Beclometason / Mesalazine...

beclometason / mesalazine

Colitis ulcerosa (6 meningen)
Ziekte van Crohn (1 mening)
Darmproblemen - diarree (0 meningen)

05-10-2017

Colitis ulcerosa

Om de ontstekingen te onderdrukken kreeg ik deze medicatie. Het werkte meteen na de eerste keer al goed en na een aantal dagen waren mijn klachten weg. Eerst elke dag 1 klysma een aantal weken om vervolgens af te bouwen. Het medicijn werkt goed, niet heel fijn in gebruik en je moet even wennen. Helaas is het afbouwen te snel gegaan en kwamen de klachten weer terug. Vervolg[lees meer...]ens zeer langzaam afgebouwd en een maand klachten vrij geweest, daarna kwamen klachten terug en weer begonnen met de klysma's. Helaas werkte het de tweede keer minder goed en het afbouwen lukte niet meer. Erg jammer. Mijn tip is dus ook zeer langzaam afbouwen.
09-09-2015

Colitis ulcerosa

Aanvankelijk begonnen met Mesalazine; zetpil en na 2 weken orale pillen erbij, omdat de klachten sterk verergerden. De doseringen werden verder opgeschroefd op advies van de toenmalige specialist. Daarbij werden zetpillen vervangen door klysma's. De klachten verergerden, de symptomen wezen eveneens op Lactose intolerantie, wat bij later onderzoek niet aan de orde bleek. T[lees meer...]otdat na 2 maanden ik 's nachts 4 uur op het toilet moest doorbrengen vanwege de hevige diarree. Inmiddels naar een andere specialist die me direct liet stoppen met Mesalazine. 2 dagen later voelde ik me weer een beetje mens. Ik bleek allergisch voor mesalazine. Daarna overgegaan op Beclomethason klysma 3 mg. Wegens veel winden zaten die vaak maar 1 a 2 uur. Daarna overgegaan op zetpillen 3 en 6 mg afhankelijk van de klachten. Deze zomer geprobeerd geheel zonder, maar dat was foute boel. Nu knapt het weer op. Ik moet het dus wel regelmatig blijven gebruiken. Over Beclometason tevreden, over Messalazine zeer ontevreden.
09-06-2015

Colitis ulcerosa

Na maanden ernstige ontsteking en veel bloedverlies.......resultaat na 4 klysma's!
27-01-2013

Ziekte van Crohn

Ik was halverwege een prednisonstootkuur van 30 mg. Tijdens het afbouwen kwamen klachten van diarree en bloedverlies weer terug. De klysma's hielpen vanaf dag 1. Na twee weken geprobeer af te bouwen en de klachten kwamen weer terug. Nu na twee maanden gebruik nog een poging en het lijkt nu goed te gaan. Het inbrengen vond ik gemakkelijk al zou een beetje zalf rond het tu[lees meer...]itmondje het nog makkelijker maken. 's Ochtends komt de witte emulsie er als eerste weer uit en verpreidt een vreselijk chemische geur. Tijdens het afbouwen heb ik vergelijkbare klachten als met het afbouwen van de prednison: misselijk, zwak gevoel, gewrichtsklachten. Alleen wel in veel mindere mate. De geur vind ik het lastigste om te verdragen. Als je dat op de koop toe neemt is het een zeer prettig en effectief medicijn.
12-05-2012

Colitis ulcerosa

Ik ben begonnen met andere klysma's, maar mijn darmen bleven onrustig. Sinds ik deze klysma's 2x per week zet, gaat het erg goed. Bij spanning worden mijn darmen weer onrustiger en verhoog ik de dosis door de klysma's vaker te zetten. Dit heeft dan direct effect en worden mijn darmen onrustig. Inderdaad is de geur onaangenaam, maar bloed en slijm verlies ook. Het zetten va[lees meer...]n de klysma's is in het begin lastig, maar sat went snel.
23-01-2011

Colitis ulcerosa

deze klysma's zijn vervelend in gebruik. het geeft een chemische lucht en de geur van de ontlasting ging tegenstaan. het werkte wel gelijk goed, maar om bovenstaande redenen ben ik nu aan het afbouwen.
12-03-2010
Man

Collitis Ulcerosa

Mijn zoontje van 8 gebruikt dit. Na een pednisonkuur kreeg hij helaas toch weer een opvlamming. De 2e prednisonkuur icm pentasa werkte niet. Na een paar dagen beclometason was de diarree en bloed/slijmverlies weer over. Hij heeft er geen bijwerkingenvan.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (499) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (470) - Antibiotica - penicillines breedspectrum