Ervaringen met Flagyl

20-02-2010 | Vrouw
Vaginale schimmelinfectie
Gelijk met het starten van de kuur al last van bijwerkingen. Duizelig , hoofdpijn en heel moe. Tijdens de kuur is dat niet weggegaan.

16-02-2010 | Vrouw
metronidazol
Gebruik het medicijn nu 4 dagen. Merk nog weinig van bijwerkingen.

27-01-2010 | Vrouw
Baarmoederontsteking
na enkele dagen had ik heel veel bijwerkingen: extreme moeheid, grote achteruitgang van de ogen, metaalsmaak in de mond, duizeligheid zodat het bijna onmogelijk was om met de auto te rijden, hoofdpijn, erge lusteloosheid, pijn in de handen en geen kracht meer, algemeen heel slecht voelen en dit kwam hoe langer hoe erger. De verleiding om eerder te stoppen met nemen dan 7 d[lees meer...]agen is enorm. Voor inname van die medicatie voelde ik me veel beter, alhoewel k een baarmoederontsteking had.

11-07-2018 | Man | 2
metronidazol (250mg)
Giardiasis
Zoontje van 2 jaar krijgt de orale suspensie en vind hwt vreselijk vies. Spuugt de helft uit. Heeft bijwerkingen in de vorm van blaren en blaasjes in mond, tond, tandvlees, gehemelte, voetzolen, billen. Vreselijk spul.

24-09-2020 | Vrouw | 22
Bacteriële vaginose
Al een jaar aan het tobben met vaginose symptomen. Vorig jaar bleek ik een darmbacterie in mijn vagina te hebben, waarvoor Metronidazol oraal kuur gekregen. Hierna kwam het binnen 6 maanden terug. Weer aan het tobben geweest en uiteindelijk toch vaginose vastgesteld. Nu laatste vaginale zetpil Metronidazol ingebracht. Na eerste zetpil was ik al direct van de nare geur [lees meer...]af. Kuur is goed in te brengen en duurt 7 dagen. Geen bijwerkingen. Ik hoop dat het lang wegblijft! Vaginale kuur lijkt veel beter te werken dan orale kuur. Aanrader dit!

14-03-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële vaginose
Door alle bijwerkingen een beetje bang hoor gebruik maar nergens last van gehad. De geur was bij de eerste ovule al weg. 7 dagen lang kuur met ovule die je naar binnen brengt. Heel erg tevreden!

02-04-2022 | Vrouw | 25
Bacteriële vaginose
Lichte misselijkheid / vermoeidheid / algehele malaise, maar ik durf niet te zeggen of dat ook echt hierdoor kwam. Zeer tevreden

21-04-2023 | Vrouw | 26
Vaginale schimmelinfectie
In 1x 4 tabletten van 500mg. Was door alle recenties een beetje nerveus maar niks aan de hand. Bijna nergens last van gehad. Klein beetje hoofdpijn en een beetje duf maar verder niets. Makkelijke manier om van je problemen af te komen. Ik zou het best aanraden maar de bijwerkingen verschillen natuurlijk erg per persoon.

17-02-2023 | Vrouw | 27
Bacteriële vaginose
Beste allen, ik raad iedereen af om metronidazole te gebruiken. Het is mutageen en kankerwekkend gebleken. Dit kunnen jullie ook teruglezen in de bijsluiter op de website van FDA onder kopje Carcinogenesis, mutagenesis, impairment of fertility https://www.accessdata.fda.gov/drugsatfda_do Ik begrijp nog steeds niet waarom artsen dit middel voorschrijven. (RED: Dit is miss[lees meer...]chien iets te kort door de bocht. Het is weliswaar kankerverwekkend gebleken, maar alleen nog bij ratten en muizen en ook alleen in onderzoeks-settings, in vitro (in een petrischaaltje) en in vivo (maar dan dus muizen en ratten). De FDA houdt dit nauwlettend in de gaten, maar als dit het medicijn het juiste medicijn is voor de aandoening, dan is het nog steeds te gebruiken. Zolang overmatig en langdurig gebruik maar vermeden kan worden.)

29-01-2023 | Vrouw | 29
Bacteriële infectie
Snel van mijn vaginale bacteriële infectie af.

10-06-2021 | Vrouw | 29
Bacteriële vaginose
4x 500 mg in 1 x innemen. 2 u na inname metaal smaak in mond. Dit duurt ongeveer 2 dagen. Verder de gehele avond wat misselijk maar niet heel erg. Medicijn is zeer effectief. Klachten zijn direct weg.

15-12-2021 | Vrouw | 30
Bacteriële vaginose
Na twee maanden met problemen te hebben gelopen, kwam uit het uitstrijkje dat ik last had van een bacteriële vaginose in plaats van een schimmelinfectie wat in eerste instantie werd gedacht. Ik had niet de typische symptomen van een bacteriële infectie (geen abnormale of stinkende afscheiding) en heb vooral last van een ontstoken vulva en vagina. De ovules waren prima om i[lees meer...]n te brengen. Moest 1x per dag een ovule inbrengen voor 7 dagen. De ontsteking is er nog steeds en aan het einde van de rit kreeg ik ook nog eens last van de bijwerkingen misselijkheid, diarree, hoofdpijn, duizeligheid en het over het algemeen suf voelen. Deze bijwerkingen stonden overigens niet op de bijsluiter die ik heb gekregen bij de medicijnen, maar waren wel te verklaren via apotheek.nl. Morgen maar weer terug naar de dokter.

06-02-2021 | Man | 30
Darmproblemen - diarree
Ik had een darminfectie met een spoelworm na dit behandeld te hebben met glutenvrij dieet en natuurlijke kruiden van dr Hulda clarck was ik hiervan af. Echter had ik voedselintoleranties die ik nooit had. Veel testen ondergaan wat betreft coeliakie alsook coloscopiën. Volgens de artsen was het gewoon maar PDS. No way dus voor mij. Ik had nooit last van mijn darmen. Met zel[lees meer...]f wat onderzoeken ben ik me gaan verdiepen in giardia lamblia. Stoelgangtesten allemaal negatief. Op aandringen bij mijn huisarts heb ik zelf gevraagd voor dit medicijn. Eerst voor clioquinol maar deze hadden ze niet in belgië. Na dit te gebruiken was op dag 1 was ik al mijn vermoeidheid kwijt alsook slijm bij ontlasting. Ik zit nu zelf op dag 4 met amper bijwerkingen en ik voel me echt super hierbij. Ontlasting is nog niet in orde, dat verwacht ik ook niet zo snel aangezien ik een darminfectie had gedurende een lange periode. Ik hoop dat ik na mijn kuur van 14 dagen af ben van welke soort boosdoener het ook is. Daarna een glutenvrij dieet met darmherstellende supplementen hoop ik mijn leven terug te hebben. 1.5 jaar heb ik enorm veel last gehad met nu grote stappen voorwaarts. De mens is zijn dokter zelf. Het draait alleen maar om kassa kassa bij veel specialisten en men heeft echt amper kennis. Gewoon zelf even in de boeken gaan en achterhalen wat het kan zijn en jezelf genezen is het beste wat je kan doen.

06-02-2023 | Vrouw | 33
Bacteriële vaginose
Ik heb na mijn miskraam, in februari 2019 , heel vaak last van bacteriële vaginose. Ik gebruikte en kreeg altijd flagyl om in te brengen. Nu vond ik dat vreselijk de dag nadien dat er alles “uitloopt”. Dus nu schreven ze me de tabletten voor . 2 per dag, smorgens 1 en s avonds 1 , gedurende 1 week. Ze zeiden me dat de tabletten even effectief zijn dan de ovules om [lees meer...]op te steken. Iemand ervaring ? Is dit zo? Meestal stak ik 1 ovule vaginaal op en was het dag later Al veel minder of weg. Bij de tabletten gaat dit precies trager …

22-05-2015 | Vrouw | 33
metronidazol (500mg)
Volgens mijn specialist had ik een gastro enteritis opgelopen, dus uit veiligheid schreef ze me Flagyl voor. Twee dagen nadien begon ik pijn te voelen aan mijn bovenarm. Tegen de avond kon ik de pijn niet meer houden, die was nu aan mijn beide armen, nek, thorax. Pijnstillers leken niet te helpen. Het leek alsof ik constant een spierkramp had. Daar kwam bij dat ik me ineen[lees meer...]s zo depressief voelde, een ongelooflijk "zwart" kijken, wat totaal niet van mijn gewoonte is en zeker niet dat dit zo ineens kan opkomen. Ben opgenomen geweest en pijnstillers via infuus hielpen gelukkig wel. Na talrijke onderzoeken vonden ze niets en stelten mijn symptomen in vraag. Door een hele dag op spoed te liggen had ik mijn dosis Flagyl nog niet kunnen innemen. Tegen de avond begon ineens de pijn te verminderen en mijn pijnstiller was toen zeker al uitgewerkt. Ben zelf gestopt met Flagyl en 2 dagen nadien kon ik naar huis. De dokters zelf hebben gedaan alsof er niks gebeurd was en schreven gastro enteritis als reden op van mijn opname. Voor mij nooit nog Flagyl.

22-07-2012 | Vrouw | 33
metronidazol
Door besmetting met giardia door een kat de eerste keer een paar maanden geleden 4 pilletjes in 1 keer genomen.Geen noemenswaardige bijwerkingen gehad. Omdat ik deze keer terug de symptomen van giardia besmetting had,een 10 daagse kuur moeten nemen. Ik zit nu aan dag 7 (gelukkig!)en heb enorm veel last van bijwerkingen. Moe,lusteloos,prikkelbaar en enorm neerslachtig.[lees meer...] Ik voel me zwaar depri en heb de moed niet om op te staan. Ben normaal een heel actieve en vrolijke vrouw,maar nu een ramp! Ook heb ik last van duizeligheid,verwardheid en beven. Heftig spul! Hopelijk is het deze keer écht voorbij,die rotparasiet....