Ervaringen met Salbutamol Inhalatie

salbutamol inhalatie

Bij  AstmaX

COPD (7 meningen)
Ademhalingsproblemen (4 meningen)

Ventolin Inhalatie (105 meningen)
Serevent (23 meningen)
Foradil (19 meningen)
Oxis (14 meningen)
Atimos (13 meningen)

09-10-2015 | Vrouw | 54
Astma
Ik heb inspanningsastma. Jaren Flixotide en Ventolin gebruikt. Ineens kreeg ik Salbutamol i.p.v. Ventolin. Het is bij mij overgekomen als dat het een naamsverandering was. Ik gebruik het vooral als ik ziek ben (verkoudheid of griep). Ik begin dan zo snel mogelijk met beide medicijnen omdat Flixotide op moet bouwen. De laatste keren kreeg ik veel meer last van mijn keel, mi[lees meer...]jn stem verdween en ik kwam er tekort aan. Ik dacht dat ik niet goed genoeg gespoeld had na de Flixotide. Nu weer een verkoudheid en na een week klachten toch maar langs de huisarts gegaan. Ik heb nu Serevent i.p.v. Flixotide en mag als escape nog 1-4 keer Salbutamol nemen. Gisteren hele dag genoeg aan Serevent gehad. Mijn stem kwam weer een beetje terug. Maar helaas heb ik 's nachts toch wat extra's nodig. 1 Pufje Salbutamol geeft weinig tot geen effect en ik heb gelijk weer meer last van mijn mond en keel. Morgen ga ik proberen of ik mijn vertrouwde Ventolin weer kan krijgen.

31-01-2024 | Man | 35
Astma
Ik krijg steeds salbutamol sandoz aërosol terwijl deze puffer al in het neuiws was dat deze niet goed ze werk doet maar blijft wel in de handel niet normaal ik ook deze puffer gekregen heb gelijk andere puffer gevraagt als je op de puffer drukt komt er bijna niks uit waardeloos sandoz ze moeten dat uit de handel nemen heb nu salbutamol mylan die is wel goed

17-06-2023 | Man | 54
Astma
Voorheen gebruiker van Ventolin, Tijdens astma aanval komt er te weinig spray uit de puffer De kwaliteit van de puffer is ook minder dan Ventolin Met als gevolg dat je vaker moet puffen en bij een acute astma aanval levert dit nog meer stress en paniek op aangezien het Effect niet afdoende is en je nog steeds licht benauwd blijft

13-11-2019 | Man | 68
salbutamol inhalatie (1mg/ml)
Astma
Ik blijf regelmatig benauwd en heb constand last van vastzittend slijm. Ik heb in een aantal maanden 2x een kuur prednisolon en 1 x een antibiotica gehad. Ook dacht ik dat ik aan een allergie aanval, wegens oog irritatie en een loop neus. Volgens het Ziekenhuis was ik niet allergies, dit is getest door een allergie test. In het verleden heb ik een combinatie kuur van Sa[lees meer...]lbutamol en Seretide gebruikt. Mijn arts heeft de Seretide geschrapt omdat ik deze niet regelmatig gebruikte. De slijm vorming kan hiermee in verband staan. Op het internet heb ik het negatieve verhaal over het gebruik van Salbutamol van Sandoz gelezen. Het is nu nacht, ik ben redelijk benauwd en ga morgen mijn huisarts vragen om mij het middel Salbutamol Ventolin voor te schrijven en of het raadzaam zou zijn om toch de combinatie met seretide aan te gaan.

14-05-2019 | Man | 19
Astma
Sinds kort over gestapt van Ventolin naar Salbutamol. Bij mij werkt het niet meteen. Moet meerdere malen inhaleren voordat het werkt. Ik heb last van hartkloppingen sinds in dit medicijn gebruik wat ik bij Ventolin nooit heb gehad.

08-08-2017 | Man | 58
Astma
Salbutamol onmiddellijk overgeschakeld naar ventolin. Helemaal niet effectief en zelf enorme hoest. Haal nu door de bemoeienissen van de apotheek mijn ventolin in Belgie.

02-11-2016 | Man | 58
Astma
Ventolin is beter. Het is echter duurder. De apotheek zegt dat het precies hetzelfde is als salbutamol, dit is echter onzin. Ik merk het verschil erg goed. Ik bepaal wat ik gebruik en niet de apotheek simpel.

05-11-2015 | Man | 6
Astma
Mijn zoontje van 6 kreeg jaren geleden ventolin voorgeschreven, van Glaxo. Dat werkt prima bij hem. Helaas probeert de apotheek zo nu en dan toch de gewone salbutamol erdoor te drukken. Begin dit jaar geprobeerd, nu hij oud genoeg is om aan te geven of hij de inhalatie prettig vindt. Het kind begon spontaan te klagen over misselijkheid en hoofdpijn na elke inhalatie. Lag v[lees meer...]oornamelijk slap op de bank. Hij wist niet dat hij een andere inhaler kreeg na jaren de normale ventolin. Ik dacht dat er een griepje aan zat te komen. Na 4 dagen een gammel kind vertrouwde ik de salbutamol toch niet en ben ik overgestapt op de ventolin van Glaxo. Vanaf de eerste verstuiving mijn jongen weer terug met een normaal actief patroon. Zijn tweelingbroer startte vorige week voor het eerst op een inhaler. Open minded de salbutamol bij kind nummer 2 geprobeerd. Hij reageerde er redelijk op, maar na een week 4 verstuivingen nog steeds flinke hoestbuien en kortademig. Met de ventolin van zijn broertje meteen na de eerste verstuiving schouders weer recht, vanaf de tweede puf glans terug in zijn ogen. Na 3 dagen een normaal, fit kind. Ik heb het doorgegeven aan de huisarts en ga er van uit dat we voortaan geen gedonder meer met huismerken krijgen. In dit geval 'moeten we gewoon die ventolin van glaxo hebben ;-)'!)