Ervaringen met Septanest

articaine / epinefrine

Capsaicine crème (9 meningen)
Lidocaine (5 meningen)
Ultracain (5 meningen)
Emla crème (3 meningen)
Versatis (2 meningen)

30-07-2021 | Vrouw | 51
Lokale verdoving
Ben 3 weken ziek geweest na een verdoving met articaine. Dagen erbij gehad dat ik niet goed kon functioneren vanwege heftige hartritmestoornissen. Het was Septanest, maar had ook een andere verdoving kunnen zijn waar articaine inzit. Dit blijkt mijn lichaam niet goed af te breken waardoor ik vreselijke klachten kreeg. Gelukkig wist ik de link met de verdoving en de klachte[lees meer...]n te leggen omdat ik er eens over gelezen had. Grotendeels inmiddels opgeknapt door homeopathie/natuurgeneeskunde maar het oorsuizen (wat ik voordien al had) is helaas erger geworden en wordt dus ook niet minder.

26-05-2021 | Vrouw | 53
articaine / epinefrine (40/0,005mg/ml)
Extreme duizelingen bij verlaten ruimte. Evenwichtsorganen waren in de war, moest gapen en kreeg een luchtaanval, extreem moe, spierklachten waardoor ik nog maar 3 a 4 uur kon staan. Moest mijn werkzaamheden halveren 3 tot 6 mnd en... Het Boscher institute gaf goede uitleg. Zij maken de bijsluiter en als veel mensen dezelfde klachten doorgeven wordt het op de bijsluiter [lees meer...]bijgeschreven. 1 op 1000 heeft duizelingen. 1 op 10.000 gewrichtspijnen. Waarschijnlijk ben 12 tekort door 2 jaar vega te zijn geweest. Geen artecaine meer voor mij. Krijg nu behandeling als bij natuurtandarts.

19-03-2020 | Vrouw | 53
articaine / epinefrine (40/0,005mg/ml)
Trekken van tand of kies
Nadat ik Septanest ingespoten heb gekregen, kreeg ik een week later vreselijke last van angst- en paniekaanvallen die maanden hebben geduurd. Was zeer heftig.

25-04-2019 | Vrouw | 49
articaine / epinefrine (40/0,005mg/ml)
Injectie met Septanest gekregen i.h.k.v. het vervangen van een vulling, ondanks het feit dat ik bij anamnese had aangegeven niet goed te reageren op dit middel. In de daaropvolgende dagen tot op heden (twee weken later) bovengenoemde klachten (hartkloppingen, spierzwakte, slaapproblemen, tintelingen in ledematen, concentratiestoornis, gevoel van druk in het hoofd, zweetaan[lees meer...]vallen en een gevoel van vibraties 's nachts), nemen niet af maar eerder toe in ernst en aantal. Kan daardoor niet meer werken of andere activiteiten ondernemen, lig voornamelijk op bed en voel mij erg beroerd (malaise). Ik wacht op dit moment op bevestiging van een klinisch-geneticus dat ik de enzymen die benodigd zijn voor afbraak van articaine niet (voldoende) aan maak. Deze deficiëntie staat ook vermeld en omschreven in de bijsluiter van Septanest, mocht u zichzelf ook willen laten testen. In het verleden heb ik deze klachten ook al eens ervaren na injectie met een middel dat articaine bevatte. Het heeft toen maanden geduurd voordat ik weer kon functioneren. De klinisch geneticus was overigens erg verbaasd om te horen dat ik dit middel toegediend gekregen had; dit is al lang uit het desbetreffende ziekenhuis verbannen i.v.m. de ernst van de bijwerkingen! Het leidt o.a. bij operaties tot het moeilijk van de beademing af kunnen halen van patiënten na afronding van de operatie, m.a.w.: de ademhaling is zodanig verstoord door dit middel dat men moeite heeft met weer zelf gaan ademen. Ik raad mensen ten zeerste af om injecties met middelen die articaine bevatten toe te staan. De arts/tandarts weet niet of u de stof kunt afbreken, tenzij u zich heeft laten testen, en de gevolgen zijn zeer ernstig indien u bij de groep mensen hoort die niet in staat zijn articaine af te breken! Ter info: 85% van de verdovingsinjecties bij tandartsen bevat articaine.