Ervaringen met Trigynon

08-11-2011 | Vrouw | 41
Anticonceptie
deze 3-fasen pil is de enige pil die mij in de stopweek geen migraine oplevert. Gebruik minder gemakkelijk dan de combinatiepil, qua uitstellen menstruatie. Ook is de pilstrip wat betreft pilvolgorde niet logisch, Je moet goed op de achterkant van de strip kijken of je de goede pil slikt. Vroeger was de strip rond en plakte je er een stikker met de dagen erop, dat werkte v[lees meer...]eel gemakkelijker.

27-05-2009 | Vrouw
Onderbuikpijn
"Deze pil is niet anders dan alle andere. Het werkt niet voor buikpijnen, enkel anticonceptie om de doodeenvoudige reden dat je zin in seks nul is. Je hebt dus gewoon geen seks, dus ook geen zwangerschap. Laat je niet misleiden door het driefasen principe, wat de reinste nonsens is. De cyclus wordt helemaal niet nagebootst, die is namelijk totaal anders. In elke anticoncep[lees meer...]tiepil zit progestageen, deze ook, en dat beinvloedt je humeur op een negatieve manier. Ver weg blijven van deze rommel. Joost mag weten wat de bijwerkingen op de lange termijn zijn!

04-05-2009 | Vrouw
Anticonceptie
Door deze pil, welke overigens vrij zwaar is, heb ik wel wat lichamelijke klachten gekregen. Net als de vorige reactie kwam ik veel in gewicht aan, na het stoppen bleek mijn cyclus totaal verstoord. Dit was niet van tijdelijke aard maar is nog steeds van toepassing en dat al 21jaar. Daarnaast heb ik verscheidene allergieën overgehouden aan deze pil. In het begin dat ik dez[lees meer...]e pil slikte was ik regelmatig ziek en misselijk, heb dit kenbaar gemaakt maar dit werd afgedaan als aanstellerij...helaas weet ik nu beter, ben op mijn 19e in de overgang geraakt met als toevoeging PCO...sommige artsen vertelden dat dit inderdaad door een te zware anticonceptie mogelijk is.

17-05-2020 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Een tijd gebruikt zonder bijwerkingen. Na ongeveer een jaar kwamen de klachten, die ik gedurende lange tijd niet linkte aan deze pil. Bijna iedere nacht misselijk wakker worden en vervolgens overgeven. Soms ook gedurende de dag een weeïg gevoel in de maag. Toen het kwartje gevallen was dat het wel eens te maken kon hebben met deze pil, direct overgestapt naar een andere pi[lees meer...]l. Sindsdien nergens meer last van. Voor mij nooit weer Trigynon!

18-08-2014 | Vrouw | 43
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb deze pil jaren geleden ook geslikt, had toen wel last van doorbraakbloedingen maar ik dacht dat het kwam door mijn onregelmatige leven. Nu opnieuw begonnen en ik slik deze pil nu 4 maanden. Ik heb erg last van de wisselende hormoonsamenstelling, last van stemmingswisselingen na elke nieuwe kleur. De eerste 2 maanden had ik continue last van doorbraakbloedingen, de [lees meer...]laatste 2 maanden de helft van de tijd. Voor mij een reden om op zoek te gaan naar een andere pil. Ik ga overstappen op microgynon 30 in de hoop dat een stabielere hormoonafgifte bij mij beter werkt. Mijn eetlust is ook verminderd, vaak last van mijn maag en ben daardoor de afgelopen 4 maanden 3 kilo afgevallen, ik weet niet of het door deze pil komt.

12-11-2012 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/levonorgestrel
Na 3,5 jaar de microgynon 30 te hebben gehad ben ik overgegaan naar de Trigynon. Dit omdat ik van de vorige pil steeds meer last van buik- en rugpijn kreeg tijdens de stopweek en ik kon ook niet langer doorslikken dan 2 weken.. Nu heb ik 3 maanden de trigynon gepakt, maar ga nu weer een ander proberen: de Yasmin. Ik ben namelijk van deze pil weer 3 à 4 kilo aangekomen en i[lees meer...]k kan dat helemaal niet hebben. Ook merk ik dat mijn libido minder is en ook dit is niet echt fijn. Voor de rest lijkt het me een prima pil, de bijwerkingen zijn voor mij te ernstig.

19-07-2018 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Omdat ik zo ongeveer elke denkbare pil die er is geprobeerd heb ben ik de trigynon gaan slikken. Beviel in het begin super geen bijwerkingen en voelde me top. niet neerslagtich enzo. na 1,5 jaar gebruik kwamen de bijwerkingen. Enorm droge vagina, hele heftige en pijnlijke menstruaties, laag libido en gigantische zwarte haren op bepaalde plekken op mn bil en hand.

02-01-2015 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel
Ik heb deze pil jarenlang gebruikt, beviel altijd goed. Niet zwanger door de pil heen maar na stoppen wel snel zwanger. 1x na 1 maand, 1x na 2 maanden (tweeling). Tijdens borstvoeding heb ik tijdelijk Cerazette gebruikt maar die vond de huisarts te licht voor mij aangezien ik snel zwanger kan raken. Het afgelopen jaar kreeg ik echter steeds meer last van moodswings, ik wer[lees meer...]d vooral kribbig in de week voor de menstruatie. Ook had ik vaak hoofdpijn/migraine en steeds minder zin in vrijen. Daarom ben ik helemaal gestopt met de pil en merk nu na een half jaar dat het echt beter met me gaat.

23-09-2014 | Vrouw | 39
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Veel last van bijwerking droge en geirriteerde vagina met stinkende afscheiding en jeuk.

15-05-2013 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel
Deze pil werd voorgeschreven tegen cyste ontwikkeling en daar werkt hij goed tegen. Echter de bijwerkingen maakte dat de pil niet te slikken was. Ik kreeg last van diaree en overgeven maar kwam desondanks toch veel gewicht aan.

29-04-2013 | Vrouw | 34
Hoge bloeddruk
jaren de pil gebruikt. over het al gemeen altijd goed gegaan maar alleen vaak erge lage rug pijnen. tot vorig jaar december. kreeg ik erge hart kloppingen en een hoge bloedruk. ben er ongeveer in februarie mee gestopt. en die klachten waren weg. huisarts dacht dat het met me leeftijd te maken had en omdat ik de pil al zo lang slik. maar nu wou ik wel een ander anticonce[lees meer...]ptie middel en dat is het spiraaltje geworden. maar daar heb ik nu nog best veel last van

26-06-2012 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel
opzich een prima pil, maar ik werd 1 tot 2 weken te vroeg ongesteld...ben over gestapt naar Ministat die ook niet werkt

10-05-2011 | Vrouw | 23
Anticonceptie
Ik heb drie jaar lang de trigynon-pil gebruikt, en over het algemeen wel tevreden hierover. Maar omdat ik vaak de pil vergat in te nemen, heb ik een implanon staafje laten plaatsen.

03-04-2011 | Vrouw | 25
PMS
heeel veel bijwerkingen, al weken misselijk, en anderhalve kilo afgevallen door het vele overgeven. Veel maagpijn, kon eerste week alleen maar rijst en beschuit eten. Hiervoor microgynon geslikt, ook veel ziek van geworden. Door de PMS moet ik een pil slikken, maar elke pil valt zwaar. moet noodgedwongen kiezen tussen bijwerkingen en de ziekte. iemand positieve ervaringen [lees meer...]met een andere pil dan microgynon of trigynon?

21-02-2011 | Vrouw | 25
Depressieve gevoelens
Binnenkort start ik met deze pil. Ik heb vijf jaar met een Mirena spiraal rondgelopen, maar heb ongelooflijk last van stemmingswisselingen in de week voor mijn menstruatie. Mijn therapeut stelde voor aan de pil te gaan en na wat navraag werd mij een drie fasen pil aangeraden. Mijn huisarts heeft me er echter vrij weinig over verteld. Is er iemand die mij kan vertellen over[lees meer...] haar ervaringen op dit gebied?

27-04-2008 | Vrouw
Anticonceptie, hevige bloedingen
Omdat ik een heftige bloeding had gehad. kreeg ik na een onderzoek bij de gynaecoloog en wat andere pillen, ik weet niet meer welke...deze pil voorgeschreven. Heb deze iets meer dan een half jaar gebruikt. Ik was 15 jaar oud. Ik kwam ontzettend snel en veel aan van deze pil. Als ik mij goed herinner was het 8 kilo in de eerste maanden! Niet echt leuk als puber.