categorie

Dementie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Dementie

08-11-2019

Homeopatisch, helpt voor geen meter . 2 jaar gebruikt voor niets
22-06-2019

Dementie

Beste van de 3 soorten medicatie dat ik al heb voorgeschreven gekregen Excelonpleister Donepezil Remynil
27-09-2018

Oorsuizen

wou graag even melden dat het in belgie wel nog te verkrijgen is, weet nog niet of het effectief is ben pas begonnen en moet het minimum 12 weken nemen
20-08-2018

Etalagebenen

Na gebruik van 2 jaar geen enkele verbetering. Navraag bij de fabrikant VSM, nooit antwoord gekregen. Dit medicijn is duur en helpt voor geen meter + fabrikant is patient onvriendelijk.
08-03-2018

Etalagebenen

Heb door mijn hartfalen en hartoperatie (aderen uit been zitten nu rond mijn hart) nu regelmatig last van enorme pijn in mijn benen. Ben dit natuurproduct gaan gebruiken omdat ik door al mijn chronische aandoeningen al meer dan genoeg medicijnen moet innemen. Helaas, het spul is erg kostbaar maar helpt voor geen meter. Als je dan vragen stelt bij de fabrikant VSM, krijg[lees meer...] je gewoon geen antwoord. Erg klant vriendelijk dus, maar niet heus. Ben er dus mee gestopt, en merk nog steeds geen verschil. M.a.w. dit zogenaamde natuurproduct is gewoon rotzooi. Althans voor mij.
21-11-2017

16-10-2017

Dementie

Mijn vrouw gebruikt Exelon bij Bensons Syndroom telefonisch voorgeschreven door de neuroloog. Daarna is de dosis met behulp van een begeleidende specialist verhoogd. Ik weet niet of het effect heeft. De bijwerking is diarree die met dr Vogels tormentavena effectief bestreden is. Naast Exelon is het veel bewegen, wandelingen van 4 km per dag en vis eten.
26-06-2017

Ginkgo biloba (ginkgo biloba)

Ginkgo Biloba van de firma Jarrows (usa) en verdeeld door Pation Ingredients NL geeft een verhoging van bloeddruk. Nochtans, als ik deze niet zou nemen zou mijn TINITUS in mijn linker oor volledig onverdraagbaar worden. Ik heb gekozen, ik kan niet zonder Ginkgo Biloba 160 mg, ik heb het al geprobeerd maar na twee weken werd ik gek van het lawaai (een straaljagermotor in mi[lees meer...]jn oor in continue en een gebrom op onregelmatige momenten. Met Ginkgo Biloba leef ik normaal met een fijn gepiep in mijn oor, maar helaas met een hogere bloeddruk ( soms tot 12-18). Gezond is dat niet, maar specialisten in gehoor kennen niets anders...
23-06-2017

Etalagebenen

Was binnen 2 maanden van mijn pijn in mijn been af en kon veel verder lopen maar tot mijn stomme verbazing wordt het niet meer gemaakt door VSM wegens te weinig vraag?? Is een goedkoop natuur product blad van de Gingko Biola boom kosten 13 euro per doosje dus een goedkoop medicijn. Had al 12 jaar last van etalagebeen dit medicijn heeft mij 100% vanaf geholpen. Heb nog [lees meer...]steeds geen pijn in mijn been. Ik hoop dat het weer gemaakt wordt.
18-04-2017

Tinnitus

Ik heb sinds 7 mnd irritante tinnitus. Sinds ik deze ginkgo slik, van AOV, is de klacht echt beter te doen... ik heb er nog steeds wel last van, maar in mindere mate. Als ik het een paar dagen niet slik (dit heb ik eens gedaan als test) wordt het direct al erger.. dus wat mij betreft echt een aanrader. gr kim.
30-03-2017

13-01-2017

Tinnitus

Ik neem Ginkgo Biloba al meer dan 16 jaren voor mij Tinnitus. Omwille van het innemen van bloedverdunners ben ik met de inname van Ginkgo gestopt. Na drie weken kreeg ik in mijn linker oor (oor met Tinnitus) een verzwaarde druk en hevige Tinnitus in een lagere frequentie, iets volledig niet te verdragen. Dit fenomeen herhaalde zich verschillende keren per dag. Na veel [lees meer...]nadenken en een week na deze Tinnitus aanvallen nam ik weer Ginkgo Biloba. De eerste vier dagen 2 maal 120 mg per dag en daarna terug 120 mg per dag. Resultaat, weg met de zware Tinnitus!! Bij mij kan er in elk geval niet gezegd worden dat Ginkgo niet helpt bij Tinnitus. IK neem het merk JARROW van Patio Ingredients, een zuiver product.
02-09-2016

Tinnitus

Eerder is mijn Tinnitus (oorsuizen, piep) bijna genezen geweest voor 3 weken lang en dit kwam ná 5 weken ginkgo biloba. Daarna ook direct gestopt met het nemen, want ik dacht dat het echt over zou zijn... Toen begon de ellende met Tinnitus (oorsuizen) opnieuw. Nu ga ik nogmaals 5 weken lang weer proberen om te kijken of het weer zoiets gaat opleveren. Gelukkig merk ik geen[lees meer...] bijwerkingen in een dosis van 240mg per dag. Erg jammer dat dit merk niet meer in Nederland te krijgen is. Nu moet het uit Duitsland komen, zonder recept verkrijgbaar. Tevens is het belangrijkste dat er een oplossing komt voor oorsuizen, ik heb een sterk gevoel dat oorsuizen niet goed onderzocht is.
29-08-2016

Etalagebenen

probaat middel gebleken. Wel i.h.a. vaatpatiënt met aneurysma operatie in 2004, maar nog steeds in goede conditie. Hoop nu maar, dat er een goed alternatief is voor Tavonin, dat om (onbegrijpelijke) commerciële redenen uit de handel zou zijn genomen.
09-08-2016

Etalagebenen

Was binnen 14 dagen van mijn pijn in de kuit af, maar is nu jammer genoeg uit de handel genomen??
17-07-2016

Etalagebenen

Na 2 weken klachten weg, geen pijn meer met lopen.
26-01-2016

Tavonin (gingko biloba)

Heb al jaren last van migraine-aanvallen, maar de laatste maanden; vermoedelijk door de overgang; soms 3 aanvallen/maand. Ook mijn concentratie was erg verminderd en had ook geheugenproblemen. Ik gebruik nu 6 weken Tavonin en voel me veel alerter. Ook mijn aanvallen zijn duidelijk minder. En als ik er 1 heb, dan is hij lichter van vorm en duurt de aanval ook geen 72 uren z[lees meer...]oals voorheen.
24-09-2015

Tinnitus

Ik nam Tanovin® wegens tinnitus. Ik kreeg erge pijnen in mijn beide benen, ben bijgevolg gestopt met de inname (na zes dagen).
13-09-2015

Dementie

Mijn man heeft de ziekte dementie. Door zijn behandelend arts zijn er exelonpleisters voorgeschreven. Ik (partner) had er al meteen vraagtekens bij. En wat bleek, mijn man sliep de hele dag, 's nachts wakker, kleedde zich uit, ging uitermate krom lopen, werd kortaangebonden enz. enz. Nu is er gestopt met het toepassen van de exelon pleisters en wat is het gevolg? Mijn man[lees meer...] loopt niet meer krom, hij is overdag wakker, minder obstinaat, hij is gewoon veel aardiger. Wat is het belangrijkste, dat het dementieproces vertraagt wordt of dat hij de korte tijd dat hij er nog is een "waardig" leven heeft? Prachtig die medicijnen, maar zijn ze wel goed uitgetest? En wat is nu precies het doel? En wordt er aan de partners gevraagd wat zij ervan vinden? Ik bezoek mijn man iedere dag, wat voor impact heeft het als je je partner in zo'n situatie ziet, slapen, krom lopen, kort aangebonden? Het is toch beter dat hij het als aangenaam ervaart dat je er voor hem bent dan dat je je tijd zit te verdoen, omdat hij "er niet is"?
02-08-2015

Etalagebenen

Ik ben dit medicijn gaan gebruiken, omdat ik veel last had en heb van zeer pijnlijke benen tijdens het lopen. Bij een zware hartoperatie in 1990 in het UMCU is er een bloedvat (ader) uit mijn rechterbeen gebruikt voor diverse bypasses en herstel aneurysma. Dit heeft mij tot op heden het leven gered, waarvoor ik zeer dankbaar ben. Nu 26 jaar later, zijn de bloedvaten in [lees meer...]mijn benen langzaam weer dichtgeslibd, aan de rechterkant dus het ergst, waardoor lopen steeds moeilijker gaat. Dacht door Tavonin te gebruiken, dat de perifere bloedvaatjes weer open zouden gaan staan, waarvoor men dus dit middel ook voorschrijft. Helaas hielp niet. Wat er wel gebeurde, dat was dat ik plotsklaps Maculaire Degeneratie in mijn rechteroog kreeg. Hier kan je dus gedeeltelijk blind van worden. Er stond op internet, dat je gelijk naar het ziekenhuis moest gaan, om de verdere verslechtering middels injecties in het oog tegen te gaan. Bij de foto's bleek dat achter mijn netvlies een adertje spontaan was opgezwollen en zodoende voor het vertekende beeld zorgde. Nadat ik de afgelopen maanden 5 injecties in mijn oog heb gehad, is de vertekening bijna verdwenen. Ik kan natuurlijk niet met zekerheid zeggen dat deze spontane MD kwam door het gebruik van Tavonin, maar ik ben er toch maar mee gestopt, want voor mijn benen hielp het ook niet. Ik heb hiervan melding aan zowel de producent VSM als het Lareb gedaan. Moet het eerste antwoord nog krijgen!!!!
22-05-2015

Alzheimer

Bij mij is bensons syndroom vastgesteld, een zeldzaam voorstadium van Alzheimer. Voordat ik exelon gebruikte, traden dagelijks wanen op, deze verdwenen na opplakken van exelon. Ik kreeg wel ook dagelijks diarree. Met gebruik van dr Vogels tormentavena verdween ook die diarree. Exelon zou de progressie van de ziekte remmen, dat is voor mij moeilijk te beoordelen.
16-04-2015

Dementie

Mijn moeder van 76 heeft dementie maar krijgt totaal geen medicatie en nu lees ik dat verhaal van de meneer van 85 jaar en wordt ik inwendig boos! waarom krijgt de 1 wel medicatie en de andere niet? Wordt dit middel trouwens vergoed door de verzekeraar? zij zit bij de Ohra dit jaar en na hoelang gebruik waren er veranderingen merkbaar? Volgende week heb ik een afspraak[lees meer...] met haar huisarts en vraag dan wat gij er van vind en ook hoeveel mg zij per dag kan proberen Mocht het niet vergoed worden dan betalen we het wel zelf!
29-09-2014

Alzheimer

Exelon pleister werkte goed, tot mijn vader heftige uitslag kreeg van de lijm op de pleister. Nu zijn we over op Galantamine pillen, die nog veel beter blijken te werken dan Exelon. Mijn vader heeft ook diabetes, dus mogelijk was de opname door slechte bloedcirculatie via de pleister minder efficiënt dan via de pillen.
29-09-2014

Alzheimer

Mijn vader heeft dit middel gekregen tegen dementie (niet van het Alzheimer's type waarschijnlijk). Mogelijk heeft hij Lewy Body of vasculaire dementie. Hij moest veranderen van Exelon pleister wegens uitslag op de pleister naar pillen. We kregen toen Galantamine (Reminyl). Sinds hij deze pillen krijgt is hij zo ongelofelijk goed en helder dat het bijna een wonder is te no[lees meer...]emen. De enorme verbetering houdt nu al een maand aan, en lijkt niet, zoals na ophoging van de exelon pleisters in het verleden, maar heel kort aan te houden. Het is zeker de moeite van het proberen waard, vooral omdat mijn vader totaal geen bijwerkingen heeft. Mijn vader is 85 jaar.
13-06-2013

Ebixa (memantine)
Schizofrenie

ERNSTIGE CONCENTRATIE STOORNISSEN. ERNSTIGE STOORNISSEN IN HET REACTIE VERMOGEN IK WERD ZEER VIJANDIG DOOR DIT MIDDEL EN IK VIND HET DE SLECHTSTE AANRADER DIE IK KAN GEVEN. HOE HET WERKT BIJ DEMENTIE WEET IK NIET ECHTER VOOR SCHIZOFRENIE IS HET NIET DE OPLOSSING OOK NIET BIJ SCHIZOAFFECTIE
02-02-2013

Alzheimer

mijn echtgenote heeft ernstige vorm van dementie (LBodies) Ondanks het gebruik is ze in t begin toch achteruitgegaan tot volledige afhankelijkheid. Ik ben na overleg met de neuroloog toch doorgegaan met de pleisters. Het resultaat is vermoedelijk een nagenoeg stabilisatie van de situatie.Binnenkort ga i, de situatie evalueren met de huisarts omdat ik vermoed dat er een ove[lees meer...]rdaad aan speeksel gevormd wordt
29-11-2012

Alzheimer

mijn man krijgt Exelon als pleister - geen bijwerkingen - ik merk wel degelijk verbetering, hij is alerter, minder gespannen
05-11-2012

Diabetes type 1

Ik gebruik ginkgo gewoon als pure kruiden om thee van te zetten. Ik had last van zenuwpijnen en slechte doorbloeding in de benen, is nu weg.. Ik heb ook meer energie, een helder hoofd en minder last van hoofdpijn door hoge bloeddruk.
28-10-2012

Tavonin (gingko biloba)

voor paarse benen en buik.
12-09-2012

Dementie

Verbetering van aandacht, rustiger, minder wegloopneigingen, gevoel zichzelf terug te hebben

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4840)
Anticonceptie - overig (3540)
Cholesterol (2788)
Depressie - antidepressiva overig (2588)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2212)
Pijn - morfine-achtigen (2114)
Pijn (1901)
ADHD - psychostimulantia (1868)
Verslavingsziekten (1823)
Bloeddruk - betablokkers (1584)
Maagzuur - protonpompremmers (1506)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1439)
Anticonceptie - eenfase (1322)
Angststoornissen (1131)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1069)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1065)
Depressie - antidepressiva TCA (999)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (921)