Ervaringen met Fosfomycine

fosfomycine

buikpijn buikkrampen opgeblazen gevoel ontsteking van maag en darmen

Furabid (639 meningen)
Nitrofurantoine (397 meningen)
Monuril (134 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

02-02-2022 | Vrouw | 27
fosfomycine (3000)
Blaasontsteking
Veel bijwerkingen en bij mij werkte het helemaal niet omdat het ging om een bacteriële infectie Ipv een blaasontsteking. Het plassen ging juist moeilijker na dit medicijn.

30-11-2022 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Week na inname van zakje nog steeds vreselijke diarree en buikkrampen. Medicijn wel effectief want blaasontsteking is weg. Echter blijven de bijwerkingen lang aanhouden.

13-07-2022 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Kreeg in eerste instantie zonder uitleg dit middel voorgeschreven. Het bracht verlichting: geen pijn en geen hevige aandrang meer. Maar na drie dagen was de urineweginfectie helemaal terug en moest ik in het weekend naar de huisartsenpost (voelt toch een beetje ongemakkelijk met zoiets stoms als een blaasontsteking). Daar kreeg ik van de arts een echte kuur mee (5 dagen ac[lees meer...]htereenvolgens 2 capsules per dag). Dit werkt tot nu toe goed. Helaas is wel gebleken uit een kweekje dat de bacterie resistentie heeft opgebouwd voor de antibiotica van de fosfomycine.

02-07-2023 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Ik heb vaak in een jaar blaasontsteking. Normaal kreeg ik altijd een kuur met van die vieze grote pillen. Nu een zakje gekregen eenmalig, en de volgende dag was het meteen al weg. Had alleen een rommelende buik en beetje diarree maar dit is echt top spul!

29-04-2021 | Vrouw | 32
Blaasontsteking
Vele malen blaasontsteking waarbij nitrofurantoine niet het gewenste effect geeft. Na 1 zakje fosfomycine binnen 2 dagen van de klachten af.

11-10-2023 | Vrouw | 36
fosfomycine (3g)
Na alles lezen erg angstig geweest om het te gebruiken. Vooral vanwege de bijwerking duizeligheid. Na het innemen alleen erg moe, volgende ochtend een beetje misselijk en slap gevoel. Koortsachtig gevoel en tegen de avond diaree. Het belangrijkste geen pijn met plassen meer dus dat werkte wel snel. Een dag erna bijwerkingen weg en de klachten ook. Dus het viel allema[lees meer...]al reuzen mee.

03-11-2023 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Nooit meer voor mij mijn hele lijf kapot darmen overstuur niet kunnen eten buikpijn steken linkerzijde slijm bij de ontslasting niet kunnen eten alleen braken ben op

26-09-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Vreselijk aan de diarree en duizelig. Vraag me af of het geholpen heeft nog steeds branderig gevoel na het plassen. Geef mij maar trimethoprim, nooit geen bijwerkingen van.

12-02-2020 | Vrouw | 40
fosfomycine (3000mg)
Urineweginfectie
1 zakje voor de nacht innemen van 3000 mg heeft mijn leven verwoest. Ik ben 40, voel mij nu 90! Na 5 dagen kon ik bijna niet meer lopen, en nog steeds 4 maanden na gebruik ! Ik kan niet meer zonder steunkousen😥

04-07-2023 | Vrouw | 42
Blaasontsteking
Omdat furabid niet had geholpen kreeg ik dit zakje. Ook dit hielp niet helaas..... ik vind het waardeloos!

19-08-2019 | Vrouw | 42
misselijkheid, diarree. Hoofdpijn, duizeligheid

22-09-2023 | Vrouw | 43
fosfomycine (3000)
Blaasontsteking
Heb al jaren blaasontsteking alleen nu komt het sneller a hier elkaar. Eerder kreeg ik altijd van die grote vieze pillen. Maar nu kreeg ik een zakje , 1 zakje ik denk help het wel want het is er maar 1. Maar het werkt idd wel geen pijn bij het plassen meer. Nog wel een rommelige buik en pijn aan mijn buik. En natuurlijk heb ik alle bijwerkingen. Maar goed hoop dat het s[lees meer...]nel over is.

16-04-2024 | Vrouw | 45

buikpijn buikkrampen opgeblazen gevoel

Afgelopen maanden veelvuldig blaasontsteking. Pilletjes hielpen niet, in januari dit eenmalig voorgeschreven gekregen. Paar dagen later intense buik- en rugpijn. Opgeblazen gevoel, kramp en heel veel pijn. Blaasontsteking was direct weg, en weet deze klachten ook niet aan de AB. Vorige week wéér een heftige blaasontsteking en dit keer 3 zakjes, elke 3 dagen 1 innemen. N[lees meer...]a 1 zakje nog steeds klachten, en vervolgens ook weer álle bovengenoemde klachten. Warm bad, kruik, bewegen, het helpt niet. Slapen lukt slecht vanwege de pijn en drang tot bewegen. Pijnstilling helpt niet echt. Ga nu maar over op 1x daags d-mannose 2 g oplossen in water en opdrinken. Volgens HA werkt dat net zo goed als preventief AB. Voor mij nooit meer dit middel en neem het derde zakje ook niet meer in! Bijwerkingen zijn echt té heftig!

12-12-2022 | Man | 45
Blaasontsteking
Na een 1e antibioticakuur (5 dagen x 4 capsules) dit medicijn gekregen omdat de blaasontsteking niet over was. Merkte al de volgende dag na inname minder aandrang en pijn, maar helaas kwamen die nacht ook de bijwerkingen. Nu een week later nog steeds enorme buikpijn en diarree.

24-09-2021 | Vrouw | 45

07-04-2023 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Makkelijk in te nemen, totaal geen heftige bijwerkingen alleen borrelende darmen, de blaasontsteking is wel iets verminderd maar helaas niet weg. Nu nieuwe kuur trimethoprim benieuwd wat dat weer brengt. Dus dit middel heb ik goed verdragen alleen helaas zonder resultaat.