Nitrofurantoine

Methenamine (1 mening)
Xcyst (1 mening)

25-01-2020

Blaasontsteking

In december 2019 dit middel gebruikt met minimale bijwerkingen. 22 januari 2020 opnieuw gestart en na de eerst pil ging het helemaal mis, ongeveer 2 uur na inname kwamen de eerste klachten van jeukende handpalmen, rode en branderige armen en benen. De klachten namen toe( druk in hoofd, druk op borst en moeilijker slikken)zo ook mijn bloeddruk! Naar huisartsenpost gebracht[lees meer...] waar ik tegengif en adrenaline kreeg toegediend om de heftige reactie te stoppen en op te vangen om erger ( stikken en/of in shock raken) te voorkomen.... ik zou willen dat dit middel opnieuw wordt onderzocht op de bijwerkingen, de ernst en mate van voorkomen....mogelijk moet de bijsluiter worden aangepast en minder vanzelfsprekend worden voorgeschreven!
24-01-2020

Blaasontsteking

Voordat ik begon aan deze kuur had ik hier alle ervaringen gelezen en was erg huiverig om dit middel te gebruiken. Het valt mij heel erg mee dit middel. Na 2 dagen geen klachten meer van de blaasontsteking en nu na 4 dagen alleen last van wat vermoeidheid en hoofdpijn. Ik ben daar al heel gevoelig voor, heb vaker migraine dus is al mijn zwakke plek en had niet anders verwa[lees meer...]cht fat als ik ergens last van zou hebben het ook weer hoofdpijn zou zijn. Neem het vooral in de ochtend met goed yoghurt of ontbijt in. Alleen met melk kreeg ik een beetje last van mijn maag, dat was niet voldoende. Ik neem er door ervaring ook altijd probiotica bij zodat mijn darmflora ondersteund wordt. Bij een vorige kuur hielp dat ook enorm tegen buikklachten. Ook neem ik er nog granberry capsules en d-mannose bij in om de blaas tijdens en na de kuur schoon te houden. Blijf vooral veel drinken is echt nodig om de afvalstoffen af te voeren. Als ik niet genoeg drink is mijn hoofdpijn ook erger. Dus resultaat al met heel positief met matige bijwerkingen. Lijkt mij als tegenhanger bij al die negatieve berichten best belangrijk te vermelden. Als je al die klachten hebt zoal ik hier onderstaand lees heb je te maken met allergie reacties en is het goed direct je arts te benaderen.
23-01-2020

Blaasontsteking

In 2016 ben ik naar de dokterspost geweest , vertelde de klachten , de stuwingen (net of iemand een riem om mijn hoofd deed en deze keihard aantrok) in mijn hoofd na 2 pillen, mijn gehoor viel dan ook weg, maar het was onzin wat ik vertelde en die bijwerking was niet bekend , dus de kuur even afmaken, dat heb ik natuurlijk niet gedaan, toen ben ik thuis gaan zoeken op alle[lees meer...]rlei sites , gelukkig kwam ik deze bijwerking tegen, het komt zelden voor. Tot op de dag van vandaag heb ik nog last van de stuwingen en de kramp in mijn nek, want daar begint het dan mee.
21-01-2020

Blaasontsteking

Super kuur. Beetje hoofdpijn, maar dat is het dan. Blaasontsteking binnen 2 dagen geen last meer. Ik lees gruwelijke verhalen, maar ik ben 1.60 meter groot en weeg 50kg, dus was huiverig, maar anders dan bovengenoemd nergens last van. Eet er smorgens ook niet bij. Ben er blij mee. Laat je niet afschrikken door rare verhalen. Er zijn nl. maar weinig mensen die hun positieve[lees meer...] mening delen.
17-01-2020

Blaasontsteking

Na heel veel negatieve reacties gelezen te hebben was ik bang voor de ergste bijwerkingen die ik maar kon bedenken. Maar die angst was nergens voor nodig. Elke dag 4 tabletten en na 3 dagen ging de pijn bij het plassen al weg.. geen enkele bijwerking gehad. Echter vind ik capsules slikken moeilijk maar dat ligt aan mijzelf. Voor iedereen die de kuur ook krijgt... laat je n[lees meer...]iet bang maken. Niet keer een krijgt last van bijwerkingen.
06-01-2020

Blaasontsteking

Dit product zou uit het schap moeten worden gehaald, gezien de vele soortgelijke reacties die ik hier teruglees (had ik dit maar eerder geweten). Dit was echt een heftige ervaring, tintelingen, ik kon niet meer op mijn benen staan, begon plotseling te shaken en het voelde alsof mijn luchtpijp werd dichtgeknepen. Ik heb normaliter wat gevoelige luchtwegen (bronchitis), maar[lees meer...] de benauwdheid die ik nu voel dankzij deze troep, is werkelijk met geen pen te beschrijven. Kennelijk is het absoluut niet geschikt voor mensen met gevoelige luchtwegen. Ik heb ooit een longontsteking gehad en dat was minder zwaar dan de klachten die dit medicijn teweeg heeft gebracht, je wordt er niet beter van, maar zo ziek als een hond! Mensen, wees gewaarschuwd! Dit is puur gif! Ik hoop dat het voor mij met een sisser afloopt. Ik lig nu nog met extreme benauwdheid en pijnlijke tintelingen op bed. Met het gebruik ben ik uiteraard gestopt, op dringend verzoek van mijn apotheek. Ik heb in totaal 8 pillen op, maar daar heb ik met alle haren op mijn hoofd spijt van, ik zou willen dat ik van te voren deze ervaringen had gelezen, dan was mij dit leed bespaard gebleven. Echt rotzooi is het! Gebruik het niet!
10-12-2019

Blaasontsteking

Huiverig na alle verhalen over dit medicijn. Gebruik viel me heel erg mee. Na 2 capsules branderig gevoel bij het plassen al verdwenen. De rugpijn was na 3 dagen weg. Als bijwerking hoofdpijn en extreem moe na inname.
28-11-2019

Blaasontsteking

Ik kan niet zo goed tegen melk dus ik kan het niet met melkproducten innemen. Ik vind het heel erg vervelend dat de bijwerkingen zo lang blijven. Soms tot wel 2 weken na het eind van de kuur.
22-11-2019

Blaasontsteking

Enkele maanden geleden heb ik dit middel gekregen tegen blaasontsteking. Dit was een kuur van 5 dagen. Op wat hoofdpijn na geen klachten gehad en de blaasontsteking was weg. Het middel werkte snel dus tevreden. Echter heb ik nu weer een blaasontsteking en weer dit middel gekregen.. Een half uur na inname van de eerste capsule kreeg ik ernstige jeuk aan handen en voeten w[lees meer...]at ik kan vergelijken met eczeem /netelroos. Ook werd ik iets benouwd. Ik heb contact opgenomen met de huisartsenpost en mocht antihistamine innemen. Ik heb de antihistamine voor mijn Hedera allergie. Dit heeft geholpen. Welk antibioticum ik nu krijg is nog onduidelijk ivm resistentie.
05-11-2019

Blaasontsteking

Wegens heftige blaasontsteking deze antibiotica voorgeschreven gekregen. Op de 2e dag (na de 6e capsule) ineens enorme last van misselijkheid, deze hield een paar uurtjes aan. Verder nergens last van gehad en de klachten van de blaasontsteking waren op de 2e dag van de kuur weg. Enige vervelende is dat je het zo vaak per dag moet slikken, paar keer bijna vergeten te doen.
24-10-2019

Blaasontsteking

Ik gebruik het al jaren bij blaasontstekingen. Zeer effectief en nog nooit last van bijwerkingen gehad. Blaasontsteking werd tweede dag van gebruik duidelijk minder.
19-08-2019

Blaasontsteking

Wegens blaasontsteking 4 maals pd 50mg. Ik voelde me erg moe had nergens zin in en was erg down. De druk van de blaasontsteking is nog steeds niet weg. Het is vandaag mijn 2e dag dat ik klaar ben met de kuur. Heb vandaag zo’n enge huiduitslag gekregen over mijn hele lichaam. Gebeld met spoedpost en wisten direct dat het aan de antibiotica lag. Ze kunnen niets voor me betek[lees meer...]enen en moet ik me maar insmeren met mentho. Pff echt ellende echt noooit meer! Dit is echt een slechte “geneesmiddel” waardoor je zieker raakt!
02-08-2019

Blaasontsteking

Helpt prima tegen blaasontsteking, die was na 2 dagen over. Maar wel ontzettend moe en lusteloos. Daarna veel hoesten en een zere keel, nog 2 dagen doorzetten.
21-05-2019

Blaasontsteking

Dit medicijn is effectief. Ik gebruik het ongeveer drie keer oer jaar helaas. Altijd weer huilerig en moe vooral de eerste twee dagen. Daarna gaat het beter. Wanneer je dat weet kan je er om lachen en het loslaten.
14-04-2019

Blaasontsteking

Bij verblijf in ziekenhuis ivm cardiologische ingreep kreeg ik verblijfskatheter waardoor ik blaasontsteking heb opgelopen. Dit middel voorgeschreven gekregen. Wat een ellende. Een uur na inname van de eerste pil flinke koorts die na paar uur afzakte om weer terug te komen na de volgende pil. Daarbij schokken in armen en benen en een klappende hoofdpijn, benauwdheid, rod[lees meer...]e jeukbulten en een gevoel ‘van de wereld’ te zijn. Kreeg van CHAP advies direct te stoppen ivm allergische reactie. Omdat niet elk middel bij mijn hartmedicatie mag, nu een eenmalige dosering van een ander middel waarmee de blaasontsteking direct over moet zijn. Dat ga ik vandaag proberen, een dag na stoppen met deze ellendige troep; de hoofdpijn met wattengevoel en spierschokjrs zijn er nog steeds. Hopelijk gaan ook die snel weg. Bezint eer ge begint met dit middel!
18-01-2019

Blaasontsteking

Blaasontstekking. Begonnen aan kuur. Na 1 dag benauwd. Gemeld bij de huisarts. Kon geen kwaad. Na 3 dagen, uitslag en benauwd en diaree. Langs de huisarts. Gewoon doorslikken. 1e pinksterdag spoedpost gebeld. Direct stoppen. Spoedarts in huis en met loeiende sirenes naar het ziekenhuis. Super allergie reactie. Bleek jaren geleden al dezelfde symptomen te hebben gehad bij[lees meer...] dit middel. Uitgedroogd, kilo’s afgevallen, aan de zuurstof, door de scan, foto’s etc etc. Als licht copd patient had dit soort antibiotica helemaal niet voorgeschreven mogen worden. Resultaat, van een simpele blaasontstekking naar zwaar aangetaste longen door het gebruik van dit middel. Eigen zaak deels moeten opheffen en van 5 km hardlopen nu een invalidenparkeerkaart.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum