pyridostigmine

Myasthenia gravis (11 meningen)

29-08-2020 | Vrouw | 35
Dysautonomie
Gebruik Mestinon al jaren, 3 bij opstaan, 4 uur later weer 3, nog vier uur later; 3. Merk dat ik het nodig heb en werkt snel naar inname. Helpt ook met concentratie.

20-07-2020 | Vrouw | 53
pyridostigmine (10mg)
Ik heb dit voorgeschreven gekregen omdat voor een groep patiënten met ME/ CVS dit medicijn als bijwerking heeft, energie toename.. en voor mij werkt t geweldig goed!! Ik ben weer in staat om de momenten dat ik actief kan zijn, een stuk energieker te voelen en tot meer in staat. Ik moet blijven rusten en slapen tussen de middag en en en maar de kwaliteit van leven is signif[lees meer...]icant toegenomen op die momenten ertussen door. De volledige zwarte uitgeputheid heb ik al maanden (!) niet meer gevoeld!!!

21-06-2020 | Man | 70
Myasthenia gravis
Begonnen met 20 mg/dag, na een tweede aanval lange zoektocht naar optimale dosering - iedere verandering in dosering gaat gepaard met aanvallen van buikloop (8 per dag), maagkrampen en verhoogde hartslag. Het actieve bestanddeel bestaat ook in pillen met vertraagde afgifte maar wordt onder deze vorm niet in Belgie en blijkbaar ook niet in Nederland verdeeld. Er zou dringe[lees meer...]nd ook in onze landen een formulering met vertraagde afgifte op de markt moeten komen.

03-05-2020 | Man | 78
Myasthenia gravis
Ik heb dé myastenia Gravis sinds 2014. Diverse behandelingen gehad bv oog lid correctie ,mijn ogen vielen dicht. Medicijnen neoral 2x 100 MG cellcept 2x2 500 MG mestinon 60 MG 8x per dag pretnison 30 mg. Na 2 jaar begonnen met afbouw medicijnen. Neoral naar 1x 100 MG pretnison naar 5 MG Meston naar 3x 60 MG let wel de afbouw is langzaam en onder toezicht van de neuro[lees meer...]loog gegaan. Ik Blijf veel wandelen en Blijf in beweging wandel . Helaas kan ik geen kracht meer uitoefenen en mis ik. Ook het langdurig vasthouden van partituren bij het koor 2 minuten isaleen probleem je ogen zien dubbel en dat ook weer een handicap voor het lezen. Kortom je moet er mee leren leven en je leven aanpassen aan deze ziekte. Naast deze MG heb ik ook ernstig hartfalen en dat is moelijk om mee te leven maar houdt de moed erin. Met vriendelijke groet

13-12-2019 | Man | 73
Myasthenia gravis
Problemen sinds februari 2019. Dagelijks darmspoelen noodzakelijk. Loop (bijna) dagelijks met beenzak voor opvang urine.

19-02-2019 | Vrouw | 33
Myasthenia gravis
Van de één op de andere dag ging één van mijn oogleden zakken. Men dacht aan zakkend ooglid doorintensief langdurig contactlenzengebruik. Uiteindelijk na bezoek en onderzoek oogziekenhuis verwezen naar neuroloog, omdat ik tot de doelgroep behoor waarbij MG voor kan komen. (vrouw, tussen de 30-40 en de trotse eigenaresse van al een andere auto-imuunziekte :)). Bloedtest op[lees meer...] AchR receptoren was negatief. De neostigminetest was positief. Op basis daarvan 3x3 10mg tabletten per dag. Ik merk nauwelijks verschil aan mijn ooglid ondanks de 9 tabletten per dag en heb vooral last van de bijwerkingen.

11-12-2018 | Man | 72
Myasthenia gravis
Ter vervanging van ontbrekende stof uit hersenen. Hoge dosis ter voorkoming van noodzaak inname prednison.

12-10-2017 | Vrouw | 24
Myasthenia gravis
Een jaar terug kreeg ik last van dubbelzien, meerdere malen bij de huisarts geweest, hij stuurde mij telkens weer naar huis en gaf aan dat het door vermoeidheid kwam. Het dubbelzien was na ongeveer 2 a 3 weken weer van zelf over. Na 5 maanden was ik zwanger, aan het einde van mijn zwangerschap kreeg ik last met slikken en praten (slissen). En gelijk na mijn bevalling krach[lees meer...]tverlies in mijn armen en nek. 2 weken na mijn bevalling ben ik opgenomen en hadden ze het vermoeden dat het myasthenia gravis was. Ik ben begonnen met de mestinon, eerst 4 x 30 mg en daarna opgebouwd naar 4x60 mg. Dit hielp niet, mijn bloeduitslagen waren nog niet binnen en ik was opgenomen weer voor verdere onderzoek. De bloeduitslag was negatief (schoon). Daarna hebben ze EMG scan, CT scan borst en een MRI van mijn hoofd gemaakt, alles was netjes en geen afwijkingen, daarna is er gekeken naar de MuSK antistoffen en die waren positief, daaruit bleek toch dat ik de spierziekte had, nu gebruik ik 6x60 mg en mijn kracht in mijn armen komt weer terug, het praten gaat beter, het zien, eten en slikken. Alleen heb ik nog wel last van een zwaar hoofd. Weining bijwerkingen van de mestinon alleen spiertrekkingen tot dat mijn lichaam er aan is gewend.

10-01-2017 | Vrouw | 64
pyridostigmine (60mg)
Mijn bijwerkingen: diarree, buikpijn, spierkrampen. Ben vegetarisch gaan eten, omdat het helpt tegen diarree en buikpijn. Sinds ik mestinon gebruik kijk ik niet meer dubbel, maar overbelasting ogen moet ik vermijden.

08-01-2017 | Vrouw | 52
Myasthenia gravis
Sinds 2008 MG, gestart met steeds hogere dosering tot max. Hielp steeds kort ivm thymoom. Na thymectomie prednison hoog + mestinon en imuran. Mestinon zoveel mogelijk afgebouwd ivm bijwerkingen. Ik verdroeg de 60 mg pillen, lag mogelijk aan omhulsel. Bovendien hielp het niet bij de spierzwakte ogen. Sinds een jaar dosering verhoogd ivm verslechtering spierkracht benen. Daa[lees meer...]rmee moet ik helaas uitkijken omdat mestinon bij mij tegengesteld werkt op de ogen: dubbelzien wordt erger. Ik slik nog steeds azathioprine en krijg 1 x per maand imuunglobulines die wel positiever op de ogen werken. Het is een beetje schipperen, helaas nog geen balans.

27-08-2016 | Man | 78
pyridostigmine (20)
Myasthenia gravis
Mestinon helpt voor de kwaal. Slikken kauwen en stemgebruik gaat nog steeds goed. Wel met prednisolon 20 mg momenteel. Met 60 mg begonnen. Momenteel ben ik nog aan het afbouwen. Alleen 60 mg. mestinon nog niet. Ook atropine 2x 2,5 ml per dag. Ook voor het hoesten en kortademigheid z.n 2 tot 4 pufjes per dag.

21-07-2016 | Man | 78
Myasthenia gravis
In het begin was ik erg tevreden en ging het meer dan 2 jaar vrij goed. Behalve dan het hoesten. Totdat de mestinon niet meer hielp en ik in het ziekenhuis terecht kwam. Momenteel krijg ik nog steeds 6 x 120 mg. mestinon en 25 mg prednisolon.

06-02-2016 | Vrouw | 51
Myasthenia gravis
Ik heb sinds mijn 11e de spierziekte MG geopereerd aan mijn thymus(geen kanker) moet ondanks alles nog steeds letten op mijn rustmomenten/ontspanning. Bij MG moet je blijven communiceren met je lichaam/partner/familie/arts over je energie en het gebrek eraan.

01-02-2016 | Vrouw | 54
Myasthenia gravis
Sinds de medicatietest welke positief effect had, gestart met tabletten. Effect op zakkende bovenste oogleden is er wel, maar niet op dubbel zien. Bijwerkingen zijn bij verdubbeling van de medicatie ernstiger geworden, maar verder geen effect merkbaar.

14-08-2015 | Man | 52
pyridostigmine (60mg)
heb oculaire myasthenia gravis en na inname kon ik terug mijn oog openen, spierpijn in het aangezicht verdween. enkel wanneer ik staar, autorijd of bij reflextie van zonlicht of spots heb ik nog last. het dragen van een goede zonnebril is een must.

19-05-2013 | Man | 56
pyridostigmine
myashenia gravis spierzwakte voor geschreven om spieren in de blaas te activeren voor het beter ledigen van de blaas en dit met grote tevredenheid

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum