fosfomycine

Blaasontsteking (104 meningen)
Urineweginfectie (6 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (466 meningen)
Nitrofurantoine (374 meningen)
Furadantine (39 meningen)
Fosfomycine (6 meningen)
Fomicyt (1 mening)

06-04-2021 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Had maar voor 1 nacht een zakje gekregen. Het moet op een lege maag ingenomen worden..... de hele nacht ziek geweest ervan. En dacht hrt is maar 1 nacht dus zal snel over zijn. Nu week erna nog steeds elke na middag of avond super misselijk

13-02-2021 | Vrouw | 31

31-01-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Flinke blaasontsteking, bloedplassen, voor het naar bed gaan in genomen rond 22 u, om 3 u in de nacht geplast , een verademing dat de pijn al zo goed als verdwenen was en geen enkele bijwerkingen gehad.

05-01-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Waar na 16 blaasontstekingen een normale kuur niet meer werkt, is Monuril voor mij een grote uitkomst. Je merkt ongeveer een half uur na inname al dat jouw lichaam bezig is de bacterie uit het lichaam te werken. Een rommelende onderbuik is hierbij volkomen normaal, ik zou het zakje innemen voor het slapen gaan, zodra je wakker wordt, of dit nou midden in de nacht is of in [lees meer...]de ochtend met een volle blaas, voel je direct verlichting. Huilen van blijdschap op de WC! Eindelijk kunnen we weer normaal plassen. Voor iets minder dan Monuril doe ik het nooooit meer!

11-12-2020 | Vrouw | 26
Blaasontsteking
Heb helaas meendere keren per jaar last van een blaasontsteking. Bij 'lichte' ontstekingen neem ik steeds eerst 1 zakje hiervan voor het slapengaan. Meestal zorgt het wel voor diarree. Door een gastric bypass kan ik niet meer alle soorten medicatie innemen of verdragen. Hier heeft mijn maag geen problemen mee, wat heel fijn is. De werking is wisselend. De ene keer is het i[lees meer...]n de ochtend volledig weg, de andere keer zijn de klachten gewoon een heel stuk minder.

17-11-2020 | Vrouw | 20
Blaasontsteking
Ik ben iemand die voor dat ik een medicament in neem op internet kijk naar de ervaringen en ik had heel veel schrik om dit medicament te nemen aangezien heel veel mensen bijwerkingen vertoonden en met al mijn klachten en mijn examen periode waar ik nu inzit kan ik dat er echt niet bij hebben. dus ik heb rond 23 uur deze medicatie ingenomen. 2 uur na mijn avondmaal en op ee[lees meer...]n lege maag en blaas. in name van dit medicament gaat vlot, het smaakt niet vies maar het is ook niet lekker maar het kon er mee door. eens ingenomen ben ik proberen te gaan slapen maar ik vond dat mijn blaas snel een 'vol gevoel' had, om 4 uurs nachts ben ik wakker geworden met serieus rommelende maag en darmen maar ik heb ook het prikkelbaar darm syndroom dus gelukkig worden mijn klachten niet erger. ik ben niet misselijk en dat vind ik al super! over het algemeen ben ik er tevreden over. over een week moet ik nog een zakje nemen en ik ga dat zeker met een gerust hart nemen. Laat je niet beïnvloeden door andere reacties hier, iedereen reageert anders om medicatie dus je gaat het een beetje moeten uitzoeken maar stress er in ieder geval niet om!

08-09-2020 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel voorgeschreven van een weekend arts op de huisartsenpost.Voor mij een heel erg verkeerd middel. Na inname 's avonds, de hele nacht elk half uur op het toilet gezeten, en erge pijn. volgende dag ook nog steeds pijn. Vanochtend urine gebracht bij mijn eigen huisarts. De blaasontsteking is nog volop aanwezig. Dit middel heeft totaal niet bij mij gewerkt.[lees meer...] Gelukkig andere kuur gekregen.

06-09-2020 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Over het gebruik van antibiotica wordt veel geschreven en ik las meningen als; 'geef mij maar een traditionele kuur van 5 dagen' of 'voor mij dit middel nooit meer'. Wat gebruikers van antibiotica vaak niet weten is dat er niet weten dat een blaasontsteking veroorzaakt kan worden door verschillende bacteriën, die dan ook nog eens in meerdere óf mindere mate gevoelig zijn[lees meer...] voor verschillende soorten antibiotica of soms zelfs resistent (ongevoelig)! De keuze voor antibiotica heeft dus wel degelijk te maken met de (ernst van) bijwerkingen, maar met name met de gevoeligheid en de mate van resistentie. Dat is ook de reden dat er vaak een 'kweek' met gevoeligheidsbepaling wordt gedaan. Overigens zelf alle soorten AB al gehad; Monuril gaf nauwelijks bijwerkingen en is zeer eenvoudig in te nemen.

23-08-2020 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik had al eerder furabid gebruikt maar hierna was de blaasontsteking nog niet helemaal weg.. nu 1 zakje fosfomycine en het is helemaal weg! Kwa bijwerkingen niet veel last gehad , alleen diaree en dat ongeveer 2 dagen.

15-08-2020 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Medicatie genomen, helemaal geen bijwerkingen ervaren. Wel geschrokken van alle reacties hier, waardoor ik er tegenop zag de medicijnen te gebruiken. Het werkte prima bij mij iig. Na 1 dag klachten voorbij.

15-08-2020 | Vrouw | 31

06-08-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Ik kreeg dit medicijn ivm een blaasontsteking, wat ik helaas wel vaker heb. Normaal kreeg ik altijd 3 of 5 daagse kuur. Na inname voor het slapen gaan, begon binnen een half uur het spugen en dat is jammer genoeg de hele nacht doorgegaan. Daarnaast kreeg ik enorme krampen in mijn darmen. Volgende dag gemeld bij de huisarts en heb nu een andere kuur. De misselijkheid is no[lees meer...]g niet weg, dus ik neem dit middel nooit meer.

04-08-2020 | Vrouw | 50
fosfomycine (3000)
Urineweginfectie
Met regelmaat urineweginfectie of te wel blaasontsteking. Dit middel helpt om mijn blaas weer schoon te maken. Nu twee maal gebruikt en twee maal met goed resultaat. Beter dan elk ander antibiotica kuur, met vele bijwerkingen. Ik heb met dit middel weinig tot geen bijwerkingen, een klein beetje opgeblazen gevoel in de maagstreek verder helemaal niks. Ook geen diaree.

27-07-2020 | Man | 61
Prostatitis
Heb al aantal jaren last van prostatitis, om de zoveel tijd komt het weer terug. Het uit zich als een blaasinfectie, heb al een aantal medicijnen hiertegen gehad, oa een antibioticum welke ik een maand lang moest slikken. De laatste keren kreeg ik Monuril. Na de eerste keer was de infectie zeer snel weer terug. Kreeg toen het advies om een dubbele dosis Monuril te gebruike[lees meer...]n, dus 2 maal 3000 mgr. Dat gaat hartstikke goed, doorgaans de volgende dag al van de blaasklachten af. Alleen de bijwerking op het maag/darm gestel die duren wat langer en zijn de ene keer erger dan de ander. Diarree en een vervelend vol gevoel in/op de maag Daarnaast ook hitte opleving vanuit het lichaam, plots vreselijk transpireren zonder dat temperatuursverhoging aantoonbaar is. Bijwerkingen laatste keer erger dan de keren daarvoor. Positief blijft dat het zo goed helpt en maar als 2 zakjes oplosbaar poeder ingenomen moet worden. Maar gezien de impact van de bijwerkingen de volgende keer een eenmalige dosis proberen of een geheel ander medicijn.

17-07-2020 | Vrouw | 29
fosfomycine (8g)
Blaasontsteking
Vanwege de 5e keer dit jaar al een blaasontsteking gehad te hebben en elke keer de kuur van 5 kreeg wilde ik nu graag wat anders proberen dus kreeg ik dit zakje voor 1 dag. Na het lezen van de reacties op deze site zat ik er erg tegenop want lees alleen maar nare dingen. Savonds voor het slapen op lege maag ingenomen en moet zeggen dat het nog best lekker smaakt! Sna[lees meer...]chts rond half 3 wakker geworden met een rommelige buik maar verder niks aan de hand. Sochtends gelijk naar de wc vanwege de blaas maar helaas nog steeds dezelfde pijn. En ja diarree zoals de meeste hebben gehad. Nu 2 dagen verder moet ik zeggen dat de pijn redelijk weg is maar nog niet helemaal. En laat je asjeblieft niet gek maken door de reacties hier tuurlijk zijn er bijwerkingen want het is voor maag en darm bedoeld ook. Maar als dit het enige is de wereld vergaat niet.

24-06-2020 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
al 8 jaar chronische blaasontsteking, Monuril is het enige middel dat ik verdraag. Bij andere pillen kuren zijn de bijwerkingen zo erg dat ik daar weer ziek van ben. Met D-Mannose als onderhoudskuur zijn de blaasontstekingen veel minder geworden

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (564) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum