Ervaringen met Qlaira

25-01-2024 | Vrouw | 46
estradiol / dienogest (28)
Ik (46 jr) slik de pil zo'n 4 jaar. Sinds nov '23 hoge hartslag, hartkloppingen en opgejaagt en onrustig gevoel in mijn lijf. Via h.a ecg gehad en bloed geprikt op schildklier. Daar kwam niks uit, klachten bleven. Voorstel h.a om voor 3 dagen een holter te dragen. Gevraagd of de klachten vanuit de pil konden komen. Die kans was 001%, aldus de h.a. Uit de holter is nik[lees meer...]s gekomen. Weer gevraagt of het aan de pil lag. Voorstel h.a was om, als proef, 3 maanden te stoppen met de pil en te kijken wat er gebeurt. Na 2 weken stoppen waren de klachten veel minder geworden. Iedere dag ben ik blij dat ik gestopt ben met de pil.

04-06-2022 | Vrouw | 25
estradiol / dienogest
Van de "normale" lichte mylan pil overgegaan op qlaira vanwege depressie klachten. Mylan pil werd mij aanbevelen door dat dit eens van de lichtste was. Echter werd ik daar super down en depressief van. Veel huilbuien, moodswings, onzeker en voelde me nooit echt mezelf ook flink van aangekomen in mijn buik. Qlaira was de volgende stap voor mij, in het begin was het wen[lees meer...]nen ik moest de eerste 2 dagen wat huilen (ik denk door wisselen van de pil). Ik begon even wat puistjes te krijgen de eerste weken. Tijdens mijn 2de strip trokken die weer weg. Ik ben super tevreden voel me weer mezelf en zelfverzekerd. Wel merk ik heel erg het verschil in de pillen tijdens de gele pillen voel ik me super, mezelf niks aan de hand. Zodra ik terecht kom bij de mosterd gele pillen aan t begin van de strip voel ik me weer even down en slecht dit duurt 2 a 3 dagen en daarna gaat t weer goed. Dit kan even vervelend zijn maar liever 2 a e dagen dan een hele maand lang zoals ik ervaarde nij de mylan. Tussen de 1ste en 2de strip nog niet ongesteld geweest. Dit blijkt normaal ivm wennen.

30-04-2022 | Vrouw | 40
estradiol / dienogest
Ik ben met deze pil gestart om minder of geen migraine meer te ervaren. Maar helaas, in de plaats kreeg ik andere bijwerkingen. Depressieve gevoelens, neerslachtigheid, stemmingswisselingen, geiriteerd lopen, angstgevoelens en zeer pijnlijke borsten. Geen aanrader! Na 3 mdn mee gestopt en wil ik gewoon terug mezelf kunnen zijn.

02-01-2021 | Vrouw | 39
estradiol / dienogest (28)
Sinds enkel jaren nu neem ik Qlaira. Ik het begin weinig problemen met bloedingen. Bloedingen bleven dikwijls uit of kwamen soms maar 1 of 2 dagen per maand. De laatste maanden helaas wordt het heviger en houdt de bloeding al zelfs een ganse maand aan. Met alle andere bijwerkingen ook extra in de verf gezet...

26-10-2019 | Vrouw | 27
estradiol / dienogest (1)
Zoals genoemd zware depressie en zelfmoordpogingen zeer zware vermoeidheid Schandalig dat dit middel voorgeschreven wordt moet meteen vd markt gehaald worden

23-10-2018 | Vrouw | 26
estradiol / dienogest
Gestart met de Qlaira pil omdat ik erge acne had. Dermatoloog in België schreef mij deze soort pil voor. Heb de Qlaira pil in totaal 6 maanden geslikt. Ik was nog niet bekend met de 28 daagse cyclus, normaal had ik maar 21 dagen een pil en 1 week de stopweek. Voordeel is dat ik de afgelopen 6 maanden maar enkele doorbraakbloedingen heb gehad, van circa 2 a 3 dagen. De eers[lees meer...]te 3 maanden kreeg ik wel nog steeds acné op mijn kaaklijn en hals. Heb nu het gevoel of mijn lichaam deze pil uiteindelijk toch niet (meer) prettig vindt. Erge last van een droge vagina en heb 2 keer een vaginale schimmelinfectie gehad. Of dit aan deze pil te wijden is, geen idee. Het kan ook komen door dat ik nu veel seksueel actief ben. Ik stap nu over op de Stediril-30. Deze heb ik voorheen ook jaren geslikt en amper klachten gehad. Ik zal deze pil ook niet meer gebruiken, het is ook overigens de duurste anticonceptiepil die er in NL te verkrijgen is.

15-11-2016 | Vrouw | 28
estradiol / dienogest (3mg)
Mijn bijwerkingen: Depressieve gevoelens, emoties niet onder controle (te emotioneel of te vlak), enorme stemmingswisselingen

18-05-2015 | Vrouw | 21
estradiol / dienogest (50mg)
Ik weet niet de exacte datum, maar ongeveer in 2009 ben ik begonnen met de pil Qlaira. Ik vond het fijn dat het een fase pil is en ik werd in de eerste jaren niet ongesteld. Het laatste jaar heb ik wat meer last van ongesteldheidskwaaltjes als ik de laatste 3 pillen slik. Verder ben ik al zolang ik mij kan herinneren ontzettend vaak moe, neerslachtig, negatief en volgens m[lees meer...]ij zat ik een aantal keer tegen een depressie aan. Ik ben niet aangekomen, maar ook niet afgevallen. Ik ben sinds gister gestopt met het slikken van de pil Qlaira en wil kijken hoe ik ben als ik helemaal geen pil slik. Ik wil even geen hormonen meer binnen krijgen. Ook wil ik nog geen spiraal. Ik hoop dat Qlaira de reden is van mijn gedrag de afgelopen jaren. Zijn er meerdere met deze ervaring, of mensen die al gestopt zijn met Qlaira?

12-06-2014 | Vrouw | 25
estradiol / dienogest
sinds 2 juni ben ik begonnen aan deze pil. ik ben begonnen op de dag van mijn ongesteldheid en ben 7 dagen lang ongesteld geweest, daarna kreeg mijn afscheiding een vieze geur. de gehele periode van het gebruik van de pil heb ik een vettige hoofdhuid, zijn mijn haar punten dood en zweet ik ook meer, en ik ben extreem moe. Bij mijn vorige pil de microgynon 30 kwam ik 8 ki[lees meer...]lo aan. nu heb ik het idee niet aangekomen te zijn, misschien zelfs afgevallen. dit is dan ook een pluspunt haha maar de nare geur van mijn hoofdhuid en afscheiding maken mij een stuk minder blij. volgens de dokter kan dit niet met de pil te maken hebben maar ik heb dit nooit eerder gehad. iemand anders hier ook ervaring mee?

04-08-2013 | Vrouw | 21
estradiol / dienogest
Na zoveel verschillende soorten anticonceptie, van soorten pillen, meerdere spiraaltjes (en follikels) en de ring met veel erg vervelende bijwerkingen gebruik ik Sinds 24 mei de Qlaira. Het leek een hele goede oplossing aangezien in in het begin weinig last had van bijwerkingen. Gebruik voelde goed tot ik twee keer per maand ongesteld werd en weer last kreeg van moodswin[lees meer...]gs. Ik heb weinig last gehad van puistjes maar toch wel veel last van krampen etc. Ik heb elke morgen last van hoofdpijn (waarvan ik denk dat het door de pil komt) een libido beneden vriespunt, vlakte en negatieve gevoelens. Door dit alles heb ik besloten over te stappen op mijn laatste optie: de Evra. Hopen dat dit nu eindelijk de uitkomst is.

22-07-2013 | Vrouw | 23
estradiol / dienogest
Ik gebruik al een aantal jaar deze pil en ik moet zeggen dat het mij wel bevalt. Eerst had ik Microgion 30, daarbij had ik heel veel last van migraine, depressies en erge PMS. Sinds ik deze pil gebruik word ik gewoon elke maand zo'n 4 dagen ongesteld. Wel een aantal keer bloedverlies tussendoor gehad. Libido lijkt helaas nergens meer op dat vind ik het grote nadeel. De gy[lees meer...]naecologe raadde me een spiraaltje aan, maar ik wil over een klein jaar al aan kinderen beginnen.

03-06-2013 | Vrouw | 35
estradiol / dienogest
Na overleg met de gyneacoloog besliste ik na mijn drie zwangerschappen terug de pil in te nemen als anticonseptiemiddel om o.a. stemmingswisselingen te onderdrukken. Er werd Qlaira voorgeschreven. Ik had geen "mood swings" meer, maar verkeerde wel in een constant negatieve stemming, voelde me depressief, heel moe, had last van een oncontroleerbaar stress gevoel, en had w[lees meer...]erkelijk geen libido. Als surplus kreeg ik puistjes... Pas na paar maanden drong het mij door dat deze symptomen samenvielen met het gebruik van de pil. Ik ben nu paar weken gestopt en ik voel me terug beter. Qlaira is voor mij geen goede oplossing geweest.

06-02-2013 | Vrouw | 33
estradiol / dienogest
Ik heb verschillende soorten pillen gebruikt in de loop van de jaren. Echter na mijn tweede bevalling had ik maandelijks extreme bloedingen. Tevens merkte ik ook maandelijks wanneer mijn eisprong was, wat erg veel pijn deed. In eerste instantie had ik het hormoonspiraaltje, maar daarvan werden mij bloedingen niet minder en ik kreeg steeds meer last van acne rond mijn menst[lees meer...]ruatie. Ik ben toen overgestapt naar de Qlaira. Ik heb geen last meer van mijn eisprong, en mijn menstruatie is of minimaal of weinig! Dus voor mij een uitkomst. Ik heb geen klachten ervaren mbt eetproblemen, libido klachten of stemmingswisselingen. Ik ben erg tevreden over deze pil

02-05-2012 | Vrouw | 33
estradiol / dienogest
Vier maanden geleden ben ik met de Qlaira begonnen. Mijn gynaecoloog schreef hem voor omdat ik bij de Microgynon en de Yasmin soms tussenbloedingen had en heftige krampen. Het handige bij deze pil is dat je hem door kan slikken en als je bij het eind van de strip komt, neem je een nieuwe strip. Maar.... ik ben nu, met tussenpozen van 2 tot 4 dagen alleen nog maar onges[lees meer...]teld. Niet heftig, maar het is ondertussen knap vervelend. Daarnaast is mijn libido ook wat naar beneden gegaan en merk ik dat ik een stuk negatiever ben. Ik hou geen vocht vast en heb ook geen last gehad van gewichtsschommelingen. Maar deze pil is voor mij geen succes!

21-04-2012 | Vrouw | 28
estradiol / dienogest
2 maanden na de bevalling kreeg ik deze pil door de huisarts voorgeschreven omdat het wel eens voorkwam dat ik de pil vergat in te nemen. Deze pil neem je elke dag in, ook tijdens de menstruatie. Vanaf dag 1 werd ik versuft. Ik was 7 dgn ongesteld. 6 dgn later weer ongesteld. Zo ging het 2 maanden lang. Een week ongesteld, vervolgens een week niet en vervolgens weer. Ik[lees meer...] werd gestresst, voelde me depressief, zwak, emotioneel een wrak, stemmingswisselingen, zat niet lekker in mijn vel en bovendien viel ik in een maand tijd 5 kg af! Als je van jezelf al niet veel weegt, is dit verschrikkelijk. Voor de 2e keer naar de huisarts geweest, dit keer een vervangende, omd mijn eigen op vakantie was. Van hem kreeg ik te horen dat ik deze pil niet voorgeschreven had mogen krijgen omd er trombose in de familie voorkomt. Per direct moest ik stoppen met Qlaira. De internist waar ik vervolgens heen moest voor meer onderzoeken kon niks vinden. 3 weken ben ik nu gestopt met de pil en ik voel me weer helemaal de oude! Ik ben zelfs weer 2 kg aangekomen. Twee maanden ellende was het voor mij. Nu heb ik een andere pil voorgeschreven gekregen van mijn huisarts, Ethinylestradiol, maar wat ik allemaal hier op de site lees van deze pil... Daar word ik ook niet gelukkig van. Voor mijn zwangerschapsperiode slikte ik de Diane pil, hier had ik geen last van bijwerkingen.

10-04-2012 | Vrouw | 36
estradiol / dienogest
Ik gebruik deze pil nu meer dan 2 jaar. In het begin viel ik bijna 5 kilo af maar deze zitten er weer aan en heb geen last meer van gewichtsafname ook geen toename. Wel elke maand erg gevoelige borsten. In het begin een bijna een cup gegroeid maar nu weer stabiel. Geen maandelijkse bloeding meer. Wel lichte buikpijn en bekken, bandenpijn en soms misselijk. Laatste tijd mee[lees meer...]r vermoeid maar weet niet of dit aan de pil licht. Emotioneel en libido verbeterd na overstappen naar deze pil. Libido nog niet optimaal. Nadeel dat deze pil zo stipt is met innemen omdat je ook niet weet hoe je cyclus loopt omdat je niet meer ongesteld wordt. Wel blijvend last van huid met puistjes en eczeem.