Ervaringen met Flagyl

28-07-2016 | Man | 80
Tandvleesontsteking
na derde dag inname kreeg ik hoofdpijn die erger werd in volgende dagen ook duizelig waardoor het bijna onmogelijk was om auto te rijden, heb de volledige dosis genomen en na tien dagen had ik een klontertje in mijn hersenen, wat ik niet wijt aan Flagyl. Maar nu na twee maanden heb ik nog altijd hoofdpijn en duizelig, wel in mindere mate maar kan nog steeds geen grote [lees meer...]afstanden rijden met de auto of lange tijd stappen. Geen enkele arts geeft mij uitleg of antwoord op mijn vraag of reden van mijn ongemak wat ik wel wijt aan het medicijn. Nooit neem ik nog Flagyl 500 en raad het ten stelligste af.

30-03-2021 | Vrouw | 76
Galstenen
Heb gal laten weg nemen 5 weken geleden , en heb nog steeds slechte smaak en voze tong en aften door deze medicatie ,ben ook nog vlug moe , geen fut , heb ook mijn voorgeschreven pillen uitgenomen.Ik was zo blij als ze op waren maar de naweeen blijven duren.NOOIT neem ik deze medicatie nog. Ik ben trouwens niet gewoon van medicatie te nemen en voel mij hier zéér ongelu[lees meer...]kkig mee.

27-08-2022 | Man | 74
metronidazol (250mg)
Darmproblemen - diarree
Ik heb last van trage maaglediging en bij slechte vertering last van braken en of diarree. Herhaalde gastrocolonscopies met biopsies brengen niets aan het licht. Op dit ogenblik is me voor diverticulose (vooral in de sigmadarm) flagyl voorgeschreven. Ik zoek in België of Nederland een gastroenteroloog te vinden die me echt over het proces van de spijsvertering en alles o[lees meer...]ver gastroperase kan adviseren. Bij deze trage maaglediging (gastroperase) moet je meerdere kleine maaltijden nemen, vetten en ballastvezels vermijden anders riskeer je te braken en diarree heb je zeker. Ik weet niet of flagyl me zal helpen …

07-07-2014 | Vrouw | 56
metronidazol
Heb sinuslifting met botimplantaat ondergaan. Na vijf dagen kwam er stinkend ( naar rotte eieren ruikende) waterachtig geel snot uit mijn neus lopen. Kreeg Flagyl 500gr 3x daags voorgeschreven door de tandarts. De eerste drie dagen was ik moe, lusteloos, deden mijn spieren pijn, was ik stijf,winderig, hoofdpijn,weinig energie. Vanaf de vierde dag van inname kreeg ik netel[lees meer...]roos in mijn nek, en enkele uren later op de binnenkant van mijn armen en op mijn buik, lichte diarhee, huid die totaal uitdroogt.

25-12-2020 | Vrouw | 55
Bacteriële infectie
Genomen voor bacterie op een tand. 10 dagen kuur. 2xper dag. Bij inname van 2de pil, kreeg ik al last van serieuse misselijkheid. Echt slecht voelen. 1 dag overgeslagen. Volgende dag gebeld met tandarts om me iets te geven. Kon niet. Verder nemen dus, maar antimetil en motilium instant genomen. Was ok. 1 week na gebruik, Kerstavond, 1 glas wijn en werd misselijk. Antimeti[lees meer...]l en motilium genomen. Was over. Savonds na hoofdmaal 1 klein glaasje mojito genever gedronken. Snachts niet moeten slapen. Ernstige misselijkheid tot bijna braken toe, tgevoel rode wangen, en pijnlijke hoofdpijnscheuten en draaierig. Er staat, geen alcohol tot na 2 dagen van gebruik. Van 17dec gestopt en 24 dec , 1 week later dus, nog niet aan te raden alcohol te drinken. Hoelang gaat dit nog doorwerken dan vraag ik mij af. Echt niet fijn...maar de last is wel weg van de tand. Hopelijk blijft het weg...nog iemand met dit probleem? Wanneer kan je dan zonder bijwerkingen te hebben, 1 glaasje alcohol te kunnen drinken aub?

30-01-2015 | Vrouw | 55
Tandvleesontsteking
Behandeling voorgeschreven door tandarts. Vanaf dag 1 begon de hoofdpijn en misselijkheid. Op dag drie durfde ik niet meer verder ztten met de behandeling. De pijn aan lijn tandvlees was beter maar de hoofdpijn werd ondraaglijke plus nekpijn en alles verdacht veel op hersenvliesontsteking begon te lijken. Grieperig en lusteloos gevoel, erg moe en verward. Op aanraden van[lees meer...] huisarts en tandarts meteen gestopt op deze dag en overgeschakeld op een lichter AB. NOOIT zal ik dit nog slikken. Heb ooit een lumbale punctie gehad die wat verkeerd gelopen was waardoor ik het soort hoofdpijn herkende (neurologisch).

22-12-2022 | Vrouw | 52
vreselijk ziek van geworden

28-07-2018 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Voorgeschreven voor verkeerde bacteriën / parasieten in mijn darmen.

26-10-2011 | Man | 49
metronidazol
Darmlast door parasieten en trichomonas
Ik vindt dat flagyl gewoonweg een zeer goede middel is, heb al jaren last van PBD syndroom, maar onmiddellijk na inname van de eerst pil voel ik mij veel beter.

15-08-2022 | Vrouw | 48
Giardiasis
Na een eerdere parasitaire besmetting, stoelgang laten analyseren. De arts vond het nodig deze medicatie voor te schrijven. Na de eerste dag al last van heel wat bijwerkingen, duizeligheid, vermoeidheid, misselijkheid. Ik belde de arts, maar deze raadde mij aan de pillen verder te nemen. De symptomen gingen niet weg, de hele periode ik de pillen nam. Ik neem ook anti-depre[lees meer...]ssiva en voelde me tijdens het nemen van de pillen steeds neerslachtiger worden. Tot op het moment dat ik het echt niet meer zag zitten , ik nam er nogmaals de bijsluiter bij en las dat dit ook een van de bijwerkingen was. Vandaag mijn laatste genomen, hopelijk wordt alles nu terug normaler. Nooit neem ik nog deze pillen, ik was er bijna niet meer.

12-08-2019 | Man | 48
Darmontsteking
Wegens een darminfectie bevind ik me na 7 dagen bijna in de helft van een 15-daagse kuur met Flagyl (3x daags 500 mg) gecombineerd met een ander antibioticum (2x daags), dit nadat een eerder antibioticum geen beterschap gaf. Ik heb zelden eerder antibiotica genomen of enig problemen van bijwerkingen ervaren bij het nemen van medicatie. Ik kan me na 7 dagen nog niet uitsp[lees meer...]reken over de effectiviteit maar kan helaas wel veel van de in de andere reacties beschreven bijwerkingen bevestigen. Met diarree ben ik veeleer vertrouwd maar ik heb het meeste last van het weerkerend gevoel van duizeligheid en een licht gevoel in het hoofd en een abnormaal gevoel van vermoeidheid. Ik raad het dus niet aan om dit in te nemen in een drukke periode wanneer je een intellectueel beroep uitoefent. Ik hoop dat het toch effect zal hebben zodat het bij deze eenmalige onaangename ervaring blijft.

22-12-2019 | Vrouw | 44
metronidazol (500mg)
Parasietbestrijding , nooit meer dit spul. In de drukte voor t einde van de vakantie met verzorging van klein kind van 6 rondhuppelend niet te doen. Ben door collega naar huisgebracht op dag 4. Huisartsenpost gebeld op dag 5 omdat ik dacht dat ik beroerte kreeg. Gestopt na 5 dagen ermee. Nu na 24 uur geen inname nog duizelig , raar gevoel in benen en armen. Wat een troep! [lees meer...]Ik ga maandag mijn huisarts bellen. Nooit meer dit spul.

13-08-2021 | Vrouw | 42
Bacteriële vaginose
Loop al anderhalf jaar met bacteriële vaginose rond. Oorzaak is onbekend. Al jaren dezelfde partner, ik was mijn vagina alleen met water, ben niet zwanger, draag alleen katoenen ondergoed, niet veranderd van wasmiddel, geen diabetes. Opeens was het er en het ging niet meer weg. Balance activ werkte wel, maar voor korte duur. Dus toch maar aan de antibiotica: 10 dagen, één [lees meer...]zetpil per dag voor het slapen gaan inbrengen in de vagina. Ik ben nu bij dag 8. Alleen last van misselijkheid: zolang ik niet te veel tegelijk eet en verspreid over de dag, gaat het goed. Bijwerkingen vallen mij erg mee. Of het werkt, kan ik nog niet zeggen. Mijn vagina ruikt nu nog nog niet normaal. Ik hoop maar dat het weg gaat en weg blijft. Vooral omdat de oorzaak onbekend is. Heb je nog tips hoe ik het klimaat in mijn vagina kan ondersteunen, reageer vooral.

08-07-2022 | Vrouw | 41
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik lijd aan heel veel vuilverlies. Met inlegkruisje verdubbeld dit. Volgens de dokter was het raadzaam om deze kuur eens te volgen.

17-02-2023 | Vrouw | 38
Bacteriële vaginose
Mijn ervaring met bacteriële vaginose Flagyl werkt perfect en zonder bijwerkingen. De klachten die me heel erg onzeker maakte waren binnen 1 nacht verdwenen. Het werkt alleen maar kort, en steeds korter. Op een gegeven moment maar enkele dagen. Na jaren! alles geprobeerd te hebben. Alle alternatieven die ik naar kon vinden, wil ik nu delen wat echt werkt. E[lees meer...]erst neem je een kuur Flagyl Hierna dagelijks spoelen met waterstofperoxide 3. Ik trek een dopje op met een spuitje en spoel hier dagelijks inwendig m’n vagina mee. Daarnaast koop ik online probiotica zetpillen - symbio vag. Deze snij is in drieën want dan doe je er een maand mee ipv 10 dagen( het is best prijzig ) En deze gebruik ik voor de nacht Dit kan je later na 1x in twee dagen terugbrengen Nu EINDELIJK na jaren grote onzekerheid, ik werd er echt wanhopig van, mijn oplossing. Het is al maanden echt helemaal verdwenen. Ik schrijf nooit recensies maar deze moest ik delen. Hoop iemand er blij mee te maken

11-12-2022 | Vrouw | 38
Bacteriële vaginose
NIET nemen, bijwerkingen wegen niet op tegen onbehandeld laten, of ander medicijn proberen!?