ziekte

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor COPD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: COPD

23-12-2021 | Vrouw | 73
COPD
Gedwongen overstap naar Bufoler. Veel klachten. Nu op eigen verzoek symbicort 100/6. Dit is eigenlijk te licht.

07-12-2021 | Man | 67
COPD
Voorgeschreven door longarts, heb alternatief gekregen Tiotrus, gezondheidszorg klachten traden na 3 dagen gebruik weer op, benauwdheid en droge hoest, moet wij weer extra ondersteunen met Ventolin

Fluimucil bruistabletten/capsules etc

17-11-2021 | Vrouw | 70
acetylcysteine
Verkoudheid

09-11-2021 | Vrouw | 58
COPD
Zonder overleg...na 15 jaar seritide ineens salmeterol gekregen. Klachten zijn erger en enorme hartkloppingen. Ik ben boos

Bufoler

30-10-2021 | Man | 74
formoterol/​budesonide
COPD
Gebruik al enkele maanden Bufoler Easyhaler. Eerst had ik Symbicort die heel goed werkt. De apoteker zei die krijg U niet meer omdat we die niet meer vergoed krijgen ! De werking van Bufoler is slecht. In de middag word ik al kortademig en hees! De poeder blijft in de mond en keel plakken ook na water drinken en gorgelen. De dokter kan hier niets aan doen ! De zorgve[lees meer...]rzekering "Ditzo " zegt wilt U Symbicort dan moet U die betalen !

15-10-2021 | Man | 74
COPD
Na te vredenheid jaren Symbicort 400 gebruikt. Nu geven ze bij de apotheek Bufoler Easyhaler. Die werkt minder goed da Symbicort. Symbicort krijgen we niet meer vegoed zegd de apotheker ! De huisarts is het met de apotheker eens.

15-10-2021 | Man | 74
COPD
Simbicort helpt bij mij zeer goed. Sinds April krijg ik die niet meer. Krijg nu Bufoler eayihaler die minder goed is. De apotheker heeft dat zo geregeld.

11-10-2021 | Vrouw | 60
COPD
Ook ik ervaar dat Seretide mij beter bevalt ! Salmeterol/Fluticasonproponaat bij mij meer benauwdheid veroorzaakt. Voel me moe & heb last van aften rondom de binnenkant van mijn lippen.

Ultibro

06-10-2021 | Vrouw | 54
indacaterol/glycopyrronium
COPD
Ik heb copd 2,ultibro sinds 2 maanden. De eerste 2 dagen ging het redelijk, daarna steeds benauwder, hartkloppingen, na een paar stappen erg buiten adem. Gebruik het nu 2 maanden maar ga mijn longarts bellen.. Dit kan zo niet meer. Mijn benauwdheid word alleen maar erger, algehele toestand erg achteruit gegaan sinds deze 2 maand. Ik heb daarnaast ook sabutamol zo nodig... [lees meer...]Al jaren, gebruik het zelden want dat werkt niet bij mij.

06-10-2021 | Man | 67
COPD
Na jarenlang meer dan 10 jaar Seretide diskus te hebben gebruikt ben ik zeer ontevreden over dit product van Neutec. Effect is zeer gering de laatste 10 dosis zijn niet te gebruiken wegens veel te grote restrictie. Voor verzekeraars is dit product veel goedkoper. Kortom een verkeerde beslissing uitsluitend gebaseerd om de prijs en onvoldoende onderzocht.

29-09-2021 | Man | 64
COPD
Na het gebruik van pulmicort en Simbycort die bij mij niet hielpen gebruik ik sinds een maand Alvesco . En ik moet zeggen ik ben er erg tevreden over ik gebruik 2 x een pufje per dag en de benauwdheid is veel minder. Ik kon voorheen nooit slapen door door mn neus te ademen. Ik gebruikte voorheen 5 mg prednison p dag maar de longarts vind dat prednison teveel schadelijke b[lees meer...]ijwerkingen heeft Volgens haar heeft de ciclosonide in alvesco een werking die gelijk is aan prednison maar minder schadelijk en het komt direct in je longen door de inhaler Ik las ook over klachten over de inhaler dat hij het na 70 pufjes slecht doet. Ik doe voordat ik een pufje doe eerst een pufje zonder te inhaleren zonder voorzetkamer en tot nu toe gaat t prima kortom helemaal tevreden over alvesco

24-09-2021 | Man | 76

Airflusal

07-08-2021 | Vrouw | 51
COPD
Heel slecht , heb jaren seretide gehad nergens last van , nu kreeg ik van de apotheek airflusal, na een paar dagen al veel meer hoesten, slijm en erg benauwd en dat heb ik anders bijna nooit , dus ga maandag direct mijn longarts bellen dat ik terug wil na mijn vertrouwde medicijn

01-08-2021 | Man | 78
COPD
Iemand bekend met bijwerkingen Seretide? Ik heb chronisch bijholteontsteking en druk achter ogen om gek van te worden..ook bijna geen stem meer

19-07-2021 | Man | 73
COPD
Na verwijdering van een deel van een long, Spiriva voorgeschreven gekregen. Krijg nu echter last van soms wazig zicht. Ga met specialist overleggen over voortgang van gebruik van dit medicijn.

Trimbow

04-07-2021 | Vrouw | 56
beclometason/​formoterol/​glycopyrronium
COPD
Ik heb weer lucht! Na jarenlang COPD fase II ineens verslechtering, hiervoor gebruikte ik 6 x daags Ventolin en 2 x daags Serevent.. Door Coronamaatregelen lang verstoken van longfunctieonderzoek maar kon letterlijk geen 10 stappen meer zetten zonder compleet buiten adem te zijn. Uiteindelijk toch longfunctie gehad en kreeg het verdict fase IV met zeer ernstige diffusie[lees meer...]stoornis van de longarts. Ik kreeg per direct Trimbow naast de Ventolin voorgeschreven en er ging een wereld vol lucht voor mij open...Ik ben nog wel moe (SLE) maar heb veel meer energie en kan nu gewoon een stukje lopen.. Wel heb ik een constant brandend (zuur?) gevoel in mijn mond ondanks het extreme spoelen. Ik ben echt heel erg blij met dit medicijn!

01-07-2021 | Vrouw | 60
COPD
wordt aan mij gegeven voor geen slijmen op te houden

Depo-Medrol

01-07-2021 | Vrouw | 60
methylprednisolon
de 1st dag van inname heel slaperig maar vanaf dag 2 veel betere ademhaling

26-06-2021 | Vrouw | 56
COPD
Ik heb jaren seretide gebruikt, altijd zeer tevreden en nergens last van. Nu gebruik ik extra Ventolin bij de nieuwe inhaler van Neutec en ben nog benauwd met druk op de borst en rugpijn. Dit medicijn is zo slecht dat ik er hoofdpijn, benauwd, druk op de borst en rugpijn ter hoogte van je longen blijf hebben na gebruik!

Foster

12-06-2021 | Man | 60
formoterol/beclometason
COPD
Maakt de longen goed vrij en beschermd ze. Na deze puf heb ik weer lucht en ben hier enorm blij mee.

Eklira Genuair

12-06-2021 | Man | 60
aclidinium
COPD
Geeft mij net dat beetje extra meer lucht en neem de bijwerkingen dan ook graag voor lief.

09-06-2021 | Vrouw | 61
COPD
In februari kreeg ik opeens te horen van mijn apotheek dat de zorgverzekeraar niet meer Seretide zou vergoeden. Ik schrok me toen al kapot, want vanaf mijn jeugd heb ik al astma, vaak astmatische bronchitis en een bijna levenslange geschiedenis met zeer veel klachten, exacerbaties, langdurige bronchitis aanvallen, heftige allergieën enz. Eindelijk nadat ik Seretide kreeg,[lees meer...] knapte ik langzaam maar zeker op en bleven de astmatische bronchitis aanvallen tot hooguit 2-3 x per jaar beperkt, de laatste jaren zelfs maar tot 1, hooguit 2 keer per jaar en dan redelijk goed te behandelen, was er niet meer wekenlang doodziek van. Ik kon weer functioneren, 's nachts niet meer benauwd, kortom, ik was er heel erg blij en tevreden over.

09-06-2021 | Vrouw | 61
COPD
In februari kreeg ik, zonder vooraf waarschuwingen, geen Seretide meer vergoed van de zorgverzekeraar volgens de apotheek, en ze gaven mij de inhalator van Neutec mee met Salmeterol?Fluticason 50250. Omdat verzekerd was dat hier exact hetzelfde in zou zitten als bij Seretide, zelfs de hulpstoffen waren hetzelfde, zou het niets uitmaken verzekerden ze bij de apotheek. [lees meer...] Helaas moest ik direct bij de eerste inhalatie al concluderen, dat deze inhalator niet goed werkte, je voelt dat gewoon na jarenlange ervaring met inhalators. Vanaf de eerste dag voelde het al niet lekker aan, na een aantal dagen had ik extra medicatie van Atrovent nodig. Inmiddels twee maanden verder, ben ik naar de apotheek gegaan met ernstige klachten over dit medicijn. Inmiddels heb ik het veel benauwder dan ik de afgelopen 10 jaar ben geweest, beginnende slijmvorming, veel nachtelijke hoestbuien, kortademig en ik kan zelfs geen twee trappen meer lopen, wandelen lukt steeds moeizamer, en ik begon inmiddels van de stress te hyperventileren van deze medicatie. Bij de apotheek wisten ze een tijdelijke oplossing voor mij, maar ik heb echt absoluut Seretide nodig, waar ik al jarenlang nagenoeg klachtenvrij mee was. Het is onvoorstelbaar dat zorgverzekeraars zo patiënten in de ellende storten, alleen omdat een ander middel voordeliger is? Dit gaat zo nog meer geld kosten, plus dat veel mensen zich zullen gaan ziek melden, want dit is niet vol te houden.

20-05-2021 | Man | 65
COPD
Na ongeveer 70 pufjes moet je je de houder goed schoonmaken. De laatste keer kwam er daarna nog niet voldoende medicijn met het drijfgas mee. Wat hiervan de oorzaak is is niet goed te achterhalen? Waarschijnlijk zit het hem in de 160mg? AstraZeneca geeft geen feedback en is niet thuis.

14-05-2021 | Man | 69
COPD
Ik gebruik Alvesco 160 mg en na ongeveer 70 pufjes kwam er niets meer uit bij gebruik. Schoongemaakt door de houder onder de kraan te spoelen. Hierna werkte het nog niet goed. Ik heb ongeveer nog 50 oudjes te gaan. Dit maakt mij erg onzeker over dit medicijn. Zal terug gaan naar de apotheker. Heb in het verleden hier meer klachten over gehad en telefonisch contact gehad m[lees meer...]et AstraZenica in Den Haag. Zij zouden mij terugbellen over dit probleem. Dit hebben zij nooit meer gedaan. Dit maakt voor mij dat dit medicijn minder betrouwbaar is kwa werking. Terwijl naar mijn mening er weinig bijwerkingen optreden bij mij. Heeft iemand anders dezelfde ervaringen?

Bufoler

06-05-2021 | Man | 74
formoterol/​budesonide
COPD
De apotheek gaf mij een nieuw medicijn Bufoler Easyhaler. Voor Symbicort krijgen we geen vergoeding zei de apotheker. Ik krijg een droge mond keel en wordt er hees van. Ook na gorgelen en spoelen met water.

Airflusal

05-05-2021 | Vrouw | 56
COPD
Hiervoor seretide geen klachten. Lijkt ook wel of substantie niet diep genoeg in de longen komt

Foster

04-05-2021 | Vrouw | 66
formoterol/beclometason
COPD
Met 1 inhalatie kan ik geen hele maand mee doen. Er zit minder in dan verwacht. Ik moet 2x daags 2x inhaleren.

Spiolto

13-04-2021 | Man | 70
tiotropium / ​olodaterol
COPD
Gebruik spiolto respimat al geruime tijd. Ik heb niet de indruk dat het goed bij mij werkt.

COVID-19 Vaccine Moderna

10-04-2021 | Vrouw | 35
COVID-19 mRNA Vaccin
COPD
Allereerst voelde ik me net een lam dat naar het slachthuis ging,drukte v jewelste ( hoezo corona?!) Degene die de spuit zette wist van toeten noch blazen en prikte maar wat raak! Met als gevolg en vette blauwe plek! Ik kreeg daarna uitslag,hartkloppingen,duizelig en had overal pijn...heb dit zeker een maand lang gehad,met vermoeidheid nog es erbovenop...bedankt ggd,beda[lees meer...]nkt NL... Ik doe dit nooit meer!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2688)
Depressie (2167)
Angst & paniekstoornis (2133)
Hoge bloeddruk (1540)
Blaasontsteking (1133)