Trigynon

ethinylestradiol/levonorgestrel

23-07-2010

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

ik heb een vraag ik ben een trouwe tryginon slikster maar ik zit een beetje met een probleempje. Ik ben net klaar met de stop week en ga over 3 weken op vakantie, nu wil ik natuurlijk niet de stop week hebben op vakantie. Wat kan ik nu doen, want ik heb deze pil nog nooit doorgeslikt en ben dan bang dat ik tussen tijds bloedverlies heb. Zat er aan te denken om 2 weken te s[lees meer...]likken en dan te stoppen en na de stop week weer verder te gaan. Kan dit ook
08-06-2010

Anticonceptie

Perfecte anticonceptie. Ik gebruik het al zo'n 20 jaar. Twee keer gestopt i.v.m. de zwangerschap. Soms ben ik wel erg misselijk na het starten van de 1ste of 2de pil. Het voelt als de misselijkheid van het zwanger zijn. De menstruatie is minimaal en heb alleen last van stemmingswisselingen als ik de pil een periode langer doorslik.
20-04-2010

Anti-conceptie

Na tijden microginon te hebben geslikt met tussne tijdse bloedingen en hevige pijn ben ik een aantal jaar gelden overgestapt op trigynon en zeer tevreden! ik heb geen tussen tijdse bloedingen meer een in mijn geval zijn de krampen ook stukken minder.
05-04-2010

Anticonceptie

Ik gebruik deze pil vanaf mij 17de, ik ben nu 30 jaar. Ik heb nooit het idee gehad dat ik last heb gehad van bijwerkingen. Nooit zwaarder geworden, geen extreme stemmingswisselingen. Ik heb hem altijd trouw geslikt, dus ook nooit zwanger geworden. Ik slik deze maand voor het laatst aangezien ik graag zwanger wil worden. Nu ben ik wel bang dat het lang duurt voordat mijn c[lees meer...]yclus weer normaal op gang komt. Ik denk er over na om na mijn toekomstige zwangerschap een spiraaltje te plaatsen.
15-03-2010

Anticonceptie

Ik heb heel veel pillen gehad waar ik altijd ziek van was, maar deze werkt geweldig bij mij, ik heb nergens last van! Ik ben wel 8 kilo aangekomen in 2 jaar tijd, maar dat komt ook omdat ik nog andere medicijnen gebruik. Ik ben nu 20 jaar en gebruik deze pil al zo'n 4 jaar en geen enkel probleem mee!
27-05-2009

Onderbuikpijn

"Deze pil is niet anders dan alle andere. Het werkt niet voor buikpijnen, enkel anticonceptie om de doodeenvoudige reden dat je zin in seks nul is. Je hebt dus gewoon geen seks, dus ook geen zwangerschap. Laat je niet misleiden door het driefasen principe, wat de reinste nonsens is. De cyclus wordt helemaal niet nagebootst, die is namelijk totaal anders. In elke anticoncep[lees meer...]tiepil zit progestageen, deze ook, en dat beinvloedt je humeur op een negatieve manier. Ver weg blijven van deze rommel. Joost mag weten wat de bijwerkingen op de lange termijn zijn!
04-05-2009

Anticonceptie

Door deze pil, welke overigens vrij zwaar is, heb ik wel wat lichamelijke klachten gekregen. Net als de vorige reactie kwam ik veel in gewicht aan, na het stoppen bleek mijn cyclus totaal verstoord. Dit was niet van tijdelijke aard maar is nog steeds van toepassing en dat al 21jaar. Daarnaast heb ik verscheidene allergieën overgehouden aan deze pil. In het begin dat ik dez[lees meer...]e pil slikte was ik regelmatig ziek en misselijk, heb dit kenbaar gemaakt maar dit werd afgedaan als aanstellerij...helaas weet ik nu beter, ben op mijn 19e in de overgang geraakt met als toevoeging PCO...sommige artsen vertelden dat dit inderdaad door een te zware anticonceptie mogelijk is.
27-04-2008

Anticonceptie, hevige bloedingen

Omdat ik een heftige bloeding had gehad. kreeg ik na een onderzoek bij de gynaecoloog en wat andere pillen, ik weet niet meer welke...deze pil voorgeschreven. Heb deze iets meer dan een half jaar gebruikt. Ik was 15 jaar oud. Ik kwam ontzettend snel en veel aan van deze pil. Als ik mij goed herinner was het 8 kilo in de eerste maanden! Niet echt leuk als puber.
12-11-2012

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na 3,5 jaar de microgynon 30 te hebben gehad ben ik overgegaan naar de Trigynon. Dit omdat ik van de vorige pil steeds meer last van buik- en rugpijn kreeg tijdens de stopweek en ik kon ook niet langer doorslikken dan 2 weken.. Nu heb ik 3 maanden de trigynon gepakt, maar ga nu weer een ander proberen: de Yasmin. Ik ben namelijk van deze pil weer 3 à 4 kilo aangekomen en i[lees meer...]k kan dat helemaal niet hebben. Ook merk ik dat mijn libido minder is en ook dit is niet echt fijn. Voor de rest lijkt het me een prima pil, de bijwerkingen zijn voor mij te ernstig.
21-11-2012

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben nu 20 jaar en gebruik al ruim 4 jaar deze pil, doordat ik te lang en onregelmatig menstrueerde. Tijdens mijn menstruatie heb ik nog steeds de gebruikelijke klachten (buikpijn etc), maar de pil werkt verder goed! Al vond ik de ronde strip makkelijker. Weet iemand hoe ik het beste door kan slikken? Ben bang dat bij een strip doorslikken de werking niet goed meer is en[lees meer...] wil wel graag 3 weken doorslikken.
19-07-2018

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Omdat ik zo ongeveer elke denkbare pil die er is geprobeerd heb ben ik de trigynon gaan slikken. Beviel in het begin super geen bijwerkingen en voelde me top. niet neerslagtich enzo. na 1,5 jaar gebruik kwamen de bijwerkingen. Enorm droge vagina, hele heftige en pijnlijke menstruaties, laag libido en gigantische zwarte haren op bepaalde plekken op mn bil en hand.
26-06-2012

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

opzich een prima pil, maar ik werd 1 tot 2 weken te vroeg ongesteld...ben over gestapt naar Ministat die ook niet werkt
15-05-2013

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Deze pil werd voorgeschreven tegen cyste ontwikkeling en daar werkt hij goed tegen. Echter de bijwerkingen maakte dat de pil niet te slikken was. Ik kreeg last van diaree en overgeven maar kwam desondanks toch veel gewicht aan.
10-05-2011

Anticonceptie

Ik heb drie jaar lang de trigynon-pil gebruikt, en over het algemeen wel tevreden hierover. Maar omdat ik vaak de pil vergat in te nemen, heb ik een implanon staafje laten plaatsen.
17-04-2011

Trigynon (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na een periode van veel gedoe met een één-fase pil de Stediril30 (uitblijven van menstruatie, ondanks dat ik nooit een pil was vergeten) heb ik van mijn huisarts een 3-fasenpil voorgeschreven gekregen omdat deze pil de ''natuurlijke" cyclus beter nabootst. Sindsdien eigenlijk geen klachten gehad. Af en toe wat gevoeliger voor hoofdpijn of buikpijn, maar dit is voor mij ni[lees meer...]et noemenswaardig in verhouding tot het gedoe (en de bijkomende onzekerheid) tijdens het gebruik van een eenfase-pil. Doorslikken doe ik vrijwel nooit, het is bij een 3-fase pil óf een hele strip doorslikken óf de laatste 10 van een volgende strip (en de overige 11 tabletten kan je in feite in de prullenbak gooien). Ik doe dit dan ook alleen als ik op vakantie ga/ben, Daarnaast zie je heel snel of je een pil bent vergeten omdat alle pillen genummerd zijn van 1 t/m 21 en je dus snel kunt 'tellen' of je alle hebt ingenomen (zeker als je altijd op een vaste dag begint met slikken van de 1e tablet van een nieuwe strip). Voorlopig wil ik geen andere vorm van anti-conceptie!
03-04-2011

PMS

heeel veel bijwerkingen, al weken misselijk, en anderhalve kilo afgevallen door het vele overgeven. Veel maagpijn, kon eerste week alleen maar rijst en beschuit eten. Hiervoor microgynon geslikt, ook veel ziek van geworden. Door de PMS moet ik een pil slikken, maar elke pil valt zwaar. moet noodgedwongen kiezen tussen bijwerkingen en de ziekte. iemand positieve ervaringen [lees meer...]met een andere pil dan microgynon of trigynon?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum