Monuril

fosfomycine

Blaasontsteking (83 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (406 meningen)
Nitrofurantoine (340 meningen)
Furadantine (27 meningen)
Methenamine (1 mening)
Xcyst (1 mening)

26-01-2020

Blaasontsteking

Wat een negatieve reacties allemaal.. Aan de mensen die deze reviews lezen: laat je niet bang maken. Ik ben 18 jaar en heb regelmatig last van blaasontstekingen. Enorm lastig. Als ik het voel (ook al is het maar een beetje) grijp ik meteen naar een zakje Monuril. Ik drink het op ('s avonds) en dan ga ik, zonder te plassen, slapen. Wanneer ik wakker word en ga plassen is he[lees meer...]t meteen weg. Ik ervaar nooit bijwerkingen. Ik raad aan, aan vrouwen die deze negatieve reacties lezen en nog moeten starten met de inname van Monuril, jezelf niet bang te laten maken. Ik heb een enorm zwakke maag, ben abnormaal snel misselijk, heb snel last van diarree etc. en ik ervaar geen enkele bijwerking. Monuril is zeer doeltreffend. Aanrader! (enkel vervelend dat het zonder voorschrift is.. je moet dus altijd naar de dokter voor onderzoek)
17-01-2020

Blaasontsteking

Half uur na innemen enorme duizelingen en zweterig. Buik is enorm aan het rommelen. Vreselijk medicijn ivm de bijwerkingen.
04-01-2020

Blaasontsteking

Ik loop al 3 weken met blaas ontsteking die enkel pijn doet bij plassen ben er niet ziek of niks van nu van de huisarts dit medicijn gekregen en doodziek ik heb het nu 24 u geleden gemak direct erna hoofdpijn duizelig misselijk paar uur erna begon mijn gezicht doof te worden en had moeilijkheden met praten of als ik een beroerte had gekregen ik ben bleek en zweet als een [lees meer...]gek had ik het maar niet gepakt wat een rotzooi en ik voel niks verschil bij plassen ik neem dit nooit of de never nog in en die persoon wat dit heeft uitgevonden moet zich het zelf maar is inpakken en hoop dat die dan zelfde voel als de meesten van ons na het gebruik ervan
21-12-2019

Blaasontsteking

Ik moet soms 2x per dag een zakje pakken van 3000 mg heb erge last van blaasontsteking
14-12-2019

Blaasontsteking

Probeerde eerst met HEEL VEEL cranberry sap, citroen water, sinaasappel, cranberry supplement en daarna Cystiberry capsules. Allen helaas geen resultaat en dan toch maar aan de gevreesde antibiotica. Vol moed ingenomen en hopend dat de bijwerkingen wel mee zullen vallen ondanks de vele slechte recencies. Eenmaal een beetje in slaap, schrik ik wakker in de nacht van hefti[lees meer...]ge pijn in m’n maag en op m’n borst, helemaal misselijk en erge hoofdpijn. Dit was echt een hel, tanden op elkaar en zonder slaap, de nacht doorgekomen. In de ochtend uiteraard dood vermoeid, duizelig en diaree. Maar, daarna meteen verlichting en einde van de dag lijkt het toch echt weg te zijn...het werkt, maar je moet dus wel echt even goed bikkelen.
06-12-2019

Blaasontsteking

Super goed bevallen! Bij mijn laatste blaasontsteking kreeg ik een kuur Furabid en daar werd ik echt beroerd van. Was dus huiverig om weer antibiotica te nemen voor mijn blaasontsteking, maar na 2 weken aanmodderen met cranberrysap en brandnetelthee toch de huisarts gebeld aangezien ik ook koorts kreeg en mij ziek ging voelen ..Huisarts schreef Monuril 3000 voor. Zakje opl[lees meer...]ossen in water en voor het slapen gaan opdrinken. Ik was echt angstig voor bijwerkingen, maar ik heb echt nergens last van gehad! Volgende dag al wat verlichting en na 4 dagen was mijn fikse blaasontsteking helemaal weg. Ik had ook koorts en flink pijn dus zat echt tegen nierbekkenontsteking aan. Stuk beter dan Furabid dus!
27-10-2019

Blaasontsteking

Dit middel Gekregen na een antibiotica kuur, maar de blaasontsteking is er nog steeds na gebruik, ik ben er dus niet zo over te spreken.
31-08-2019

Blaasontsteking

Donderdagavond ingenomen. Werd al heel snel duizelig en kreeg een raar hoofd. De volgende dag voelde ik me doodziek. Zwakke pols en klamme huid. Dacht dat ik koorts had maar mijn temperatuur was gezakt naar 34 graden. Hield er geen eten in. Was kotsmisselijk. Het is nu zaterdag en de blaasontsteking is niet weg. Ben al iets opgeknapt maar nog steeds misselijk en diarre[lees meer...]e. Geen middel voor mij dus. Maar ja.....Als je al 14 dagen ermee loopt en 2 kuren gehad Heb, dacht ik dat dit wel zou helpen. Daar gaat mijn etentje vanavond!
27-08-2019

Blaasontsteking

ik kan nauwelijks antibiotica verdragen. Voor een hardnekkige blaasontsteking toch maar met angst en beven monuril genomen. Geen enkele bijwerking., Na 2 dagen al een stuk beter.
01-08-2019

Blaasontsteking

Blaasontsteking is niet weggegaan. Dezelfde nacht van inname weer ontzettend veel pijn en plassen. Ik gok dat ik het er rechtstreeks weer uit heb geplast.. het heeft in elk geval niet gewerkt. Ook dagen na inname nog heel veel last van diarree.
30-06-2019

Blaasontsteking

Prima medicijn, binnen 2 uur voelde ik al verlichting. Ochtend erna pijn zo goed als weg, als bijwerking hoofdpijn en vermoeid maar dat is te overzien. Wel goed blijven drinken de volgende dagen om te voorkomen dat het terug komt.
01-06-2019

Blaasontsteking

Er werd beginnende blaasontsteking geconstateerd. Omdat ik een lang weekend weg zou gaan, deze 1 daags kuur gekregen, Monuril 3000, zodat ik niet in het buitenland op zoek hoefde naar antibiotica. Helaas, ik kon niet gaan vanwege de vele bijwerkingen. Ik had het voor het slapen gaan ingenomen en in de nacht werd ik al wakker van de hoofdpijn. In de ochtend super misselijk[lees meer...] en rond het middaguur begon het overgeven. Ik hield tot middernacht geen slok water binnen, terwijl ik juist veel moest drinken. Hele spijsvertering van slag. Nu twee dagen later gaat het beter, maar mijn lange weekend is in het water gevallen. Raar gevoel in mijn hoofd, gespannen buik. Overigens is de continue aandrang tot plassen wel weg.
31-05-2019

Blaasontsteking

Ochtend na inname voelde ik verbetering, maar al snel later op de dag namen de klachten toch weer toe. Weer terug richting huisarts dus
17-05-2019

Blaasontsteking

Ik heb het voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Heb het donderdagavond ingenomen en vrijdagochtend leek het al zo goed als weg te zijn. Helaas werd het later op de dag toch weer iets erger. Ik heb geen last van bijwerkingen tot nu toe. Hoop dat de blaasontsteking over een paar dagen toch wegtrekt.
30-04-2019

Gemakkelijk 1 sachet per dag; effectief bij mij geen hele penicilline kuur
28-04-2019

Blaasontsteking

Al een heel verleden gehad met mijn blaas nu weer een ontsteking huisarts geweest en die schreef dus monuril 3000 voor nooit gehad en nooit van gehoord ,gebruikt voor het slapen dit ging goed tot de andere dag heel de dag misselijk geweest en in de avond begon de diaree zaterdagmorgen is het braken begonnen en de hoofdpijn nog in de nacht van zaterdag op zondag flink gebra[lees meer...]akt ,nu gaat het beter zo slap als een vaatdoek maar nog steeds blaasontsteking dus morgen weer maar terug naar de HA.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum