Xyrem

Rilutek (2 meningen)
Riluzol (1 mening)

12-10-2018

Narcolepsie

In vergelijking met wat ik eerder allemaal al ingenomen heb ben ik zeer tevreden over Xyrem. Maar ik neem van dag 1 al de max dosis (2x9mil) en slaap gem. 4 tot uitzonderlijk 6u. Na 3 a 3.5u word ik wakker, na het nemen van de tweede dosis slaap ik gem. nog 1.5u verder
25-11-2017

Narcolepsie

Na 15 jaar in gevecht met onbedwingbare slaapaanvallen en sinds 2 jaar ontwikkeling kataplexie en hevige hallucinatie dromen was ik er klaar mee. Ik kon niet langer vechten tegen de problemen waarvan ik altijd heb geweten dat ik iets had wat niet 'Normaal' was. Ik besloot naar een arts te gaan, ook moest ik nu gaan 'toegeven', zo voelde het voor mij. Ik lag mijn verhaal v[lees meer...]oor, deed een slaaponderzoek, en ja alles was in 1 klap duidelijk. De dagen erna heb ik het laten bezinken en ben na 5 dagen gestart met xyrem. Ik ben nu pas 10 nachten verder en ga genieten van de 11e dag dat ik voor het eerst weer leef!! Ik heb letterlijk mijn leven terug, ondanks veel discipline die het nu nog vergt mijn leven anders in te delen is het me het dubbel waard!
20-09-2017

Narcolepsie

Na tien jaar Modiodal gebruikt te hebben in verband met mijn narcolepsie, was de werking hiervan helaas dermate voor mij afgenomen, dat ik over moest stappen op een ander medicijn. Ik heb vervolgens eerst Methylfenidaat geprobeerd, gevolgd door Dexamfetamine en daarna Pitolisant, om uit te komen bij Xyrem. Voor het eerst in mijn leven ben ik nu klachtenvrij. Ik heb geen la[lees meer...]st meer van zeer levendige dromen 's nachts en de onbedwingbare slaapaanvallen overdag zijn verleden tijd, iets dat de Modiodal nooit helemaal heeft kunnen realiseren, ook niet toen het medicijn nog goed voor mij werkte. Ik gebruik nu in totaal 5 gram Xyrem per nacht, verdeelt over twee dosissen.Om 22:00 neem ik mijn eerste dosis van 2,5 gram in en om 01:00 mijn tweede dosis van 2,5 gram. Dit is ook meteen het eerste kleine minpunt van Xyrem; de halfwaardetijd is laag, waardoor een tweede dosis gedurende de nacht noodzakelijk is, wat het gebruiksgemak minder maakt. Het tweede kleine minpunt is de lichte duizeligheid die ik ervaar na het innemen van de eerste dosis, als de wekker afgaat voor de tweede dosis en als de wekker afgaat omdat ik moet opstaan. Het feit dat ik voor het eerst in mijn leven klachtenvrij ben, maakt deze lichte duizeligheid echter een eenvoudig te accepteren bijkomstigheid.
03-07-2017

Narcolepsie

Mijn dochter van 17 gebruikt Xyrem een paar dagen en merkt verbetering. Slapen gaat veel beter. ik heb voor haar een wekkerhorloge gekocht wat ook perfect werk. Ze is meer uitgerust en kijkt weer helder uit haar ogen. Ze lacht veel meer en uitbundiger en heeft meer energie. Alleen heeft ze wel veel last van de bijwerkingen. Ik ben dus erg benieuwd of ze hier last van blijf[lees meer...]t houden of dat de bijwerkingen van korte duur zullen zijn. Kan hier iemand mij wat over vertellen?
01-08-2016

Narcolepsie

Sinds 1997 diagnose narcolepsie, aanvankelijk voorgeschreven ritalin een ramp, gevoel of er een stroomversnelling in de bloedvaten plaatsvind. betreffende slaappoli den haag stelde niet veel voor voor mij. via patiëntenvereniging naar een dr. in het lumc. problemen als rampzalige slapeloosheid / kataplexie binnen een week onder controle. net voor het slapen 24.00 uur 3 ml [lees meer...]/mg aangelengd met weinig water, rond 03.00 uur klaar wakker, sterk honger gevoel (vreetbui), 2e dosis 3 ml/mg. doorslaap tot ongeveer 07.00 uur. deze "slaap" is geen echte slaap, maar geeft wel veel rust in m'n hoofd. momenteel weinig effect. In overleg met mijn neuroloog gepoogd te resetten door 6 wkn niet te gebruiken. de 1e nacht was heerlijk, daarna weer hetzelfde. binnenkort ga ik cannabisolie proberen, positieve berichten van gebruikers gehoord. zie ook de website nvn vereniging.
29-07-2016

Narcolepsie

Ik heb narcolepsie met kataplexie. Xyrem zorgt er voor dat ik nagenoeg geen klachten meer heb. Het is voor mij een wondermiddel en voel me enorm goed. Ik gebruik het nu meer dan 1 jaar. Hopelijk blijft het zo.
12-03-2015

Narcolepsie

In november 2014 heb ik de diagnose narcolepsie gekregen na een medische rampweg met verschillende artsen die aan het discussiëren waren over wel/niet narcolepsie. Eerst Ritalin en Modafinil gehad, die zorgde alleen maar voor een enorme hoofdpijn en een enorm onrustig gevoel in mijn hoofd. Na bijna een maand op Xyrem kan ik eindelijk weer lekker slapen en 's ochtends word [lees meer...]ik iedere dag beter/ uitgeruster wakker! De enigste bijwerking die ik gehad heb is een beetje misselijkheid soms. De slaperigheid overdag wordt nu ook elke dag minder en ik heb geen 'heftige' dromen meer die ik iedere morgen herinner.
09-07-2014

Narcolepsie

Ik heb narcolepsie, en last van kataplexie, hallucinaties en onbedwingbare slaapneigingen. Omdat in het begin de diagnose niet gesteld werd kreeg ik dus ook geen medicatie. Na 2 jaar werd alsnog de juiste diagnose gesteld en kreeg ik Xyrem voorgeschreven. Onvoorstelbaar, maar binnen 1 a 2 dagen was ik nagenoeg klachtenvrij, en dat is sindsdien niet meer veranderd. Of het v[lees meer...]oor iedereen werkt, geen idee, maar voor mij is het een 'lifechanger' gebleken, ik ben nagenoeg weer helemaal de oude.
08-10-2012

Xyrem (natriumoxybaat)

al jaren aan het zoeken naar het goede medicijn met 5 innames verschillende medicatie per dag,eindelijk op 21 juni kreeg ik xyrem (dit heeft zo lang geduurt omdat ik nog in belgie woonde en ik nog geen 18 ben,bananenrepubliek wil kinderen niet helpen)nu woon ik dus bij mijn opa en oma en krijg ik eindelijk het juiste medicijn vanaf dag 1 geen enkele kataplexie aanval meer [lees meer...]gehad alle ander medicatie af kunnen bouwen er gaat eindelijk n wereld voor me open ik tel weer mee voorheen had ik tot wel 20 aanvallen per dag ons hele gezin draaide om de aanvallen van mij nu zijn we met zn 5e eindelijk verlost!!!!!
12-05-2012

Xyrem (natriumoxybaat)

Ik gebruik xyrem nu een jaar en heb er zeker baat bij. Ik heb narcoleptie met kataplexie en met bijde gaat het stukken beter. In het begin vond ik het wel eng dat ik zo diep sliep. Gelukkig heb ik een lieve man die ik vertrouw. Als hij er niet is (in de kost zit voor zijn werk) durf ik niet goed een volledige dosis te gebruiken. Wat als er wat is met onze kinderen.
05-12-2011

Xyrem (natriumoxybaat)

Xyrem, (GHB) is maximaal grote troep... maar wel lekker. Als je Xyrem gebruikt moet je heel veel discipline hebben. Op het moment dat je dat niet hebt gaat het fout! Ik wil nog wel eens iets minder gedisciplineerd zijn. Ga dan bijvoorbeeld na inname nog even mijn e-mail checken. Dan kun je er donder op zeggen dat ik dan (een uur of drie later ) met het toetsenbord op[lees meer...] mijn gezicht wakker wordt. Toch blijf ik dat regelmatig meemaken. Ik gebruik het omdat ik Narcolepsie heb. En denk werkelijk dat ik er baat bij heb. Zelfs terwijl ik 2 a 3 keer per maand even volledig de weg kwijt raak door de medicatie.
18-12-2009
Man

27-07-2009
Vrouw

Narcolepsie

De eerste dag nadat ik xyrem heb gebruikt kon ik zonder al teveel moeite de gehele dag doorkomen met één slaapdipje itt de dag daarvoor waarbij ik 2x bijna een uur op het toilet van mijn werkgever zat te slapen.......ja ik kan wel zeggen dat ik enthousiast ben.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum