Novorapid

insuline aspart

Diabetes type 1 (20 meningen)
Diabetes type 2 (9 meningen)

Lantus (62 meningen)
Bydureon (21 meningen)
Levemir (14 meningen)
Humalog (11 meningen)
Insulatard (9 meningen)

06-08-2019

Diabetes type 2

Na anderhalf jaar nog steeds misselijkheid en buikklachten, weinig eetlust. Misselijkheid en buikklachten soms wel 3 a 4 keer per dag. Begint al bij het opstaan. Heb Diabetes typr 2 al 19 jaar
07-01-2019

Diabetes type 2

Omdat ik met orale medicatie de bloedsuikers niet onder controle kreeg en het mij ook niet lukte om af te vallen, kreeg ik last van hoge bloeddruk. Daarom overgegaan op insuline Novorapid en Levemir. Mijn bloedsuikers verbeterden maar ik viel niet af en kreeg meer last van hoge bloeddruk daardoor. De internist heeft mij toen Victoza gegeven. Hierdoor ben ik 12 kilo afge[lees meer...]vallen die er na twee jaar nog steeds af zijn. Ik beweeg daarnaast wel veel, ik kan mij nog steeds niet zo goed aan mijn dieet houden.
11-07-2018

28-04-2017

Diabetes type 2

Ik zou liever een pomp hebben, geen injectienaalden maar infuus voor 3 dagen. Minder spuitplekken dus. Geen mogelijkheid om insulines te verwisselen. Insuline altijd bij je. Heb snel last van hypo's. Vaak ook vergeten en dan juist weer hypers. Heb een hele dunne huid bij de spuitplekken, ik krijg allemaal zachte uitstulpende bobbels op mijn buik. 1 x heb ik per ongeluk sn[lees meer...]elle en langzame insuline verwisseld, gelukkig had ik dat op tijd in de gaten anders had ik waarschijnlijk de ochtend niet gehaald. Ik heb wel de hele nacht suikers moeten eten, echt 5 uur lang.
05-10-2016

Suikerziekte (type 1)

Geniaal medicijn! Zonder zou ik dood zijn, maar nu leef ik nog. Kan het beter?
02-07-2016

Diabetes type 2

Na een slecht werkende alvleesklier nu ook diabetes. Spuit 2x daags Levemir. Dit is niet genoeg dus gebruik ik de Novorapid voor de maaltijden 4 EH helpt om de bloedsuiker laag te houden.
21-04-2015

Diabetes type 2

Na ca. 2 dagen misselijkheid, diarree en braken. Het was geen voedselvergiftiging of een virusje. Bijwerkingen gelijk aan Apidra (een vergelijkbaar medicijn)
13-04-2015

Diabetes type 2

Kreeg Novorapid voorgeschreven omdat 1x 40 eenh. Lantus onvoldoende effect zou hebben. Net voor de kerstdagen 2014 mee begonnen. Zowel de kerstdagen al oud en nieuw volledig verpest omdat ik heel ziek van Novorapid werd. Misselijkheid en diarree en lichte verhoging. Eerst dacht ik nog aan een virusje of voedselvergiftiging. Maar neen, het was gewoon die Novorapid. Ook Apid[lees meer...]ra (een vergelijkbaar medicijn gaf trouwens dezelfde bijwerkingen).
07-09-2013

Diabetes type 1

IK heb al 8 jaar diabetes en ik gebruikte eerst actrapid, maar ben overgestapt naar novorapid vanwege de flexibiliteit en ik ben zeer tevreden :)
21-02-2013

Diabetes type 1

Ik gebruik novorapid sinds diabetes is geconstateerd bij mij (=/- 7 jaar terug). Nooit bijwerkingen of enige problemen gehad
26-10-2012

Diabetes type 1

Het begon 24 jaar geleden met zwangerschapssuiker, toen ik bevallen was prikte men mij 1x en zei dat ik geen insuline hoefde te gebruiken,, Kwam thuis met mn baby en na 3 wk, als ik haar boven wilde halen werd ikk zeer duizelig om naar beneden te gaan, ik ging mn bloedsuiker testen en maakte op een papier een 5 dgse curve, daarna naar h,arts gegaan, en meteen naar internis[lees meer...]t verwezen, indsdien heb ik al 6 verschillende insuline gehad, en ik blijf onstabiel, is niet fijn, kan amper de deur uit, of ik sta te hoog of te laag, het beheerst mn hele leven , iedere dag weer, ben volgens internist ondervoedt, maar ik eet heel bewust en drink de gehele dag kruidenthee, en eet om de 4 uur behoorlijk gezond. Ben dat prikken zo beu, al mn vingers zijn vol gaten en donkerblauw van bloed prikken, Geen enkele diabeetverpl. kundige weet hoeveel kalorien ik eten mag en ook niet hoeveel kalorien er in 1 speltboterham zit, maar tog zegt men, je behoort meer te spuiten, maar de internist vindt weer van niet, en een dietiste schijnen ook niet veel te weten, althans die ik had, want als hun niet eens weten hoe en van wat ik aan kan komen, weet ik het ook niet
12-09-2012

29-08-2012

Suikerziekte (type 2)

op dit moment kan ik de nuchtere bloedwaarden niet goed krijgen sinds ik 2 jaar geleden ben gestopt met roken kwam behoorlijk wat kilo's aan het schijnt dat ik last heb ven lever vervetting probeer nu te eten volgens de regels van dr. frank ik moet zeggen dat ik geen honger heb maar al die eieren stonden me al na 1 eek tegen ik ben en echte brood eter dus vind ik het[lees meer...] heeeeel erg dat ik dat niet mag en smorgens vroeg al die eieren klaar maken.................................ik sta al om half 6 op dat vind ik al erg vroeg oe doen anderen dat toch
22-07-2012

08-02-2012

Novorapid (insuline aspart)

Klopt het dat je heel moeilijk/niet afvalt?
20-01-2012

Diabetes type 2

Mij helpt het na een 2 jarig tabletten traject prima. Ben de pieken kwijt en bijna geen hypo's meer. Had ik het maar eerder gehad dan was mij een hoop ellende bespaard gebleven.

Amoxicilline (474) - Antibiotica - penicillines breedspectrum