categorie

Braken en misselijkheid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Braken en misselijkheid

23-06-2022 | Vrouw | 40
Misselijkheid
Ik kreeg dit middel jaren geleden voorgeschreven en het had bij mij een heftig onvoorzien effect (bijwerking kwam niet in de bijsluiter voor). De paniekaanvallen en slapeloosheid kwamen plots opzetten en verdwenen ook snel na het stoppen met dit medicijn. Zo kwam ik er ook achter. Het was geen toeval want ik had me 2 jaar na de eerste ervaring laten overhalen om het toch [lees meer...]weer een kans te geven. En hetzelfde gebeurde weer. Voor mij nooit meer dit medicijn.

16-06-2022 | Vrouw | 22
Misselijkheid
Ik heb al meer dan een jaar enorm last van misselijkheid, druk op de maag en soms kokhalzen. Domperidon gebruik ik nu een maand of 9 (diagnose heb ik nogsteeds niet…) ik slik domperidon niet elke dag. Ik doe met 30 tabletjes ongeveer 6 tot 8 weken. Ondanks dat dit middel als gevaarlijk bestempeld word, kan ik gewoon echt niet zonder. Als je een tablet inneemt geeft dit sne[lees meer...]l verlichting, meestal binnen 20 minuten. Overgeven/kokhalzen en maagpijn verminderen heel erg bij inname. Wel merk ik nu in het langer gebruik dat ik wat meer last krijg van hartkloppingen en dat het middel steeds iets minder goed lijkt te werken. Waar ik eerst aan 1 tablet genoeg had, neem ik er nu soms 2 op een dag. Lijkt dus op gewenning…

04-06-2022 | Vrouw | 32
Overgeven
Ik slik dit medicijn in mijn zwangerschap vanaf week 8 omdat ik hyperemesis Gravidarum heb (extreme misselijkheid en braken). Qua misselijkheid heeft het niet heel veel gedaan, maar dit medicijn zorgt wel dat ik uiterlijk 1x per dag ('s ochtends) overgeef. Als ik dit niet neem ga ik meteen volop overgeven. Ik ben van mening dat dit medicijn het beste helpt bij hyperemesis[lees meer...].

04-06-2022 | Vrouw | 32
Zwangerschap
Deze gekregen aan het begin van mijn zwangerschap ivm de zwangerschapsziekte Hyperemesis Gravidarum. Ik was 24/7 kotsmisselijk en gaf regelmatig over. Eerst emesafene gekregen en toen dit middel. Eén keer en ik ben er acuut mee gestopt! Wat een vreselijke rommel! Voelde me nog veel ellendiger door de bijwerkingen en de misselijkheid bleef hetzelfde. Ik leek wel een zombie [lees meer...]toen ik dit had genomen. Nooit meer!

26-03-2022 | Vrouw | 20

13-03-2022 | Man | 69
Hikken
Wegens ongeneeslijke kanker heb ik voortdurend de hik. Dit middel zou daarbij moeten helpen. Maar al snel, binnen 1 dag, verkrampte mijn keel en kreeg ik soms geen adem. De hik nam niet af maar eerder toe. Mijn lichaam schokte en verkrampte en vaak kreeg ik het idee dat ik geen adem meer kreeg en ging stikken. Nu ik geen metoclopram meer neem zijn deze klachten verdwenen. [lees meer...]Mijn hik helaas ook niet, maar is wel veel minder erg en heftig dan toen ik dit middel wel nam.

13-02-2022 | Man | 82
Braken
Echtgenoot kreeg dit na totale knieprothese. Verzwakt uit behandeling. Slechte nieren. 1 week in z.h. vanwege braken en zwakte. Thuis moeizaam geen eetlust. Medicatie 0.5 tabl 3x p.d. alleen genomen zodra misselijk maar beter is wellicht de totale voorgeschreven hoeveelheid te nemen. Want ontbijt kwam er toch weer uit ondanks nieti misselijk (daarom geen pil) . Dat i[lees meer...]s dus niet de goede inname.... Daarnaast te.grote rode bloedcellen verhinderen zuurstofopname. Zeer kortademig.

26-12-2021 | Vrouw | 2
Braken
Mijn dochter van 2jaar en 4 maand had flink de griep te pakken. Ze bleef maar braken en hield niets binnen.(tussendoor ook gal braken lege maag). Zijn met haar naar de huisartsenpost geweest ivm uitdroging ter controle. De arts had zofran voor geschreven. Bij thuiskomst gelijk 1,6ml ( bij lichaamsgewicht van 13 kilo) gegeven met spuitje in de mond. Het hielp gelijk en ze h[lees meer...]eeft niet meer overgegeven en zelfs heel iets billion soep gegeten en goed gedronken. Dit is er allemaal in gebleven gelukkig.

09-12-2021 | Vrouw | 24
Zwangerschap
Vanaf week 4 van mijn zwangerschap begon ik met braken, zo erg dat ik met week 9 en 11 ben opgenomen in het ziekenhuis in verband met uitdroging. De diagnose hypermisis gravidarum werd gesteld. Primperan en emasafene geprobeerd echter zonder effect, werd er alleen maar zieker van. Toen ik met week 11 opgenomen werd, schreef de gynaecoloog zofran én omeprazol voor. Zofran k[lees meer...]an veilig gebruikt worden vanaf het 2e trimester en omeprazol gedurende de hele zwangerschap, vertelde zij. Inmiddels ben ik 17 weken zwanger en neem ik elke ochtend omeprazol in. De zofran gebruik ik alleen in geval van nood, maar heeft mij van week 12 tot en met week 15 enorm geholpen!

28-10-2021 | Vrouw | 57
Misselijkheid
Uitgedroogd door onophoudelijk spugen, constant misselijk, na besmetting met het norovirus. Heb een maagprobleem.

03-09-2021 | Vrouw | 25
Misselijkheid
Misselijk door antibiotica. Enkele dagen metoclopramide erbij, wat ervoor zorgde dat ik de kuur kon afmaken. Wel meer vermoeid naar mijn idee. Zodra t kon weer met dit medicijn gestopt. Extra vermoeidheid verdween ook weer.

25-08-2021 | Vrouw | 64
Braken
NERGENS kan ik in de bijsluiter of op het doosje terugvinden hoe lang ik na gebruik van metoclapramide weer andere medicijnen kan gebruiken. Ik heb kanker, ben door de morfine zo misselijk en overgeven. Maar heb zoveel pijn dus die morfine moet ik wel gebruiken. Het is woensdagavond bijna 22.00 uur en niemand is te bereiken. HELP HELP HELP

19-06-2021 | Vrouw | 38
metoclopramide
Ik slik sumatriptan voor migraine en moet metoclopramide 10 minuten voordat ik sumatriptan ineem innemen. Dan neemt mijn lichaam het migraine medicijn beter op en het helpt natuurlijk tegen de misselijkheid die erbij komt kijken. Ik heb er helemaal geen bijwerkingen van en het werkt prima.

06-05-2021 | Vrouw | 40
Braken
Mij werd verteld het medicijn nog een paar dagen door te slikken. Mijn advies is om voortdurend te monitoren of het nog echt nodig is. Anders bij voorkeur stoppen. Bij klachten/ bijwerkingen zeker stoppen.

27-03-2021 | Vrouw | 42
Misselijkheid na narcose

20-03-2021 | Man | 19
metoclopramide
Ik was er doodziek van en mijn hele lichaam begon stijf te worden. Ik had geen controle meer over mijn ogen en mijn kaak. Ik kon niet meer normaal praten en mijn ogen stonden helemaal naar boven. Gebruik dit AUB NIET. Je wordt paranoïde

04-01-2021 | Man | 30
Misselijkheid
Hoewel dit middel erg goed werkt wilt de dokter me dit niet voorschrijven. Ik vind het prettig om soms een tabletje te nemen tegen de misselijkheid. (..) (Red: Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via e[lees meer...]en voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

22-12-2020 | Vrouw | 21
Misselijkheid
Ik kreeg dit middel tegen misselijkheid na narcose. Na het tweede tabletje begon mijn tong en rug krom te trekken. Binnen enkele minuten verkrampte mijn hele lichaam en kon ik niets meer bewegen. Ik lag met verkrampte ledematen, rug, buik, nek, alles op bed. Mijn ogen waren wijd opengesperd en ik kon alleen mijn ogen bewegen. Ademen was heel zwaar. Met spoed is er een arts[lees meer...] gekomen die mij een middel gaf dat mijn lichaam deed ontspannen en waarvan ik direct in slaap viel. Na uren geslapen te hebben werd ik wakker en weer binnen enkele minuten kon ik niets meer bewegen. De arts kwam weer langs en weer ging ik slapen. Na het ontwaken ging het redelijk goed.

10-12-2020 | Vrouw | 28
Misselijkheid
Ik heb dit medicijn ene paar keer gekregen. Ik had regelmatig last van overgeven en misselijkheid. Ik kwam regelmatig op spoed terecht omdat het overgeven zo erg was en kreeg een infuus met primeran. De misselijkheid ging over maar mijn hartslag ging omhoog. Deze was in rust zelfs 160 nooit de link gelegd en ook de dokters niet dat dit de medicatie was. Toen ik op Ibiza zi[lees meer...]ek werd en een soort van voedselvergiftiging kreeg heb ik daar primperan tabletten gekregen. Ik voelde me zo slecht dat ik daar op spoed kwam en dat mijn reactie op deze medicatie zo erg was dat ze dachten dat ik aan de drugs was. Ook daar maakte niemand en ik ook niet de link met primperan. Rotvakantie gehad en ze hebben me onder de kalmeringstabletten gestoken maar ik moest dus nog steeds primperan nemen. Pas maanden later heb ik zelf de puzzel gelegd en de test gedaan. Ik nam terug een primperan en daar was de aanval. Kalmeringstabletten genomen en 2 dagen later was mijn puzzel compleet! Na een operatie kreeg ik dit middel ook en telkens kreeg ik te horen probeer u rustig te houden dit is het effect van de narcose! Dikke zever !! Primperan is een middel dat je echt ziek kan maken! Het verbaast me elke keer nog steeds dat ze me vragen hebt u een allergie en dat ik primperan opschrijf dat er dokters raar opkijken! Dit komt niet meer in mijn lichaam.

Ondansetron

08-10-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Gekregen voor aanhoudende ernstige misselijkheid. Na het proberen van domperidon, mebeverine, omeprazol en metaclopromide die allemaal niet werkte, was dit het eerste medicijn dat wel degelijk effect had. Slik het sinds een week en de misselijkheid is voor 80% verdwenen.

19-08-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Deed voor mijn gevoel helemaal niets. De misselijkheid was nog precies hetzelfde.

19-08-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Gekregen tegen misselijkheid. Half uur na inname geen last meer van misselijkheid. Alleen wel veel last van bijwerkingen. Zo ben ik extreem vermoeid en onoplettend op het moment dat ik dit medicijn heb ingenomen. Verder werkt het helaas maar voor een halfuur en mag ik er maar 3 per dag, dus nog steeds een groot gedeelte van de dag misselijk.

16-08-2020 | Vrouw | 21

10-08-2020 | Vrouw | 31
Overgeven
Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten of heftige buikgriep. Door de hormonen die ik gebruik moest ik een medicijn om het overgeven te remmen. Dit gekregen en overgeven hield direct op. Nog wel wat zwak en licht misselijk. Maar 3 zetpillen nodig gehad om me weer goed genoeg te voelen om zonder verder te gaan. Mij heeft t erg goed geholpen. Zaterdagochtend met pillen begon[lees meer...]nen. Nu maandagochtend heb ik helaas wel stinkende urine met vlokken erin. Ook de medicatie moet je lichaam natuurlijk weer uit.

02-08-2020 | Vrouw | 44
ondansetron
Zofran bij chemo voorgeschreven. Het werkt perfect tegen misselijkheid maar veroorzaakt bij mij helaas zware hoofdpijn.

15-06-2020 | Vrouw | 23
Overgeven
Door het gebruik van een ander medicijn, moest ik zo erg overgeven en ik heb mega angst voor overgeven. Durfde niks meer te eten of drinken uit amgst dat ik over moest geven. Toen gaf mijn huisarts me Metoclopramide zetpillen. Ik werd minder misselijk en het lukte om iets aan eten en drinken binnen te houden, ik heb nog wel iets over moeten geven, maar lang niet zo erg als[lees meer...] ervoor. Ook omdat ik niet meer steeds moest overgeven, kon ik weer de Oxazepam innemen (een rustgever) waardoor de angsten voor het overgeven ook weer iets minder werden. Wel was ik ontzettend moe, maar was in de mogelijkheid te gaan slapen. Uiteindelijk wel blij geweest dat mijn arts mij dit medicijn heeft voorgeschreven, het heeft het wel iets dragelijker gemaakt.

09-06-2020 | Vrouw | 68
Misselijkheid
Gekregen tegen misselijkheid en braken. Na 3 tabletten een wrak,afschuwelijk. Wazig zien, verward, onrustig, rare onvaste loop (krachteloos).

21-05-2020 | Vrouw | 63
metoclopramide
Kreeg dit voor misselijkheid,zou 3x daags 1 tablet van 10 mg moeten nemen.bij de 1e tablet kreeg ik na 3 uurtjes vreselijke krampen in mijn buik en kwam niet meer van de wc af. Toen er alles uiteindelijk uit was kwam er op het laatste bloed uit ik schrok me rot!! Ga morgen gelijk de huisarts bellen! Ik zou het niemand aanraden.

Motilium

23-01-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Ik heb enorm veel last van misselijkheid. Heb een zwakke maag. Ik ben enorm snel misselijk maar niet gemakkelijk over. Als ik misselijk ben helpt het, maar het doet geen wonderen. Wél geeft het me een gerust gevoel dat ik motilium kan nemen, en dat mijn misselijkheid langzaam aan zal verdwijnen. Ik las hier enkele reacties dat motilium niet helpt bij braken.. Wanneer je bu[lees meer...]ikgriep hebt werkt dit natuurlijk niet, dan wilt je maag alle maaginhoud verwijderen aangezien er een virus in zit. Ik denk dat er geen medicijnen bestaan om overgeven/braken te stoppen. Wél om misselijkheid tegen te gaan, en hiervoor is motilium een doeltreffend medicijn.

20-11-2019 | Vrouw | 42
Misselijkheid
Ik lag in het ziekenhuis en kreeg dit middel voor de misselijkheid na een narcose. Dit was in 2009. (Toen 32 jaar) Ik kreeg het middel primperan via het infuus en binnen een kwartier begon ik vreselijke spier krampen/spasmen te krijgen. Door mijn gehele lijf verschrikkelijke krampen. De verpleegkundige deed het af met " het is vast wat spanning door de operatie" die ik h[lees meer...]ad ondergaan. Ik werd dus gewoon niet serieus genomen. Nu 10 jaar later moet ik weer geopereerd worden en ik ben het nooit vergeten wat had meegemaakt. Ik heb daarom mijn patiënten dossier opgevraagd om er voor te zorgen dat ik dit met mijn komende operatie nooit meer ga meemaken Artsen/ verpleegkundigen moeten er voor zorgen dat ze mensen serieus gaan nemen. En niet als er net een medicijn toegediend is en er bijwerkingen ontstaan het op spanning afschuiven. Eerst onderzoeken wat heeft de patient voor medicijnen gekregen! Ik ben er geschrokken hoeveel mensen van dit middel spierkrampen/spasmen krijgen.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5685)
Anticonceptie - overig (4186)
Cholesterol (3079)
Depressie - antidepressiva overig (2917)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2622)
Pijn - morfine-achtigen (2385)
ADHD - psychostimulantia (2347)
Pijn (2142)
Verslavingsziekten (2141)
Bloeddruk - betablokkers (1809)
Maagzuur - protonpompremmers (1675)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1611)
Anticonceptie - eenfase (1493)
Angststoornissen (1378)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1354)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1317)
Depressie - antidepressiva TCA (1150)
Antibiotica - urineweginfectie (1119)