Ervaringen met Salbutamol Inhalatie

salbutamol inhalatie

Bij  COPDX

Astma (39 meningen)
Ademhalingsproblemen (4 meningen)

Ventolin Inhalatie (105 meningen)
Serevent (23 meningen)
Foradil (19 meningen)
Oxis (14 meningen)
Atimos (13 meningen)

29-10-2016 | Vrouw | 41
salbutamol inhalatie (200ug)
COPD
Veel negatieve reacties hier. Dit medicijn werkt bij mij meteen en geeft onmiddellijke verlichting of m.a.wel ik kan beter ademen. Heb altijd ventolin gehad welke m.i. zelfde werking had of misschien wel iets beter. Er zal wel een goede reden zijn waarom ventolin niet wordt voorgeschreven. Bijwerkingen zijn ffamilie lastig. Bij mij meestal hartkloppingen en voel me beetje [lees meer...]trillerig. Even rustig zitten of liggen en dan gaat 't na poosje weg. Maar ben blij dat dit medicijn bestaat.

09-08-2012 | Man | 48
salbutamol inhalatie
COPD
Ik was zo rond de 20 jaar toen ik een ernstige benauwdheidsaanval kreeg. Het was thuis en ik kon zelfstandig net op tijd in ziekenhuis zijn. Ik kon nauwelijks meer ademhalen. Voor zover ik me kan herinneren werd ik toen in eerste instantie behandeld met atrovent inhalatie, ik lag op de SEH en het duurde denk ik 10 minuten toen de klachten weg waren, Via een longarts in Ams[lees meer...]terdam waar ik toen woonde en studeerde kreeg ik Ventolin, Ik was er heel enthousiast over want in tegenstelling met Atrovent verdween de benauwdheid met Salbutamol(Ventolin) binnen 30 seconde, helemaal geen last meer. IK gebruik het nog tot op heden en nu nog maar heel sporadisch. In die tijd startte ik met corticosteroiden maar daar ben ik vrij snel mee gestopt.

22-08-2016 | Man | 55
COPD
Sinds een maand heb ik het idee dat het niet werkt en moet meerdere keren per dag (meer dan normaal) dit medicijn gebruiken. Heb al twee keer een prednisonkuur gehad.

16-05-2015 | Vrouw | 57
COPD
Ik weet niet hoeveel mensen hier zijn die Sabutamol hebben gebruikt, of nog gebruiken, ik heb het ook gebruikt zo'n 2 en een half jaar, ik kreeg steeds het gevoel alsof er een flinke baksteen op me borst lag en moest als ik naar de winkels ging waar ik normaal nog geen 5 minuten over deed en vroeger in één keer door kon lopen deed ik nu wel het dubbele over, moest ongeveer[lees meer...] 10 keer stoppen onderweg, omdat ik het spaansbenauwd kreeg en vaak bang was te stikken. Ik werd dit zo vreselijk zat, dat ik heb met me huisarts overlegd of ik het weer mocht gebruiken, waarop de huisarts zei als het voor jou beter is dan krijg je het gewoon weer, maar de apotheek wilde het niet geven. Toen heb ik netjes Azivo aangeschreven en verteld hoe ik me voelde en hoe ik aan huis gekluisterd was en in overleg met hen mocht ik eindelijk weer Ventolin gebruiken, na twee dagen Ventolin gebruikt te hebben, had ik toch ineens weer een hoop lucht en kon ik zonder stoppen het eindje weer lopen naar de winkel, ook train ik weer omdat het van de longarts moet voor me spieren en longen, heb er sinds kort fibromyalgie bij gekregen en wordt er wel moe van dat wel. Maar gelukkig niet meer zo benauwd. Als ik dit niet had gekregen had ik niet geweten hoe ik verder moest.

01-11-2015 | Vrouw | 61

19-11-2019 | Vrouw | 83
COPD
Al jaren ventolin gebruikt met goed effect. Helaas is dit medicijn vervangen door salbutamol inhalotor. Op de salbutamol voert Menzis het preferentiebeleid en hierdoor wordt ventolin niet meer vergoed. Jammer want de salbutamol geeft veel meer bijwerkingen; hartkloppingen, minder comfort bij benauwdheidsklachten