2018

Zonneallergie

Helaas is dit uit de handel gehaald. Gebruik nu korrels van utrazon, en elke dag 1 hooikoorts tablet ( begin hier 1 week voordat uk op vakantie ga) en smeer met eucerin allergie zonnebrand factor 20. Tot op heden geen last.
13-07-2016

Zonneallergie

Ook ik gebruikte contrulum ultra al minimaal 20 jaar en werd ook deze zomer geconfronteerd met het feite dat het niet meer verkrijgbaar is. Ik gebruik het voor zonneallergie. Ik heb ook Ultrasun professional protection, extreme sunlotion voor ultra sensitive skin, factor 50 aangeschaft. Het is een prima alternatief en is via internet te bestellen.
12-05-2016

Allergische reactie

Ik gebruik dit middel al een aantal jaar en ik heb net van de huisarts vernomen dat dit middel niet meer verkrijgbaar is door economische redenen en omdat een grondstof niet meer verkrijgbaar is. Erg jammer want ik heb tot nu toe geen ander middel gevonden dat werkt tegen mijn zonneallergie. Weet iemand een goed alternatief?
03-01-2016

Zonneallergie

Ook ik gebruikte contrulum ultra al minimaal 20 jaar en werd afgelopen zomer geconfronteerd met het feite dat het niet meer verkrijgbaar is. Ik gebruik het voor mijn zonne allergie. Mijn apotheek heeft een alternatief aangegeven: ultrasun professional protection, extreme sunlotion voor ultra sensitive skin, factor 50. Ik ben net op zonvakantie geweest naar de Canarische e[lees meer...]ilanden en heb het daar voorzichtig uitgeprobeerd, en het helpt! Ik heb geen last gehad van zonne allergie ondanks de felle zon en daar uitgebreid in zitten. Hopelijk werkt dit middel ook voor anderen. Het is te koop bij de tos en via internet.
27-11-2015

Zonneallergie

Ik gebruik al zeker sinds 1962 contralum ultra, toentertijd voorgeschreven door de hiudarts. Tussendoor heb ik wel eens zonnebrandcreme met factor 50 of hoger (in amerika gekocht toen hier alleen lagere factoren te krijgen waren), maar ook daar kreeg ik uitslag van. Dus weer overgegaan op contralum ultra. Nu hoor ik van de apotheek dat het uit de handel is genomen. Maar we[lees meer...]lk alternatief er is, weten ze niet bij de apotheek. Kennelijk gaan economische redenen boven welzijns- en gezondheidsredenen.
13-11-2015

Allergie

Ik gebruikte contralum dagelijks. Nu is het uit de handel genomen. Jammer. Is er een alternatief?
08-06-2015

Zonneallergie

Ik gebruik al meer dan 20 jaar contralum Ultra, op recept van de huisarts. Enige produkt dat mij goed helpt tegen zonnealergie. Helaas wordt dit product niet meer geleverd aan de apotheek. Enig idee waar deze te koop is. Alvast bedankt
08-06-2015

Zonnebrand (huid)

zonder Contralum Ultra kan ik geen zon op mijn armen rond de elleboog verdragen. NIETS anders helpt mijn huid tegen een heel akelige zonreactie: een huid die millimeters omhoog komt, verschrikkelijk jeukt, volledig kapot gaat en pas na 4 a 5 maanden weer geheeld is. WIE HEEFT NOG 1 OF MEERDERE FLACONS VOOR MIJ??? WIE heeft een werkend alternatief gevonden. Uitproberen is g[lees meer...]een optie want 5 min in zuidelijke zon (is ander licht dan in Ned) geeft meteen die 5 maanden ellende.
29-04-2015

Huidkanker

Fijn zonnebrandmiddel die mijn (bestraalde, beschadigde) huid al jaren beschermd en verzorgd. Allerlei andere goedkopere en hogere factorcremes geprobeerd, maar kreeg allerlei klachten en bijwerkingen. Helaas net gehoord bij mijn jaarcontole, specialist dat dit middel niet meer vergoed wordt, maar je moet het wel op recept kopen zei de apotheek, dus dat was even heel last[lees meer...]ig en duur hoor zelf betalen ruim 30 euro voor 100ml, klein flesje, maar ja ik heb geen keus.
24-04-2015

23-07-2012

Zonnebrand (huid)

Dit middel is het enigste wat bij mij helpt. Heb een vermogen uitgegeven aan dure zonnebrandcremes, maar kom toch weer bij deze terug. Hij wordt wel niet meer vergoed, maar dan is hij nog lang niet zo duur,als goede, receptvrije zonnebrandcreme
22-03-2010
Vrouw

Zonne allergie

Aantal keren dun insmeren per dag is voldoende. Wanneer je huid eenmasal aan de zon is gewend, kun je met een goede zonnebrand verder smeren. Enige nadeel is bij het gebruik van dit geneesmiddel is, dat je er niet bruin van wordt, omdat het geen zonlicht doorlaat.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum