Mestinon

pyridostigmine

Myasthenia gravis (8 meningen)

19-02-2019

Myasthenia gravis

Van de één op de andere dag ging één van mijn oogleden zakken. Men dacht aan zakkend ooglid doorintensief langdurig contactlenzengebruik. Uiteindelijk na bezoek en onderzoek oogziekenhuis verwezen naar neuroloog, omdat ik tot de doelgroep behoor waarbij MG voor kan komen. (vrouw, tussen de 30-40 en de trotse eigenaresse van al een andere auto-imuunziekte :)). Bloedtest op[lees meer...] AchR receptoren was negatief. De neostigminetest was positief. Op basis daarvan 3x3 10mg tabletten per dag. Ik merk nauwelijks verschil aan mijn ooglid ondanks de 9 tabletten per dag en heb vooral last van de bijwerkingen.
11-12-2018

Myasthenia gravis

Ter vervanging van ontbrekende stof uit hersenen. Hoge dosis ter voorkoming van noodzaak inname prednison.
12-10-2017

Myasthenia gravis

Een jaar terug kreeg ik last van dubbelzien, meerdere malen bij de huisarts geweest, hij stuurde mij telkens weer naar huis en gaf aan dat het door vermoeidheid kwam. Het dubbelzien was na ongeveer 2 a 3 weken weer van zelf over. Na 5 maanden was ik zwanger, aan het einde van mijn zwangerschap kreeg ik last met slikken en praten (slissen). En gelijk na mijn bevalling krach[lees meer...]tverlies in mijn armen en nek. 2 weken na mijn bevalling ben ik opgenomen en hadden ze het vermoeden dat het myasthenia gravis was. Ik ben begonnen met de mestinon, eerst 4 x 30 mg en daarna opgebouwd naar 4x60 mg. Dit hielp niet, mijn bloeduitslagen waren nog niet binnen en ik was opgenomen weer voor verdere onderzoek. De bloeduitslag was negatief (schoon). Daarna hebben ze EMG scan, CT scan borst en een MRI van mijn hoofd gemaakt, alles was netjes en geen afwijkingen, daarna is er gekeken naar de MuSK antistoffen en die waren positief, daaruit bleek toch dat ik de spierziekte had, nu gebruik ik 6x60 mg en mijn kracht in mijn armen komt weer terug, het praten gaat beter, het zien, eten en slikken. Alleen heb ik nog wel last van een zwaar hoofd. Weining bijwerkingen van de mestinon alleen spiertrekkingen tot dat mijn lichaam er aan is gewend.
10-01-2017

Mestinon (pyridostigmine)

Mijn bijwerkingen: diarree, buikpijn, spierkrampen. Ben vegetarisch gaan eten, omdat het helpt tegen diarree en buikpijn. Sinds ik mestinon gebruik kijk ik niet meer dubbel, maar overbelasting ogen moet ik vermijden.
08-01-2017

Myasthenia gravis

Sinds 2008 MG, gestart met steeds hogere dosering tot max. Hielp steeds kort ivm thymoom. Na thymectomie prednison hoog + mestinon en imuran. Mestinon zoveel mogelijk afgebouwd ivm bijwerkingen. Ik verdroeg de 60 mg pillen, lag mogelijk aan omhulsel. Bovendien hielp het niet bij de spierzwakte ogen. Sinds een jaar dosering verhoogd ivm verslechtering spierkracht benen. Daa[lees meer...]rmee moet ik helaas uitkijken omdat mestinon bij mij tegengesteld werkt op de ogen: dubbelzien wordt erger. Ik slik nog steeds azathioprine en krijg 1 x per maand imuunglobulines die wel positiever op de ogen werken. Het is een beetje schipperen, helaas nog geen balans.
27-08-2016

Myasthenia gravis

Mestinon helpt voor de kwaal. Slikken kauwen en stemgebruik gaat nog steeds goed. Wel met prednisolon 20 mg momenteel. Met 60 mg begonnen. Momenteel ben ik nog aan het afbouwen. Alleen 60 mg. mestinon nog niet. Ook atropine 2x 2,5 ml per dag. Ook voor het hoesten en kortademigheid z.n 2 tot 4 pufjes per dag.
21-07-2016

Myasthenia gravis

In het begin was ik erg tevreden en ging het meer dan 2 jaar vrij goed. Behalve dan het hoesten. Totdat de mestinon niet meer hielp en ik in het ziekenhuis terecht kwam. Momenteel krijg ik nog steeds 6 x 120 mg. mestinon en 25 mg prednisolon.
06-02-2016

Myasthenia gravis

Ik heb sinds mijn 11e de spierziekte MG geopereerd aan mijn thymus(geen kanker) moet ondanks alles nog steeds letten op mijn rustmomenten/ontspanning. Bij MG moet je blijven communiceren met je lichaam/partner/familie/arts over je energie en het gebrek eraan.
01-02-2016

Myasthenia gravis

Sinds de medicatietest welke positief effect had, gestart met tabletten. Effect op zakkende bovenste oogleden is er wel, maar niet op dubbel zien. Bijwerkingen zijn bij verdubbeling van de medicatie ernstiger geworden, maar verder geen effect merkbaar.
14-08-2015

Mestinon (pyridostigmine)

heb oculaire myasthenia gravis en na inname kon ik terug mijn oog openen, spierpijn in het aangezicht verdween. enkel wanneer ik staar, autorijd of bij reflextie van zonlicht of spots heb ik nog last. het dragen van een goede zonnebril is een must.
19-05-2013

Mestinon (pyridostigmine)

myashenia gravis spierzwakte voor geschreven om spieren in de blaas te activeren voor het beter ledigen van de blaas en dit met grote tevredenheid
04-07-2012

Auto-immuunziekte

Snelle diagnose in ER Rotterdam. Gebruik reeds tien jaar 20 pillen per dag 10 mg. Indien nodig zelf hoeveelheid aanpassen met toestemming artsen, geen bijwerkingen. neem bij feesten en gelegenheden waar veel gesproken wordt wat extra. leeftijd: 16-07-1931. Voel me prima ,kan er goed mee leven,wel oogleden correctie gehad.
08-12-2010

Mestinon (pyridostigmine)
Ernstig krachtverlies in kaken en lichaam

Bij de ziekte Myastenas Gravis had ik bijna geen kracht meer in mijn lichaam daar ik ook ernstige slik en kauw problemen had kreeg ik Mestinon voorgeschreven , het was zelfs zo erg dat ik mijn speeksel niet weg kreeg , door het medicijn gebruik kon ik een 1/2 uur later weer eten ! EEN WONDER ! ik gebruik ze met wat voedsel, wat mij goed bevalt, nu gebruik ik 6 pillen per[lees meer...] dag en krijg iedere maand een B12 injectie . Bij werkingen zijn licht en goed te verdragen. Het leven is weer te leven mede dank zij een neuroloog in het AvL, echt een toppertje .
13-05-2010
Vrouw

Myasthenia gravis

ik heb er niets aan. dat is ook vast gesteld door de standaard mg testen die mede-mg'ers wel kennen. Op dezelfde dag, test gedaan nadat ik 6 uur niets heb ingenomen en test na een half uur (optimaal) inname. Precies hetzelfde. Bijwerkingen vallen gelukkig wel erg mee, het is mijn meest 'gezonde' medicijn van een rij medicijnen. Wel naturlijk wat bijwerkingen, maar [lees meer...]daar is goed me te leven
18-03-2010

MG

het is goed medicijn.
28-02-2010

Myasthenia gravis

effect heb ik niet altijd goed kunnen bepalen, daar ik er regelmatig ernstige diaree van krijg. bij een vermindering van de dossering was de klacht wel minder maar niet echt

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum