Ervaringen met Ventolin Inhalatie

Astma (51 meningen)
COPD (14 meningen)
Ademhalingsproblemen (6 meningen)

Salbutamol Inhalatie (60 meningen)
Serevent (23 meningen)
Foradil (19 meningen)
Oxis (14 meningen)
Atimos (13 meningen)

21-11-2011 | Vrouw | 63
salbutamol inhalatie
voor en najaar bijna elke dag (vochtig weer) 's zomers gaat het goed.

30-01-2021 | Vrouw | 62
Ademhalingsproblemen
Ik ben in september begonnen met Ventolin 1x per dag, maar afgelopen week kreeg ik het steeds benauwder overdag ook. Moet nu ineens 2 of 3x per dag puffen...Moet ik dan terug naar de huisarts voor een andere puf of is dit normaal? Ik heb weinig verstand van pufjes eigenlijk.....

16-07-2017 | Vrouw | 62
Ademhalingsproblemen
Ging altijd goed, mag tot 6x per dag. nu salbutal, vieze smaak , dubbel nodig. Werkt slechter moet harder drukken. met apotheek niet over te praten

17-05-2022 | Man | 61
COPD
ik kreeg direct een allergische reactie (overmatig slijmproductie, keelpijn, benauwd gevoel, koppijn) en trillende vingers (fijn als fotograaf, kon ik er net bij gebruiken). Andere reacties: hoofdpijn, pijn op borst, duizeligheid, oorsuizen, tintelende lippen, jeuk in gezicht; wenkbrauw en kin, kiespijn. Verder lijkt het geen effect te hebben, ik stop er per direct weer[lees meer...] mee

24-01-2013 | Man | 61
COPD
ik gebruik het alleen bij ernstige benauwdheid en mag dan tot 6 inhalaties per keer gebruiken het helpt heel goed maar wel kort ca 1 uur

01-12-2011 | Vrouw | 60
salbutamol inhalatie
alleen als ik 't nodig heb in voorjaar meer door allergie of bijvoorbeeld door griep.

23-10-2011 | Man | 60
Kortademig
Prima en snel werkend middel, dat ik al jaren gebruik als het nodig is.

29-10-2020 | Vrouw | 59
Hooikoorts
Sinds 3 jaar gebruik in de hooikoortsperiode. Voordat ik eraan begon heel erg hoesten, heel de dag door. Was erg blij met Ventolin. Begon met 4x per dag en afbouwen. Ben geen longpatient (dus geen astma, bronchiturs,copd of wat dan ook) Jaar daarna weer begonnen ivm hoesten (hooikoortsperiode). 2x per dag en weer afbouwen naar 1x per dag. Dit jaar in maart in de coronati[lees meer...]jd weer begonnen (blaadjes kwamen weer aan de boom). 2x per dag begonnen en snel afgebouwd naar 1x per dag. Voordat ik naar bed ging en tanden ging poetsen deed ik prefentief 1x inhalatie. Deed dus zoal spoelen. Na een tijdje een kriebelig, stekelig iets achtig ergens achter in mijn keel. Ging niet weg. Nooit gehad. Bijsluiter stond mond spoelen ivm etc. Raar dat ik door dat kriebelig achter in mijn keel bleef hoesten, heel raar. Had dokter gebeld, maar kom niet verder dan de assistent (coronatijd). Moest blijven gebruiken, terwijl ik het niet benauwd had. Ben Kamillosan mondspray gaan gebruiken en uiteindelijk gestopt met Ventolin. Dus nu na 2 weken is de kriebelig, stekelig gevoel weg. Waarschijnlijk bleef een of ander stofje ergens achter in mijn keel hangen.

06-09-2016 | Man | 59
salbutamol inhalatie (200ug/do)
COPD
Gebruik redelijk effectief in elk geval beter als Spiriva waar ik geen verschil in merk.

19-02-2016 | Vrouw | 59
Astma
Ventolin is een prima middel, maar wordt helaas niet meer vergoed. Je krijgt nu Salbutamol voorgeschreven en dat helpt helemaal niets. Echt Waardeloos. Mediq apotheken kun je geen Ventolin meer krijgen en ben dus veranderd van apotheek. Daar koop ik het nu zelf de Ventolin en dat gaat prima.

08-03-2018 | Vrouw | 58
salbutamol inhalatie (200mg)
Astma
heb hier echt veel meer lucht door gekregen .

08-08-2017 | Man | 58
Astma
Ik gebruik nu al 30 jaar ventolin 100 puffers. Soms 3x per dag soms 1 maal per dag als noodmedicatie. Ik steek de grens over met België en haal daar mijn Ventolin anders krijg ik de salbutamol en de apothekers die geen astma hebben schijnen het beter te weten dan de astmapatiënten zelf en salbutamol werkt voor mij niet. Ik betaal liever een meerprijs maar het werkt!

12-09-2012 | Vrouw | 58
Astma
gebruik het zonodig dus niet altijd.

15-10-2017 | Vrouw | 57
Benauwdheid
Ben na 14 dagen gestopt, voelde me net een zenuwpatient. Gejaagdheid, snelle hartslag, trillende vingers en benen, onrust en nerveus, werd daardoor erg onzeker mentaal.

08-11-2015 | Vrouw | 56
Astma
Prima middel met meerdere gebruiksmogelijkheden. 1. Noodhulp bij benauwdheid. 2. Ondersteuning bij luchtweginfecties. 3. Inname vooraf bij inspanning voorkomt no.1. Ik ben zeer tevreden over dit middel, heb het altijd op zak. Het heeft me letterlijk uit veel benauwde situaties gehaald. Bij luchtweginfecties ben je de hele dag benauwd, dan Max 4X daags 1 pufje nemen voor d[lees meer...]e broodnodige extra lucht. Wanneer de infectie weg is weer afbouwen. Fijn dat het niet verslavend is. Let wel op bij de apotheek, ze geven vaak een merkloos middel mee. Dit is erg grof van samenstelling, krijg je het extra benauwd bij inhalatie, is maar 25 cent goedkoper! De verzekering bezuinigt over de rug van de patiënt. Ik vind het schandalig!

22-08-2016 | Man | 55
COPD
Heb het idee dat ventolin veel beter werkte, dan salbutamol wat ik nu gebruik.