Ervaringen met Mestinon

pyridostigmine

Myasthenia gravis (21 meningen)

14-01-2023 | Man | 60
Werkt voor 70%

18-12-2022 | Man | 59
Myasthenia gravis
Sinds enkele dagen begonnen. Ben 59 jaar. Symptomen hangend ooglid last met kauwen. Weinig lipspanning (muzikant) na 15 minuten. Lijkt wel of medicijn de eerste 2 dagen beter werkte dan nu na 4 dagen?

02-07-2022 | Man | 74

21-06-2020 | Man | 70
Myasthenia gravis
Begonnen met 20 mg/dag, na een tweede aanval lange zoektocht naar optimale dosering - iedere verandering in dosering gaat gepaard met aanvallen van buikloop (8 per dag), maagkrampen en verhoogde hartslag. Het actieve bestanddeel bestaat ook in pillen met vertraagde afgifte maar wordt onder deze vorm niet in Belgie en blijkbaar ook niet in Nederland verdeeld. Er zou dringe[lees meer...]nd ook in onze landen een formulering met vertraagde afgifte op de markt moeten komen.

03-05-2020 | Man | 78
Myasthenia gravis
Ik heb dé myastenia Gravis sinds 2014. Diverse behandelingen gehad bv oog lid correctie ,mijn ogen vielen dicht. Medicijnen neoral 2x 100 MG cellcept 2x2 500 MG mestinon 60 MG 8x per dag pretnison 30 mg. Na 2 jaar begonnen met afbouw medicijnen. Neoral naar 1x 100 MG pretnison naar 5 MG Meston naar 3x 60 MG let wel de afbouw is langzaam en onder toezicht van de neuro[lees meer...]loog gegaan. Ik Blijf veel wandelen en Blijf in beweging wandel . Helaas kan ik geen kracht meer uitoefenen en mis ik. Ook het langdurig vasthouden van partituren bij het koor 2 minuten isaleen probleem je ogen zien dubbel en dat ook weer een handicap voor het lezen. Kortom je moet er mee leren leven en je leven aanpassen aan deze ziekte. Naast deze MG heb ik ook ernstig hartfalen en dat is moelijk om mee te leven maar houdt de moed erin. Met vriendelijke groet

13-12-2019 | Man | 73
Myasthenia gravis
Problemen sinds februari 2019. Dagelijks darmspoelen noodzakelijk. Loop (bijna) dagelijks met beenzak voor opvang urine.

11-12-2018 | Man | 72
Myasthenia gravis
Ter vervanging van ontbrekende stof uit hersenen. Hoge dosis ter voorkoming van noodzaak inname prednison.

27-08-2016 | Man | 78
pyridostigmine (20)
Myasthenia gravis
Mestinon helpt voor de kwaal. Slikken kauwen en stemgebruik gaat nog steeds goed. Wel met prednisolon 20 mg momenteel. Met 60 mg begonnen. Momenteel ben ik nog aan het afbouwen. Alleen 60 mg. mestinon nog niet. Ook atropine 2x 2,5 ml per dag. Ook voor het hoesten en kortademigheid z.n 2 tot 4 pufjes per dag.

21-07-2016 | Man | 78
Myasthenia gravis
In het begin was ik erg tevreden en ging het meer dan 2 jaar vrij goed. Behalve dan het hoesten. Totdat de mestinon niet meer hielp en ik in het ziekenhuis terecht kwam. Momenteel krijg ik nog steeds 6 x 120 mg. mestinon en 25 mg prednisolon.

14-08-2015 | Man | 52
pyridostigmine (60mg)
heb oculaire myasthenia gravis en na inname kon ik terug mijn oog openen, spierpijn in het aangezicht verdween. enkel wanneer ik staar, autorijd of bij reflextie van zonlicht of spots heb ik nog last. het dragen van een goede zonnebril is een must.

19-05-2013 | Man | 56
pyridostigmine
myashenia gravis spierzwakte voor geschreven om spieren in de blaas te activeren voor het beter ledigen van de blaas en dit met grote tevredenheid

04-07-2012 | Man | 80
Auto-immuunziekte
Snelle diagnose in ER Rotterdam. Gebruik reeds tien jaar 20 pillen per dag 10 mg. Indien nodig zelf hoeveelheid aanpassen met toestemming artsen, geen bijwerkingen. neem bij feesten en gelegenheden waar veel gesproken wordt wat extra. leeftijd: 16-07-1931. Voel me prima ,kan er goed mee leven,wel oogleden correctie gehad.

08-12-2010 | Man
pyridostigmine
Ernstig krachtverlies in kaken en lichaam
Bij de ziekte Myastenas Gravis had ik bijna geen kracht meer in mijn lichaam daar ik ook ernstige slik en kauw problemen had kreeg ik Mestinon voorgeschreven , het was zelfs zo erg dat ik mijn speeksel niet weg kreeg , door het medicijn gebruik kon ik een 1/2 uur later weer eten ! EEN WONDER ! ik gebruik ze met wat voedsel, wat mij goed bevalt, nu gebruik ik 6 pillen per[lees meer...] dag en krijg iedere maand een B12 injectie . Bij werkingen zijn licht en goed te verdragen. Het leven is weer te leven mede dank zij een neuroloog in het AvL, echt een toppertje .

18-03-2010 | Man
MG
het is goed medicijn.

28-02-2010 | Man
Myasthenia gravis
effect heb ik niet altijd goed kunnen bepalen, daar ik er regelmatig ernstige diaree van krijg. bij een vermindering van de dossering was de klacht wel minder maar niet echt