Salbutamol Inhalatie

COPD (6 meningen)
Ademhalingsproblemen (2 meningen)

14-05-2019

Astma

Sinds kort over gestapt van Ventolin naar Salbutamol. Bij mij werkt het niet meteen. Moet meerdere malen inhaleren voordat het werkt. Ik heb last van hartkloppingen sinds in dit medicijn gebruik wat ik bij Ventolin nooit heb gehad.
10-05-2019

prive
03-02-2019

Ademhalingsproblemen

Werkt slecht, bij het inhaleren krijg je meer poeder in je mond dan in je longen. Moet dus meer gebruiken dan ventolin en dan nog is het niet optimaal. De inhalatieopening is veel te groot.
18-05-2018

Astma

Medicijn helpt meteen en ook goed. Alleen jammer van de bijwerkingen.
16-01-2018

Hoest

Zodanige irritatie van tong en luchtpijp, dat ik het gebruik van dit middel heb moeten staken
08-01-2018

Astma

Astma sinds kleuter. Ik gebruikte eerst ventolin 100 en nu salbutamol. Is allebei geloof ik hetzelfde. Werkt goed en meteen.
01-11-2017

Allergie

Medicijn werkt bij acute benauwdheid, wel moet het medicijn bij bijvoorbeeld erge verkoudheid meerdere malen achtereen gebruikt worden voor deze werkt (4/8 keer) in combinatie met ontstekingsremmer. Ik kan niet zonder het medicijn en gebruik het om deze reden. De bijwerkingen: trillende handen waardoor moeite met handelingen/ fijne motoriek, hartkloppingen, trillen over ge[lees meer...]hele lijf, gejaagd gevoel, mentale onzekerheid. Gezien deze bijwerkingen zou ik het liever niet gebruiken. Medicijn is voorgeschreven door longarts.
08-08-2017

Astma

Salbutamol onmiddellijk overgeschakeld naar ventolin. Helemaal niet effectief en zelf enorme hoest. Haal nu door de bemoeienissen van de apotheek mijn ventolin in Belgie.
16-07-2017

Ademhalingsproblemen

astma, moet meer gebruiken, werkt slecht, ventolin glaxo geen problemen mee. Word er misselijk van, de hele tijd vieze smaak in mijn mond.
18-01-2017

Astma

Op advies van de longarts inhalatie met salbutamol gestart. Tijdens en na de inhalaties steeds hartkloppingen (zeer snel kloppend hart, alsof hij op hol geslagen is). Na een paar maanden gebruik plotseling flinke hoeveelheid (ca. 100 ml) bloed uit de longen opgehoest. Ziekenhuis opname gedurende een week, waarbij alles doorgelicht en onderzocht is. Gebruik Salbutamol gered[lees meer...]uceerd. Een paar maanden later nogmaals veel bloed opgehoest uit de longen. Wederom ziekenhuisopname met alle onderzoeken. Daarna gestopt met het medicijn. Paar maanden later nogmaals bloed opgehoest uit de longen. Wederom ziekenhuis opname met alle onderzoeken. Daarna gelukkig geen bloed meer opgehoest.
02-11-2016

Astma

Ventolin is beter. Het is echter duurder. De apotheek zegt dat het precies hetzelfde is als salbutamol, dit is echter onzin. Ik merk het verschil erg goed. Ik bepaal wat ik gebruik en niet de apotheek simpel.
29-10-2016

COPD

Veel negatieve reacties hier. Dit medicijn werkt bij mij meteen en geeft onmiddellijke verlichting of m.a.wel ik kan beter ademen. Heb altijd ventolin gehad welke m.i. zelfde werking had of misschien wel iets beter. Er zal wel een goede reden zijn waarom ventolin niet wordt voorgeschreven. Bijwerkingen zijn ffamilie lastig. Bij mij meestal hartkloppingen en voel me beetje [lees meer...]trillerig. Even rustig zitten of liggen en dan gaat 't na poosje weg. Maar ben blij dat dit medicijn bestaat.
07-09-2016

Benauwdheid

tijdens een ct-scan van de longen kleine deeltjes gezien die men niet kan thuis brengen. volgens arts kan dit van copd zijn (capsules). In de linkerlong heeft men een tumor van 2,6 cm ontdekt. Na 2 maanden bleek dit geen tumor te zijn, maar een longabces. Na 2 maanden een hoog antibiotica te hebben gebruikt, was het abces weg. heb wel een paar maanden geestelijk rond gelop[lees meer...]en met het feit dat ik een longtumor zou hebben. Er was zelfs sprake van het verwijderen van een deel van de long. heb zelfs twee longpuncties gehad met als gevolg ook nog eren klaplong. naam van het ziekenhuis hou ik maar voor me.
01-09-2016

Astma

Zeer ontevreden over dit medicijn. Gelukkig heb ik nu weer Ventolin gekregen waar ik erg tevreden over ben. Dit overigens na tig smeekbedes. Om naar van te worden dat je zo op je strepen moet staan voor je eigen gezondheid.
22-08-2016

COPD

Sinds een maand heb ik het idee dat het niet werkt en moet meerdere keren per dag (meer dan normaal) dit medicijn gebruiken. Heb al twee keer een prednisonkuur gehad.
19-02-2016

Astma

Salbutamol is echt waardeloos er komt zo weinig uit dat je wel 3x moet drukken om iets te merken. Ook helpt het niet, je blijft net zo benauwd als je was.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (501) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum