Ervaringen met Ginkgo biloba

Geheugenverlies (2 meningen)
Vitamine tekort (1 mening)
Dementie (0 meningen)

Tavonin (17 meningen)
Exelon (13 meningen)
Reminyl (7 meningen)
Ebixa (1 mening)

Biogen legt experimenteel medicijn voor Alzheimer ter goedkeuring voor aan registratie-autoriteiten

Na de stopzetting van EMERGE en ENGAGE kwamen aanvullende gegevens uit deze onderzoeken beschikbaar, resulterend in een grotere dataset, met in totaal 3.285 patiënten, van wie 2.066 de gelegenheid had de volledige 18 maanden van behandeling te voltooien. Nieuwe analyse toonde aan dat aducanumab de klinische achteruitgang verminderde bij patiënten met de vroege ziekte van Alzheimer zoals gemeten aan de hand van de vooraf gespecificeerde primaire en secundaire eindpunten.

Op basis van gesprekken met de FDA is het bedrijf van plan om begin 2020 een aanvraag voor een biologische vergunning in te dienen Biogen wil aducanumab aanbieden aan (in aanmerking komende) patiënten die eerder waren ingeschreven voor klinische studies

Biogen persbericht (28-10-2019)

15-07-2023 | Vrouw | 52
ginkgo biloba (120mg)
Tinnitus
Geregeld last van tinnitus, mede door stress. Eerste dag weer ginkgo gebruikt 240 mg en meteen verbetering. Product van Holland en Barrett. Meestal eersten dagen 240 mg daarna 120 mg ongeveer 1 maand. Dan stop ik. Tot het weer begint. Maar dat duurt soms enkele maanden. HA adviseerde neusdruppels met flink wat bijwerkingen (bloedneus). Hiermee uiteraard gestopt. Ginkgo we[lees meer...]rkt het beste!

10-06-2022 | Man | 53
ginkgo biloba (600)
Etalagebenen
Hebt voor me om verder te stappen maar een week bezig is van bulk is 600 mg ,hoop dat het zo doorgaat

21-11-2017 | Man | 51
ginkgo biloba (40mg)

26-06-2017 | Man | 69
ginkgo biloba (160mg)
Ginkgo Biloba van de firma Jarrows (usa) en verdeeld door Pation Ingredients NL geeft een verhoging van bloeddruk. Nochtans, als ik deze niet zou nemen zou mijn TINITUS in mijn linker oor volledig onverdraagbaar worden. Ik heb gekozen, ik kan niet zonder Ginkgo Biloba 160 mg, ik heb het al geprobeerd maar na twee weken werd ik gek van het lawaai (een straaljagermotor in mi[lees meer...]jn oor in continue en een gebrom op onregelmatige momenten. Met Ginkgo Biloba leef ik normaal met een fijn gepiep in mijn oor, maar helaas met een hogere bloeddruk ( soms tot 12-18). Gezond is dat niet, maar specialisten in gehoor kennen niets anders...

18-04-2017 | Vrouw | 34
ginkgo biloba (240mg)
Tinnitus
Ik heb sinds 7 mnd irritante tinnitus. Sinds ik deze ginkgo slik, van AOV, is de klacht echt beter te doen... ik heb er nog steeds wel last van, maar in mindere mate. Als ik het een paar dagen niet slik (dit heb ik eens gedaan als test) wordt het direct al erger.. dus wat mij betreft echt een aanrader. gr kim.

13-01-2017 | Man | 69
ginkgo biloba (120mg)
Tinnitus
Ik neem Ginkgo Biloba al meer dan 16 jaren voor mij Tinnitus. Omwille van het innemen van bloedverdunners ben ik met de inname van Ginkgo gestopt. Na drie weken kreeg ik in mijn linker oor (oor met Tinnitus) een verzwaarde druk en hevige Tinnitus in een lagere frequentie, iets volledig niet te verdragen. Dit fenomeen herhaalde zich verschillende keren per dag. Na veel [lees meer...]nadenken en een week na deze Tinnitus aanvallen nam ik weer Ginkgo Biloba. De eerste vier dagen 2 maal 120 mg per dag en daarna terug 120 mg per dag. Resultaat, weg met de zware Tinnitus!! Bij mij kan er in elk geval niet gezegd worden dat Ginkgo niet helpt bij Tinnitus. IK neem het merk JARROW van Patio Ingredients, een zuiver product.

17-07-2016 | Man | 71
ginkgo biloba (40mg)
Etalagebenen
Na 2 weken klachten weg, geen pijn meer met lopen.

05-11-2012 | Vrouw | 24
Diabetes type 1
Ik gebruik ginkgo gewoon als pure kruiden om thee van te zetten. Ik had last van zenuwpijnen en slechte doorbloeding in de benen, is nu weg.. Ik heb ook meer energie, een helder hoofd en minder last van hoofdpijn door hoge bloeddruk.

07-10-2010 | Vrouw
Vitamines
Ginkgo zat verwerkt in mijn vitaminetabletten van het huismerk van DIO. Ik kreeg ongelooflijke jeuk over mn hele lichaam, maar vooarl op mn hoofd, dikke lippen en branderige ogen. Eerst wist ik niet waar het vandaan kwam, tot ik bedacht, hee die vitaminepillen wat zit er in. Ik heb in het verleden ook klachten gehad van Ginkgo. Mee gestopt, klachten gelijk weg.

05-08-2010 | Vrouw
Gingko biloba
na 25 jaar bijna dagelijks migraineachtige hooftpijn te hebben en dan nog vaak de pittige aanvallen kon de neuroloog met al zijn medicijnen mij niet helpen ja de immigran maar ook geen opllossing heb ik gingko biloba ondekt na een paar weken gebruik geen hooftpijn meer er gaat een wereld voor mij open het was geen leven meer ik hoop dat het zo blijft voel me ook beter in [lees meer...]mijn vel kan nu heel de dag bezig blijven zonder hooftpijn geweldig toch voor heel mijn omgevving ook want dat was ook niet lollig voor die mensen

14-12-2009 | Vrouw
Geheugen
Sinds ik ginkgo biloba gebruik onthoud ik een stuk beter.

27-05-2009 | Vrouw
Oorsuizen
Ik probeerde het voor oorsuizen. Helaas pindakaas. Werking zero. Bespaar je de moeite.