Ervaringen met Monuril

fosfomycine

buikgeluid buikkrampen

Urineweginfectie (9 meningen)
Bacteriële infectie (1 mening)

Furabid (639 meningen)
Nitrofurantoine (397 meningen)
Furadantine (61 meningen)
Fosfomycine (40 meningen)
Fomicyt (4 meningen)

29-05-2023 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Na kuur met Furabid bleek blaasontsteking nog niet over. Na 1 zakje Monuril na 2 uur al verlichting. Volgende dag alle klachten weg 🤗. Waarom niet meteen Monuril, ook vanwege het gebruiksgemak van 1x een dosering, ipv 5 dagen capsules slikken.

15-04-2023 | Man | 36

31-12-2022 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Dit middel al diverse malen gebruikt. De bacteriën zijn snel weg. In mijn geval heb ik nog wel wat last met plassen maar dat is altijd binnen 48 uur over. Effectief middel. Wel wat moe en slap, maar je lichaam vecht ook, dus lekker rust houden als dat kan.

31-01-2021 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Flinke blaasontsteking, bloedplassen, voor het naar bed gaan in genomen rond 22 u, om 3 u in de nacht geplast , een verademing dat de pijn al zo goed als verdwenen was en geen enkele bijwerkingen gehad.

05-01-2021 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Waar na 16 blaasontstekingen een normale kuur niet meer werkt, is Monuril voor mij een grote uitkomst. Je merkt ongeveer een half uur na inname al dat jouw lichaam bezig is de bacterie uit het lichaam te werken. Een rommelende onderbuik is hierbij volkomen normaal, ik zou het zakje innemen voor het slapen gaan, zodra je wakker wordt, of dit nou midden in de nacht is of in [lees meer...]de ochtend met een volle blaas, voel je direct verlichting. Huilen van blijdschap op de WC! Eindelijk kunnen we weer normaal plassen. Voor iets minder dan Monuril doe ik het nooooit meer!

06-09-2020 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
Over het gebruik van antibiotica wordt veel geschreven en ik las meningen als; 'geef mij maar een traditionele kuur van 5 dagen' of 'voor mij dit middel nooit meer'. Wat gebruikers van antibiotica vaak niet weten is dat er niet weten dat een blaasontsteking veroorzaakt kan worden door verschillende bacteriën, die dan ook nog eens in meerdere óf mindere mate gevoelig zijn[lees meer...] voor verschillende soorten antibiotica of soms zelfs resistent (ongevoelig)! De keuze voor antibiotica heeft dus wel degelijk te maken met de (ernst van) bijwerkingen, maar met name met de gevoeligheid en de mate van resistentie. Dat is ook de reden dat er vaak een 'kweek' met gevoeligheidsbepaling wordt gedaan. Overigens zelf alle soorten AB al gehad; Monuril gaf nauwelijks bijwerkingen en is zeer eenvoudig in te nemen.

23-08-2020 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Ik had al eerder furabid gebruikt maar hierna was de blaasontsteking nog niet helemaal weg.. nu 1 zakje fosfomycine en het is helemaal weg! Kwa bijwerkingen niet veel last gehad , alleen diaree en dat ongeveer 2 dagen.

15-08-2020 | Vrouw | 65
Blaasontsteking
Medicatie genomen, helemaal geen bijwerkingen ervaren. Wel geschrokken van alle reacties hier, waardoor ik er tegenop zag de medicijnen te gebruiken. Het werkte prima bij mij iig. Na 1 dag klachten voorbij.