Ervaringen met Fosfomycine

fosfomycine

buikkrampen buikpijn ontsteking van maag en darmen opgeblazen gevoel

Furabid (639 meningen)
Nitrofurantoine (397 meningen)
Monuril (135 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

30-11-2022 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Week na inname van zakje nog steeds vreselijke diarree en buikkrampen. Medicijn wel effectief want blaasontsteking is weg. Echter blijven de bijwerkingen lang aanhouden.

23-11-2022 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Ik ben allergisch voor de meeste antibiotica, Fosfomycine heb ik goed verdragen met als enige bijwerking matige misselijkheid. Ik was snel van mijn blaasontsteking af.

30-10-2022 | Vrouw | 71
Blaasontsteking
Erg misselijk, continue diarree, kokhalzen tot overgeven. Heel erg moe. 2 zakjes 3000 mg over periode week met tussenpozen van 4 dagen. Ga dit nooit meer gebruiken. Blaasontsteking wel weg nu hoop ik, heb heel veel gedronken om te spoelen, omdat na 1e zakje na 3 dagen ik toch weer aandrang kreeg. Is ook moeilijk om plas op te houden zoals wordt geadviseerd na inname in de[lees meer...] avond. Blijft het middel misschien toch te kort in de blaas en daardoor minder effectief. De bijwerkingen zijn enorm en dat is niet fijn

25-09-2022 | Vrouw | 76

28-07-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
Nu 2e zakje genomen. Het lukte mij niet om na inname voor het slapen gaan de hele nacht niet te plassen. 2e poging zelfde probleem, hopelijk heeft het alsnog een beetje zijn werking kunnen doen (4 uur na inname, moeten plassen) Dat branderige gevoel bij plassen na inname herken ik wel, heb 2e keer tijdens het plassen een flesje water leeg laten lopen om urine direct weg te[lees meer...] spoelen, hielp enigzins

13-07-2022 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Kreeg in eerste instantie zonder uitleg dit middel voorgeschreven. Het bracht verlichting: geen pijn en geen hevige aandrang meer. Maar na drie dagen was de urineweginfectie helemaal terug en moest ik in het weekend naar de huisartsenpost (voelt toch een beetje ongemakkelijk met zoiets stoms als een blaasontsteking). Daar kreeg ik van de arts een echte kuur mee (5 dagen ac[lees meer...]htereenvolgens 2 capsules per dag). Dit werkt tot nu toe goed. Helaas is wel gebleken uit een kweekje dat de bacterie resistentie heeft opgebouwd voor de antibiotica van de fosfomycine.

07-06-2022 | Vrouw | 57
Blaasontsteking
Na inname van de poeder opgelost in water was er vrij snel verlichting. Helaas bleef het hierbij, na enkele dagen nog steeds niet klachten vrij. Ik was steeds duizelig en verloor meer haar dan normaal. Nu een andere kuur voorgeschreven gekregen. Jammer dat ik nu twee kuren achter elkaar moet doen.

30-05-2022 | Vrouw | 77
Blaasontsteking
Slappe poep, niet echt diarree. Mogelijk klein plekje huidaandoening bij wenkbrauw.