Astma (51 meningen)
COPD (14 meningen)
Ademhalingsproblemen (6 meningen)

Salbutamol Inhalatie (55 meningen)
Serevent (20 meningen)
Foradil (19 meningen)
Oxis (13 meningen)
Atimos (12 meningen)

05-04-2013 | Vrouw | 51
Astma
Helpt goed als je benauwd bent.Vervelende bijkomstigheid is dat als ik er veel van neem op een dag zonodig mag ik maximaal 6 per dag van mijn huisarts dan krijg ik hartkloppingen en soms trillende handen.Mijn man gebruikt het ook en hij heeft nergens last van.

10-07-2012 | Vrouw | 50
Beenkrampen
ben er pas vandaag mee begonnen

28-02-2017 | Vrouw | 48
salbutamol inhalatie (200ug/do)
Astma
De ventolin werkte perfect maar de apothekers hebben ook helaas dit medicijn verandert naar salbutamol. Wat toch niet zo goed werkt en waar ik meer doses van nodig heb om het gewenste resultaat te hebben voor mijn gezondheid. Ventolin was gewoon het beste medicijn.

21-01-2014 | Man | 48
Astma
Door de bezuinigingen van ons fantastische kabinet nu salbutamol i.p.v. ventolin. Ventolin zit veel meer druk in de spraybussen, dus sprayt veel beter dan salbutamol, ook geen vieze smaak bij ventolin.

14-10-2011 | Vrouw | 48
Astma
Ventolin helpt na inhaleren binnen enkele minuten tegen benauwdheidsklachten en hoestbuien vanwege astma.Nadeel is dat het na een paar uur weer is uitgewerkt en je weer geneigd bent om weer te gebruiken.Hierdoor ontstaat een gewoonte om steeds vaker te puffen.Dat mag echter niet.Als de astma niet onder controle is moet je een andere medicijn erbij gebruiken.Ik gebruik dage[lees meer...]lijks Seretide.

31-01-2019 | Man | 47
Astma
Bij eerste inhalatie kreeg ik gelukkig weer meer lucht. Eerste week 4x daags na dien 1x daags of waar nodig voor mij werkt het uitstekend.

27-12-2016 | Vrouw | 47
salbutamol inhalatie (200ug/do)
Astma
ik heb Ventolin gebruikt als regulier /onderhoudsmedicijn tegen astma maar vanwege de bijwerkingen opgehouden, het was een grote opluchting toen ik van het medicijn af was; ik heb het nog wel gebruikt als medicijn tijdens een aanval; maar na verloop van tijd e gebruik van flixotide bleven de astma aanvallen weg en had ik dus Ventolin gelukkig ook niet meer nodig

18-10-2012 | Vrouw | 47
Astma
Vroeger kreeg ik al ventolin, door veranderingen in de vergoeding kreeg ik tijdelijk de goedkopere versie salbutamol. daarvan werd ik misselijk en ben ik na melding hiervan te maken bij de apotheek weer terug overgestapt naar de ventolin. Ik heb de aerosol versie omdat deze sneller werkt en ik daarbij niet zoveel kracht hoef te gebruiken. Ik gebruik hem nu alleen nog bij[lees meer...] acute benauwdheid of voor inspanning.

17-02-2011 | Vrouw | 47

30-12-2019 | Man | 46
salbutamol inhalatie (200ug)
Benauwdheid
Ik gebruikte Ventolin vroeger(15 jaar geleden) best vaak, nooit bijwerkingen. Sinds 3 maanden ben ik er weer mee begonnen na onverklaarbare benauwdheid, echter heb ik sinds 4 jaar hartritmestoornissen, welke helaas getriggerd worden door Ventolin, dus voor mij geen Ventolin meer. Wel vreemd dat zeme dit toch hebben voorgeschreven.

26-03-2011 | Vrouw | 46
Astma-bronchiale
Werkte perfect!. Ik heb de Ventonlin-discus in gebruik. Het werkt heel snel. Ik ben niet meer zo moe. Loop niet als een hijgend paard achter de wagen. En ik kan hierdoor beter mijn sport op de fitnesschool beoefenen doordat de kortademigheid weg is. Zo ook mijn huishoudelijke bezigheden en alle andere werkzaamheden gaan gemakkelijk. Voorheen was ik net een uitgebluste kast[lees meer...]plant die naar de kast zat te staren van vermoeidheid terwijl ik net uit bed kwam. Dus letterlijk en figuur een verademing! Dit komt niet door roken, want dat heb ik nog nooit gedaan, maar is puur te wijten aan een erfelijkheid wat ook al voorkwam in mijn familie van mijn voorouders en hun broers/zussen.

13-10-2014 | Man | 45
Astma
Ik gebruikt al van me 17 ventolien nu ben ik 45 gebruite 2 puffies per dag nu met salbutamol 6 puffies per dag dus vaker naar de apotheek en me eigen bijdrage wordt nu 375 euro dus zit ik daar ook sneller aan ik heb het meer benauwd en voor hun is het kassa

03-02-2019 | Vrouw | 44
salbutamol inhalatie (200ug)
Ademhalingsproblemen
Altijd ventolin gebruikt en de discus vindt ik het fijnst inhaleren, bij ernstige benauwdheid gebruik ik een andere inhaler van Ventolin met voorzetkamer. Vanwege kosten besparing heb ik van de apotheker een goedkopere variant inhaler gekregen deze werkt zeer slecht. Kan alleen ventolin krijgen als ik deze zelf betaal.

22-06-2016 | Vrouw | 42

26-05-2011 | Man | 42
Astmatische bronchitis
Oude verpakking (capsules met klik-buisje) was wel fijner dan de huidige Diskus.

09-04-2013 | Vrouw | 40
Astma

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum