Ervaringen met Toplexil

Hoest (2 meningen)

30-03-2023 | Vrouw | 67
guaifenesine/ natriumbenzoaat/ oxomemazine (0,33mg/ml)
Hoest
Kon jaren niet slapen vanwege hoesten, vooral 's nachts. Ik kreeg tijdens mijn revalidatie In Hornerheide (vanwege COPD) de Toplexil en sinds die tijd geen klachten meer gehad. Helaas is de Toplexil uit de handel genomen. De Promethazine, die ik als vervanger kreeg, helpt niet. Het hoesten, slijm en kortademigheid begint opnieuw

08-03-2023 | Vrouw | 59
guaifenesine/ natriumbenzoaat/ oxomemazine (0,33mg/ml)
Hoest
De beste hoestdrank die er is. Helaas vandaag gehoord van mijn apotheek dat hij uit de handel is. Heel teleurstellend.

25-06-2015 | Man | 67
Darmproblemen - verstopping

23-03-2012 | Vrouw | 75
guaifenesine/ natriumbenzoaat/ oxomemazine
Ik heb toplexil in eerste instantie genomen tegen een nare hoest, maar ik heb vooral zijn werking als slaapmiddel ontdekt! Ik had al lange tijd last om te slapen, en toen, 10ml 's avonds, niet te laat op de avond, 2 tot 3 keer per week en dat was de oplossing. Ik weet niet of er beperkingen zitten aan het lang innemen - maar in een kleine hoeveelheid ...

15-12-2011 | Vrouw | 43
guaifenesine/ natriumbenzoaat/ oxomemazine
Hoestsiroop onvervangbaar bij nachtelijke kriebelhoest (droge hoest die opkomt wanneer je gaat slapen en die je verhindert in te slapen). Ik neem het nu al jaren, ik heb het altijd in huis. Bijna meteen effect. Maar in te nemen met voorzorg want je slaapt er meteen op: een desertlepel is genoeg om in slaap van te vallen.... Zelfs zo dat ik de ochtend erna moeite heb om op [lees meer...]te staan. Daarna, daarentegen, wel een goede dag.

05-12-2011 | Vrouw | 38
guaifenesine/ natriumbenzoaat/ oxomemazine
Dit is de eerste keer dat ik dit medicijn neem. Mijn arts heeft me voorgeschreven maatbekers te nemen 's avonds, wat ik gister heb gedaan. De hele ochtend had ik het idee tegen een algeheel verdovend effect, zin om te slapen, wat gevaarlijk is aangezien ik voor een baby moet zorgen. Ik raad in ieder geval deze dosering af. Ik ben niet in staat te rijden. Als ik het weer ne[lees meer...]em, dan neem ik een desertlepel per inname. Daarentegen is de hoest wel verdwenen, maar tegen welke prijs.....

18-03-2011 | Vrouw | 2
Vastzittend slijm
Mijn Dochter van 2, heeft regelmatig vast zittend slijm. Na het innemen van toplexil komt het slijm na 2 dagen los en is ze niet meer zo benauwd. Enige bijwerking is dat ze een klein beetje slaperig word.