categorie

Duizeligheid / Reisziekte

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Duizeligheid / Reisziekte

04-04-2024 | Vrouw | 25
Ziekte van Menière
Sept 2022 eerste aanval gehad van ongeveer 8 uur en in dec 2022 een aanval die zeker 2 weken duurde waarna ik een injectie in het oor heb gehad. Hierna ook gestart met betahistine en ben zeer tevreden. Sindsdien geen echte aanval meer gehad. Heel soms nog een korte duizeling maar dat duurt maar een aantal seconden tot minuten.

17-03-2024 | Vrouw | 48
Ziekte van Menière
Na chemobehandeling ben ik zeer vatbaar gebleven voor overprikkeling id hersenen waardoor er chronische stress id hersenen is ontstaan welke mijn evenwichtsorgaan ook irriteren, dit lokt vervolgens menière aanvallen uit. De betahistine voorkomt dit maar ik merk zelfs dat het stress gevoel in mijn hoofd er wat mee weg gedrukt word. Een onverwacht extra plusje voor mij met[lees meer...] dit medicijn

09-02-2024 | Vrouw | 66
Ziekte van Menière
Vanaf mijn 40e de ziekte van Meniere geconstateerd door de specialist, niet gepaard gaand met doofheid. Ik slik vanaf die tijd (ben nu 66) al Betahistine. Eerst 3 maal daags 16 mg. Nu 3 maal daags 8 mg. Nog minder heeft meteen gevolgen, dus dat doen we niet meer. Het werkt wel gelukkig., al komt er heel af en toe toch een aanval. Geen noemenswaardige bijwerkingen. Al eni[lees meer...]ge maanden is het middel al niet meer te verkrijgen in NL! Gelukkig kon dat nog wel in België. ook daar is het nu op. Maar weet iemand een alternatief. Dokter en apotheek kunnen mij ook niet adviseren. Genoemd wordt Piracetam. Is dat iets?? Wie kan mij helpen?

16-08-2022 | Man | 72
Ziekte van Menière
Sterke draaiduizeligheid. Frequentie 2 tot 3 maal per week. ,Duur ca 5 tot 6 uur. Diepe slaap , transpiratie en overgeven. Zowel s’nachts als plotseling overdag. Diverse kno onderzoeken gehad. Uiteindeljk gestart met betahistine 3x daags 1 tablet van 16 mg. Waarschijnlijk Meniere.,Na 14 dagen begon het medicijn te werken en ben nu sinds 2 weken vrij van duizeligheids aan[lees meer...]vallen. Tot nu toe voor mij zeer effectief gebleken. Benieuwd hoe lang de aanvallen wegblijven.

16-02-2022 | Vrouw | 54
Duizeligheid
Voorgeschreven gekregen tegen draaiduizeligheid (dppd). Na de tweede tablet overdag werd ik enorm suf. Na contact met apotheker overgegaan op 1 tablet voor het slapengaan. Daar kreeg ik na de tweede nacht hartkloppingen van, die een aantal uur aanhielden. Dus gestopt met deze medicijnen en overgestapt op betahistine, dat wel helpt zonder bijwerkingen.

03-01-2022 | Vrouw | 47
Duizeligheid
Al 12 jaar last van duizeligheidsaanvallen, deze pillen helpen de duizeligheid goed te verminderen

28-12-2021 | Vrouw | 50
Evenwichtsstoornis
Ik heb 3 weken constant het gevoel gehad dat ik enorm dronken was, sinds 2 weken kan ik weer wat rechtop zitten en zelfs (binnenshuis) lopen. De tweede dag al kreeg ik van de KNOarts Betahistine, maar of het werkt heb ik nog niet kunnen vaststellen. Ik heb het eerst 4 weken geslikt en ben nu 1 week gestopt, omdat de hoofdpijn ondragelijk was en ik zeer traag dacht. Maar ik[lees meer...] deel mijn verhaal ook omdat ik zelf het idee heb dat het te maken heeft met de buisjes die ik een half jaar geleden heb laten plaatsen. De draaiduizeligheid begon namelijk met een dubbele middenoorontsteking. Hopelijk kom ik hier in contact met lotgenoten en kunnen we elkaar helpen om weer zo optimaal mogelijk te kunnen functioneren!

25-10-2021 | Vrouw | 14
Reisziekte
Ik heb reisziekte en de vorige keer had ik er zoveel last van dat ik moest overgeven. Nu had ik gelezen dat cinnarizine een goede hulp was. Heb het ingenomen en in de auto heb ik er vrij weinig last meer van (misschien af en toe als je er teveel aan denkt). Echt een aanrader!

03-08-2021 | Vrouw | 58

23-04-2021 | Vrouw | 44
Ziekte van Menière
Sinds het betahistine gebruik ik heb iminder Aanval heb ik ziekte van meneren betahistine Is heel erg geholpen !!

21-03-2021 | Vrouw | 64
Evenwichtsstoornis
De eerste maal kreeg ik duizelingen toen ik door osteopaat geholpen was voor nek ,vorig jaar weer flink duizelig ,overgeven ,misselijk ,ik kon niks meer,bij kno arts geweest in ziekenhuis in België, met oefeningen werd het alsmaar erger ,8 maanden gesukkeld met evenwicht ,. Toen doorgestuurd naar Ukkel(België)door kno arts , Bij kinesist, die speciaal daar in gespecialis[lees meer...]eerd is . Ben in een stoel gaan zitten voor ruimtevaarders,met bril op ,deze draaide rond ,zodat het kristal op de juiste plaats word gezet ,voelde mij gewoon een ander mens . In Nederland in Amersfoort, zijn ze daar wezen kijken en daar passen ze nu dezelfde méthode toe . In België heet het Center du vertige,en het kost maar 50 euro . Maar als je evenwichtstoornissen hebt ,doe je alles om er vanaf te komen toch .want het is verschrikkelijk, niet leefbaar Het is een echte aanrader . Ik wens jullie allemaal veel sterkte ,het is proberen waard

Flunarizine

11-02-2021 | Vrouw | 38
Duizeligheid
Helpt totaal niet bij mij voor mijn draaiduizeligheid.

11-02-2021 | Vrouw | 38
Duizeligheid
In april 2019 een eerste aanval van draaiduizeligheid gehad. 's Morgens mee opgestaan. Misselijk, braken, duizelig, NIETS meer kunnen, alleen maar in bed liggen. Duurde 3 dagen. Meteen ook heel mijn nek en schouders geblokkeerd. Nadien nog 6 zo'n aanvallen gehad, op willekeurige momenten, zonder dat er iets specifieks aan vooraf ging. Ondertussen kreeg ik ook last [lees meer...]van oorsuizen (zo enkele keren per dag enkele seconden). Wat heb ik gedaan om dit proberen uit te zoeken : 2 x een MRI, CT scan, neuroloog, gespecialiseerde NKO van het UZA, kinesist.... niets uit de bus gekomen. Ze hebben me zelfs antidepressiva en spierverslappers laten slikken én wilden me een traject van 90 (!!!) sessies met een kinesist geven van 2u, 3x per week. Probeer dan nog maar eens een normaal leven te hebben met 2 jonge kinderen in huis en een fulltime job. Tot ik bij een gewone (doch fantastische) NKO terecht kwam voor mijn zoontje zijn oorontsteking. Mijn verhaal toen uit de doeken gedaan en hij zei letterlijk : ik ga met je door tot dit opgelost is. Ik moest (en nog steeds) ALLES van cafeïne (ice tea, cola zero, teveel thee), chocolade en stress vermijden en hij heeft me toen 2 x 24mg betahistine per dag voorgeschreven voor de eerste 3 maanden. Meteen effect, ik heb nu meer dan een half jaar geen enkele hevige aanval meer gehad. Voorlopig sta ik op 1 x 24mg per dag, maar we gaan zien om deze stilletjesaan af te bouwen. In 2019 heb ik ook door de neuroloog Betahistine voorgeschreven gekregen, maar dit verdubbelde het effect van duizeligheid, dus na enkele dagen mee gestopt. Waarschijnlijk is het bij mij de combinatie van cafeïne (en theïne) vermijden en het innemen van Betahistine die mij van mijn aanvallen heeft afgeholpen. Ik heb nog 2 x lichte BPPD gehad als ik me op mijn rechterzijde draaide in bed, maar dit is meteen snel opgelost door het Epley manoeuvre te laten uitvoeren bij de kinesist (of zelfs gewoon thuis) en beperkt me ook niet in mijn dagelijkse leven. Ik hoop dat mijn verhaal jullie wat helpt, want ik weet wat het is om je leven op 'on hold' te moeten zetten voor die draaiingen.

01-10-2020 | Vrouw | 75
Allergische reactie
De eerste 5weken hielp niet wou het niet meer slikken,had de huisarts gebel n zei ik heb niets anders toen dacht ik laat me nog maar ven door gaan nu al een paar maanden geen last meer dus ben blij dat ik heb doorgezet,doe alles weer als voorheen fietsen auto rijden gewoon moet je even geduld hebben. Veel succes er mee

Sibelium

25-04-2020 | Vrouw | 19
flunarizine
ik gebruik dit voor migraine en slapenloosheid

Sibelium

14-04-2020 | Vrouw | 42

11-03-2020 | Vrouw | 46
Ziekte van Menière
In januari 2013 heb ik mijn eerste aanval gehad. In de maanden daarop volgden er nog enkele waardoor ik uiteindelijk doorverwezen werd naar de KNO-arts. Deze bevestigde het vermoeden van Menière van de huisarts en ik kreeg een betahistine voorgeschreven. Ik heb dit 6 maanden aan een stuk genomen en de aanvallen werden niet minder. Uiteindelijk ben ik bij een osteopaat ter[lees meer...]echtgekomen. Na 3 behandelingen ben ik 2,5 jaar vrij geweest van aanvallen. Na die periode kreeg ik weer last, ben na een paar aanvallen terug naar de osteopaat gegaan en heb nu weer 9 maanden geen aanval meer gehad. Ik weet niet of het bij iedereen en altijd werkt, maar het is zeker het proberen waard.

Tanganil

13-01-2020 | Man | 77
acetylleucine
Duizeligheid
In Frankrijk van huisarts voorgeschreven gekregen bij aanval van ernstige duizeligheid en overgeven. In Fr. zonder recept verkrijgbaar. De effectiviteit is wisselend, werkt hetzelfde als Betahistine....

23-11-2019 | Vrouw | 62
Duizeligheid
Voor het eerst een jaar geleden super duizelig met braken, na heftig hoofd schudden om water in het oor eruit te krijgen . Diverse bezoeken aan KNO arts , daarbij oefeningen gekregen die in 1e instantie goed hielpen, half jaar later zijn duizeligheid en oorsuizen permanent terug gekomen, vol/dronken hoofd , plotselingen kleine aanvallen enz. Nu 3 x daags 1 pil a 16 mg, pa[lees meer...]ar dagen nu , kan nog geen oordeel vellen, voorgeschreven door huisarts omdat ik het geloof in KNO artsen wel wat kwijt ben ( wilde zelfs long provocatie test doen ). Verlang wel naar mijn oude leven terug zoals iedereen hier denk ik

05-09-2019 | Vrouw | 54
Evenwichtsstoornis
Ik heb sinds vierenhalf jaar evenwichtsstoornissen, deze medicatie werkt heel erg goed om de hoge pieken te voorkomen.

31-08-2019 | Vrouw | 16
Duizeligheid
Onze dochter van 16 kampt al jaren met klachten van duizeligheid en in het ziekenhuis niets gevonden. Ook in het alternatieve circuit geen verbetering gemerkt. Nu cinnarizine, 1x per dag en soms 2x per dag. Dan gaat het redelijk goed. Enigste wat helpt na heel lang zoeken....

09-08-2019 | Vrouw | 33
Ziekte van Menière
In januari de 1e aanval van de ziekte van meniere gekregen. De medische molen in en na hoortest, evenwichtsonderzoek en MRI de diagnose gekregen. Daarna 2 injecties in het aangedane oor gekregen. Juni: Met name na de 2e injectie werd ik zo ziek (extreem duizelig, vol hoofd enz), dat ik binnen een week op hoge dosering Bethahistine ben gezet. Na drie weken slikken begon [lees meer...]ik effect te bemerken. Het heeft een lange inwerktijd dus, maar is voor mij echt een life saver geweest. Na ruim een half jaar ben ik eindelijk 'terug'. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat een lage dosering (3x16mg) werkt. Of het in hoge dosering werkt is nooit onderzocht. Experts zeggen dat het dan wel werkt. Ik ben het daar mee eens. Ik slik 3x 32mg.

05-07-2019 | Man | 29
Misselijkheid
Na jarenlang met een verstopte buis van Eustachius te hebben gekampt, eindelijk eens buisjes laten plaatsen. Mijn leven was goed leefbaar, was gelukkig, alleen sneller last van keelpijn en slijm door de verstopte buisjes van Eustachius. Oren zaten ook potdicht maar daar was ik al aan gewend en ervaarde er ook geen problemen mee. Met volle moed en mezelf overhalend dat ik m[lees meer...]isschien toch beter kan worden en genezen toch buisjes laten plaatsen. Na de operatie, het plaatsen van buisjes (3 weken half geleden) heb ik last van misselijkheid, oren die weer toeklappen. Al een aantal aanvallen gehad waarbij misselijkheid mij gewoon overvalt (tijdens het winkelen, bij nacontrole bij de KNO,...) Deze misselijkheid blijft zeker 3 a 4 dagen aanwezig. Woensdag was het weer zover en heb ik dit medicijn voorgeschreven gekregen van de HA. Ziekte van Meniere kan ik uitsluiten denk ik want draaiduizelig ben ik niet. Misschien is de optie om de buisjes terug uit te halen en gewoon terug verder leven met de ongemakken die ik voorheen had beter, want die verbleken met hetgeen ik nu ervaar. Ik voel me echt depressief en hoop dat ik gewoon terug mijn oude leventje kan oppikken zonder enige kwaaltjes.

Betaserc

27-05-2019 | Man | 23

16-02-2019 | Man | 35
Duizeligheid
Voelde me al geruime tijd duizelig en draaierig. Dit alles is mogelijk te verwijten aan een zware midden/binnenooronsteking die ik begin December 2018 heb opgelopen. Duurde 4 weken voordat het helemaal hersteld was. Wel ben ik voor 40 procent doof aan mijn rechter oor en heb ik er oorsuizen aan overgehouden. Ik slik dit middel nu 4 dagen, en de bijwerkingen zijn heel erg m[lees meer...]ild, tot bijna geen. Dus het is best een prettig middel. Ook heeft het nauwlijks interacties met andere medicijnen (alleen anti histamines dan). Ik merk nu al lichtelijk verbeteringen, maar ik geef het nog een maand voordat ik het pas echt goed kan beoordelen. Dit medicijn heeft namelijk tijd nodig is mij verteld (minimaal 1 week tot 1 maand?) Maar goed. Ik slik nu 3x daags 16mg met in de hoop dat als het echt gaat werken, ik naar 3x daags 8mg kan en/of mag. Wel jammer aan dit medicijn is dat het een korte half waardetijd heeft en een korte piek heeft. Dus vermoedelijk is 5x per dag 8mg iets beter. Althans, denk ik. We zullen zien of mijn duizeligheid en draaierigheid komende weken en of/of maanden zal verbeteren. Ik denk het wel, althans hoop ik!

24-01-2019 | Vrouw | 44
Duizeligheid
Af en aan aanvallen van draaiduizeligheid (bppd). Betahistine werkt erg goed en verminderd de eerste dagen de heftigheid van de duizeligheid en misselijkheid. Super goed spul en eigenlijk geen bijwerkingen! Via huisarts voorgeschreven gekregen.

17-12-2018 | Vrouw | 41
Duizeligheid
Dit medicijn gekregen van de Neuroloog.. dit vanwege continue het “liftgevoel” duizeligheid hebben... Het werkt voor mij super , neem nu 3 halve per dag en voel me sinds 9 maanden weer een beetje mens... ben er blij mee.. enige bijwerking die ik had was een droge Mond de eerste dagen.. nu niet meer .

17-12-2018 | Man | 55
Tinnitus
Sinds mei 2018 last van constante fluittoon in linkeroor. Matigen of stoppen van caffeïne en alcohol/tabaksgebruik in combinatie met cinnirazine kan de aandoening enigszins verlichten. Dit medicijn kan enige sufheid veroorzaken. Middel geneest tinnitus niet maar biedt voor tijdelijke verlichting. Geldt niet voor alle soorten van tinnitus! Gelieve eerst uw arts te raadpleg[lees meer...]en alvorens dit middel te gebruiken.

06-12-2018 | Vrouw | 38
Evenwichtsstoornis
Ivm evenwichtsstoornis dit middel gekocht. Duizeligheid en misselijkheid gelijk voorbij. Ik word er wel suf van, maar slaap ook veel beter met dit middel.

20-11-2018 | Man | 51
Ziekte van Menière
Ik kreeg plots aanvallen van duizeligheid en mijn linkeroor gaf het gevoel alsof er met een wattenstaafje ingedrukt werd. De huisarts stuurde mij door naar een KNO arts. Die arts kwam na onderzoek tot de conclusie dat ik de ziekte van Ménière had. Hij schreef 3 x daags 16 mg Betahistine voor . De eerste twee maand geen merkbaar effect maar ook geen bijwerkingen. Daarna [lees meer...]dempte de duizeligheid enigszins , de druk op mijn linkeroor bleef inclusief een irritante pieptoon. Nu na een jaar gebruiken is de duizeligheid 80% verbeterd alleen bij snelle bewegingen van mijn hoofd schokt het beeld heftig na en lokt het de duizeligheid uit, gelukkig is een aanval tegenwoordig van korte tijd ( 10 tot 30 minuten ) Geregeld hoor ik nog steeds in beide oren een hoog pieptoon met druk gevoel. Het medicijn werkt zonder bijwerkingen, maar tzt toch maar met de specialist om tafel voor een verhoging van de dosis zodat het effectiever kan zijn.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6341)
Anticonceptie - overig (4481)
Cholesterol (3285)
Depressie - antidepressiva overig (3117)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2865)
ADHD - psychostimulantia (2537)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2308)
Pijn (2257)
Bloeddruk - betablokkers (1922)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1714)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1593)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1447)
Antibiotica - urineweginfectie (1278)
Depressie - antidepressiva TCA (1233)