Domperidon Tabletten

domperidon

Misselijkheid (16 meningen)
Maagklachten (3 meningen)
Maagzuur (2 meningen)
PDS (prikkelbare darmsyndroom) (2 meningen)
Maagzuur (brandend) (1 mening)
Maagzweer (1 mening)
Reflux (1 mening)

24-07-2019

Misselijkheid

Prima medicijn. Heb het 2 maanden geslikt, in eerste instantie voor misselijkheid bij het starten van gebruik van antidepressiva. Maar ik merkte dat het ook hielp tegen maagklachten die ik al had, dus bleef het slikken. Gestopt omdat er een risico is op hartritme stoornissen in combinatie met antidepressiva.
07-09-2017

Maagzuur (brandend)

Na 2 dagen domperidon accord 10 mg te hebben geslikt, heb ik continue last van rusteloze benen. Dat is best wel vervelend! Huisarts gebeld en die zei dat ik ermee moest stoppen. Hopelijk gaat het rusteloze gevoel in mijn benen over.
26-06-2017

Misselijkheid

Helemaal geen effect met deze hierna overgestapt op metoclopramide en heb deze met gewenst effect 4,5 jaar geslikt.
23-05-2017

Misselijkheid

had last van misselijkheid en duizelingen, kreeg dus dompiridon. De eerste avond (had die dag in de middag en bij avondeten ingenomen) begonnen mijn vingers gigantisch te jeuken (alsof je in de brandblaren was geweest) de volgende ochtend waren de vingers die gejeukt hadden helemaal opgezwollen. Vingers blijven nu krom staan, omdat de huid erg gespannen is, vingers voelen [lees meer...]warm en pijnlijk aan. De dag erop nog steeds ingenomen, en de jeuk blijft. Ook krijg ik vermoeiende spierpijn in heup en benen (alsof ik een marathon heb gelopen). In het verleden (minstens 6 jaar geleden) heb ik ook ooit dit product gebruikt en in die tijd had ik ook last van jeukende handen (al heb ik de link toen niet gelegd bij de medicatie). Ben nu maar gestopt, en ga vandaag terug naar de huisarts.
15-10-2015

Misselijkheid

Het medicijn werkt fantastisch tegen mijn misselijkheid tgv mijn pds. Echter heb ik wel enkele bijwerkingen een ingetrokken tepel, en mijn menstruatie is lamgelegd door dit middel. Ik ben ooit een periode gestopt toen kwam mijn menstruatie weer opzetten.
04-09-2015

Maagklachten

Gebruik al meer dan 15 jaar domperidon tegen maagklachten; opgeblazen gevoel. Dagelijks 1 tablet van 10 mg. Ben erg geschrokken van de nieuw ontdekte bijverschijnselen: Stoornissen van het cardiovasculair systeem: Domperidon kan worden geassocieerd met een verhoogd risico op hartritmestoornissen en hartstilstand: Als de bijwerking hartstilstand optreedt, stopt u onmiddelli[lees meer...]jk de behandeling. Klinkt heel erg cru van deze firma: Bij hartstilstand stopt de behandeling mijnsinziens automatisch of je moet nog op tijd gered worden door een dokter of hulpverlener.(Actavis bijsluiter AAAD6776) Mijn internist heeft mij aanbevolen om een afbouwperiode in acht te nemen met het advies te stoppen met dit medicijn domperidon 10 mg.
30-08-2015

Misselijkheid

Ik gebruik al vele jaren deze tabletten - alleen als ik misselijk ben - dan werkt het als een dubbeltje in een automaat: al na 5 minuten is de misselijkheid dan weg! Zonder enige bijwerking!
17-04-2015

Misselijkheid

Ik kreeg dit medicijn voor mijn misselijkheid. Ik kampte met erge misselijkheid zonder diagnose. Nu heb ik wel een diagnose, namelijk Gastroparese. Een vertraagde maag. Domperidon werkte oké (maar niet eens een kwart zo goed als Ondansetron (Zofran)). Het gaf in het begin geen bijwerkingen maar na een maandje wel. Mijn menstruatie stopte en ik kreeg een opgejaagd gevoel. O[lees meer...]ok sloeg mijn hart wel eens een tik over of tikte het naar mijn gevoel te snel. Hierna stopte ik, ik vond dit enge bijwerkingen. Maar los van de bijwerkingen was het goed spul.
20-11-2014

Maagklachten

Ik gebruik Domperidon al een hele tijd tegen plotseling opkomende misselijkheidsaanvallen. Sinds driekwart jaar heb ik ernstige hartritmestoornissen. Ben zelfs bij de cardioloog geweest en heb allerlei onderzoeken moeten ondergaan. Ik heb nu een Nieuwe huisarts en ging na drie dagen volop hartrimtestoornissen en flauwvallen naar hem toe. Hij gaf direct aan dat Domperidon [lees meer...]wel eens de oorzaak kon zijn!
25-06-2013

Domperidon Tabletten (domperidon)

ik gebruik al jaren lang zeer grote hoeveelheden domperidon. de enige bijwerking die ik heb is een hoog prolactine dus geen menstruatie en bot ontkalking, maar daar valt mee te leven. zonder de domperidon heb ik geen leven en val constant flauw, los van het braken en misselijkheid. zit dan echt aan huis gebonden en kan niet voor mijn dochter zorgen. vind het ook jammer [lees meer...]dat dit middel nu zo negatief in het nieuws is en ben bang als het uit de handel genomen gaat worden, wat dan met mensen zoals ik. nogmaals totaal geen klachten en het geeft allen maar verlichting.
23-06-2013

Misselijkheid

Ik slikte een enkele keer domperidon bij misselijkheid. Nu niet meer aangezien er mensen aan dit medicijn zijn overleden en dit medicijn uit de apotheken gehaald zou moeten zijn. Dit wordt alleen maar weinig bekend gemaakt. (Redactie: zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Domperidon voor meer informatie, team van mijnmedicijn)
19-06-2013

Maagzuur

De ervaring van Domperidon is verschillend. Gebruik daarnaast nog 2 maal daags Pariet. Ook een medicijn voor de maag. Even weer terug naar het medicijn Domperidon. Ik heb ondanks dit medicijn nog vrij veel last van maagzuur en neem dus af en toe een rennie en dat helpt dan wel, maar slik dat dus niet teveel, want ook rennie is slecht voor de gezondheid.
16-06-2013

Reflux

Ik slik dit middel tegen misselijkheid en om mijn maaginhoud sneller kwijt te raken o.a door Obstipatie-klachten.door de reflux kun je nogal gauw last hebben van eten dat terugloopt de slokdarm in.en aangezien ik gauw misselijk ben,is dit middel voorgeschreven om te voorkomen dat dit gebeurd.Daarnaast gebruik ik Nexium(4 x 40mg)ter bescherming van de maag en daardoor kan i[lees meer...]k ''normaal eten'',ook voor de Reflux en gebruik soms lactulose,om de stoelgang te bevorderen,vanwege Obstipatie.Ik heb niets tegen dit middel al hoor je er wel hele negatieve dingen over.Mijn huisarts is van mening dat ik nog geen ander medicijn hoef ipv de Domperidon,omdat er nog niet is 'aangetoond' dat dit middel echt een gevaar voor de gezondheid oplevert.(anders had hij dat allang gedaan,aldus de Huisarts)
03-06-2013

Misselijkheid

Het werkt prima en ervaar geen bijwerkingen. Al die spookverhalen over domperidon zijn van toepassing op mensen die er al problemen mee hebben en ook nog hartproblemen hebben. Ik gebruik het al jaren. Niet elke dag, maar alleen als ik het nodig heb. Ben dan niet meer misselijk!!! Heerlijk. En kan dan gewoon weer wat eten. Aanrader dus!
20-05-2013

Auto-immuunziekte

Dankzij de domperidon kan ik weer eten zonder beroerd te worden, ik gebruik het nu een half jaar en heb er geen enkel probleem mee. Voordat ik domperidon had, gebruikte ik metocloperamide, maar dat gaf wel vervelende bijwerkingen (maagpijn).
11-05-2013

Domperidon Tabletten (domperidon)

Ik heb gastroparese en slik al een half jaar 4 keer per dag 2 tabletten van 50mg, om de maagwerking te versnellen. Over het algemeen tevreden, ik ben minder misselijk, minder opgeblazen en mijn eetlust is verbeterd. Ondanks de hoge dosering weinig bijwerkingen, behalve dat mijn menstruatie af en toe uitblijft. Niks om me zorgen om te maken volgens mijn huisarts.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum