ziekte

Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor COPD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: COPD

25-11-2019

Alvesco (ciclesonide)
COPD

de Alvesco werkt heel goed ,nu sinds 2 wk 1 x 2 pufjes minder en merk nu dat ik minder kan en meer slijm heb en meer vermoeid ben . de praktijkonder ondersteuning haalde er 2 af ivm te veel medicatie . ik wil nu toch weer naar mijn arts omdat ik echt veel minder kan doen .Hoe ze daar ineens toe gekomen zijn geen idee want wanneer is het te veel ? ik had geen klachten en g[lees meer...]ing bijna nooit naar een dokter en kon erg veel doen .en nu een stuk minder dat begint al bij het opstaan .ik sport veel en wandel en doe mijn huishouden zelf . maar moet met wandelen stoppen tussen door en dat hoefde voorheen niet !! kon dan zo een uur lopen
20-11-2019

COPD

Werkt binnen 5 min. Heb geen longaanvallen ( deze had ik 1x per 2 weken. Sliep 2uur en werd dan wakker door kortaden=mighedi, nu bij gebruik van Trimbow slaap ik s nachts 5-6u aan een stuk door. Ben beter uitgerust. Gebruik geen bruistablet voor slijm meer, doordat smorgens slijm ineens kan worden opgehoest. Hoef niet meer 6x perdag te vernevelen met Atrovent, nu nog 2x p[lees meer...]er dag. Hoef niet meer met Pulmicort te vernevelen. Ik gebruik geen Spiolto meer. Geen prednison meer!! Voel me een stuk beter. Perfect medicijn voor mij, kan weer iets doen ( ik voel me niet kortademig!!
19-11-2019

COPD

Uitstekend werkend medicijn met veel comfort. IN het begin wat prikkelende keel maar na 1 week verbetering door nog beter te spoelen
19-11-2019

Salbutamol Inhalatie (salbutamol inhalatie)
COPD

Al jaren ventolin gebruikt met goed effect. Helaas is dit medicijn vervangen door salbutamol inhalotor. Op de salbutamol voert Menzis het preferentiebeleid en hierdoor wordt ventolin niet meer vergoed. Jammer want de salbutamol geeft veel meer bijwerkingen; hartkloppingen, minder comfort bij benauwdheidsklachten
04-09-2019

COPD

Gebruik spiriva al best wel lang en heb ook al zeker 5 jaar last van hartritmestoornis, lees in de bijsluiter dat spiriva ook hartritmestoornissen kan veroorzaken. Heb dit nu via de assistente doorgegeven en er word overlegd wat te doen.

COPD

Heb nu sinds 3 weken Trimbow. Merk duidelijk dat ik meer lucht heb. Kortom voor mij is dit een goed medicijn. Kan ook 2 andere medicijnen laten vervallen. Blij mee

Eklira Genuair (aclidinium)
COPD

Kreeg kramp in mijn benen en dikwijls ook mijn handen.

COPD

67% longcapaciteit en zeer gevoelig voor ammonia in mest. Dit is het enige middel waar ik positieve ervaringen mee heb.
27-06-2019

Ultibro (indacaterol/glycopyrronium)
COPD

Ik heb al verschillende merken gebruikt via mijn huisarts. allemaal hebben die het zelfde resultaat veel bijwerkingen. Ceretide heb ik gebruikt voordat er COPD geconstateerd is, daar had ik geen last van bijwerkingen. hopende u voldoende te hebben geinformeerd eindig ik met de vriendelijke groeten.
25-05-2019

COPD

Pas begonnen,voorheen spiriva respimat en striverda respimat, alvesco en sandoz salbutamol
25-05-2019

COPD

In het eerste begin best even wennen maar nu na ingeveer 5 jaar wat meer last van bijwerkingen
08-05-2019

Flixotide (fluticason)
COPD

Tijdens wintermaanden vaak last van langdurige verkoudheid, enige benauwdheid en (taai) slijm. Om meer preventieve redenen, d.w.z. ter voorkoming van longontsteking gebruik dan een korte periode (ca. twee weken ) Flixotide. Lijkt redelijk goed te werken, geen longontsteking meer gehad.
08-05-2019

COPD

Tijdens wintermaanden vaak langdurig verkouden, enigzins benauwd en veel (taaie) slijm. E.e.a. mede als gevolg van COPD. Enkel tijdens deze periode(s) gebruik ik de ventolin inhaler om de luchtwegen te verruimen. Geeft dan wel enige verlichting.
05-05-2019

Symbicort (formoterol/ budesonide)
COPD

Gebruikte als copd-er al inhalaties Spiriva, Oxis 12 en af en toe Bricanyl. Door toenemende longinfecties werd Oxis 12 vervangen door Symbicort, omdat er n ontstekingsremmer in ziet. Had door Oxis 12 al wel eens last van nachtelijke spierkrampen, maar na gebruik Symbicort werd dit vele keren erger! In de 4 maanden gebruik enorm veel last van spierkrampen in het hele li[lees meer...]chaam, vooral in voeten, benen, handen, bovenrug. Nachtrust verstoord door 2 tot 8 x uit bed moeten omdat ledematen in pijnlijke kromme standen gingen staan. Overdag veel last van kramp in de handen of bij kuchen in de onderbuik. Nu 3 dagen gestopt met Symbicort en voel nu al erg veel verbetering! Eindelijk eens n nacht zonder krampen kunnen doorslapen!
05-05-2019

Symbicort (formoterol/ budesonide)

29-03-2019

Champix (varenicline)
COPD

ik heb ook champix gebruikt en het heeft mij goed geholpen alleen de bijwerking die ik had ,ik had de gekste dromen die er bestaan
27-03-2019

COPD

Na 1 week gebruik enorme toename van benauwdheid en hartkloppingen. Hele dag gejaagd gevoel na gebruik van dit middel Na overleg met longarts weer terug naar Spirolto met goed effect
18-03-2019

COPD

Hierbij wil ik bijval geven voor iemand die problemen heeft met vervanging van de seretide inhalatie aerosol met andere merken door ongevraagd toedoen van de apotheker. Dat kan levensgevaarlijk zijn. Ook zelfs uit proberen kan levensgevaarlijk zijn, ik had al een jaar eerder een andere vervanger gekregen voor de seretide, (de 1 e keer)ook al grandioos mislukt. Hartklacht[lees meer...]en, vermoeidheid, pijn op de borst, duizeligheid. Na het terugvinden na een aantal maanden van een oude bijna lege seretide busje in mijn wandelrugzak, waren mijn problemen"niet te geloven"met 1 oud inhalatie busje opgelost. Nog geen 1/2 jaar later werd er weer onverwachts een vervanger gegeven voor de seretide. (de 2e keer) deze heb ik meteen geweigerd, maar kon de seretide nog wel krijgen door meteen alles zelf te betalen. Later kwam vorig jaar de discussie op gang waarom de seretide voor mij beter zou zijn. Ik heb toen uiteindelijk toegegeven aan een probeersel vervanger. deze zou dan ook fantastisch zijn. Binnen 15 min. 's avonds hartkloppingen, pijn op de borst links, knappende hoofdpijn, wetende wat de oorzaak was, heb ik mij rustig gehouden, de nacht niet kunnen slapen, 's morgens vroeg nog hoofdpijn en beroerd. Voor de volgende inname die morgen heb ik een email gestuurd naar de apotheker, zorgverzekeraar en naar mijn huisarts met de vraag: Wat moet ik nu innemen, ik heb grote problemen? Het antwoord van de apotheker was direct laten staan en de oude seretide weer gebruiken. Ik heb de seretide fabrikant nagebeld en medegedeeld dat hun productiemethode super goed was. De stoffen waren gelijk volgens de apotheker, maar waar ligt het aan? Aan het drijfgas, aan de grootte van de te verplaatsen deeltjes?? Het antwoord heb ik niet gekregen. Ik was dankbaar dat ik dit alles optimaal kon vergelijken, omdat ik geen andere medicatie ernaast gebruikte en ook geen andere inhalatiemethode volgde, dezelfde voorzetkamer dus. Ik zou zeggen, er zit een verschil in de medicatie merken , ondanks een verwarrende bijsluiter met de tekst dat er precies dezelfde stoffen in verwerkt waren. Wat is er anders? Ik ga voor de seretide. Voorlopig voel ik mij gezond en kan mijn werk voor 100 % doen, maar waarom moeten wij astma patienten zo opletten? Wie past er op ons? Het gekke is aan alles dat soms eerst langzaam het oude opgemaakt wordt en de reactie op het nieuwe uitprobeersel later komt. Vaak krijgt alles bij de apotheker de schuld, behalve het uitprobeersel dat echt niet deugt. 62 jaar. J.
13-02-2019

COPD

Ik heb copd face gold 3. 2 jaar longkanker gehad. Bestralingen gehad .operatie niet mogelijk Gebruikte de volgende medicatie 2 x 2 Foster 2 x2 speriva. Max 4 /6 keer de berodual . Ik kwam steeds vaker met zelfde klachten bij de longarts elke maand wel prednison. Ben Vorig jaar begonnen met Trimbos Na maand terug op controle ik weet dat ik hele goede ervaring heb [lees meer...]met Trimbow. Was minder snel benauwd meer in beweging ging een nieuwe wereld voor mij open. Gebruik hem nog steeds en zou niet meer terug willen Voor mij een uitstekend geneesmiddel zonder bijwerking Ik heb wel sochtends en savonds de vernevelaar met de ipramol .
12-02-2019

COPD

Ben een 63 jarige vrouw met COPD gold 3. Gebruikte hiervoor Seretide, 2 x daags 2 pufjes en Spiriva, 1 x daags 2 pufjes. Hierbij gebruik ik dan Ventolin zo nodig, maar niet meer dan 6 x 2 pufjes per dag. Na een periode van benauwdheid door een hardnekkige ontsteking in mijn longen, heeft de longarts mijn puffers seretide an Spiriva verandert in 2 x daags Trimbow. Mijn erva[lees meer...]ring is dat ik van dit nieuwe medicijn benauwder wordt en sneller kortademig ben. Ik moet vaker Ventolin puffen en ben tot veel minder in staat. Na 4 dagen Trimbow gepuft te hebben besloot ik ermee te stoppen en weer terug te gaan naar mijn Seretide en Spiriva.
26-01-2019

COPD

ik moet stoppen met dit medicijn omdat het niet werkt .de reden dat ik het kreeg was om te kijken of ik de longfunctie goed kon doen na 4 x blazen moet ik nu dus stoppen .terwijl er in mei 2018 gezegt werd copd tot 2 weken geleden na veel problemen met huisarts toch een gesprek gehad wat ik nu heb? ze weten het niet.dus ik heb al ug die tijd dus rotzooi gebruikt. nu moet [lees meer...]ik 11 febr longarts want ik wil. nu toch wel eens weten wat er werkelijk met mijn is.ook nooit last van benauwdheid of zo gehad enkel eind 2017 met longontsteking. begrijp ni et dat dit zomaar kan en gezegd kan worden en nu ik zelf ben gekomen met verwijzing longarts en als ze fout hebben gemaakt dat ik ze dan aanklaag.nu krijg ok wel een verwijzing?
25-01-2019

ideaal voor gebruik
22-01-2019

COPD

beste met seretide 50/500 krijg ik de meeste zuurstof en kan ik nog functioneren met een minimum aan last. alé ja (minimum) tussen haakjes he. soms zijn er perioden dat ik een week of langer vergeet te puffen maar mijn longen doen mij er dan uit zichzelf aan herinneren. bij mij is het verschil enorm. de dokter heeft al geregeld eens nieuwe medicijnen (buffers) mee [lees meer...]gegeven, maar ik functioneer nog het beste met seritide. ikzelf schat nog een jaar of 2 en dan zal mijn tijd voor transplantatie er wel ver zijn. who knows....
19-01-2019

Claritromycine (claritromycine)
COPD

Ik slaap sinds het gebruik nog maar 2 à 2 en een half uur per nacht. Heb het idee dat ik aan de speed zit. Ik voel mij een wrak.
05-01-2019

Furosemide (furosemide)
COPD

Ik slik 1 x daags 40 mg en het doet zijn werk goed. Te goed als je het mij vraagt! Ik moet zeker de eerste uren erg vaak naar het toilet, soms zelfs wel 3 x in een half uur. Het is een ontzettend sociaal beperkend middel want ik durf de deur niet uit als ik het genomen heb. Daarom sla ik een keer of twee week een dag over als ik afspraken of andere verplichtingen heb. Het[lees meer...] liefst wil ik er helemaal mee stoppen! Last van bijwerkingen heb ik gelukkig niet.
29-11-2018

COPD

Een lichte vorm van COPD met vaak helder slijm opgeven. Ben een paar maal gestopt omdat ik twijfelde aan de werking, maar uitgevonden dat het toch enige verlichting geeft. Geen bijwerkingen geconstateerd.
22-11-2018

Foster (formoterol/beclometason)
COPD

Ik had op den duur meer last van de bijwerking dan effect van de werking
22-11-2018

COPD

Voorheen gebruikte ik jaren lang Spiriva 1xPD 2 inhalaties en Foster 3x PD 2 inhallaties. Ik had erg veel bijwerkingen. Nu gebruik ik sinds 1,5 week Trimbow 2x PD 2 inhallaties en ik ben voorzichtig zeer positief. Ik heb nauwelijks last van bijwerkingen alleen wat vermoeider dan normaal en wat druk op m'n ogen en ik hoest wat meer als normaal. Daarentegen heb ik veel meer[lees meer...] lucht ( COPD Gold4 ) en ben duidelijk minder kortademig. Alleen de duur van de werking klopt niet helemaal, het werkt naar mijn gevoel bij mij geen 12u.
24-09-2018

COPD

Gebruik seretide nu ongeveer 15 jaar helpt goed maar krijg af en toe een ontsteking in de longen soms ernstig opname ziekenhuis soms bovenste luchtwegen krijg dan prednison. Helpt meestal wel ik heb copd cold 3.
24-09-2018

Prednison tabletten (prednison)
COPD

Krijg dit van de specialist bij ontsteking van de luchtwegen geen anderen oplossing veel medicijnen zijn zeer slecht voor mijn nier een nier 35%.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2226)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1687)
Hoge bloeddruk (1280)
Acne/puistjes (895)