Salbutamol Inhalatie

salbutamol inhalatie

Astma (30 meningen)
COPD (7 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

Ventolin Inhalatie (97 meningen)
Serevent (20 meningen)
Foradil (19 meningen)
Oxis (11 meningen)
Onbrez (11 meningen)

02-12-2019

Astma

Voorheen diskus ventolin, vanwege toename klachten salbutamol aerosol met voorzetkamer. De salbutamol helpt mij vrijwel niet. Niet fijn! met de ventolin nooit problemen gehad. Daarnaast bij de salbutamol relatief veel bijwerkingen. Ik ga weer terug naar de diskus ventolin!
28-11-2019

Bronchitis

Gebruikte voorheen altijd Ventolin. Heb het idee dat dat middel veel efficiënter werkte...
19-11-2019

COPD

Al jaren ventolin gebruikt met goed effect. Helaas is dit medicijn vervangen door salbutamol inhalotor. Op de salbutamol voert Menzis het preferentiebeleid en hierdoor wordt ventolin niet meer vergoed. Jammer want de salbutamol geeft veel meer bijwerkingen; hartkloppingen, minder comfort bij benauwdheidsklachten
13-11-2019

Astma

Ik blijf regelmatig benauwd en heb constand last van vastzittend slijm. Ik heb in een aantal maanden 2x een kuur prednisolon en 1 x een antibiotica gehad. Ook dacht ik dat ik aan een allergie aanval, wegens oog irritatie en een loop neus. Volgens het Ziekenhuis was ik niet allergies, dit is getest door een allergie test. In het verleden heb ik een combinatie kuur van Sa[lees meer...]lbutamol en Seretide gebruikt. Mijn arts heeft de Seretide geschrapt omdat ik deze niet regelmatig gebruikte. De slijm vorming kan hiermee in verband staan. Op het internet heb ik het negatieve verhaal over het gebruik van Salbutamol van Sandoz gelezen. Het is nu nacht, ik ben redelijk benauwd en ga morgen mijn huisarts vragen om mij het middel Salbutamol Ventolin voor te schrijven en of het raadzaam zou zijn om toch de combinatie met seretide aan te gaan.
14-05-2019

Astma

Sinds kort over gestapt van Ventolin naar Salbutamol. Bij mij werkt het niet meteen. Moet meerdere malen inhaleren voordat het werkt. Ik heb last van hartkloppingen sinds in dit medicijn gebruik wat ik bij Ventolin nooit heb gehad.
10-05-2019

prive
03-02-2019

Ademhalingsproblemen

Werkt slecht, bij het inhaleren krijg je meer poeder in je mond dan in je longen. Moet dus meer gebruiken dan ventolin en dan nog is het niet optimaal. De inhalatieopening is veel te groot.
18-05-2018

Astma

Medicijn helpt meteen en ook goed. Alleen jammer van de bijwerkingen.
16-01-2018

Hoest

Zodanige irritatie van tong en luchtpijp, dat ik het gebruik van dit middel heb moeten staken
08-01-2018

Astma

Astma sinds kleuter. Ik gebruikte eerst ventolin 100 en nu salbutamol. Is allebei geloof ik hetzelfde. Werkt goed en meteen.
01-11-2017

Allergie

Medicijn werkt bij acute benauwdheid, wel moet het medicijn bij bijvoorbeeld erge verkoudheid meerdere malen achtereen gebruikt worden voor deze werkt (4/8 keer) in combinatie met ontstekingsremmer. Ik kan niet zonder het medicijn en gebruik het om deze reden. De bijwerkingen: trillende handen waardoor moeite met handelingen/ fijne motoriek, hartkloppingen, trillen over ge[lees meer...]hele lijf, gejaagd gevoel, mentale onzekerheid. Gezien deze bijwerkingen zou ik het liever niet gebruiken. Medicijn is voorgeschreven door longarts.
08-08-2017

Astma

Salbutamol onmiddellijk overgeschakeld naar ventolin. Helemaal niet effectief en zelf enorme hoest. Haal nu door de bemoeienissen van de apotheek mijn ventolin in Belgie.
16-07-2017

Ademhalingsproblemen

astma, moet meer gebruiken, werkt slecht, ventolin glaxo geen problemen mee. Word er misselijk van, de hele tijd vieze smaak in mijn mond.
18-01-2017

Astma

Op advies van de longarts inhalatie met salbutamol gestart. Tijdens en na de inhalaties steeds hartkloppingen (zeer snel kloppend hart, alsof hij op hol geslagen is). Na een paar maanden gebruik plotseling flinke hoeveelheid (ca. 100 ml) bloed uit de longen opgehoest. Ziekenhuis opname gedurende een week, waarbij alles doorgelicht en onderzocht is. Gebruik Salbutamol gered[lees meer...]uceerd. Een paar maanden later nogmaals veel bloed opgehoest uit de longen. Wederom ziekenhuisopname met alle onderzoeken. Daarna gestopt met het medicijn. Paar maanden later nogmaals bloed opgehoest uit de longen. Wederom ziekenhuis opname met alle onderzoeken. Daarna gelukkig geen bloed meer opgehoest.
02-11-2016

Astma

Ventolin is beter. Het is echter duurder. De apotheek zegt dat het precies hetzelfde is als salbutamol, dit is echter onzin. Ik merk het verschil erg goed. Ik bepaal wat ik gebruik en niet de apotheek simpel.
29-10-2016

COPD

Veel negatieve reacties hier. Dit medicijn werkt bij mij meteen en geeft onmiddellijke verlichting of m.a.wel ik kan beter ademen. Heb altijd ventolin gehad welke m.i. zelfde werking had of misschien wel iets beter. Er zal wel een goede reden zijn waarom ventolin niet wordt voorgeschreven. Bijwerkingen zijn ffamilie lastig. Bij mij meestal hartkloppingen en voel me beetje [lees meer...]trillerig. Even rustig zitten of liggen en dan gaat 't na poosje weg. Maar ben blij dat dit medicijn bestaat.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum