Exelon

Alzheimer (6 meningen)
Dementie (3 meningen)
Geheugenverlies (1 mening)

Tavonin (15 meningen)
Ginkgo biloba (10 meningen)
Reminyl (6 meningen)
Ebixa (1 mening)

16-10-2017

Dementie

Mijn vrouw gebruikt Exelon bij Bensons Syndroom telefonisch voorgeschreven door de neuroloog. Daarna is de dosis met behulp van een begeleidende specialist verhoogd. Ik weet niet of het effect heeft. De bijwerking is diarree die met dr Vogels tormentavena effectief bestreden is. Naast Exelon is het veel bewegen, wandelingen van 4 km per dag en vis eten.
13-09-2015

Dementie

Mijn man heeft de ziekte dementie. Door zijn behandelend arts zijn er exelonpleisters voorgeschreven. Ik (partner) had er al meteen vraagtekens bij. En wat bleek, mijn man sliep de hele dag, 's nachts wakker, kleedde zich uit, ging uitermate krom lopen, werd kortaangebonden enz. enz. Nu is er gestopt met het toepassen van de exelon pleisters en wat is het gevolg? Mijn man[lees meer...] loopt niet meer krom, hij is overdag wakker, minder obstinaat, hij is gewoon veel aardiger. Wat is het belangrijkste, dat het dementieproces vertraagt wordt of dat hij de korte tijd dat hij er nog is een "waardig" leven heeft? Prachtig die medicijnen, maar zijn ze wel goed uitgetest? En wat is nu precies het doel? En wordt er aan de partners gevraagd wat zij ervan vinden? Ik bezoek mijn man iedere dag, wat voor impact heeft het als je je partner in zo'n situatie ziet, slapen, krom lopen, kort aangebonden? Het is toch beter dat hij het als aangenaam ervaart dat je er voor hem bent dan dat je je tijd zit te verdoen, omdat hij "er niet is"?
22-05-2015

Alzheimer

Bij mij is bensons syndroom vastgesteld, een zeldzaam voorstadium van Alzheimer. Voordat ik exelon gebruikte, traden dagelijks wanen op, deze verdwenen na opplakken van exelon. Ik kreeg wel ook dagelijks diarree. Met gebruik van dr Vogels tormentavena verdween ook die diarree. Exelon zou de progressie van de ziekte remmen, dat is voor mij moeilijk te beoordelen.
29-09-2014

Alzheimer

Exelon pleister werkte goed, tot mijn vader heftige uitslag kreeg van de lijm op de pleister. Nu zijn we over op Galantamine pillen, die nog veel beter blijken te werken dan Exelon. Mijn vader heeft ook diabetes, dus mogelijk was de opname door slechte bloedcirculatie via de pleister minder efficiënt dan via de pillen.
02-02-2013

Alzheimer

mijn echtgenote heeft ernstige vorm van dementie (LBodies) Ondanks het gebruik is ze in t begin toch achteruitgegaan tot volledige afhankelijkheid. Ik ben na overleg met de neuroloog toch doorgegaan met de pleisters. Het resultaat is vermoedelijk een nagenoeg stabilisatie van de situatie.Binnenkort ga i, de situatie evalueren met de huisarts omdat ik vermoed dat er een ove[lees meer...]rdaad aan speeksel gevormd wordt
29-11-2012

Alzheimer

mijn man krijgt Exelon als pleister - geen bijwerkingen - ik merk wel degelijk verbetering, hij is alerter, minder gespannen
12-09-2012

Dementie

Verbetering van aandacht, rustiger, minder wegloopneigingen, gevoel zichzelf terug te hebben
13-06-2012

Exelon (rivastigmine)

Het middel werd telefonsich (!) zonder 0 meting voorgeschreven door de neuroloog en heeft geleid tot vermindering van neven effecten. Minder ontheemd zijn, meer bij de les, gelukkiger. Wel steeds diarree maar door bijvoeding is het gewicht omhoog gegaan, nu zingt de patient weer. Op de typische Bensons klachten slechte waarneming en onhandigheid is geen effect.
17-10-2011

Exelon (rivastigmine)

Na 2 maanden ernstig post operatief delier, begonnen met exelon, binnen een paar dagen opgeknapt, werkelijk een wonder! Wel nu wat verschijnselen, van trillen en beven. Dosis verlaagd.
20-03-2011

Geheugenstoornissen

In het begin had ik het gevoel dat het niet werkte nu zijn we een jaar verder de laatste 3 maanden merk ik dat beter gaat maar korte termijngeheugen is nog het zelfde alsvoorheen kan gelukkig nu iets meer doen.
23-01-2011

Alzheimer

zeer zwaar middel. blij dat mijn vrouw ermee gestopt is.
08-12-2010
Man

Lichte alzheimer

misselijk geen eetlust meer alleen wat pap en appelmoes en is afgevallen is nu te mager.

Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum