ziekte

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor COPD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: COPD

Airflusal

07-08-2021 | Vrouw | 51
COPD
Heel slecht , heb jaren seretide gehad nergens last van , nu kreeg ik van de apotheek airflusal, na een paar dagen al veel meer hoesten, slijm en erg benauwd en dat heb ik anders bijna nooit , dus ga maandag direct mijn longarts bellen dat ik terug wil na mijn vertrouwde medicijn

Seretide

01-08-2021 | Man | 78
salmeterol/ fluticason
COPD
Iemand bekend met bijwerkingen Seretide? Ik heb chronisch bijholteontsteking en druk achter ogen om gek van te worden..ook bijna geen stem meer

19-07-2021 | Man | 73
COPD
Na verwijdering van een deel van een long, Spiriva voorgeschreven gekregen. Krijg nu echter last van soms wazig zicht. Ga met specialist overleggen over voortgang van gebruik van dit medicijn.

04-07-2021 | Vrouw | 56
COPD
Ik heb weer lucht! Na jarenlang COPD fase II ineens verslechtering, hiervoor gebruikte ik 6 x daags Ventolin en 2 x daags Serevent.. Door Coronamaatregelen lang verstoken van longfunctieonderzoek maar kon letterlijk geen 10 stappen meer zetten zonder compleet buiten adem te zijn. Uiteindelijk toch longfunctie gehad en kreeg het verdict fase IV met zeer ernstige diffusie[lees meer...]stoornis van de longarts. Ik kreeg per direct Trimbow naast de Ventolin voorgeschreven en er ging een wereld vol lucht voor mij open...Ik ben nog wel moe (SLE) maar heb veel meer energie en kan nu gewoon een stukje lopen.. Wel heb ik een constant brandend (zuur?) gevoel in mijn mond ondanks het extreme spoelen. Ik ben echt heel erg blij met dit medicijn!

01-07-2021 | Vrouw | 60
COPD
wordt aan mij gegeven voor geen slijmen op te houden

Depo-Medrol

01-07-2021 | Vrouw | 60
methylprednisolon
de 1st dag van inname heel slaperig maar vanaf dag 2 veel betere ademhaling

Salmeterol/Fluticason

26-06-2021 | Vrouw | 56
COPD
Ik heb jaren seretide gebruikt, altijd zeer tevreden en nergens last van. Nu gebruik ik extra Ventolin bij de nieuwe inhaler van Neutec en ben nog benauwd met druk op de borst en rugpijn. Dit medicijn is zo slecht dat ik er hoofdpijn, benauwd, druk op de borst en rugpijn ter hoogte van je longen blijf hebben na gebruik!

12-06-2021 | Man | 60
COPD
Maakt de longen goed vrij en beschermd ze. Na deze puf heb ik weer lucht en ben hier enorm blij mee.

Eklira Genuair

12-06-2021 | Man | 60
aclidinium
COPD
Geeft mij net dat beetje extra meer lucht en neem de bijwerkingen dan ook graag voor lief.

Seretide

09-06-2021 | Vrouw | 61
salmeterol/ fluticason
COPD
In februari kreeg ik opeens te horen van mijn apotheek dat de zorgverzekeraar niet meer Seretide zou vergoeden. Ik schrok me toen al kapot, want vanaf mijn jeugd heb ik al astma, vaak astmatische bronchitis en een bijna levenslange geschiedenis met zeer veel klachten, exacerbaties, langdurige bronchitis aanvallen, heftige allergieën enz. Eindelijk nadat ik Seretide kreeg,[lees meer...] knapte ik langzaam maar zeker op en bleven de astmatische bronchitis aanvallen tot hooguit 2-3 x per jaar beperkt, de laatste jaren zelfs maar tot 1, hooguit 2 keer per jaar en dan redelijk goed te behandelen, was er niet meer wekenlang doodziek van. Ik kon weer functioneren, 's nachts niet meer benauwd, kortom, ik was er heel erg blij en tevreden over.

Salmeterol/Fluticason

09-06-2021 | Vrouw | 61
COPD
In februari kreeg ik, zonder vooraf waarschuwingen, geen Seretide meer vergoed van de zorgverzekeraar volgens de apotheek, en ze gaven mij de inhalator van Neutec mee met Salmeterol?Fluticason 50250. Omdat verzekerd was dat hier exact hetzelfde in zou zitten als bij Seretide, zelfs de hulpstoffen waren hetzelfde, zou het niets uitmaken verzekerden ze bij de apotheek. [lees meer...] Helaas moest ik direct bij de eerste inhalatie al concluderen, dat deze inhalator niet goed werkte, je voelt dat gewoon na jarenlange ervaring met inhalators. Vanaf de eerste dag voelde het al niet lekker aan, na een aantal dagen had ik extra medicatie van Atrovent nodig. Inmiddels twee maanden verder, ben ik naar de apotheek gegaan met ernstige klachten over dit medicijn. Inmiddels heb ik het veel benauwder dan ik de afgelopen 10 jaar ben geweest, beginnende slijmvorming, veel nachtelijke hoestbuien, kortademig en ik kan zelfs geen twee trappen meer lopen, wandelen lukt steeds moeizamer, en ik begon inmiddels van de stress te hyperventileren van deze medicatie. Bij de apotheek wisten ze een tijdelijke oplossing voor mij, maar ik heb echt absoluut Seretide nodig, waar ik al jarenlang nagenoeg klachtenvrij mee was. Het is onvoorstelbaar dat zorgverzekeraars zo patiënten in de ellende storten, alleen omdat een ander middel voordeliger is? Dit gaat zo nog meer geld kosten, plus dat veel mensen zich zullen gaan ziek melden, want dit is niet vol te houden.

Alvesco

20-05-2021 | Man | 65
ciclesonide
COPD
Na ongeveer 70 pufjes moet je je de houder goed schoonmaken. De laatste keer kwam er daarna nog niet voldoende medicijn met het drijfgas mee. Wat hiervan de oorzaak is is niet goed te achterhalen? Waarschijnlijk zit het hem in de 160mg? AstraZeneca geeft geen feedback en is niet thuis.

Alvesco

14-05-2021 | Man | 69
ciclesonide
COPD
Ik gebruik Alvesco 160 mg en na ongeveer 70 pufjes kwam er niets meer uit bij gebruik. Schoongemaakt door de houder onder de kraan te spoelen. Hierna werkte het nog niet goed. Ik heb ongeveer nog 50 oudjes te gaan. Dit maakt mij erg onzeker over dit medicijn. Zal terug gaan naar de apotheker. Heb in het verleden hier meer klachten over gehad en telefonisch contact gehad m[lees meer...]et AstraZenica in Den Haag. Zij zouden mij terugbellen over dit probleem. Dit hebben zij nooit meer gedaan. Dit maakt voor mij dat dit medicijn minder betrouwbaar is kwa werking. Terwijl naar mijn mening er weinig bijwerkingen optreden bij mij. Heeft iemand anders dezelfde ervaringen?

Bufoler

06-05-2021 | Man | 74
formoterol/​budesonide
COPD
De apotheek gaf mij een nieuw medicijn Bufoler Easyhaler. Voor Symbicort krijgen we geen vergoeding zei de apotheker. Ik krijg een droge mond keel en wordt er hees van. Ook na gorgelen en spoelen met water.

Airflusal

05-05-2021 | Vrouw | 56
COPD
Hiervoor seretide geen klachten. Lijkt ook wel of substantie niet diep genoeg in de longen komt

04-05-2021 | Vrouw | 66
COPD
Met 1 inhalatie kan ik geen hele maand mee doen. Er zit minder in dan verwacht. Ik moet 2x daags 2x inhaleren.

Spiolto

13-04-2021 | Man | 70
tiotropium / ​olodaterol
COPD
Gebruik spiolto respimat al geruime tijd. Ik heb niet de indruk dat het goed bij mij werkt.

COVID-19 Vaccine Moderna

10-04-2021 | Vrouw | 35
COVID-19 mRNA Vaccin
COPD
Allereerst voelde ik me net een lam dat naar het slachthuis ging,drukte v jewelste ( hoezo corona?!) Degene die de spuit zette wist van toeten noch blazen en prikte maar wat raak! Met als gevolg en vette blauwe plek! Ik kreeg daarna uitslag,hartkloppingen,duizelig en had overal pijn...heb dit zeker een maand lang gehad,met vermoeidheid nog es erbovenop...bedankt ggd,beda[lees meer...]nkt NL... Ik doe dit nooit meer!

02-04-2021 | Man | 68
COPD
Bij mij werkte Trimbow helaas niet, zou 12 uur moeten werken maar bij mij was het na een uur of 8-9 al uitgewerkt. Ben nu weer terug bij m'n vorige 2 inhalers: Spiolto en Alvesco. Duurt wel ietsje langer voor dat het begint te werken (kwartiertje) maar dan heb ik er de hele dag plezier van. Maar daarom zijn er ook allerlei verschillende 'pufjes' op de markt, er is er niet[lees meer...] 1 die voor iedereen evengoed werkt.

31-03-2021 | Vrouw | 66
COPD
Kreeg (met dank aan de ziektekostenverzekering) mijn oude vertrouwde capsules van de Spiriva Handihaler niet meer. Deze zijn vermoedelijk goedkoper. Resultaat: volkomen uitgedroogde mond, de hele dag zeurende maagpijn en constant kortademig. Met de Handihaler ging het al jaren uitstekend, maar helaas.......dat telt blijkbaar niet. De longverpleegkundige heeft nu weer een[lees meer...] ander medicijn voor me besteld dat morgen zou komen. Dus weer maar uitproberen. We zijn tenslotte proefkonijnen. Voor de zekerheid de Spiriva maar niet meer genomen en Paracetamol genomen tegen de maagpijn. Lekker bezig zo!

Spiolto

23-03-2021 | Vrouw | 47
tiotropium / ​olodaterol

Doxycycline

03-03-2021 | Vrouw | 70
doxycyline
COPD
Ik slik doxycycline voor onderhoud medicijn om de winter door te komen zo dat ik niet zulke heftige longinfecties krijg. dat helpt inderdaad heel goed voor mij . Maar de bijwerkingen zijn zo erg dat ik nu na 4 maanden ben gestopt. Ontzettend moe , haast geen energie , elke dag buikkramp en diarree . ook veel maagpijn , ondanks dat ik een maagbeschermer slik .

Relvar

26-02-2021 | Man | 70
vilanterol/fluticason
COPD
Gebruikte Spiriva en Symbicort. Mijn logen waren schoon. Daarom stelde de longarts voor om Relvar te gebruiken. Kreeg na een aantal maanden veel slijmvorming in de longen.

Atimos

06-12-2020 | Vrouw | 47
formoterol
COPD
Na een jaar gebruik, heb ik steeds meer last van gewrichtpijnen.smorgen kan ik bijna de trap niet meer af..ik wilde kijken hoeveel last in nu nog van de benauwheid last had, nu er tijdens corona geen longtesten afgenomenn worden. Nu na enkele weken geen gebruik , heb ik geen last meer van gewrichtsklachten.

Champix

27-10-2020 | Man | 59
varenicline
COPD
Werkt zeer goed ik rookte van af me 12e een pakje zware shag per dag. Nu al 26 dagen niets meer.

02-09-2020 | Vrouw | 65
COPD
Super tevreden over Trimbow. Gebruik het al een aantal jaar. Het werkt zeer snel en alles in 1 inhalation. Ik ben zeer tevreden en er erg blij mee.

11-07-2020 | Man | 71
COPD
Medicijn helpt wel,maar inhalator geeft problemen.Normaal zit er in de inhalator 120 dosis,maar voor de 3e keer al dat die hapert wanneer er nog 40 dosis in zit.Nu heb ik er 1 waarvan het telwerk weer hapert.

04-07-2020 | Man | 55
Ik zal persoonlijk afraden

24-06-2020 | Vrouw | 56
COPD
Sinds 4 jaar Copd gold 3, 55% zuurstof. Had tiotrus 1x p.d., symbicort 4 x p.d. en ventolin. In februari 2020 een luchtweginfectie gehad waarvan ik maar niet herstelde. Volgens huisarts heb ik toen een vorm van corona gehad waardoor herstel langdurig is. Nu, 4 maanden later, sinds 2 weken trimbow gekregen. Ik kan mijn adem 25 seconden inhouden wat voorheen nog geen 10 se[lees meer...]c. was. Mijn conditie is helaas niks. Doorverwezen naar de longarts waar ik 22 july een afspraak heb.

11-06-2020 | Man | 51
COPD

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2632)
Depressie (2116)
Angst & paniekstoornis (2082)
Hoge bloeddruk (1502)
Blaasontsteking (1086)