Ervaringen met Boswellia Serrata

wierookhars

Ziekte van Crohn (1 mening)
Gewrichtsontsteking (0 meningen)

16-07-2020 | Vrouw | 61
wierookhars (350mg)
Artrose
Boswelia neem ik in tegen pijnlijke en stijve kniegewrichten a.g.v. artrose. Ik neem het in i.c.m. Curcumine, zwarte besblad, MSM en vitamine C. Na ongeveer een week verdwijnt de pijn en de bewegingsbeperking. Als het een tijd goed gaat verminder ik de inname tot af en toe eens een keer, dus dan alleen nog ter aanvulling. Zodra ik wat pijn begin te voelen in mijn knie neem[lees meer...] ik het weer een tijdje dagelijks in.

26-08-2019 | Vrouw | 46
wierookhars (2000mg)
PDS (prikkelbare darmsyndroom)
Ik kan al jaren geen gluten, melk en gekruid voedsel eten zonder een ernstig opgezwollen maag te krijgen, vooral na gluten een stekende pijn. Sinds ik Boswellia Serrata slik 1x daags (Focus Supplements - Amazon) 2000 mg 5:1, kan ik gewoon gluten eten. We zijn nu op vakantie en gluten-vrij eten is extra moeilijk. Ik heb af en toe 'gesmokkeld' en gewoon brood meegegeten en h[lees meer...]elemaal geen last gehad. Vandaag zelfs een broodje haring besteld in plaats van een losse zoals anders, en helemaal nergens last van. Geweldig.

03-08-2015 | Vrouw | 72
wierookhars (250mg)
Artrose - gewrichtsaandoening
Ik heb sinds enkele jaren artrose/slijtage aan mijn rechterknie. 3 Jaar geleden kijkoperatie gehad. Omdat er geen verbetering was heb ik toen injecties gehad met hyaluron zuur. Ook dit hielp niet. Daarna Paracetamol 4 x 1.000 mg p.dag op doktersadvies. Geen resultaat. Afgelopen jaar in januari en juli een injectie in het knie met cortisone. Deze injecties lieten mij vrijwe[lees meer...]l pijnvrij lopen gedurende 5 maanden. Dit jaar in maart weer een injectie gehad die niets heeft gedaan. Een extra pijnstiller gekregen van de huisarts om te kunnen slapen. Hiervan heb ik er in totaal 3 geslikt en ben toen gaan zoeken naar een ander alternatief omdat de Glucosamine ook niets deed. Ik ben heel blij Boswellia ontdekt en gekocht te hebben. Vanaf 4 juli geen Paracetamol of extra pijnstiller meer terwijl het voorschrift is 3x p.dag een capsule en ik er slechts 1 slik. Ben nu niet pijnvrij maar daar is mee te leven.

20-07-2013 | Vrouw | 52
Ziekte van Crohn
Op aanraden van een orthomoleculair therapeute ben ik vorige week ten einde raad begonnen met Boswellia. Al 20 jaar beheersen mijn darmen mijn totale leven. Vele vele operaties, en volhouden, doorzetten en hoopvol blijven, wat 'n klus....... Stoma fistels abcessen drains enz. Na 3 dagen zakte de darmpijn, de verhoging(altijd rond 37.5 38 ) zakte, en ik ben een hele dag p[lees meer...]ijnvrij geweest afgelopen week ! Dat gebeurt maar zelden. Helaas kwam er nog even 'n ACNES operatie(buikvlies zenuwinklemming) bij deze week, waarvan ik nu herstel. Boswellia bevordert ook de wondgenezing. Hoop, ik heb weer hoop.

22-04-2009 | Vrouw
Crohn
Boswellia Serrata kan ik aanbevelen naast Pentasa.

03-01-2018 | Vrouw | 77
wierookhars (400mg)
Artrose
De capsules Bioxera Boswellia Serrata is een Homöopatisches Arzneimittel en werken ook ontstekingsremmend. Ze zijn bij mij getest door mijn Heilpraktikerin. Ik merk dat het tot nu toe effectief is voor artrose in mijn beide knieën. Het betekent niet dat de pijn helemaal weg is, maar wel te dragen. Daarbij blijft het nodig om 2x per week naar fitness te gaan om te lopen[lees meer...], te fietsen, te roeien en een aantal apparaten te gebruiken. Ik ben nl. in 1940 geboren en heb behalve een genetisch bepaalde, ernstige stofwisselingsaandoening die pas op mijn 60e jaar werd gediagnosticeerd door een internist die ook de orthomoleculaire geneeskunde had bestudeerd, ook een aantal auto-immuunziekten w.o. gewrichtsrheuma en psoriasis. De diagnose destijds bracht onder meer aan het licht dat mijn dikke darm zeer geleden had onder het gebruik van - voor mij - verkeerde voeding, waardoor een langzame uitholling van mijn lichaam een feit was geworden. Een veranderd eetpatroon en toediening van voedingssuppletie was/is nodig, omdat allergieën en voedings-intolerantie ook bij deze stofwisselingsaandoening horen. Met "pappen en nathouden" zijn de chronische klachten nu nog wat in te perken. En daar horen dus sinds kort ook de capsules Bioxera Boswellia Serrata bij. Tot slot: ik reageer (altijd al) averechts op medicatie uit de reguliere gezondheidszorg omdat mijn stofwisselingsaandoening Krytopyrrolurie met zich meebrengt dat ik zelf een abnormale hoeveelheid chemicaliën aanmaak in mijn bloed waardoor ik geen vit.B6, zink, mangaan en B12 kon/kan opnemen in mijn bloed. Deze neem ik nu ook via voedingssuppletie in. Alle homeopatische medicatie wordt op elkaar afgestemd en getest en regelmatig gecontroleerd. De orthomoleculaire geneeskunde wordt in Amerika als volwaardig erkend, bij ons nog niet, zodat reguliere artsen mijn aandoening niet kennen.

04-01-2014 | Vrouw | 74
wierookhars
heb atrose en pds(prikkelbaar darmsyndrom).Voor beide na twee weken merkbaar beter.Ga beslist door.geen bijwerkingen