Bydureon

exenatide

Diabetes type 2 (19 meningen)
Diabetes type 1 (1 mening)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Nee.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Lantus (61 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Pagina 1 van 3
14-03-2019

Bydureon (exenatide)

Suikerwaarden sterk verbeterd. Van weeksuiker 74 naar 60 gegaan. Opgeblazen bovenbuik, uitslag op injectieplek onderbuik, boeren en winderigheid, verhoogde hartslag en bonzen in de borstkas in de nacht. Gevoelig voor hoofdpijn en gewrichtsklachten en spierpijn. Soms wazig zien.
17-07-2018

Suikerziekte (type 2)

Sinds twee jaar gebruik ik bydureon voor suikerziekte type 2. (ben resistent voor insuline en gebruik daarom 1x per week bydureon) Opzich redelijk tevreden over product. Verder geen bijwerkingen volgens mij. Groei wel wat, maar dat terzijde. voor een maand terug is er een verandering in het product geweest. Daar waar ik eerst de spuit moest samenstellen, hebben ze nu een k[lees meer...]ant en klare pen. Echter heb ik het gevoel dat de naalden dikker zijn geworden. Ik kan het op de verpakking nergens terug vinden, om dit te controleren, omdat de taal op de verpakking in het vermoedelijk zweeds staat. Als je zegt het product komt uit griekenland geloof je het ook, gezien de letter en tekens. De handleiding binnen in de verpakking is wel in het nederlands gelukkig. Ik ben niet tevreden omdat het product in buitenlandse verpakking zit. En ben ergens ook argwanend omdat ik zo niet kan zien wat ik nu gebruik en over de kwaliteit en stoffen verhoudingen maar te zwijgen. Hebben meer mensen hier last van of ben ik de enige? Eigenlijk wil ik geen pen, maar de apothekers assistente verteld mij dat die uit de handel zijn. Wat mij ook geen goed gevoel geeft omdat ik dat ook niet kan controleren. Ondertussen zit ik met pijnlijke blauw/gele plekken op mijn buik. Wat kan ik hieraan doen? en bij wie moet ik aan kloppen? Heb het gevoel, dat ik van het kastje naar de muur word gestuurd. (contact gehad met huisarts/verzekering en apotheek).
11-10-2017

Diabetes type 2

Ik gebruik byetta sinds 2014. Begon met metformine, lastig in te stellen en misselijkheid. Insuline, gigantische gewichtstoename. Byetta, 50 kg afgevallen door geen eetlust. Geen probleem, soms wat misslijk. Bydureon in 2 maanden 16 kg aangekomen. Terug naar byetta. Weer afgevallen (gewicht nu stabiel), kan haast niets eten, vieze smaak en vind alles vies ruiken. Ben bang [lees meer...]om met byetta te stoppen en aan de insuline te moeten en weer aan te komen. Volgens de specialist houd ik dit probleem zolang ik byetta blijf gebruiken. Wie kent een middel waar ik niet zo beroerd van word?
23-07-2017

06-02-2017

Suikerziekte (type 2)

Voor de 2e keer moeten starten met Bydureon, nadat ik in eerste instantie alle medicijnen door een veranderde voeding kon laten staan. Waar ik de 1e keer nauwelijks bijwerkingen had (op wat misselijkheid na) heb ik nu behoorlijk wat bijwerkingen. Het begon met opgezette maag die vaak hard en licht pijnlijk wordt, branderig/misselijk gevoel, duizelig, lichte hoofdpijn en wa[lees meer...]zig zien en een merkbare hartslag. Na een paar keer spuiten kwam daar ook een pijnlijk, drukkend gevoel op mijn ribben bij dat doortrekt naar mijn rug. Een soort spierpijn…… De hoofdpijn, duizeligheid en het wazig zien zijn wel over gegaan. Omdat niet alle zaken als bijwerking staat aangeschreven heb ik een echo en bloedonderzoek gehad maar ik ben gewoon gezond. Dus nu besloten toch maar weer even te stoppen om te kijken of alles wegtrekt.....
01-07-2015

Diabetes type 2

ik gebruik bydureon al 3 jaar, sinds 3 weken heb ik rillingen en verstijvingen die beginnen in de linkeronderlip, linkerborst en arm, met mijn hand kan ik niks vastpakken, het voelt zoals verdoving bij de tandarts. Ik heb een mri, een eeg (24uur), een vatenonderzoek en een hersenonderzoek gehad. De aanvallen duren steeds langer zelfs 1 uur. Ik word steeds banger en onze[lees meer...]kerder, ik ben nu 65 jaar.
11-02-2015

Overgewicht 12 kilo afgevallen
21-08-2014

Diabetes type 2

ik gebruik nu 2 jaar bydureon ik heb meninge keren geprobeerd om in mijn been te prikken in mijn buik hen ik nergens last van maar ik mijn benen vreselijke pijn bij het prikken en ik houd heel lang een vreselijke dikke bult over die wel een week blijft zitten dus ik blijf lekker in mij buik prikken ik ebn er niks van afgevallen maar ja jammer dan ik ben er wel heel b[lees meer...]lij mee dat ik maar 1 keer per week prik
Pagina 1 van 3

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!