Ervaringen met Trigynon

01-03-2021 | Vrouw | 56
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/50ug)
Ik heb jarenlang Trigynon geslikt als anticonceptie. Het hielp ook tegen menstruatiebuikpijn dus dat was ideaal! Ik heb ook een tijdje de Diane pil geslikt tegen acne, maar dat beviel niet zo goed. Na 12 jaar een spiraal laten zetten, helaas was dat erg pijnlijk. Maar de menstruatie blijft op den duur uit en na 2 zwangerschappen nog 2x voor de Mirena gekozen, ideaal!!! Ik[lees meer...] zou de pil adviseren voor je zwangerschap en de Mirena na een evt. zwangerschap.

17-05-2020 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Een tijd gebruikt zonder bijwerkingen. Na ongeveer een jaar kwamen de klachten, die ik gedurende lange tijd niet linkte aan deze pil. Bijna iedere nacht misselijk wakker worden en vervolgens overgeven. Soms ook gedurende de dag een weeïg gevoel in de maag. Toen het kwartje gevallen was dat het wel eens te maken kon hebben met deze pil, direct overgestapt naar een andere pi[lees meer...]l. Sindsdien nergens meer last van. Voor mij nooit weer Trigynon!

19-07-2018 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Omdat ik zo ongeveer elke denkbare pil die er is geprobeerd heb ben ik de trigynon gaan slikken. Beviel in het begin super geen bijwerkingen en voelde me top. niet neerslagtich enzo. na 1,5 jaar gebruik kwamen de bijwerkingen. Enorm droge vagina, hele heftige en pijnlijke menstruaties, laag libido en gigantische zwarte haren op bepaalde plekken op mn bil en hand.

12-03-2018 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/levonorgestrel (40/75ug)
vanaf mijn 18e slik ik de pil en tryginon is de beste pil die ik heb gebruikt (heb marvelon, lovette en diane ook in korte tijd in t begin geprobeerd zonder succes) Trigynon is een lichte vorm pil. de stopweek is ook vrij kort (3 dagen ongesteld niet meer). Ik had alleen gevoelige borsten een paar dagen voor stopweek maar das geen ramp. Nu 10 jaar ga ik voor het eerst sto[lees meer...]ppen en ben benieuwd hoe mijn lichaam gaat reageren.... niet omdat ik zwanger wil worden maar omdat ik geen hormonen meer wil hebben in mijn lijf. In stopweek doorslikken heeft geen nut (doorbraakbloedingen)

02-01-2015 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb deze pil jarenlang gebruikt, beviel altijd goed. Niet zwanger door de pil heen maar na stoppen wel snel zwanger. 1x na 1 maand, 1x na 2 maanden (tweeling). Tijdens borstvoeding heb ik tijdelijk Cerazette gebruikt maar die vond de huisarts te licht voor mij aangezien ik snel zwanger kan raken. Het afgelopen jaar kreeg ik echter steeds meer last van moodswings, ik wer[lees meer...]d vooral kribbig in de week voor de menstruatie. Ook had ik vaak hoofdpijn/migraine en steeds minder zin in vrijen. Daarom ben ik helemaal gestopt met de pil en merk nu na een half jaar dat het echt beter met me gaat.

23-09-2014 | Vrouw | 39
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Veel last van bijwerking droge en geirriteerde vagina met stinkende afscheiding en jeuk.

18-08-2014 | Vrouw | 43
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb deze pil jaren geleden ook geslikt, had toen wel last van doorbraakbloedingen maar ik dacht dat het kwam door mijn onregelmatige leven. Nu opnieuw begonnen en ik slik deze pil nu 4 maanden. Ik heb erg last van de wisselende hormoonsamenstelling, last van stemmingswisselingen na elke nieuwe kleur. De eerste 2 maanden had ik continue last van doorbraakbloedingen, de [lees meer...]laatste 2 maanden de helft van de tijd. Voor mij een reden om op zoek te gaan naar een andere pil. Ik ga overstappen op microgynon 30 in de hoop dat een stabielere hormoonafgifte bij mij beter werkt. Mijn eetlust is ook verminderd, vaak last van mijn maag en ben daardoor de afgelopen 4 maanden 3 kilo afgevallen, ik weet niet of het door deze pil komt.

21-05-2013 | Vrouw | 45
ethinylestradiol/levonorgestrel
Start met pil ivm onregelmatige cyclus. Microgynon 30. Doorbraakbloedingen dus overgestapt naar de 50. Labiel en jankerig en daarna tryginon en geen centje pijn! Gestopt om zwanger te raken, nadien weer gestart.

15-05-2013 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel
Deze pil werd voorgeschreven tegen cyste ontwikkeling en daar werkt hij goed tegen. Echter de bijwerkingen maakte dat de pil niet te slikken was. Ik kreeg last van diaree en overgeven maar kwam desondanks toch veel gewicht aan.

12-11-2012 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/levonorgestrel
Na 3,5 jaar de microgynon 30 te hebben gehad ben ik overgegaan naar de Trigynon. Dit omdat ik van de vorige pil steeds meer last van buik- en rugpijn kreeg tijdens de stopweek en ik kon ook niet langer doorslikken dan 2 weken.. Nu heb ik 3 maanden de trigynon gepakt, maar ga nu weer een ander proberen: de Yasmin. Ik ben namelijk van deze pil weer 3 à 4 kilo aangekomen en i[lees meer...]k kan dat helemaal niet hebben. Ook merk ik dat mijn libido minder is en ook dit is niet echt fijn. Voor de rest lijkt het me een prima pil, de bijwerkingen zijn voor mij te ernstig.

26-06-2012 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel
opzich een prima pil, maar ik werd 1 tot 2 weken te vroeg ongesteld...ben over gestapt naar Ministat die ook niet werkt