categorie

Braken en misselijkheid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Braken en misselijkheid

13-08-2019

Misselijkheid

Tijdens burnout fysiek erg verzwakt totdat ik bijna niet meer kon eten. Blijkbaar naast PDS ook dyspepsie. Opgenomen in ziekenhuis en aan de primperan (3 zetpillen per dag). Kleine maaltijden en nutridrink. Dat lukte. Wel moe maar dat kan ook door fysieke zwakte. Na ontslag uit ziekenhuis door met primperan (1 a 2 halve zetpillen). Bleef werken maar wel kramp/spanning [lees meer...]op de spieren en moe (soort wattendeken). Na 3,5 week ineens huilen zonder aanleiding. Dit nam toe. Heb toen in overleg met huisarts de stap naar oxazepam gemaakt. Dat werkt nu. Voor dyspepsie is primperan eigenlijk allen voor korte tijd zinvol. Voor langere tijd moet je op zoek naar een goed alternatief. Conclusie, voor mij heeft het in het begin gezorgd dat ik weer kon eten maar doordat de bijwerkingen op termijn toenamen geen optie om ermee door te gaan. Dat is ook wat ze op de verpakking zeggen. Niet langer dan een week.
24-07-2019

Misselijkheid

Prima medicijn. Heb het 2 maanden geslikt, in eerste instantie voor misselijkheid bij het starten van gebruik van antidepressiva. Maar ik merkte dat het ook hielp tegen maagklachten die ik al had, dus bleef het slikken. Gestopt omdat er een risico is op hartritme stoornissen in combinatie met antidepressiva.
02-06-2019

Braken

Ivm langdurig overmatige misselijkheid en braken heb ik ondansetron voor geschreven gekregen. Eerder al metrocoplamide en domperidon gebruikt, maar hadden onvoldoende effect. Ondansetron hielp goed tegen de misselijkheid en verminderde duidelijk het braken. Wel veel last van hoofdpijn en enorm geobstipeerd en opgeblazen.
13-05-2019

Gastroparese

Door revalidatie na heupoperatie van vermoeidheid zo misselijk van de maagverlamming dat ik metoclopram kreeg Hielp goed maat na 5 dagen flinke verkrampingen in lies en nek, toeval? Ga er toch mee door, mag niet verder afvallen anders volgt sondevoeding.
04-05-2019

Misselijkheid

Na buikgriep bleef mijn eetlust weg en was ik blijvend misselijk, huisarts dit medicijn voorgeschreven. Drie tabletten was de dosering die heb ik niet genomen. Na de eerste was ik al helemaal van de kaart. Ik kon niet meer helder nadenken en was erg moe. Maar ik heb die dag wel meer gegeten. Dus begin van de avond weer genomen en die dag erna ook. Nu op zaterdag in de ocht[lees meer...]end een ingenomen en ben niet in staat iets uit te voeren. Erg angstig gevoel, niet kunnen stilzitten van spierkrampen net ging hyperventileren, voelt als een bad trip of iets. Heel naar en ga het niet meer gebruiken. Hopenlijk is hij snel uitgewerkt.
20-04-2019

Misselijkheid

Ik was al dagen misselijk (maag darm problemen) dit middel voorgeschreven gekregen van mijn specialist. Naar een uur begon de pijn in mijn armen en benen. Constant trillen geen controle meer ik wist niet meer waar ik het zoeken moest op een gegeven moment de buisluiter er bij gepakt. Het ging niet over dus S’avonds de Hap opgebeld deze gaven aan dat ik een oxazepam moest[lees meer...] nemen en deze bijwerkingen heel goed konden optreden van dit middel. Nu 2 dagen na die tijd heb ik nog steeds verschrikkelijk last van benen en armen, hele erge spierpijn. Voor mij dit middel nooit weer.
03-03-2019

Scopoderm (scopolamine)

Ik kreeg deze voorgeschreven om de speeksel-reductie in mijn wang te stoppen door een wondje, maar als bijwerking kreeg ik hevige paniekaanvallen en angsten
26-02-2019

Misselijkheid

Primperan is een middel tegen misselijkheid en braken. Ik neem mediciatie voor epilepsie en had veel problemen met mijn maag, vandaar dat ik een middel zocht tegen misselijkheid. Ik was toen een twintiger, nog niet zo lang gehuwd en een jonge Mama. Ik ben jaren zeer ernstig depressief geweest door Primperan, Ik had ook al die jaren een zware druk in mijn benen en armen, i[lees meer...]k kon niet meer vooruit, zou de hele dag willen slapen en liever niemand willen zien. Toen werd het woord "depressief" nog niet makkelijk gebruikt, als men niet vooruit kon was men gewoon,,,, lui. Mijn leven was een hel, dankzij Primperan. Vele jaren later ben ik overgestapt naar Mothilium, ik besefte toen nog niet dat ik mij veel beter in mijn hoofd en lichaam voelde omdat ik gestopt was met Primperan, tot ik door omstandigheden weer primperan kreeg, toen besefte ik pas dat dit de boosdoener was van mijn jaren miserie, ik begrijp dus niet dat daar geen diepere onderzoeken naar gedaan worden. Wie weet kampen er nog mensen met depressies,,,dankzij Primperan.
22-02-2019

Misselijkheid

Enorm misselijk en braken van antibiotica. Primperan zetpillen geprobeert maar werkte zeker niet afdoende en zijn sufmakend. Zofran zuigtabletje (niet lekker) maar al snel niet meer braken. Nog wel wat misselijk maar dat is te doen. Blij dat me dit voorgeschreven is. Ervaar niet echt bijwerkingen en februik er 1 tot max 3 per dag
30-01-2019

Maagklachten

ik gebruikte eerst metoclopramide tabletjes (in 1e instantie jaren geleden ivm zwangerschapsmisselijkheid en de laatste jaren ivm zeer regelmatige misselijkheid die optreedt zonder aanwijsbare reden) maar omdat dat op een gegeven moment niet op voorraad was bij de apotheek, kreeg ik primperan zetpillen. ik vind op zich het gebruik van zetpillen niet zo prettig maar ze we[lees meer...]rken wel. ik merk eigenlijk ook geen bijwerkingen. alleen ben ik wel benieuwd of dit middel zonder problemen op de lange termijn gebruikt mag blijven worden. ook al merk ik nu helemaal geen bijwerkingen.
21-01-2019

Braken

Primperan zetpillen gekregen vanwege het overmatig overgeven door de zwangerschap. Misselijkheid gaat niet weg en kan niet eten zoals voorheen maar kleine beetjes per keer blijven binnen. Werkt goed.
10-11-2018

Misselijkheid

Vanaf week 6 van de zwangerschap ernstig misselijk. Emasafene en primperan niet meer effectief (dit werkte bij de 1e zwangerschap wel). Overgestapt naar ondansetron. Sinds die dag niet meer gebraakt. Wel gehele dag wat zweverig en licht in het hoofd, voelt een beetje apart maar went eigenlijk snel. Het grootste ongemak is de obstipatie, wel aandrang maar de ontlasting is z[lees meer...]o hard, erg vervelend.
17-08-2018

Misselijkheid

Tijdens de voorbereiding coloscopie werd ik heel misselijk en bleef braken...heb toen dit middel van de huisarts gekregen, de misselijkheid verdween vrij snel maar daarna werd ik vreselijk onrustig, kon mijn benen niet meer stil houden, paniekgedachten in mijn hoofd, de hele nacht zo doorgeworsteld...de volgende ochtend nog even erg ...heb daarna mijn afspraak in het ziek[lees meer...]enhuis af moeten zeggen. Nooit meer dit vreselijke middel!!
11-07-2018

Misselijkheid

Medicijn voorgeschreven gekregen om te kijken of het tegen mijn aanhoudende misselijkheid zou werken. Begonnen op vrijdagmiddag met de zetpillen en vrijwel direct een heel onrustig gevoel gekregen. Die nacht nog wel prima geslapen. Echter, zaterdag kwam de onrust terug en ik werd opeens erg huilerig, moest om alles huilen en wilde het liefst niet alleen zijn. Dit heeft de [lees meer...]gehele dag aangehouden en vervolgens de hele nacht niet kunnen slapen van de nervositeit. Zondagochtend huilend op de grond gezeten, waarna besloten is om de huisartsenpost te bellen. Die schreef dubbele dosis oxazepam voor om tot rust te komen (medicijn was al in bezit voor paniekaanvallen). Diezelfde dag nog gestopt met de primperan zetpillen en de volgende dag was de onrust en nervositeit vrijwel helemaal weer verdwenen.
23-03-2018

Scopoderm (scopolamine)
Reisziekte

Ik heb deze pleister nu een paar dagen in gebruik en dit is in mijn leven de eerste keer dat ik heb kunnen genieten van de autoritten.
21-03-2018

Misselijkheid

helpt niet, misselijk, en moe. Ook vanwege klachten.
20-02-2018

Misselijkheid

Kort na start anibioticakuurtje (Klacid 500) werd ik ongelooflijk misselijk met nagenoeg niet te stoppen maagbewegingen. Huisarts schreef Primperan-zetpillen voor. Dat hielp na enige tijd en viel in diepe slaap. Bij het 'ontwaken' was het complete chaos in mijn hoofd met allerlei bizarre hallucinaties. Het middel direct gestaakt en het duurde enkele dagen voordat alles we[lees meer...]er normaal werd. Huisarts gaf aan dat dit middel op een bepaald hersendeel werkt en voor mij ongeschikt is. Beter voor mij is een meer klassiek middel dat op de maag werkt.
01-02-2018

Misselijkheid

Zeer allergische reactie na 2 zetpillen maar! Volgens de huisarts kon dat allemaal niet, maar ik ben toch echt op de eerste hulp beland. Ik werd eerst erg onrustig. Een onrust zo erg, nog nooit in mijn leven meegemaakt dat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Daarna begon mijn nek naar één kant te trekken en ik kon die niet meer bewegen. Mijn tong zwol op en ik kon d[lees meer...]ie ook niet bewegen en dus amper praten. Ik heb toen een anti parkinson infuus/injectie gekregen en alles trok weer recht na 1 minuut. Mijn ergste ervaring ooit met een medicijn, nooit meer!
03-01-2018

Misselijkheid

Het medicijn op vakantie in portugal bij de apotheek gekregen, dit hielp meteen en de misselijkheid zakte. Nu het product meegenomen naar nl en als ik misselijk ben gebruik ik t minimaal. geen bijwerkingen gehad.
14-12-2017

Braken

bij mij hiep het niet, wil niets zeggen over werking bij een ander. Bij mij was het braken en misselijkheid niet gerelateerd aan voedsel. Misschien dat dat het is.
14-12-2017

Braken

Werd continu misselijk na 2 maanden gebruik van zware pijnstilling voor mijn hernia. Moest opgenomen worden omdat ik alles uitbraakte en niets meer binnen hield. Van alles geprobeerd, maar gebruikelijke middelen hielpen niet. Eindelijk na paar dagen kwam iemand met zofran. Geweldig. Niet meer misselijk, makkelijk te gebruiken en ik ervaar geen bijwerkingen. Wel een duu[lees meer...]r medicijn (goedkopere versie van ondansetron werkte bij mij helaas niet), maar absoluut de moeite waard.
10-09-2017

Misselijkheid

Omwille van erge misselijkheid was ik bij de huisarts om medicatie gaan vragen tegen de misselijkheid. Ik had stage de week erop en wou deze absoluut doen (ik ben student vroedkunde). Ik kende dit middel en wist dat heel veel vrouwen die last hebben van hyperemesis gravidarium (extreme misselijkheid tijdens de zwangerschap) hier geholpen mee waren. Ik had deze medicatie ze[lees meer...]lf al toegediend bij zwangere vrouwen. Daarom had ik het volste vertrouwen dat dit ging werken. En dat was ook zo, de misselijkheid was bijna instant verdwenen. Maar de dag erop was ik zo enorm moe na een lange en goede nachtrust kon ik toch overal in slaap vallen, zelfs tijdens een wandeling in de bossen. Ik dacht dat ik gewoon oververmoeid was en dat wel over zou gaan. Nu op weg naar huis begon mijn tong in kramp te gaan en ik had hier geen controle meer over en kon niet meer fatsoenlijk praten. Tegen de tijd dat ik thuis was waren mijn tanden op elkaar geklemd en mijn kaak helemaal scheef op elkaar geklemd, dit ging gepaard met vreselijke pijn. Dus belogen we om naar een dokter te gaan, op dat moment had ik al door dat ik bijwerkingen had van de medicatie. Onderweg naar de arts van wacht kreeg ik erboven krampen die ik niet kon tegengaan in mijn nek. Mijn hoofd draaide regelmatig naar links of naar rechts zonder precies een limiet te hebben en zo de controle hierover te hebben. Dit was verschrikkelijk pijnlijk. Even hebben we overwogen om naar spoed te gaan. Uiteindelijk zijn we gewoon naar de arts van wacht geweest. De arts gaf me valium 5mg. Op dat moment waren al mijn spieren in mijn lichaam opgespannen en was er geen manier waarop ik ze ontspannen kreeg. Na nog valium in de apotheker te zijn gaan halen werden de klachten alleen erger. Nu ging ook mijn nek oncontroleerbaar naar achteren. Tegen dat ik thuiskwam had ik al 15mg valium in mijn systeem zitten. Alles deed pijn soms was er een kleine rustpauze tussen de twee spierkrampen in, maar de spierkrampen werden alleen langer en erger, nu ging alles in krampen van mijn tanden tot mijn nek, rug en tenen. De dokter nog eens gebeld en die gaf nog een voorschrift voor Parkinson medicatie. Uiteindelijk heb ik dit niet moeten innemen. De klachten zijn na 6-7 uur na begin van de klachten weggegaan. Ik ben de week erop heel erg suf geweest, precies een zombie en stage kon ik natuurlijk vergeten. Dit jaar heb ik geleerd dat deze klachten kunnen voorkomen bij adolecenten. Dus primperan is een heel goed middel, maar er moet opgelet worden bij geven van primperan in hoge dosis aan jongeren. Ik denk (en dat ga ik toch zeker doen) dat andere medicatie voor jongeren (zoals motilium (domperidone)) een betere oplossing is. Want geloof mij het is een hel om door zo een bijwerking te gaan. Daarbuiten werkt primperan ongelooflijk goed, alleen af te raden bij adolecenten in hoge dosis.
07-09-2017

Maagzuur (brandend)

Na 2 dagen domperidon accord 10 mg te hebben geslikt, heb ik continue last van rusteloze benen. Dat is best wel vervelend! Huisarts gebeld en die zei dat ik ermee moest stoppen. Hopelijk gaat het rusteloze gevoel in mijn benen over.
30-08-2017

Misselijkheid

Ernstige vermoeidheid, maar werkten wel goed. Maar door de vermoeidheid kon ik alleen maar slapen.
30-08-2017

Misselijkheid

Erg fijne tabletten zonder bijwerkingen. Wel een lange inwerktijd 1,5/2 uur.
16-07-2017

Complicatie na operatie

Ik reageerde totaal niet goed op dit medicijn en ik gaf dat ook aan, tijdens de operatie, want ik was lokaal verdoofd met ropivacaine. Ik kreeg ook het middel kefzol, is anti-biotica en droperidol. Ik kreeg convulsies en absences, is petit-mal, geheugenverlies en hartritmestoornissen, oedeem en onverklaarbare gewichtstoename. Het kan de combi zijn geweest, ik heb dit door[lees meer...]gegeven aan de apotheek, maar binnenkort moet ik een onderzoek laten doen naar mijn genotype, want dit soort klachten zijn zeldzaam en komen alleen voor als je een enzym-afwijking hebt(auto-immuun ziekte, bij een gezond persoon is er bij juist gebruik weinig bijwerkingen.
27-06-2017

Zwangerschap

Heel de zwangerschsp gebruikt en weining tot geen klachten

Misselijkheid

Helemaal geen effect met deze hierna overgestapt op metoclopramide en heb deze met gewenst effect 4,5 jaar geslikt.

Misselijkheid

Vanwege de zwangerschap primperan zetpillen gebruikt vanwege dat metoclopramide beter niet kon. Door de zwangerschap was ik tot aan bevalling misselijk en aangezien ik voor de zwangerschap na 4jaar metoclopramide voor misselijkheid slikte was dit een goede oplossing.

Misselijkheid

Werkt met eerste inname. Misselijkheid van onbekende grond en eerst wat anders geprobeerd wat dus helemaal niet werkte. Toen deze voorgeschreven gekregen en werkte direct, misselijkheid is van onbekende grond nog steeds na 4,5 jaar maar dit medicijn maakt het draagbaar. In het vroege begin misschien drie dagen wat duf geweest maar na zo'n tijd merk je er niks van. Op een g[lees meer...]egeven moment had ik het zelfs niet dagelijks meer nodig en slikte het wanneer ik me weer misselijk voelde! Voorheen was dit de hele dag door, rond 2015 begon het op punten van de dag, 2016 was dit nog wekelijks en sinds 2017 is dit nog maandelijks! Mag ze nu niet meer slikken vanwege wisselwerking op andere medicatie maar het resultaat mag er dan ook zijn! Tijdens de zwangerschap heb ik het ook niet mogen slikken en toen i.p.v. primperan zetpil gehad en werkte ongeveer gelijk aan!

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4745)
Anticonceptie - overig (3494)
Cholesterol (2744)
Depressie - antidepressiva overig (2550)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2174)
Pijn - morfine-achtigen (2078)
Pijn (1881)
Verslavingsziekten (1789)
ADHD - psychostimulantia (1769)
Bloeddruk - betablokkers (1571)
Maagzuur - protonpompremmers (1490)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1426)
Anticonceptie - eenfase (1300)
Angststoornissen (1098)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1053)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1045)
Depressie - antidepressiva TCA (978)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (912)