Anticonceptie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor COPD

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: COPD

14-04-2024 | Vrouw | 61

hoesten

Ik gebruik al een aantal jaren symbicort . Onlangs kreeg ik een goedkopere versie van Mylan omdat dat het preferente medicijn is van de verzekering. Sindsdien hoest ik de hele dag. Zijn er meer mensen die dit mee maken bij overstap van goedkopere medicijnen

11-04-2024 | Man | 80

duizeligheid bij het opstaan

Atrovent

08-04-2024 | Vrouw | 62
ipratropium

hoesten

Welke ontstekingsremmers gebruiken jullie ik heb er al een paar gehad maar steeds dood ziek ervan

02-04-2024 | Man | 88
COPD
Wordt door mij al jaren gebruikt. Voorgeschreven door mijn huisarts vanwege roken en slijmvorming. Al 20 jaar gestopt met roken. Jaarlijks wordt ik door praktijkondersteuner gecheckt met CCQ klinische COPD-Vragenlijst en voorafgaande aan bezoek in praktijk Urine verzameld en bloed geprikt. Ipv Spiriva kreeg ik van Apotheek in begin 2023te horen dat ik moest overgaan naar [lees meer...]TUVULUS 18mcg : voor mij heel onaangenaam wegens moeizamer inhalatie. Blijkt eis van Vvaa zorg=(ONVZ). Inmiddels over naar DSW vanaf 2014. Helaas blijkt DSW ook een eigen mening te hebben over TOTROPIUM INHJALATIE nog on aangenamer. Doe ik dus niet!!!!

Fluimucil bruistabletten/capsules etc

02-02-2024 | Vrouw | 66
ciclesonide

08-01-2024 | Vrouw | 67
COPD
doordat ik 2 verschillende inhallers had nu compact trimbow, is makkelijker in gebruik maar hoest wel meer

08-01-2024 | Vrouw | 67
COPD
sinds kort Trimbow gebruik is makkelijk wel wat bijwerkingen sinds ik trimbow gebruik, veel hoesten.

Saxenda

11-12-2023 | Vrouw | 66
liraglutide
COPD
Zeer tevreden, ben nu op gewicht en betere conditie. Wil alleen graag info over afbouwen van Saxenda

03-11-2023 | Vrouw | 62
COPD
zonder heb ik het verschrikkelijk benauwd

Prednison tabletten

18-10-2023 | Man | 54
prednison
COPD
Heb COPD en veel slijm op het moment. Omdat de puffertjes niet goed in de longen komen krijg ik af en toe een stootkuur. Werkt geweldig. Wel wat bijwerkingen maar beter dat dan constant hoesten om slijm op te hoesten.

17-10-2023 | Man | 55
COPD
ben er mee gestopt, sindsdien hoegenaamd geen last meer van hoesten

Anoro

12-10-2023 | Man | 71
vilanterol/umeclidinium
COPD
Door inname 's avonds , 's morgen veel minder last van slijm dan met een ander medicijn, waardoor ik meer energie heb overdag.

07-10-2023 | Man | 68
COPD
Ik ben van Spiolto overgestapt op Trimbow, wat minder effectief lijkt te zijn qua kortademigheid. Wel is de ontsteking van de longen nu min of meer onder controle. Qua kortademigheid lijkt het wat minder effectief dan Spiolto. Ook heb ik zo nu en dan kramp en buikpijn (vingers, voeten), maar dat kan ook liggen aan mijn hartmedicatie (marcomar, lisinopril, spironolacton).

Formoterol Inhalatiepoeder

01-10-2023 | Vrouw | 69
formoterol
COPD
Sinds het gebruik van het medicijn last van duizeligheid...ik ga echt stoppen ermee..

26-09-2023 | Vrouw | 67
COPD
Vraagje, ik krijg in ZH longcontrole nu kreeg ik een lijst over mijn pufjes wanneer ik die wel en niet mocht gebruiken, trimbow 1week niet gebruiken en foster 35u, ik krijg de schrik van mijn leven ivm benauwdheid die ik ga krijgen, wat te doen nu??

Symbicort

16-09-2023 | Vrouw | 54
formoterol/ budesonide
COPD
Zonder dat ik het wist is er veranderd naar Bufoler vanwege de zorgverzekering, waardoor ik dus in 1 jaar tijd verschrikkelijk achteruit ging en ook hoge bloeddruk kreeg. Nu dat ik erachter kwam met longarts overlegt en ktrijg ik gewoon weer de Symbicort ben hier erg blij mee

30-08-2023 | Vrouw | 53
COPD
Werkt bij mij erg goed. Moest wel even paar weken wennen. Gebruik hem soms wel vaker dan 2x per dag. Als ik het slecht heb 3x per dag, om de 8 uur ipv 2x per dag om de 12 uur

30-07-2023 | Man | 66
COPD
Werkt goed , nu even gestopt exceem op benen .. Saturatie nu 100 , hartslag is minder evren aankijken

Serevent

27-04-2023 | Vrouw | 70
salmeterol
COPD
Helpt bij mijn heel erg goed niet benauwd meer pijn op de borst van de benauwdheid is weg saturatie is goed 95 ik heb copd gold 3 nog geen bijwerkingen zeer tevree

Foster

21-04-2023 | Vrouw | 53
COPD
Op zich was ik zeer tevreden over Foster. Maar ik had dagelijks wel momenten dat ik vanuit het niets ineens benauwder werd. Hierom heeft de longarts me overgezet op Trimbow. Maar na 5 maanden dat gebruikt te hebben ben ik toch weer terug gegaan naar Foster. Sindsdien is de klacht wel vele malen minder dan in de 1ste periode dat ik Foster gebruikte.

21-04-2023 | Vrouw | 53
COPD
Gebruikte Foster en Salbutamol. Laatste indien nodig. Had een vervelende klacht op de Foster waardoor de longarts mij Trimbow voorschreef. Vanaf dag 1 vaker Salbutamol nodig. Na ca 2 weken een zeer droge huid. Na ca 1,5 maand erg veel jeuk wat eczeem bleek te zijn. Ook regelmatig krampen in mijn voeten. Na 5 maanden proberen weer Foster en Salbutamol gaan gebruiken. En de[lees meer...] klachten verdwenen. Voor mij geen Trimbow meer.

07-04-2023 | Vrouw | 58
COPD
Trimbow werkt heel erg goed voor t ademhalen maar de bijwerkingen en t prednison gehalte is dusdanig dat t voor mij niet goed werkt. Voordeel werkt niet op tegen nadelen. Ik hoop dat ze prednison nog eens kunnen vervangen voor een minder heftig alternatief

Formodual

07-04-2023 | Vrouw | 58
COPD
Eigenlijks boven verwachting. Weinig bijwerkingen en t helpt goed

Bufoler

18-03-2023 | Vrouw | 64
formoterol/​budesonide
COPD
Ik heb gebruikte al meer dan 20 jaar Symbicort na volle tevredenheid 2 maal daags. Gisteren kreeg ik ineens zonder overleg een nieuw middel Bufoler, waar ik 2 jaar geleden ook al problemen mee had. Maar ja, zorgverzekeraar blablablabla. Saturatie normaal altijd 92 hartslag 60 Na Bufoler Saturatie 88 en hartslag 80. En maar blijven volhouden dat het precies hetzelfd[lees meer...]e is, nou mooi niet! Ik baal hier echt enorm van omdat ik dit blijvend moet gebruiken

11-03-2023 | Vrouw | 57
COPD
Ik gebruik ook Spiriva en zou copd type 2 hebben Maar twijfel of ik door de copd hartkloppingen heb of de hoge bloeddruk Kan ik long inhoud ook verbeteren zonder medicatie ? Ben 7 mnd gestopt met roken Heb wel houtkachels en veel buiten en 6 newfoundlanders Daar bedoel ik mee kammen knippen heel veel haar Niet binnen in huis hoor Wie weet goede tips voor mij

Foster

20-02-2023 | Vrouw | 72
COPD
Slapenloopsheid krampen in de benen en voeten depressief na inhaleren nog een haf uur benauwd

Salmeterol/Fluticason

20-01-2023 | Vrouw | 67
salmeterol/fluticason
COPD
gebruik al jaren Seretide deze is door Menzis vervangen door Salmeterol want deze is goedkoper ben nu vreselijk benauwd en mijn keel doet al vanaf het eerste moment zeer

Alvesco

20-12-2022 | Vrouw | 64
ciclesonide
COPD
Na hartklachten door gebruik sympathische puffers, overgegaan op alvesco en atrovent. Geen hartklachten meer.