Ervaringen met Levemir

insuline detemir

Diabetes type 1 (7 meningen)
Diabetes type 2 (5 meningen)

Lantus (70 meningen)
Novorapid (43 meningen)
Abasaglar (31 meningen)
Bydureon (22 meningen)
Humalog (11 meningen)

03-05-2019 | Vrouw | 58
Diabetes type 1
Ik gebruik de levimir nu enige tijd. Wat mij opvalt is dat ik telkens insuline krijg uit verschillende landen. het vorige doosje kwam uit frankrijk. Hiermee traden grote schommelingen op. Van 1,6 tot 20. bij het volgende doosje ,deze keer uit Tsjechië zijn mijn waarden weer heel laag. Heb het uitgeprobeerd. Ik zat 's avonds om 10 uur op 4,0 Heb 1 boterham gegeten Met de in[lees meer...]suline uit Frakrijk zat ik de volgende ochtend nuchter op 8,9. De volgende dag 's avonds hetzelfde ,zat weer op 4. 1 boterham gegeten. Isuline uit Tsjechïe , zat de volgende ochtend op 2,3. Er zit echt verschil in de insuline, waar het vandaan komt. Zijn er meer mensen die deze ervarig hebben??Nu moet ik mezelf telkens opnieuw instellen zodra mijn doosje leeg is. Bovendien is mijn ervaring met insuline uit sommige landen is dat het niet te regelen is.

22-09-2017 | Man | 46
Diabetes type 2
Ik gebruikte in polen Levemir met Novorapid als kort werkende insuline. Weinig gewichtstoename, suiker onder controle en verder geen bijwerkingen. Nu in Nederland is Lantus het standaard medicijn. Veel gewichtstoename (7 kilo in 2 maand), spierpijnen en mijn suiker gaat er niet van naar beneden.

14-04-2017 | Vrouw | 57
Diabetes type 2
Ik kwam niet aan na de start van Levemir, maar ik viel ook niet af en ik kreeg veel last van ophoping van buikvet. Sinds ik ben overgestapt op Trulicity, val ik af en voel ik mij veel beter.

04-09-2015 | Vrouw | 61
Diabetes type 2
na een paar weken gebruik, bloedsuikerwaarden hoger dan dat het van te voren was. Grote rode/blauwe bulten op de injectieplaatsen. Jeuk en pijnlijk.

27-11-2012 | Vrouw | 48
Diabetes type 2
Je wordt er heel dik en opgeblazen van. Ik kom kilo's aan terwijl ik een bmi van 50 heb.

12-09-2012 | Man | 61
Suikerziekte (type 1)
gewichtstoename

11-02-2012 | Vrouw | 53
Diabetes type 1
ik ben begonnen met 18 sta nu al op 40 en sta op 13 en gaat eventueel met prikken op 10.3 lager gaat die niet mijn vraag is tot hoe hoog kan deze gaan en is dit al veel dat ik nu al op 40esta en ja als ik spuit krijg ik ook bulten net of ik door n mug gestoken ben een assistentie vd appotheek zei dat het kon dat mijn nalden toch te dik zijn maar ik wacht nog even af of ik [lees meer...]wel met levemir door moet gaan en ik heb spuiten waar ik de inculline zelfs inschuif deze vind ik wel goed ben ik wel tevreden over

12-01-2012 | Vrouw | 68
Diabetes type 2
overheerst weer de andere medicijnen, schommelt sterk tussen de 6 en 10. niet eronder, niet erboven.

17-12-2011 | Vrouw | 60
Diabetes type 2
Na met vicotoza te zijn begonnen levimir 80 eenheden afgebouwd. Dus nu alleen victoza.

01-12-2011 | Man | 60
insuline detemir
's avonds moet in bovenbeen spuiten wordt soms hele strook verhard, dan plekje waar het minder hard is.

27-10-2011 | Vrouw | 58
Diabetes
heb het idee dat het te zwak is

23-01-2011 | Man | 68
dit is een handige pen 1 keer per 3 jaar nieuw. alles prettig

23-01-2011 | Vrouw | 74
pen en toebehoren werken goed 2 kleer per dag 42/26 IE

15-03-2010 | Vrouw
Diabetes
Ik krijg van de Levemir injectie altijd bulten overal waar ik die spuit zet, op mijn buik en billen. Ik wissel ook zo vaak niet dat ik vaak op dezelfde plek spuit, dus ik heb iemand gesproken die daar verstand van had en die zei dat je een allergische reactie kan krijgen. Weten jullie daar meer over want dat heb ik niet bij Novorapid die ik 3 keer per dag spuit, en bij de [lees meer...]Levemir heb ik dat wel en die spuit ik alleen voor de nacht door te komen.