Trigynon

ethinylestradiol/levonorgestrel

21-02-2011

Depressieve gevoelens

Binnenkort start ik met deze pil. Ik heb vijf jaar met een Mirena spiraal rondgelopen, maar heb ongelooflijk last van stemmingswisselingen in de week voor mijn menstruatie. Mijn therapeut stelde voor aan de pil te gaan en na wat navraag werd mij een drie fasen pil aangeraden. Mijn huisarts heeft me er echter vrij weinig over verteld. Is er iemand die mij kan vertellen over[lees meer...] haar ervaringen op dit gebied?
23-01-2011

Anticonceptie

deze pil wordt geleverd op dagnr., zodat je ze niet vergeet
23-07-2010

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

ik heb een vraag ik ben een trouwe tryginon slikster maar ik zit een beetje met een probleempje. Ik ben net klaar met de stop week en ga over 3 weken op vakantie, nu wil ik natuurlijk niet de stop week hebben op vakantie. Wat kan ik nu doen, want ik heb deze pil nog nooit doorgeslikt en ben dan bang dat ik tussen tijds bloedverlies heb. Zat er aan te denken om 2 weken te s[lees meer...]likken en dan te stoppen en na de stop week weer verder te gaan. Kan dit ook
08-06-2010

Anticonceptie

Perfecte anticonceptie. Ik gebruik het al zo'n 20 jaar. Twee keer gestopt i.v.m. de zwangerschap. Soms ben ik wel erg misselijk na het starten van de 1ste of 2de pil. Het voelt als de misselijkheid van het zwanger zijn. De menstruatie is minimaal en heb alleen last van stemmingswisselingen als ik de pil een periode langer doorslik.
20-04-2010

Anti-conceptie

Na tijden microginon te hebben geslikt met tussne tijdse bloedingen en hevige pijn ben ik een aantal jaar gelden overgestapt op trigynon en zeer tevreden! ik heb geen tussen tijdse bloedingen meer een in mijn geval zijn de krampen ook stukken minder.
05-04-2010

Anticonceptie

Ik gebruik deze pil vanaf mij 17de, ik ben nu 30 jaar. Ik heb nooit het idee gehad dat ik last heb gehad van bijwerkingen. Nooit zwaarder geworden, geen extreme stemmingswisselingen. Ik heb hem altijd trouw geslikt, dus ook nooit zwanger geworden. Ik slik deze maand voor het laatst aangezien ik graag zwanger wil worden. Nu ben ik wel bang dat het lang duurt voordat mijn c[lees meer...]yclus weer normaal op gang komt. Ik denk er over na om na mijn toekomstige zwangerschap een spiraaltje te plaatsen.
15-03-2010

Anticonceptie

Ik heb heel veel pillen gehad waar ik altijd ziek van was, maar deze werkt geweldig bij mij, ik heb nergens last van! Ik ben wel 8 kilo aangekomen in 2 jaar tijd, maar dat komt ook omdat ik nog andere medicijnen gebruik. Ik ben nu 20 jaar en gebruik deze pil al zo'n 4 jaar en geen enkel probleem mee!
27-05-2009

Onderbuikpijn

"Deze pil is niet anders dan alle andere. Het werkt niet voor buikpijnen, enkel anticonceptie om de doodeenvoudige reden dat je zin in seks nul is. Je hebt dus gewoon geen seks, dus ook geen zwangerschap. Laat je niet misleiden door het driefasen principe, wat de reinste nonsens is. De cyclus wordt helemaal niet nagebootst, die is namelijk totaal anders. In elke anticoncep[lees meer...]tiepil zit progestageen, deze ook, en dat beinvloedt je humeur op een negatieve manier. Ver weg blijven van deze rommel. Joost mag weten wat de bijwerkingen op de lange termijn zijn!
04-05-2009

Anticonceptie

Door deze pil, welke overigens vrij zwaar is, heb ik wel wat lichamelijke klachten gekregen. Net als de vorige reactie kwam ik veel in gewicht aan, na het stoppen bleek mijn cyclus totaal verstoord. Dit was niet van tijdelijke aard maar is nog steeds van toepassing en dat al 21jaar. Daarnaast heb ik verscheidene allergieën overgehouden aan deze pil. In het begin dat ik dez[lees meer...]e pil slikte was ik regelmatig ziek en misselijk, heb dit kenbaar gemaakt maar dit werd afgedaan als aanstellerij...helaas weet ik nu beter, ben op mijn 19e in de overgang geraakt met als toevoeging PCO...sommige artsen vertelden dat dit inderdaad door een te zware anticonceptie mogelijk is.
27-04-2008

Anticonceptie, hevige bloedingen

Omdat ik een heftige bloeding had gehad. kreeg ik na een onderzoek bij de gynaecoloog en wat andere pillen, ik weet niet meer welke...deze pil voorgeschreven. Heb deze iets meer dan een half jaar gebruikt. Ik was 15 jaar oud. Ik kwam ontzettend snel en veel aan van deze pil. Als ik mij goed herinner was het 8 kilo in de eerste maanden! Niet echt leuk als puber.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum