categorie

Braken en misselijkheid

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Braken en misselijkheid

Domperidon Tabletten

19-08-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Deed voor mijn gevoel helemaal niets. De misselijkheid was nog precies hetzelfde.

19-08-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Gekregen tegen misselijkheid. Half uur na inname geen last meer van misselijkheid. Alleen wel veel last van bijwerkingen. Zo ben ik extreem vermoeid en onoplettend op het moment dat ik dit medicijn heb ingenomen. Verder werkt het helaas maar voor een halfuur en mag ik er maar 3 per dag, dus nog steeds een groot gedeelte van de dag misselijk.

16-08-2020 | Vrouw | 21

10-08-2020 | Vrouw | 31
Overgeven
Waarschijnlijk iets verkeerds gegeten of heftige buikgriep. Door de hormonen die ik gebruik moest ik een medicijn om het overgeven te remmen. Dit gekregen en overgeven hield direct op. Nog wel wat zwak en licht misselijk. Maar 3 zetpillen nodig gehad om me weer goed genoeg te voelen om zonder verder te gaan. Mij heeft t erg goed geholpen. Zaterdagochtend met pillen begon[lees meer...]nen. Nu maandagochtend heb ik helaas wel stinkende urine met vlokken erin. Ook de medicatie moet je lichaam natuurlijk weer uit.

Zofran

02-08-2020 | Vrouw | 44
ondansetron
Zofran bij chemo voorgeschreven. Het werkt perfect tegen misselijkheid maar veroorzaakt bij mij helaas zware hoofdpijn.

15-06-2020 | Vrouw | 23
Overgeven
Door het gebruik van een ander medicijn, moest ik zo erg overgeven en ik heb mega angst voor overgeven. Durfde niks meer te eten of drinken uit amgst dat ik over moest geven. Toen gaf mijn huisarts me Metoclopramide zetpillen. Ik werd minder misselijk en het lukte om iets aan eten en drinken binnen te houden, ik heb nog wel iets over moeten geven, maar lang niet zo erg als[lees meer...] ervoor. Ook omdat ik niet meer steeds moest overgeven, kon ik weer de Oxazepam innemen (een rustgever) waardoor de angsten voor het overgeven ook weer iets minder werden. Wel was ik ontzettend moe, maar was in de mogelijkheid te gaan slapen. Uiteindelijk wel blij geweest dat mijn arts mij dit medicijn heeft voorgeschreven, het heeft het wel iets dragelijker gemaakt.

09-06-2020 | Vrouw | 68
Misselijkheid
Gekregen tegen misselijkheid en braken. Na 3 tabletten een wrak,afschuwelijk. Wazig zien, verward, onrustig, rare onvaste loop (krachteloos).

21-05-2020 | Vrouw | 63
metoclopramide
Kreeg dit voor misselijkheid,zou 3x daags 1 tablet van 10 mg moeten nemen.bij de 1e tablet kreeg ik na 3 uurtjes vreselijke krampen in mijn buik en kwam niet meer van de wc af. Toen er alles uiteindelijk uit was kwam er op het laatste bloed uit ik schrok me rot!! Ga morgen gelijk de huisarts bellen! Ik zou het niemand aanraden.

Motilium

23-01-2020 | Vrouw | 18
Misselijkheid
Ik heb enorm veel last van misselijkheid. Heb een zwakke maag. Ik ben enorm snel misselijk maar niet gemakkelijk over. Als ik misselijk ben helpt het, maar het doet geen wonderen. Wél geeft het me een gerust gevoel dat ik motilium kan nemen, en dat mijn misselijkheid langzaam aan zal verdwijnen. Ik las hier enkele reacties dat motilium niet helpt bij braken.. Wanneer je bu[lees meer...]ikgriep hebt werkt dit natuurlijk niet, dan wilt je maag alle maaginhoud verwijderen aangezien er een virus in zit. Ik denk dat er geen medicijnen bestaan om overgeven/braken te stoppen. Wél om misselijkheid tegen te gaan, en hiervoor is motilium een doeltreffend medicijn.

20-11-2019 | Vrouw | 42
Misselijkheid
Ik lag in het ziekenhuis en kreeg dit middel voor de misselijkheid na een narcose. Dit was in 2009. (Toen 32 jaar) Ik kreeg het middel primperan via het infuus en binnen een kwartier begon ik vreselijke spier krampen/spasmen te krijgen. Door mijn gehele lijf verschrikkelijke krampen. De verpleegkundige deed het af met " het is vast wat spanning door de operatie" die ik h[lees meer...]ad ondergaan. Ik werd dus gewoon niet serieus genomen. Nu 10 jaar later moet ik weer geopereerd worden en ik ben het nooit vergeten wat had meegemaakt. Ik heb daarom mijn patiënten dossier opgevraagd om er voor te zorgen dat ik dit met mijn komende operatie nooit meer ga meemaken Artsen/ verpleegkundigen moeten er voor zorgen dat ze mensen serieus gaan nemen. En niet als er net een medicijn toegediend is en er bijwerkingen ontstaan het op spanning afschuiven. Eerst onderzoeken wat heeft de patient voor medicijnen gekregen! Ik ben er geschrokken hoeveel mensen van dit middel spierkrampen/spasmen krijgen.

29-10-2019 | Vrouw | 23
Hypertensie door zwangerschap
Na de eerste inname en uur later helemaal beroerd, overgeven, trillingen, tintelingen, zweten en spiertrekkingen. Hele nare medicijnen, nu gelukkig weer amesafene gekregen ( eerste zwangerschap deze gekregen) en dit werkt veel beter met geen bijwerkingen. Wat een rotzooi is metoclopramide, ik kots me liever leeg dan dit nogmaals in te nemen.

13-08-2019 | Vrouw | 46
Misselijkheid
Tijdens burnout fysiek erg verzwakt totdat ik bijna niet meer kon eten. Blijkbaar naast PDS ook dyspepsie. Opgenomen in ziekenhuis en aan de primperan (3 zetpillen per dag). Kleine maaltijden en nutridrink. Dat lukte. Wel moe maar dat kan ook door fysieke zwakte. Na ontslag uit ziekenhuis door met primperan (1 a 2 halve zetpillen). Bleef werken maar wel kramp/spanning [lees meer...]op de spieren en moe (soort wattendeken). Na 3,5 week ineens huilen zonder aanleiding. Dit nam toe. Heb toen in overleg met huisarts de stap naar oxazepam gemaakt. Dat werkt nu. Voor dyspepsie is primperan eigenlijk allen voor korte tijd zinvol. Voor langere tijd moet je op zoek naar een goed alternatief. Conclusie, voor mij heeft het in het begin gezorgd dat ik weer kon eten maar doordat de bijwerkingen op termijn toenamen geen optie om ermee door te gaan. Dat is ook wat ze op de verpakking zeggen. Niet langer dan een week.

Domperidon Tabletten

24-07-2019 | Man | 17
Misselijkheid
Prima medicijn. Heb het 2 maanden geslikt, in eerste instantie voor misselijkheid bij het starten van gebruik van antidepressiva. Maar ik merkte dat het ook hielp tegen maagklachten die ik al had, dus bleef het slikken. Gestopt omdat er een risico is op hartritme stoornissen in combinatie met antidepressiva.

Ondansetron

02-06-2019 | Vrouw | 31
Braken
Ivm langdurig overmatige misselijkheid en braken heb ik ondansetron voor geschreven gekregen. Eerder al metrocoplamide en domperidon gebruikt, maar hadden onvoldoende effect. Ondansetron hielp goed tegen de misselijkheid en verminderde duidelijk het braken. Wel veel last van hoofdpijn en enorm geobstipeerd en opgeblazen.

13-05-2019 | Vrouw | 70
Gastroparese
Door revalidatie na heupoperatie van vermoeidheid zo misselijk van de maagverlamming dat ik metoclopram kreeg Hielp goed maat na 5 dagen flinke verkrampingen in lies en nek, toeval? Ga er toch mee door, mag niet verder afvallen anders volgt sondevoeding.

04-05-2019 | Vrouw | 28
Misselijkheid
Na buikgriep bleef mijn eetlust weg en was ik blijvend misselijk, huisarts dit medicijn voorgeschreven. Drie tabletten was de dosering die heb ik niet genomen. Na de eerste was ik al helemaal van de kaart. Ik kon niet meer helder nadenken en was erg moe. Maar ik heb die dag wel meer gegeten. Dus begin van de avond weer genomen en die dag erna ook. Nu op zaterdag in de ocht[lees meer...]end een ingenomen en ben niet in staat iets uit te voeren. Erg angstig gevoel, niet kunnen stilzitten van spierkrampen net ging hyperventileren, voelt als een bad trip of iets. Heel naar en ga het niet meer gebruiken. Hopenlijk is hij snel uitgewerkt.

20-04-2019 | Vrouw | 27
Misselijkheid
Ik was al dagen misselijk (maag darm problemen) dit middel voorgeschreven gekregen van mijn specialist. Naar een uur begon de pijn in mijn armen en benen. Constant trillen geen controle meer ik wist niet meer waar ik het zoeken moest op een gegeven moment de buisluiter er bij gepakt. Het ging niet over dus S’avonds de Hap opgebeld deze gaven aan dat ik een oxazepam moest[lees meer...] nemen en deze bijwerkingen heel goed konden optreden van dit middel. Nu 2 dagen na die tijd heb ik nog steeds verschrikkelijk last van benen en armen, hele erge spierpijn. Voor mij dit middel nooit weer.

Scopoderm

03-03-2019 | Vrouw | 56
scopolamine
Ik kreeg deze voorgeschreven om de speeksel-reductie in mijn wang te stoppen door een wondje, maar als bijwerking kreeg ik hevige paniekaanvallen en angsten

26-02-2019 | Vrouw | 63
Misselijkheid
Primperan is een middel tegen misselijkheid en braken. Ik neem mediciatie voor epilepsie en had veel problemen met mijn maag, vandaar dat ik een middel zocht tegen misselijkheid. Ik was toen een twintiger, nog niet zo lang gehuwd en een jonge Mama. Ik ben jaren zeer ernstig depressief geweest door Primperan, Ik had ook al die jaren een zware druk in mijn benen en armen, i[lees meer...]k kon niet meer vooruit, zou de hele dag willen slapen en liever niemand willen zien. Toen werd het woord "depressief" nog niet makkelijk gebruikt, als men niet vooruit kon was men gewoon,,,, lui. Mijn leven was een hel, dankzij Primperan. Vele jaren later ben ik overgestapt naar Mothilium, ik besefte toen nog niet dat ik mij veel beter in mijn hoofd en lichaam voelde omdat ik gestopt was met Primperan, tot ik door omstandigheden weer primperan kreeg, toen besefte ik pas dat dit de boosdoener was van mijn jaren miserie, ik begrijp dus niet dat daar geen diepere onderzoeken naar gedaan worden. Wie weet kampen er nog mensen met depressies,,,dankzij Primperan.

Zofran

22-02-2019 | Vrouw | 58
Misselijkheid
Enorm misselijk en braken van antibiotica. Primperan zetpillen geprobeert maar werkte zeker niet afdoende en zijn sufmakend. Zofran zuigtabletje (niet lekker) maar al snel niet meer braken. Nog wel wat misselijk maar dat is te doen. Blij dat me dit voorgeschreven is. Ervaar niet echt bijwerkingen en februik er 1 tot max 3 per dag

30-01-2019 | Vrouw | 49
Maagklachten
ik gebruikte eerst metoclopramide tabletjes (in 1e instantie jaren geleden ivm zwangerschapsmisselijkheid en de laatste jaren ivm zeer regelmatige misselijkheid die optreedt zonder aanwijsbare reden) maar omdat dat op een gegeven moment niet op voorraad was bij de apotheek, kreeg ik primperan zetpillen. ik vind op zich het gebruik van zetpillen niet zo prettig maar ze we[lees meer...]rken wel. ik merk eigenlijk ook geen bijwerkingen. alleen ben ik wel benieuwd of dit middel zonder problemen op de lange termijn gebruikt mag blijven worden. ook al merk ik nu helemaal geen bijwerkingen.

21-01-2019 | Vrouw | 28
Braken
Primperan zetpillen gekregen vanwege het overmatig overgeven door de zwangerschap. Misselijkheid gaat niet weg en kan niet eten zoals voorheen maar kleine beetjes per keer blijven binnen. Werkt goed.

Ondansetron

10-11-2018 | Vrouw | 28
Misselijkheid
Vanaf week 6 van de zwangerschap ernstig misselijk. Emasafene en primperan niet meer effectief (dit werkte bij de 1e zwangerschap wel). Overgestapt naar ondansetron. Sinds die dag niet meer gebraakt. Wel gehele dag wat zweverig en licht in het hoofd, voelt een beetje apart maar went eigenlijk snel. Het grootste ongemak is de obstipatie, wel aandrang maar de ontlasting is z[lees meer...]o hard, erg vervelend.

17-08-2018 | Vrouw | 65
Misselijkheid
Tijdens de voorbereiding coloscopie werd ik heel misselijk en bleef braken...heb toen dit middel van de huisarts gekregen, de misselijkheid verdween vrij snel maar daarna werd ik vreselijk onrustig, kon mijn benen niet meer stil houden, paniekgedachten in mijn hoofd, de hele nacht zo doorgeworsteld...de volgende ochtend nog even erg ...heb daarna mijn afspraak in het ziek[lees meer...]enhuis af moeten zeggen. Nooit meer dit vreselijke middel!!

11-07-2018 | Vrouw | 20
Misselijkheid
Medicijn voorgeschreven gekregen om te kijken of het tegen mijn aanhoudende misselijkheid zou werken. Begonnen op vrijdagmiddag met de zetpillen en vrijwel direct een heel onrustig gevoel gekregen. Die nacht nog wel prima geslapen. Echter, zaterdag kwam de onrust terug en ik werd opeens erg huilerig, moest om alles huilen en wilde het liefst niet alleen zijn. Dit heeft de [lees meer...]gehele dag aangehouden en vervolgens de hele nacht niet kunnen slapen van de nervositeit. Zondagochtend huilend op de grond gezeten, waarna besloten is om de huisartsenpost te bellen. Die schreef dubbele dosis oxazepam voor om tot rust te komen (medicijn was al in bezit voor paniekaanvallen). Diezelfde dag nog gestopt met de primperan zetpillen en de volgende dag was de onrust en nervositeit vrijwel helemaal weer verdwenen.

Scopoderm

23-03-2018 | Vrouw | 33
scopolamine
Reisziekte
Ik heb deze pleister nu een paar dagen in gebruik en dit is in mijn leven de eerste keer dat ik heb kunnen genieten van de autoritten.

21-03-2018 | Vrouw | 43
Misselijkheid
helpt niet, misselijk, en moe. Ook vanwege klachten.

20-02-2018 | Man | 77
Misselijkheid
Kort na start anibioticakuurtje (Klacid 500) werd ik ongelooflijk misselijk met nagenoeg niet te stoppen maagbewegingen. Huisarts schreef Primperan-zetpillen voor. Dat hielp na enige tijd en viel in diepe slaap. Bij het 'ontwaken' was het complete chaos in mijn hoofd met allerlei bizarre hallucinaties. Het middel direct gestaakt en het duurde enkele dagen voordat alles we[lees meer...]er normaal werd. Huisarts gaf aan dat dit middel op een bepaald hersendeel werkt en voor mij ongeschikt is. Beter voor mij is een meer klassiek middel dat op de maag werkt.

01-02-2018 | Vrouw | 25
Misselijkheid
Zeer allergische reactie na 2 zetpillen maar! Volgens de huisarts kon dat allemaal niet, maar ik ben toch echt op de eerste hulp beland. Ik werd eerst erg onrustig. Een onrust zo erg, nog nooit in mijn leven meegemaakt dat je niet meer weet waar je het zoeken moet. Daarna begon mijn nek naar één kant te trekken en ik kon die niet meer bewegen. Mijn tong zwol op en ik kon d[lees meer...]ie ook niet bewegen en dus amper praten. Ik heb toen een anti parkinson infuus/injectie gekregen en alles trok weer recht na 1 minuut. Mijn ergste ervaring ooit met een medicijn, nooit meer!

03-01-2018 | Vrouw | 37
Misselijkheid
Het medicijn op vakantie in portugal bij de apotheek gekregen, dit hielp meteen en de misselijkheid zakte. Nu het product meegenomen naar nl en als ik misselijk ben gebruik ik t minimaal. geen bijwerkingen gehad.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (5165)
Anticonceptie - overig (3775)
Cholesterol (2900)
Depressie - antidepressiva overig (2734)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2361)
Pijn - morfine-achtigen (2209)
ADHD - psychostimulantia (2073)
Pijn (1996)
Verslavingsziekten (1955)
Bloeddruk - betablokkers (1684)
Maagzuur - protonpompremmers (1568)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1526)
Anticonceptie - eenfase (1393)
Angststoornissen (1219)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1162)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1139)
Depressie - antidepressiva TCA (1042)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (964)