Ervaringen met Fosfomycine

fosfomycine

buikkrampen buikpijn ontsteking van maag en darmen opgeblazen gevoel

Furabid (639 meningen)
Nitrofurantoine (397 meningen)
Monuril (134 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

16-04-2024 | Vrouw | 45

buikpijn buikkrampen opgeblazen gevoel

Afgelopen maanden veelvuldig blaasontsteking. Pilletjes hielpen niet, in januari dit eenmalig voorgeschreven gekregen. Paar dagen later intense buik- en rugpijn. Opgeblazen gevoel, kramp en heel veel pijn. Blaasontsteking was direct weg, en weet deze klachten ook niet aan de AB. Vorige week wéér een heftige blaasontsteking en dit keer 3 zakjes, elke 3 dagen 1 innemen. N[lees meer...]a 1 zakje nog steeds klachten, en vervolgens ook weer álle bovengenoemde klachten. Warm bad, kruik, bewegen, het helpt niet. Slapen lukt slecht vanwege de pijn en drang tot bewegen. Pijnstilling helpt niet echt. Ga nu maar over op 1x daags d-mannose 2 g oplossen in water en opdrinken. Volgens HA werkt dat net zo goed als preventief AB. Voor mij nooit meer dit middel en neem het derde zakje ook niet meer in! Bijwerkingen zijn echt té heftig!

22-03-2024 | Vrouw | 84
Blaasontsteking

ontsteking van maag en darmen

1/3van mijn darmen verwijderd ivm kanker,en heb diverticulites is het dan wel verstandig dit middel te slikken

24-01-2024 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Innemen ging prima en klachten van de blaasontsteking verminderden eerst. Wel gelijk migraine en daarna een dag hoofdpijn. Na 2 dagen weer aandrang en pijn vanonder. Maar urinesediment is schoon. Blijk ik als bijwerking een vulvovaginitis te hebben. Verder zijn mijn darmen erg van slag..helaas moet ik nog 5 dagen wachten op een afspraak bij de dokter...

03-11-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Nooit meer voor mij mijn hele lijf kapot darmen overstuur niet kunnen eten buikpijn steken linkerzijde slijm bij de ontslasting niet kunnen eten alleen braken ben op

21-10-2023 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Voorheen voor een blaasontsteking antibioticakuren gehad van 5, 7 of 19 dagen met veel bijwerkingen en soms weinig resultaat. Zat met tranen in mijn ogen op de wc als ik moest plassen. Was zeer sceptisch over het feit dat 1 zo’n zakje dan wel zou kunnen helpen. Dus voor het naar bed gaan het opgeloste drankje wat niet eens vies was genomen en kon met moeite 5 uur alles o[lees meer...]phouden. Ik was bang dat dit te kort was en het niet zou helpen. Plassen was toen nog een klein beetje gevoelig maar de volgende ochtend helemaal geen last meer. Alleen 2 x lichte diarree gehad die dag en alle klachten waren die avond al weg . Ik vind het TOP-spul , 1 zakje ipv lange kuren!

22-09-2023 | Vrouw | 43
fosfomycine (3000)
Blaasontsteking
Heb al jaren blaasontsteking alleen nu komt het sneller a hier elkaar. Eerder kreeg ik altijd van die grote vieze pillen. Maar nu kreeg ik een zakje , 1 zakje ik denk help het wel want het is er maar 1. Maar het werkt idd wel geen pijn bij het plassen meer. Nog wel een rommelige buik en pijn aan mijn buik. En natuurlijk heb ik alle bijwerkingen. Maar goed hoop dat het s[lees meer...]nel over is.

26-08-2023 | Vrouw | 70
Blaasontsteking
Na de bijwerkingen te hebben gelezen huiverig maar vol goede moed het drankje opgedronken, smaakt zeker niet vies. Niet savonds maar smiddags omdat ik snachts zo’n 6 tot 8x moet plassen en (heel raar ondanks het vele water drinken) smiddags nauwelijks. Na een uur ja hoor, toch plassen. Geen bijwerkingen op veel boeren na, hoera maar te vroeg gejuigd want de volgende dag v[lees meer...]olop. Borrelende darmen, diarree en later op de dag kotsmisselijk. Kon geen slok water meer verdragen. Gelukkig aan het begin van de nacht wat beter maar de volgende morgen nog niet echt lekker, geen trek in eten alleen water gedronken. In de middag kwam hoofdpijn opzetten. En mijn blaasontsteking? Die zit er nog steeds, al die ellende voor niets geweest. Nu verder met D-Manosse. Geen ab meer voor mij.

04-07-2023 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Omdat furabid niet had geholpen kreeg ik dit zakje. Ook dit hielp niet helaas..... ik vind het waardeloos!

02-07-2023 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Ik heb vaak in een jaar blaasontsteking. Normaal kreeg ik altijd een kuur met van die vieze grote pillen. Nu een zakje gekregen eenmalig, en de volgende dag was het meteen al weg. Had alleen een rommelende buik en beetje diarree maar dit is echt top spul!

24-04-2023 | Vrouw | 75
Blaasontsteking
Pijn blaasontsteking snel minder, maar de 2e dag Diarree en de derde dag vreselijk Diarree!!

07-04-2023 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Makkelijk in te nemen, totaal geen heftige bijwerkingen alleen borrelende darmen, de blaasontsteking is wel iets verminderd maar helaas niet weg. Nu nieuwe kuur trimethoprim benieuwd wat dat weer brengt. Dus dit middel heb ik goed verdragen alleen helaas zonder resultaat.

03-02-2023 | Vrouw | 61
fosfomycine (3000)
Blaasontsteking
Na een antibiotica kuur van 5 dagen 2x pd bleef ik klachten houden. Huisarts besloot urinekweek 24 uur te doen en na deze uitslag kreeg ik dit medicijn 1 zakje voor 1x. Na het innemen beetje misselijk maar 2vuur erna kreeg ik waterige diarree en liep een paar uur leeg. Blaas klachten niet over, pijn in de buik, branderig gevoel en vaak plassen dus niets mee opgeschoten. Nu[lees meer...] het weekend nog doorkomen mry deze klachten en kan ik maandag weer met me urine naar de huisarts

25-12-2022 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Eerst allergische reactie op furabid. Vervolgens 1 malige zakje voorgeschreven gekregen. Ik voelde vrij snel verlichting,maar het duurde meer dan een week voordat de blaasontstekings klachten echt weg waren.

24-12-2022 | Vrouw | 64
Blaasontsteking
Ik heb nogal eens blaasontsteking en herken het snel. Voor het eerst geen kuur maar alleen 1 zakje fosfomysine. Ideaal. De pijn, en vaak naar de wc binnen 1 dag over.

22-12-2022 | Vrouw | 69
fosfomycine (3000mg)
Blaasontsteking
Geen goede ervaring ermee .Blaasontsteking wel weg maar loop tot nu toe al 6 dagen met diaree en 4 dagen dat ik bloed poep .

30-11-2022 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Week na inname van zakje nog steeds vreselijke diarree en buikkrampen. Medicijn wel effectief want blaasontsteking is weg. Echter blijven de bijwerkingen lang aanhouden.