Reminyl

Alzheimer (3 meningen)
Dementie (2 meningen)

Tavonin (16 meningen)
Exelon (12 meningen)
Ginkgo biloba (10 meningen)
Ebixa (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

22-06-2019

Dementie

Beste van de 3 soorten medicatie dat ik al heb voorgeschreven gekregen Excelonpleister Donepezil Remynil
16-04-2015

Dementie

Mijn moeder van 76 heeft dementie maar krijgt totaal geen medicatie en nu lees ik dat verhaal van de meneer van 85 jaar en wordt ik inwendig boos! waarom krijgt de 1 wel medicatie en de andere niet? Wordt dit middel trouwens vergoed door de verzekeraar? zij zit bij de Ohra dit jaar en na hoelang gebruik waren er veranderingen merkbaar? Volgende week heb ik een afspraak[lees meer...] met haar huisarts en vraag dan wat gij er van vind en ook hoeveel mg zij per dag kan proberen Mocht het niet vergoed worden dan betalen we het wel zelf!
29-09-2014

Alzheimer

Mijn vader heeft dit middel gekregen tegen dementie (niet van het Alzheimer's type waarschijnlijk). Mogelijk heeft hij Lewy Body of vasculaire dementie. Hij moest veranderen van Exelon pleister wegens uitslag op de pleister naar pillen. We kregen toen Galantamine (Reminyl). Sinds hij deze pillen krijgt is hij zo ongelofelijk goed en helder dat het bijna een wonder is te no[lees meer...]emen. De enorme verbetering houdt nu al een maand aan, en lijkt niet, zoals na ophoging van de exelon pleisters in het verleden, maar heel kort aan te houden. Het is zeker de moeite van het proberen waard, vooral omdat mijn vader totaal geen bijwerkingen heeft. Mijn vader is 85 jaar.
15-01-2011

Alzheimer, afasie, beginnende dementie

als jong-dementerende kreeg ik jaren geleden dit medicijn voorgeschreven door de neuroloog. In het begin, tijdens de opbouw, voel je duidelijk de werking in je hoofd. Deze geeft een beetje paniek, maar is pijnloos. Na zoveel jaren is mijn toestand, amper verslechterd, dus voor mij een prima medicatie.
18-09-2010
Man