ziekte

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor COPD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: COPD

Serevent

12-06-2022 | Man | 78
salmeterol
COPD
Iemand die ook last heeft van chronische bijholteontsteking en druk op ogen met dit middel? Gekmakend

12-06-2022 | Man | 54
COPD
Ik heb een zeldzame gecompliceerde congenitale chronische longaandoening. Mijn rechterlong is niet geheel ontwikkeld, te bedenken valt aan hypoplasie. Ben gediagnosticeerd met copd 3 gold.

28-05-2022 | Vrouw | 61
COPD
in het begin leek het hetzelfde te werken al andere , maar dat werd langzaam minder.al tijdens inhalatie krijg ik hoestbuien en voor de halve dag om is ben ik enorm benauwd, snachts zoveel krampen dat ik geen goede nachtrust meer heb. ook aantal kg erbij, terwijl ik niet meer ben gaan eten. vaak een hoestbui die pas overgaat als ik meer ventolin neem dan voorgeschreven[lees meer...] anders blijf ik doorhoesten

Ventolin Inhalatie

17-05-2022 | Man | 61
salbutamol inhalatie
COPD
ik kreeg direct een allergische reactie (overmatig slijmproductie, keelpijn, benauwd gevoel, koppijn) en trillende vingers (fijn als fotograaf, kon ik er net bij gebruiken). Andere reacties: hoofdpijn, pijn op borst, duizeligheid, oorsuizen, tintelende lippen, jeuk in gezicht; wenkbrauw en kin, kiespijn. Verder lijkt het geen effect te hebben, ik stop er per direct weer[lees meer...] mee

Prednison tabletten

08-05-2022 | Vrouw | 79
prednison
COPD
Voor ernstige copd 3 gold .voorheen hiep het na 3 dagen met30:nu 25 maar lopen/ staan lukt ikniet hoop morgen beter ,heeft altijd wel geholpen ,begrijp het niet ! Wie wel ?

04-05-2022 | Vrouw | 64
COPD
Ik heb dit middel al jaren en er is geprobeerd om me Bufoler te geven. Wat een negatieve ervaring. nee ik heb mijn beste beentje moeten voorz\etten om de Symbicort weer terug te krijgen. Ik heb wel zelf er mee ingestemd om Trimbow te gaan gebruiken. Drie maanden gedaan. Ook dit was geen succes. Dus weer terug bij de Symbicort. mensen laat jullie niks wijs maken. Dit produc[lees meer...]t is gewoon op de markt en helpt mij als beste.

Alvesco

01-05-2022 | Man | 70
ciclesonide
COPD
Idd komen er problemen na ongeveer 70 pufjes. De resterende 50 pufjes zijn niet te gebruiken. Er komt niets meer uit ook niet na grondig schoonmaken van de houder. Ik heb veel problemen met de Alvesco 160 mg met 120 pufjes. Na 70 pufjes beginnen de problemen. De boel zit dan verstopt en ook na grondig schoonmaken van de houder komt er niets meer uit. Met de 60 pufjes van A[lees meer...]lvesco begint de ellende van verstopping ongeveer na 45 pufjes. Mijn apotheek kan de Alvesco 60 pufjes niet meer leveren zeggen ze. De leverancier geeft geen goed advies. Ze houden het vaag. Ook willen ze niets van een vergoeding weten. Het medicijn Alvesco wordt hierdoor helaas een onbetrouwbaar medicijn door bovengenoemde probleem. Ik zal naar een ander medicijn moeten gaan uitkijken. Zijn er nog meer mensen die deze ervaring hebben? Gaarne een reactie naar Hermen

Spiolto

23-04-2022 | Vrouw | 58
tiotropium / ​olodaterol
COPD
Ik gebruikte eerst Spiriva met Foster. Spiriva beviel goed. Van Foster kreeg ik kramp en mijn huid zat vol bloeduitstortingen. Sinds 3 weken alleen Spiolto ervoor in de plaats. Heb het erg benauwd sindsdien, druk op mijn borst en ik zie heel wazig. Overmorgen heb ik een nieuwe afspraak in het ziekenhuis.

21-04-2022 | Vrouw | 65
COPD
Idd benauwdheid en hoestbuien van het goedkopere merk ,,,,, heeeel veel hijza met de apotheek gehad ,longarts ,h arts ingeschakeld,,,,,,,, en nu weer de orgenele Resmimat , dus mensen laat je niks wijsmaken .

01-04-2022 | Vrouw | 62
COPD
Geen longontstekingen meer. Echter bij 2 x daags 2 pufs houd ik een opgejaagd gevoel.

31-03-2022 | Man | 63
COPD
had eerst spiriva en foster en ventolin jaar of 8 gebruikt nu tribow het tuitje is zeer klein en het poeder komt meer in de keel dan in de longen trimbow is alles in een foster en spiriva dacht ga ik proberen advies van de longarts, rode keel en blaren op het gehemelte veel last gebruik nu weer spiriva en foster en ventolin

Berodual

11-03-2022 | Vrouw | 78
fenoterol/ ipratropium
Beven zenuwachtig spierzwakte

Foster

28-01-2022 | Vrouw | 50
formoterol/beclometason
COPD
Heeft iemand meer klachten met slapeloosheid met Foster

Anoro

27-01-2022 | Man | 32
vilanterol/umeclidinium
COPD
32 jaar en sukkel al 4jaar met COPD, fors emfyseem op de longtoppen. Voorheen een andere puffer gebruikt maar bleef maar last hebben en vaak heel hard hoesten. Sinds ik deze gebruik, kan ik alleen maar aansluiten bij de anderen, ontzettend goed en ontspant je spieren van de longen helemaal. Ik voel meteen na een puf een hele verruiming!!! Een zeer aan te raden puf , heel[lees meer...] tevreden sinds het gebruik.

23-12-2021 | Vrouw | 73
COPD
Gedwongen overstap naar Bufoler. Veel klachten. Nu op eigen verzoek symbicort 100/6. Dit is eigenlijk te licht.

07-12-2021 | Man | 67
COPD
Voorgeschreven door longarts, heb alternatief gekregen Tiotrus, gezondheidszorg klachten traden na 3 dagen gebruik weer op, benauwdheid en droge hoest, moet wij weer extra ondersteunen met Ventolin

Fluimucil bruistabletten/capsules etc

17-11-2021 | Vrouw | 70
acetylcysteine
Verkoudheid

09-11-2021 | Vrouw | 58
COPD
Zonder overleg...na 15 jaar seritide ineens salmeterol gekregen. Klachten zijn erger en enorme hartkloppingen. Ik ben boos

Bufoler

30-10-2021 | Man | 74
formoterol/​budesonide
COPD
Gebruik al enkele maanden Bufoler Easyhaler. Eerst had ik Symbicort die heel goed werkt. De apoteker zei die krijg U niet meer omdat we die niet meer vergoed krijgen ! De werking van Bufoler is slecht. In de middag word ik al kortademig en hees! De poeder blijft in de mond en keel plakken ook na water drinken en gorgelen. De dokter kan hier niets aan doen ! De zorgve[lees meer...]rzekering "Ditzo " zegt wilt U Symbicort dan moet U die betalen !

15-10-2021 | Man | 74
COPD
Na te vredenheid jaren Symbicort 400 gebruikt. Nu geven ze bij de apotheek Bufoler Easyhaler. Die werkt minder goed da Symbicort. Symbicort krijgen we niet meer vegoed zegd de apotheker ! De huisarts is het met de apotheker eens.

15-10-2021 | Man | 74
COPD
Simbicort helpt bij mij zeer goed. Sinds April krijg ik die niet meer. Krijg nu Bufoler eayihaler die minder goed is. De apotheker heeft dat zo geregeld.

11-10-2021 | Vrouw | 60
COPD
Ook ik ervaar dat Seretide mij beter bevalt ! Salmeterol/Fluticasonproponaat bij mij meer benauwdheid veroorzaakt. Voel me moe & heb last van aften rondom de binnenkant van mijn lippen.

Ultibro

06-10-2021 | Vrouw | 54
indacaterol/glycopyrronium
COPD
Ik heb copd 2,ultibro sinds 2 maanden. De eerste 2 dagen ging het redelijk, daarna steeds benauwder, hartkloppingen, na een paar stappen erg buiten adem. Gebruik het nu 2 maanden maar ga mijn longarts bellen.. Dit kan zo niet meer. Mijn benauwdheid word alleen maar erger, algehele toestand erg achteruit gegaan sinds deze 2 maand. Ik heb daarnaast ook sabutamol zo nodig... [lees meer...]Al jaren, gebruik het zelden want dat werkt niet bij mij.

06-10-2021 | Man | 67
COPD
Na jarenlang meer dan 10 jaar Seretide diskus te hebben gebruikt ben ik zeer ontevreden over dit product van Neutec. Effect is zeer gering de laatste 10 dosis zijn niet te gebruiken wegens veel te grote restrictie. Voor verzekeraars is dit product veel goedkoper. Kortom een verkeerde beslissing uitsluitend gebaseerd om de prijs en onvoldoende onderzocht.

Alvesco

29-09-2021 | Man | 64
ciclesonide
COPD
Na het gebruik van pulmicort en Simbycort die bij mij niet hielpen gebruik ik sinds een maand Alvesco . En ik moet zeggen ik ben er erg tevreden over ik gebruik 2 x een pufje per dag en de benauwdheid is veel minder. Ik kon voorheen nooit slapen door door mn neus te ademen. Ik gebruikte voorheen 5 mg prednison p dag maar de longarts vind dat prednison teveel schadelijke b[lees meer...]ijwerkingen heeft Volgens haar heeft de ciclosonide in alvesco een werking die gelijk is aan prednison maar minder schadelijk en het komt direct in je longen door de inhaler Ik las ook over klachten over de inhaler dat hij het na 70 pufjes slecht doet. Ik doe voordat ik een pufje doe eerst een pufje zonder te inhaleren zonder voorzetkamer en tot nu toe gaat t prima kortom helemaal tevreden over alvesco

24-09-2021 | Man | 76

Airflusal

07-08-2021 | Vrouw | 51
COPD
Heel slecht , heb jaren seretide gehad nergens last van , nu kreeg ik van de apotheek airflusal, na een paar dagen al veel meer hoesten, slijm en erg benauwd en dat heb ik anders bijna nooit , dus ga maandag direct mijn longarts bellen dat ik terug wil na mijn vertrouwde medicijn

01-08-2021 | Man | 78
COPD
Iemand bekend met bijwerkingen Seretide? Ik heb chronisch bijholteontsteking en druk achter ogen om gek van te worden..ook bijna geen stem meer

19-07-2021 | Man | 73
COPD
Na verwijdering van een deel van een long, Spiriva voorgeschreven gekregen. Krijg nu echter last van soms wazig zicht. Ga met specialist overleggen over voortgang van gebruik van dit medicijn.

04-07-2021 | Vrouw | 56
COPD
Ik heb weer lucht! Na jarenlang COPD fase II ineens verslechtering, hiervoor gebruikte ik 6 x daags Ventolin en 2 x daags Serevent.. Door Coronamaatregelen lang verstoken van longfunctieonderzoek maar kon letterlijk geen 10 stappen meer zetten zonder compleet buiten adem te zijn. Uiteindelijk toch longfunctie gehad en kreeg het verdict fase IV met zeer ernstige diffusie[lees meer...]stoornis van de longarts. Ik kreeg per direct Trimbow naast de Ventolin voorgeschreven en er ging een wereld vol lucht voor mij open...Ik ben nog wel moe (SLE) maar heb veel meer energie en kan nu gewoon een stukje lopen.. Wel heb ik een constant brandend (zuur?) gevoel in mijn mond ondanks het extreme spoelen. Ik ben echt heel erg blij met dit medicijn!

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2767)
Depressie (2216)
Angst & paniekstoornis (2208)
Hoge bloeddruk (1579)
Blaasontsteking (1166)