categorie

Bloed / stolling - bloedingen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Bloed / stolling - bloedingen

14-09-2021 | Vrouw | 30
Menstruatiepijn
Last van hevig bloedverlies de eerste paar dagen dat ik ongesteld ben. Dit medicijn gekregen en het helpt goed. Niet meer elk uur verwisselen, maar eens in de paar uur. Geen bijwerkingen en pil is makkelijk in te nemen!

14-08-2021 | Vrouw | 53
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik krijg merkloze tranexaminezuur, niet Cyclokapron. Op zich werken de pillen goed, echter de eerste dosis werkt bij mij niet. Ik las dat bij sommige het de ene keer wel en de andere keer niet werkt, bij mij gaat het bijna altijd om de eerste dosis die niet werkt.

AaFact

16-07-2021 | Vrouw | 35
factor VIII
Ik heb dit nu al een week hier liggen en durf niet in te nemen. Ben bang voor de bijwerkingen. Ik heb het 2jaar geleden gehad (aan het begin geholpen samen met oxazepam maar merkte weinig van de bijwerkingen. Veel slapen. Daar ben ik er mee gestopt. Nu ander half jaar heb ik een terug geval. Heb wel afspraak met bij de psycholoog voor therapie. Wil me gewoon weer normaal v[lees meer...]oelen zonder angst paniek en depressie.

26-09-2020 | Vrouw | 48
Uitstellen van menstruatie
Ik gebruik de prikpil (48 jaar oud nu) wegens hevige menstruatiebloedingen. Zou dus eigenlijk geen bloeding meer moeten hebben maar ben nu weeral een week aan het bloeden en slik al een week Tranexamine 500 mg hiervoor. Het helpt bij mij dus totaal niet. Het bloeden wordt alleen maar meer.

Tranexaminezuur

15-02-2020 | Vrouw | 51
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Deed niets bij mij tegen het bloedverlies

17-11-2019 | Vrouw | 20
Menstruatiepijn
Last van veel bloedverlies tijdens menstruatie. Medicijn werkt wisselend, soms stopt het bloeden helemaal en soms lijkt het bijna niet te werken of minimaal te werken. Verder zijn de pillen makkelijk in te nemen. Geen last van bijwerkingen!

18-06-2018 | Vrouw | 52
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Was de nacht van vrijdag op zaterdag erg ongesteld. Toen ik s' ochtends op stond ging het mis. Er kwam een complete vloedgolf bloed naar buiten. Hier op naar artsendienst gebeld alwaar ik deze medicijnen kreeg voorgeschreven. Het helpt erg goed.

11-05-2018 | Man | 51
Tekort aan bloedplaatjes
Nadat mijn knie 7x was volgelopen met bloed door de hematoloog de medicijnen voorgeschreven gekregen. de eerste paar dagen 3x p/d 1 tablet. Helaas een paar dagen later liep de knie weer vol en dus de medicatie verhoogd naar 3x p/d 2 tabletten. Tevens ook de 1e paar dagen het medicijn Octostim gebruikt. Na inname werd ik per dag steeds misselijker tot dat ik zo misselijk [lees meer...]werd dat ik even gestopt ben. tevens kreeg ik steeds meer last van kramp in elke spier die ik maar even aanspande. (maakt niet uit waar die zat). De knie is in ieder geval daarna niet meer volgelopen.

21-10-2014 | Vrouw | 50
Bloedstolsels
Meerdere jaren hebben huisarts en gynaecoloog mij cyclokapron voorgeschreven om daarmee mijn menstruatie te stoppen. Dit middel had echter vooral een trage uitwerking. Met als gevolg: verdere daling van mijn hb en een nog slechtere conditie. In oktober 2014 kwam ik met dezelfde klachten bij de huisartsenpost en in het ziekenhuis terecht. Ik kreeg nu voor de allereerste ke[lees meer...]er Primolut voorgeschreven. Het resultaat: onmiddellijk stoppen van het heftige vloeien!!! Wie herkent mijn verhaal??

27-12-2012 | Vrouw | 57
Bloedingen
Weinig bijwerkingen, maar wel spierkramp en af en toe spijsverteringsproblemen. Het middel werkt vrij goed.

AaFact

21-12-2012 | Man | 63
factor VIII
Diabetes type 2
in het begin moeilijk maar het went.

01-09-2012 | Vrouw | 43
tranexaminezuur
Echt een wondermiddel! Menstruatie 2 dagen korter en het allerbelangrijkste: het ernstige bloedverlies -inclusief grote stolsels- met ca. 50% verminderd. Een hele verbetering na een situatie met ieder uur doorlekken (zelfs met dubbele bescherming) en altijd bloedarmoede ! Ik reageer slecht op hormonen zoals in de pil etc, maar dit is een hormoonvrij medicijn.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5518)
Anticonceptie - overig (4039)
Cholesterol (3014)
Depressie - antidepressiva overig (2856)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2532)
Pijn - morfine-achtigen (2324)
ADHD - psychostimulantia (2258)
Pijn (2099)
Verslavingsziekten (2078)
Bloeddruk - betablokkers (1768)
Maagzuur - protonpompremmers (1647)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1585)
Anticonceptie - eenfase (1462)
Angststoornissen (1306)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1258)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1227)
Depressie - antidepressiva TCA (1107)
Antibiotica - urineweginfectie (1057)