categorie

Duizeligheid / Reisziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Duizeligheid / Reisziekte

05-07-2019

Misselijkheid

Na jarenlang met een verstopte buis van Eustachius te hebben gekampt, eindelijk eens buisjes laten plaatsen. Mijn leven was goed leefbaar, was gelukkig, alleen sneller last van keelpijn en slijm door de verstopte buisjes van Eustachius. Oren zaten ook potdicht maar daar was ik al aan gewend en ervaarde er ook geen problemen mee. Met volle moed en mezelf overhalend dat ik m[lees meer...]isschien toch beter kan worden en genezen toch buisjes laten plaatsen. Na de operatie, het plaatsen van buisjes (3 weken half geleden) heb ik last van misselijkheid, oren die weer toeklappen. Al een aantal aanvallen gehad waarbij misselijkheid mij gewoon overvalt (tijdens het winkelen, bij nacontrole bij de KNO,...) Deze misselijkheid blijft zeker 3 a 4 dagen aanwezig. Woensdag was het weer zover en heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen van de HA. Ziekte van Meniere kan ik uitsluiten denk ik want draaiduizelig ben ik niet. Misschien is de optie om de buisjes terug uit te halen en gewoon terug verder leven met de ongemakken die ik voorheen had beter, want die verbleken met hetgeen ik nu ervaar. Ik voel me echt depressief en hoop dat ik gewoon terug mijn oude leventje kan oppikken zonder enige kwaaltjes.
27-05-2019

Betaserc (betahistine)

16-02-2019

Duizeligheid

Voelde me al geruime tijd duizelig en draaierig. Dit alles is mogelijk te verwijten aan een zware midden/binnenooronsteking die ik begin December 2018 heb opgelopen. Duurde 4 weken voordat het helemaal hersteld was. Wel ben ik voor 40 procent doof aan mijn rechter oor en heb ik er oorsuizen aan overgehouden. Ik slik dit middel nu 4 dagen, en de bijwerkingen zijn heel erg m[lees meer...]ild, tot bijna geen. Dus het is best een prettig middel. Ook heeft het nauwlijks interacties met andere medicijnen (alleen anti histamines dan). Ik merk nu al lichtelijk verbeteringen, maar ik geef het nog een maand voordat ik het pas echt goed kan beoordelen. Dit medicijn heeft namelijk tijd nodig is mij verteld (minimaal 1 week tot 1 maand?) Maar goed. Ik slik nu 3x daags 16mg met in de hoop dat als het echt gaat werken, ik naar 3x daags 8mg kan en/of mag. Wel jammer aan dit medicijn is dat het een korte half waardetijd heeft en een korte piek heeft. Dus vermoedelijk is 5x per dag 8mg iets beter. Althans, denk ik. We zullen zien of mijn duizeligheid en draaierigheid komende weken en of/of maanden zal verbeteren. Ik denk het wel, althans hoop ik!
24-01-2019

Duizeligheid

Af en aan aanvallen van draaiduizeligheid (bppd). Betahistine werkt erg goed en verminderd de eerste dagen de heftigheid van de duizeligheid en misselijkheid. Super goed spul en eigenlijk geen bijwerkingen! Via huisarts voorgeschreven gekregen.
17-12-2018

Duizeligheid

Dit medicijn gekregen van de Neuroloog.. dit vanwege continue het “liftgevoel” duizeligheid hebben... Het werkt voor mij super , neem nu 3 halve per dag en voel me sinds 9 maanden weer een beetje mens... ben er blij mee.. enige bijwerking die ik had was een droge Mond de eerste dagen.. nu niet meer .
17-12-2018

Tinnitus

Sinds mei 2018 last van constante fluittoon in linkeroor. Matigen of stoppen van caffeïne en alcohol/tabaksgebruik in combinatie met cinnirazine kan de aandoening enigszins verlichten. Dit medicijn kan enige sufheid veroorzaken. Middel geneest tinnitus niet maar biedt voor tijdelijke verlichting. Geldt niet voor alle soorten van tinnitus! Gelieve eerst uw arts te raadpleg[lees meer...]en alvorens dit middel te gebruiken.
06-12-2018

Evenwichtsstoornis

Ivm evenwichtsstoornis dit middel gekocht. Duizeligheid en misselijkheid gelijk voorbij. Ik word er wel suf van, maar slaap ook veel beter met dit middel.
20-11-2018

Ziekte van Menière

Ik kreeg plots aanvallen van duizeligheid en mijn linkeroor gaf het gevoel alsof er met een wattenstaafje ingedrukt werd. De huisarts stuurde mij door naar een KNO arts. Die arts kwam na onderzoek tot de conclusie dat ik de ziekte van Ménière had. Hij schreef 3 x daags 16 mg Betahistine voor . De eerste twee maand geen merkbaar effect maar ook geen bijwerkingen. Daarna [lees meer...]dempte de duizeligheid enigszins , de druk op mijn linkeroor bleef inclusief een irritante pieptoon. Nu na een jaar gebruiken is de duizeligheid 80% verbeterd alleen bij snelle bewegingen van mijn hoofd schokt het beeld heftig na en lokt het de duizeligheid uit, gelukkig is een aanval tegenwoordig van korte tijd ( 10 tot 30 minuten ) Geregeld hoor ik nog steeds in beide oren een hoog pieptoon met druk gevoel. Het medicijn werkt zonder bijwerkingen, maar tzt toch maar met de specialist om tafel voor een verhoging van de dosis zodat het effectiever kan zijn.
24-09-2018

Duizeligheid

Heb erge oorsuizen en wegvallen van gehoor aan de linker zijde. Vervolgens een aanval van Ménière gehad en met ambulance naar ziekenhuis. Op dat moment gebruikte ik 2 x daags 2 tabletten van 24 mg. De KNO arts verhoogde de dosering naar 3 tabletten 24 mg 2 x daags. Vervolgens elke dag een aanval gehad gedurende een week. Na deze week had ik geen ernstige aanvallen meer m[lees meer...]aar af en toe een beetje duizeligheid. het gevoel is dat de tabletten wel een week nodig hebben voordat ze hun werk doen. Nu alleen nog oorsuizen en vol gevoel in mijn oor maar duizeligheid is voor 80% weg.
18-09-2018

Duizeligheid

Aanval van Meniere-achtige verschijnselen, ernstige evenwichtsstoornis, misselijk, oorafwijkingen etc.
25-06-2018

Reisziekte

Nooit maar dan ook nooit meer! Ik zou een rondje varen en omdat ik last heb van draaiduizeligheid heb ik een uur voor de tocht een pilletje genomen. Na een half uur brak het zweet me uit, kreeg ik ontzettende buikpijn en diarree en moest ik twee keer spugen. Ik werd erg misselijk en licht in mijn hoofd tot op het punt dat ik bijna ben flauw gevallen. Voor mij is dit ge[lees meer...]en aanrader helaas. Het boottochtje ging helaas ook niet meer door want ik voelde me hartstikke beroerd!
30-03-2018

Betahistine (betahistine)

Na een legionella besmetting op een vlucht naar Turkije, opgenomen in het Bascent university hospital te Alania, had 41 gr koorts. Was even tricky. Speciale antibiotica kuur gemaakt ivm resistentie. Na ontslag zelfde avond weer opgenomen met een oorsuizen en draaierigheid, tot omvallen toe. Nog 2 maal opgenomen voor onderzoeken en toen o.a. Bethahistine voorgeschreven g[lees meer...]ekregen was na denk 1 dag van mijn Meniere bevrijd. Mijn oorsuizen bleef helaas. Door een specialist doorverwezen naar Kentalis voor verdergaand onderzoek, waaruit Tinitus bleek, nu Tinitusblokkers in de vorm van gehoor apparaten met frequentie blokkeren. Betahistine was voor 1 jaar, maar na beëindigen binnen 1 dag effect terug, ook afbouwen geen optie. Ben erg blij met dit medicijn en de werking.
11-11-2017

Duizeligheid

Van het ene op het andere moment vreselijk duizelig, met name als ik me omdraaide in bed. Met moeite naar nightcare gegaan. Diagnose: draaiduizeligheid. Arts heeft me betahistine voorgeschreven. Eerst 3 x daags 16 mg maar ik kreeg last van hoofdpijn. Terug gegaan naar 3 x daags 8 mg en dat werkte goed. Begin oktober gestopt met medicatie maar duizeligheid kwam met momente[lees meer...]n terug, met name ‘s nachts. Slik nu weer 3 x daags 8 mg en blijf dat ook doen. Zeer tevreden met resultaat als ik dit medicijn slik. Ook de druk op mijn oren neemt af na anname.
11-08-2017

Ziekte van Menière

na in 2010 2 maal een hevige aanval van duizeligheid en misselijkheid te hebben gehad via de huisarts naar de kno arts, na uitgebreid onderzoek de diagnose meniere vastgesteld. Huisarts schreef me 3 maal daags betahistine 2HCL Accord voor. 2 dagen na de eerste inname van de medicatie kreeg ik nog een aanval, maar lang niet meer zo hevig als de vorige keren, heb nu al 6 jaa[lees meer...]r geen aanvallen meer gehad en ervaar ook geen bijwerkingen. Ben dus zeer tevreden, kan en mag weer autorijden, fietsen etc.
03-08-2017

Duizeligheid

Overmatig draaiduizeligheid, na jaren ziekenhuis onderzoeken niets te vinden en diagnose hyperventilatie gekregen, welke ik totaal niet had!! ik ging daar niet mee akkoord en heb zelf onderzoek gedaan, na wat onderzoekjes en gesprekjes met mede patienten van de draaiduizeligheid kwam ik erachter dat er wel degelijk medicatie was die werkt! ik heb dat mijn huisarts voorg[lees meer...]elegd, ik wou deze medicatie proberen omdat ik geen leven meer had en niets meer kon...hij schreef de medicatie voor en er ging een wereld voor me open! wat een geweldig e ervaring...na 12 jaar ziekenhuis in en uit en niet gezien te zijn, het welbekende kastje naar de muur verhaal... Ik ben een enorme doorzetten en mag de vruchten daarvan plukken! het werkt perfect, ik durf de straat weer op!! Ik doe weer alleen de boodschappen, ik ga weer wandelen en meer... met dank aan alle artsen die niet weten wat dit was en ik al jaren riep dat t De ziekte van Meneire was, geen herkenning noch erkenning. Gelukkig ken ik heel goed mijn lichaam en kan verder met mijn leven. Lucky me!
21-07-2017

Evenwichtsstoornis

Ik ben al vanaf november 2016 bezig met uitvinden wat ik mankeer. Dit gaat van virus tot meniere. Ik heb dit middel gekregen met de reden " het maakt je wat rustiger als je je zo beroerd voelt". Aangezien ik geen stresskip ben snap ik dit niet. Ik zie dit middel meer als een zoethoud middeltje onder het mom we hebben je wat gegeven.
17-07-2017

15-04-2017

Duizeligheid

Voorgeschreven door KNO na een problemen met evenwichtsorgaan in rechteroor. Medicatie zou ondersteunend zijn voor het genezingsproces. Ervaar na meer dan een maand nog steeds geen beterschap en heb telkens na inname meer duizeligheid en een verward gevoel, concentratie storingen, vermoeid, algemeen slecht gevoel en gestresseerd. Voor mij is deze medicatie zeker geen hulp.
14-03-2017

Ziekte van Menière

De medicijnen kreeg ik voor geschreven ivm met de ziekte van ménière. Ik persoonlijk merk totaal geen verschil met of zonder medicijnen. De bijwerkingen kreeg ik wel cadeau van deze pillen. In het begin de eerste maand had ik veel uitslag op mijn rechter kant van me gezicht. Dit is wel minder geworden. Daarnaast ben ik mentaal snel leeg en slaap me wat af op een dag, wat l[lees meer...]ast van me maag en darmen wat met maagbeschermers onder controle is. Ik zit grootte vraagtekens bij dit medicijn, het zal best kunnen werken bij sommigen, maar ik heb er geen baat bij.
17-11-2016

Ziekte van Menière

Had ernstige draaiduizelingen. Kon alleen in bed liggen dan. In het begin wel wat misselijk en moe van de medicijnen. Maar na een maand ongeveer geen last meer van bijwerkingen. Kon na een half jaar weer hele dagen werken. Nu bijna 3 jaar verder en nooit meer ziek thuis geweest vanwege de Meniere. Met de medicijnen 3 x daags 16 mg geen druk meer op de oren en niet meer z[lees meer...]o wankel. En geen aanvallen meer met de medicijnen. Alleen 3x daags 16 mg werkt. Neem ik 2 keer daags medicijnen of een keer 8 mg, dan ben ik weer wankel en duizelig. Wel heb ik ook een untermohlen prismabril voorgeschreven door mijn dokter. Zonder de bril kan ik ook niet meer functioneren.
30-09-2016

Evenwichtsstoornis

Op aanraden KNO arts jaren geslikt. Voor mijn gevoel zonder resultaat.
29-08-2016

Piracetam (piracetam)
Evenwichtsstoornis

Ik gebruik het 8 jaar,9 jaar geleden een hersenbloeding gehad,was de weg volledig kwijt, ben eerst cinnazerine gaan gebruiken hielp toen niet.Ben toen piracetam gaan gebruiken en ben volledig opgeknapt.Het lange termijn geheugen is geweldig het korte ter mijn is niet zo goed, het enige probleem is dat je dikker wordt.
11-08-2016

Evenwichtsstoornis

Had al meer dan een jaar evenwichtstoornissen en mijn gehoor ging achteruit, waardoor ik angstig was om alleen buiten te gaan.
11-08-2016

Duizeligheid

Na 1 dag al minder duizelig.
26-07-2016

23-07-2016

Primatour (Chloorcyclizine/cinnarizine)
Reisziekte

Ik krijg snel hoofdpijn in de auto, maar sinds ik primatour gebruik voor de langere reizen heb ik hier geen last van. Het enige "nadeel" is dat ik er soms een beetje duf/slaperig van wordt (maar aangezien ik toch nog niet mag rijden is dat geen probleem).
26-06-2016

Duizeligheid

Ik gebruik dit middel vanaf 1997 3x daags 1 x 16 mg. Na het een paar jaar gebruikt te hebben viel mij op dat ik moeite met gekruid eten heb. alles smaakt erg pittig en brandt soms in de mond. 2 jaar geleden kreeg ik weer enorme aanvallen en toen heeft de specialist aanbevolen om de dosering te verdubbelen. 3x daags 2x 16 mg. Sinds die tijd heb ik nog veel meer moeite met[lees meer...] gekruid eten. Ik zeg al heel snel dit is mij te pittig terwijl het helemaal niet pittig is volgens anderen. Mijn aanvallen zijn enorm afgenomen. Ongeveer 1x per jaar heb ik nog aanvallen. Duizelig ben ik wel heel vaak. Ik ben benieuwd of iemand dezelfde ervaring met het gekruide eten heeft.
07-06-2016

Ziekte van Menière

Het duurt te lang voor ik resultaat heb.
29-04-2016

Ziekte van Menière

Behandeling in verband met aanvallen van acute hardhorendheid en draaiduizelingen. Frequentie en ernst namen toe. Net begonnen met medicatie. Afwachten of het aanslaat. Nu nog geen effect merkbaar, behalve de bijwerkingen. Moet veel autorijden voor mijn werk. Heel spannend allemaal.
26-03-2016

Piracetam (piracetam)
Hersenschudding

Helpt prima tegen verwardheid: verbetert de helderheid van denken.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4709)
Anticonceptie - overig (3467)
Cholesterol (2727)
Depressie - antidepressiva overig (2531)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2165)
Pijn - morfine-achtigen (2066)
Pijn (1871)
Verslavingsziekten (1775)
ADHD - psychostimulantia (1733)
Bloeddruk - betablokkers (1564)
Maagzuur - protonpompremmers (1485)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1424)
Anticonceptie - eenfase (1289)
Angststoornissen (1079)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1047)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1035)
Depressie - antidepressiva TCA (975)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (907)