categorie

Antibiotica - cefalosporines

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Antibiotica - cefalosporines

Ceftazidim

25-07-2022 | Vrouw | 29
ceftazidim
Ziekenhuisbacterie via nefrodrain ontdekt in urine nier

Cefuroxim

23-09-2021 | Vrouw | 62
Voorhoofdsholteontsteking
Helpt wel met het genezen van de infectie, ik moet het nog 3 dagen nemen maar ik voel me er rotslecht bij. Misselijk, negatieve invloed op mijn Crohn. Nachtmerries, negatieve gedachten, huilen. Bedoel, wat is dit voor een medicijn.

Ceftriaxon

23-09-2020 | Man | 23
ceftriaxon
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)
Ik heb dit medicijn intra-musculair (dus met injectie) in de bil gekregen. Daarna nog 4 tabletten van 500mg (azitromycine) in 1 dosis doorgeslikt. Dit voor de behandeling van chlamydia/gonorroe (wat nog niet bekend is). Ik werd er heel moe van, maar heb na de injectie nog indiaas gegeten... Dom want ik werd misselijk, maar niet gebraakt. Misselijkheid is ook wat minder nu,[lees meer...] dus ik denk dat ik niet zal braken. Zal denk ik wel last krijgen van diarree de volgende dag... Mooi nieuws: ik merk al meteen verschil, mijn symptomen zijn al wat minder... Alleen weet ik niet of dit betrouwbaar is, antibiotica werkt pas na 48 uur heb ik tijdens mijn studie geleerd... Dus ik zal het even bekijken. Zwaar zo'n behandeling...

Cefuroxim

21-09-2019 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
In Madeira helaas naar het ziekenhuis moeten gaan met een blaasontsteking. Al 5 dagen dit medicijn aan t slikken maar geen enkele verbetering. De kuur is 8 dagen en ik voel me continu moe, maagpijn en misselijk. Al met al niet fijn op vakantie en dan ooknog geen verbetering merkbaar.

Mandol

26-08-2016 | Vrouw | 49
cefamandol
Vreselijk middel, zou moeten helpen tegen mijn allergie klachten. Dat s 0,0. Ik ben gestopt met dit middel vanwege de bijwerkingen. Vooral de agressie vind k niet kunnen , mezelf niet meer zijn en ik vind het een gevaarlijk middel bij autorijden door vermoeidheid en de watten in mijn hoofd. Door de duizelingen heb ik de neiging om om te vallen. Zoveel slechte bijwerking ma[lees meer...]akt het dat het middel erger is dan de kwaal. In mijn boekje valt het dan niet meer onder geneesmiddel.

Cedax

29-04-2015 | Man | 55
ceftibuten
Prostaatontsteking
Ik heb een chronische prostatitis al minsten 15 jaar, ben zwaar vergiftigd met de Fluoroquinolone, Avelox en Tarivid. Tot nu is Cedax het beste antibiotica en velligste die ik heb gehad! ben bijna genezen, maar na een kuur van 30 dagen moet ik er mee stoppen kan niet meer aan - de laatste week heb zeer hoog bloeddruk 110/180, mijn lichaam zeg me: stop. Helaas heb ik hog[lees meer...]e bloeddruk en tachycardie al meer dan 20 jaar, dus het ligt aan mij, ik ben zekere dat andere patiënt die een korte kuur zullen nemen, zullen zeer goed mee geholpen zijn. ben zeer tevreden over deze medicijn. vriendelijk groet, A.T

Zinnat

25-03-2015 | Vrouw | 57
cefuroxim
normaal werkt het wel, maar zoals nu met het vochtige weer heb ik veel meer last van ontstekingen diep in de longen en gewone kuren helpen niet.

Rocephin

18-09-2014 | Vrouw | 44
ceftriaxon
Ziekte van Lyme
Insijpeling intraveneus: 1 uur Na inname eerste infuus: brain fog verdwenen hoofdpijn na infuus (niet over gans hoofd maar op 1 plaats in 1 hersenhelft)

Ceclor

13-02-2012 | Vrouw | 31
cefaclor
Blaasontsteking
Het medicijn werkt prima, maar jammer dat je er schimmelinfectie van krijg. Dat is erg vervelend, vooral als je het maanden moet gebruiken. Wat niet vermeld staat in de bijsluiter, maar wat ik wel bij iedere kuur weer last van heb is dat de menstruatie ontregeld raakt. Ik ben altijd precies om de 4 weken, maar als ik ceclor gebruik is het totaal ontregeld, soms na een wee[lees meer...]k al weer.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6346)
Anticonceptie - overig (4483)
Cholesterol (3286)
Depressie - antidepressiva overig (3120)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2867)
ADHD - psychostimulantia (2537)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2258)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1718)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)