Ervaringen met Monocedocard

isosorbide-5-mononitraat

Angina pectoris (17 meningen)
Hartinfarct (5 meningen)
Hartfalen (4 meningen)

24-10-2010 | Man
Verstopping in de bloetvaten
ik heb heel veel hoofdpijn is niet uit te houden ik ben met dit medicijn gestopt en wacht af voor een ander medicijn want hier is niet mee te leven ondragelijk

30-09-2010 | Man
Na hartaanval
Al heel lang zware, zware hoofdpijnen. Soms zo erg dat de tranen me in de ogen schieten. Volgens alle geleerden kan het niet van de medicijnen zijn??? Als ik hierboven zo eens lees kan het dus best wel.

09-09-2010 | Man
Pijn op de borst
Niet geweldig gevoel. werkt bij mij redelijktot goed

07-09-2010 | Man
Vaatverwijder
Ben zeer tevreden over het medicijn. Heb totaal geen bijwerkingen. Gebruik 1 X daags 100 mg mono-cedocard retard

11-08-2010 | Vrouw
Angina pectoris
Ik ben van 25mg naar 50mg gegaan. Ben hier na een dag mee gestopt. In overleg met de huisarts.IIk heb last van slokdarmonstekingen. Na de inname van 50mg. Kreeg ik erge pijn in mijn slokdarm eten en drinken deed pijn.. Staat niets van in de bijsluiter maar op internet staat het wel vermeld.dat als je last van slokdarmontstekingen hebt je meer last van dit medicijn kan k[lees meer...]rijgen. Komt zeer zelden voor staat er. Ik neem nu de 25mg weer in. Want met die klacht is niet te leven.

11-06-2010 | Vrouw
Hart krampen
Vreselijke hoofdpijn ondragelijk en vreselijk misselijk Wat is erger de pijn op de borst of deze hoofdpijn . Beide zijn eigenlijk niet te doen ik vind het een vervelend middel je slikt toch geen medicatie om er een andere klacht voor terug te krijgen

26-05-2010 | Man
isosorbide-5-mononitraat
Na opname bij pijn op de borst
ik ben al verschillende malen op genomen na pijn in de borst. De ene laatste keer kreeg ik bovengenoemde medicijnen mee. Het was niet normaal, die bijwerkingen of mijn hele hoofd uit elkaar barstte, vreselijk, ze hadden wel gezegd dat ik er hoofdpijn van kon krijgen,maar dit zo hevig zou zijn, ongelooflijk. Ook kreeg ik uitslag over mijn gehele lichaam met jeuk, niet n[lees meer...]ormaal en niets hielp tegen deze jeuk . Gisteren heb ik weer een dag op de hartbewaking gelegen maar deze mediciijnen neem ik niet meer.

01-03-2010 | Man
Angina pectoris
de vreselijke hoofdijn die naar men zegt na enkele dagen verdwijnt,dat is bij mij niet het geval. 24 uur per dag hoofdpijn niet normaal. Monocedocard retard

27-02-2010 | Man
Unstable angina pectoris
de gewenning is voor mij bijna onmogelijk. Vooral de voortdurende zware hoofdpijn.Ik heb nog geen oplossing gevonden om dit probleem op te lossen. Middel als zodanig is effectief

05-08-2009 | Vrouw
Vaatklachten

01-11-2018 | Man | 46
isosorbide-5-mononitraat (50mg)
Angina pectoris
Van de monocedocard, waar ik veel hoofdpijn van kreeg, naar diltiazem gegaan. Wordt je ook niet vrolijk van. Moe, futloos, niet vooruit te branden. Schiet niet echt op zo

03-11-2011 | Man | 48
Angina pectoris
De eerste dagen veel last gehad van hoofdpijn, last van mijn maag en zere onderbenen 's ochtends bij het opstaan. Binnen 1 week nauwelijks bijwerkingen meer. Nog wel hartkloppingen af en toe maar het gaat al beter.

03-11-2019 | Man | 49
isosorbide-5-mononitraat (50mg)
Aderverkalking
Sinds 1 week neem ik dit medicijn,vanaf dag 1 barstende hoofdpijn die begint 2 uur na het in nemen en houd een dikke 6 uur aan. De hoofdpijn lijkt op migraine Daarna zwakt de hoofdpijn iets af. Deze bijwerking zorgd ervoor dat ik mijn dagelijkse bezigheden niet meer kan doen.

03-11-2020 | Vrouw | 50
isosorbide-5-mononitraat (25mg)
Hartklachten
Vooral enorme hoofdpijn de eerste dagen. Na 4 dagen eindelijk zonder hoofdpijn opgestaan. Nu alleen nog in de middag tot de vroege avond knallende koppijn. Hopelijk gaat dat over. Daarnaast zo nu en dan spierpijn in kuiten en onderarmen.

30-01-2024 | Vrouw | 54
isosorbide-5-mononitraat (25mg)
Angina pectoris
Door cardioloog voorgeschreven, nadat amlodipine niet hielp. Na een dag knallende hoofdpijn. Werd met de dag erger. Na een week op advies cardioloog weer gestopt. Nu dubbele dosis amlodipine. Hopelijk werkt dat zonder bijwerkingen.

10-06-2013 | Vrouw | 55
Hartklachten
Ik gebruikte mono-cedocard retard 50 van het fabrieks merk nycomed. En nu mono-cedocard retard 50 van het fabrieksmerk Tadeka. En deze zijn hetzelfde als het merk dat ik altijd gebruik GELUKKIG. Daarvoor van een heel ander merk, ik weet de naam niet meer omdat ik alles heb terug gegeven aan de apotheker. En daar een erge reactie op gehad ( in mijn vorige mail). Maar ik moe[lees meer...]t de medicijnen wel zelf betalen. Ik moet bijna al mijn medicijnen betalen of een gedeelte daarvan. Ik heb ook een erge allergie voor betablokkers. Ik gebruik ook coversyl en coversyl plus. Ik heb een goedkoper merk geprobeert daarop ook een behoorlijke allergische reactie.