categorie

Hormonen - antihormonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - antihormonen

31-03-2024 | Vrouw | 35

acute hoofdpijn misselijkheid duizeligheid

Ik slik dit medicijn nu een paar jaar en inmiddels is m’n lichaam er gewend aan geraakt (minder bijwerkingen). Wat ik me wel afvraag: welke ‘schade’ of bijwerking kan dit medicijn op lange termijn hebben? Het is toch rotzooi wat je elke week inneemt. Dit medicijn zal ik moeten slikken tot aan de overgang. Is hier iemand die dit medicijn al heel lang gebruikt en meer weten [lees meer...]of de effecten op lange termijn?

29-01-2023 | Vrouw | 24
Prolactinoom
Na jaren lang migraine gehad te hebben, en bestempeld te worden als depressief en een puber, bleek in 2016 uiteindelijk dat ik een prolactinoom heb. De migraine werd stukken minder door cabergoline, omdat de hypofyse microprolactinoom slonk. Maar ik had ontzettend veel bijwerkingen waaronder vooral gewichtstoename.

22-12-2022 | Vrouw | 60
Acromegalie
Neem deze tabletten naast mijn maandelijkse spuit, lange tijd geen problemen. Afgelopen weekend is het geëscaleerd...en na lang nadenken ben ik ervan overtuigd dat het de tabletten zijn, terugdenkend kan ik ook andere dingen nu plaatsen ... Ga deze tabletten nu minderen het is beter met wat problemen te leven, dan opgeschrikt te worden door agressief gedrag!

08-12-2022 | Man | 44
Prolactinoom
Vanaf de dag dat ik dit gebruik is mijn leven een hel. Soms heb ik een goede dag dat ik alleen wat hoofdpijn heb, vocht vasthoudt, af en toe licht maagzuur. Meeste dagen zijn een drama; vooral de concentratieproblemen, sufheid, vermoeidheid en barstende hoofdpijn zorgen er voor dat je niks meer kunt. Daar komen de andere klachten nog bovenop. Ik gebruik dit nu 2 maanden, m[lees meer...]aar het medicijn is erger dan de kwaal! Mijn hele leven is chaos sindsdien en ik hang alleen nog maar op de bank of lig op bed. Afschuwelijk dit!

09-08-2022 | Vrouw | 30
Prolactinoom
Wegens een microprolactinoom ben ik 11 weken geleden gestart met het gebruik van dostinex. Ik had geen klachten van het prolactinoom, dit kwam aan het licht door uitblijvende menstruatie. De eerste weken waren de bijwerkingen erg vervelend, dagelijks ontzettend vermoeid en duizelig. Niet in staat om (matig) intensief te bewegen/ sporten. Een dag werken op kantoor was al ve[lees meer...]el gevraagd. Wel deed het medicijn direct zijn werk, na de 1e controle was het prolactinegehalte in mijn bloed al op peil. Gelukkig ging het vanaf week 6 steeds beter met de bijwerkingen en inmiddels heb ik er vrijwel geen last meer van. Nu alleen nog wachten op de menstruatie, die is vooralsnog niet op gang gekomen.

04-11-2021 | Vrouw | 27
Onvruchtbaarheid vrouw
Zeer tevreden. Gemoedstoestand werd door gebruik vele malen beter dan voorheen. Meer energie. Verder geen enkele bijwerking en zwangerschap volgde zeer snel

24-09-2021 | Vrouw | 30
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Ik heb PCOS dus ik moet het gebruiken ik met perdag 5 dagen met 50 mg gestart. Nu zit ik in ronde 6 op de 150. De 1x 150 gaf direct een eisprong en was ik zwanger helaas toch miskraam. Nu weer 150 de laatste keer ik merk dat ik echt uit mijn doen ben huilen boos ik ben een emotioneel wrak en voel me echt niet mijzelf

11-07-2021 | Man | 54
Prolactinoom
Mijn man 54 jaar heeft een macro prolactinoom 4 x 3 cm. In eerste instantie enorm geslonken met Dostinex. Kreeg wel een lekkage van hersenvocht door de neus. Geopereerd en lekkage verholpen. Tumor was toen bijna weg. Helaas weer gaan groeien. Zelfs met zes tabletten in de week. Gaan binnenkort naar umc Utrecht. Dan afwachten wat er aan kan gebeuren.

27-06-2021 | Vrouw | 30
Onvruchtbaarheid vrouw
Ik heb dit medicijn gebruikt vanwege PCOS en kinderwens. De bijwerkingen vond ik erg vervelend, maar gelukkig was ik na de eerste kuur al zwanger!

23-05-2021 | Vrouw | 32
Prolactinoom
op vorige maand op 8 april is bij mij een macroprolactinoom geconstateerd van 2,2 cm. Na een maand zijn mijn waardes na bloedprikken gezakt van 40000 naar 467. De internist had dit nog niet veel meegemaakt. De ongesteldheid is al een aantal jaar weg.. Hopelijk komt het weer terug en kunnen wij nog een kindje krijgen.. De medicijnen doen in ieder geval hun werk. Waardes zij[lees meer...]n gezakt, borsten zijn niet meer beurs en een beetje afgevallen. Over 3 maand opnieuw een MRI, heel spannend allemaal.

31-03-2021 | Man | 45
Prolactinoom
Ik was al jaren aan het kwakkelen met mijn gezondheid. Veel moe. Verhoogde bloeddruk. Liep bij de psycholoog. Mijn dokter wilde antidepressiva gaan voorschrijven, maar toch eerst even op hormonen laten prikken in het ziekenhuis. Uitslag: veel te veel prolactine in mijn bloed. MRI liet een prolactinoom zien (1,6 cm). Nu slik ik een jaar Dostinex, 1 pil per week, laagste dos[lees meer...]is, en het werkt sinds dag 1 als een wondermiddel. Ik heb weer energie voor tien. Geen nare bijwerkingen. Alleen soms een emotionele (psychische?) terugval met bijbehorende moeheid en verminderde erectie, zo nu en dan. Libido is juist erg hoog. Die combinatie is eigenlijk de naaste bijwerking die ik heb gemerkt.

08-03-2021 | Vrouw | 34
cabergoline
Ik heb dit middel van de huisarts voorgeschreven gekregen omdat ik mijn borstvoeding wilde beëindigen. Ik moest 4 halve pillen nemen om de 12 uur verdeeld over 2 dagen. De pillen zijn erg klein en je moet ze door de helft breken. Is lastig In de loop van de eerste dag kreeg ik na inname Van deze medicatie enorme stuwing in mijn borsten en was het pijnlijk. Ik moest [lees meer...]daarnaast koelcompressen gebruiken en borsten ondersteunen dmv strakke bh omdat het pijnlijk was, daarnaast pijnstillers De tweede dag was de stuwing volledig verdwenen en was de pijn grotendeels weg. En de melkproductie tot stilstand gebracht. Ik vind het desondanks de bijwerkingen een goed medicijn dat goed geholpen heeft. Het heeft bijwerkingen maar ik was blij dat ik eindelijk van de melkproductie af ben.

06-03-2021 | Vrouw | 42

17-02-2021 | Man | 52
Prolactinoom
ik heb een macroprolactinoom waar al veel klachten aan vastzitten maar Norprolac helpt wel met het slinken van de tumor (2.5 cm). De moeheid en slapeloosheid zijn zo lastig dat leven moeilijk is. Mensen om me heen begrijpen dit niet. alsmede ook de hormoonwisselingen die zijn ook niet uit te leggen. Ik ben afgekeurd,

03-12-2020 | Vrouw | 25
clomifeen
Hee , toevallig dat je het zelfde heb ik ben helaas nog niet zwanger en ik nog geen normale Menstruatie, ik moet volgende week weer naar de vrouwe kliniek voor onderzoek loop je daar ook al ? We gaan dan kijken en overleggen voor ivf .groetjes Simone

01-11-2020 | Vrouw | 32
Prolactinoom
Circa 10 jaar geleden ondervond ik hinder van melk wat vloeide uit mijn tepels. Een aantal bezoeken bij de huisarts bleken weinig succesvol. Zijn conclusie was: stress 'doe maar rustig aan'. Nadat het probleem met verharde borsten (soms zelfs beurs en blauw en paars gekleurd) niet ophield, ben ik voor een second opinion gegaan. De tweede huisarts nam het probleem serieus e[lees meer...]n ik werd direct doorwezen voor verschillende bloedtesten en een MRI. Een prolactinoom was de uitkomst (dit zat er volgens hen al 10 jaar). Eerst gebruikte ik Cabergoline, dit werkte goed (van prolactinewaarde verminderd met de helft 8.0 in 2 weken) maar gaf buiten alle bijwerkingen zoals bij Norprolac, ook nog eens angst om naar buiten te gaan doordat ik weinig bij bewust zijn was na inname van dit medicijn. Het plan was om 5 jaar mijn lichaam te voorzien van de Norprolac medicatie met afwisseling tussen 3-5 dagen. Soms meer, soms minder. Om te bekijken of mijn lichaam het nu ook zonder de medicatie aan kon. Echter, na het plan van 5 jaar ging we onverminderd verder. Na 8 jaar medicatie vond ik genoeg. Actief als Personal Trainer, dus ik vond dat mijn sportieve lichaam het ook zou kunnen oplossen zonder medicatie, immers: 'mijn lichaam moet toch in staat zijn dit zelf te kunnen bestrijden, ik ben toch gezond?' Ik ging aan de slag met mijn mentale gesteldheid. In de periode waarin mijn prolactine waarde op een hoogtepunt stond kampte ik met meer problemen dan ik wilde toegeven. Mijn middel was sporten. Echter, te extreem, ik sloeg geheel de andere kant op. Buiten het creëren van een sporthart ontstond er een ander soort tegen drug, namelijk: de drang om steeds meer, langer en zwaarder te gaan trainen. Mijn hormoonhuishouding raakte duidelijk verstoord. Testosteron ging omhoog en mijn oestrogeen verlaagde. Wel is het zo dat mijn menstruatie nooit is gestopt. Op een hand te tellen is het enkele maanden wel eens uitgebleven. Het kwam echter gelukkig altijd weer terug. De laatste 2 jaar trainde ik minder zwaar, werkte ik minder uren, de rust die ik nam leek ten goede te komen van de resultaten. Of, kwam dit door Norprolac? Door een geboekte vakantie besloot ik ook mijn lichaam vakantie te geven van de medicatie (ik slikte toen 2 maal per week). Uiteindelijk nam ik 2 maanden geen medicatie. Bij een terugkomst werden mijn bloedwaarden getest alsmede ondersteund door een MRI scan. .. Mijn waarden waren flink gezakt!! - Ik had op de een of andere manier het voor elkaar gekregen mijn waarden te laten zakken zonder ondersteuning van Norprolac?! Met nieuwe motivatie ging ik ondanks mijn gezonde levensstijl nog meer onderzoek doen om dit zelfstandig onder controle te krijgen. Ik paste mijn voeding aan, meer kool producten, nog meer bladgroenten, heel weinig suiker, geen vlees maar fruit en groenten bleven de basis en al het andere nam ik in balans. Ik drink geen alcohol, maar als ik dit wel dronk was ik hier ook mee gestopt. Ondanks dat mijn waarden bleven zakken raadde de arts na een gesprek mij aan alsnog 3 maal Norprolac te nemen. Ik vroeg hem naar beargumentatie. Een week later nam hij telefonisch contact op om mij mede te delen, dat na een gesprek met een team van 7 specialisten zij het eens waren geworden om mij, in ieder geval voor 3 maanden, te laten stoppen met het innemen van Norprolac. 3x 3 maanden heb ik mijn bloedwaarden laten nakijken zonder ondersteuning van Norprolac. In die laatste periode nam ik geen medicatie meer maar was ik zelf wel gestart met het nemen van plantaardige suppletie als toevoeging op mijn voedingspatroon. Uiteraard, dit is niet wetenschappelijk bewezen, dus dit is op zelfstandige basis geweest en de artsen hebben hier nooit een negatieve of positieve uitspraak over gedaan. De bloedwaarden bleven positief en onder controle. Voor eenieder die Norprolac neemt kent de bijwerkingen van vermoeidheid, misselijkheid, duizeligheid en hinder of zelfs onderbreking van je persoonlijk en werkende leven. Mijn persoonlijke (niet wetenschappelijke of medische) advies is om toch aan de slag te gaan met het optimaliseren van je levensstijl. Ik refereer de uiting van het prolactinoom namelijk wel degelijk aan een stressvolle periode (het lichaam uit zich bij stress vaak mentaal of fysiek bij je meest 'zwakke plek'). Ik ben dankbaar voor dit proces, de medici, de wetenschap, de medicatie en de kennis die er reeds is vergaard om mensen te helpen in de bestrijding tegen een prolactinoom of elk soort ander probleem bij de hypofyse maar bovenal mijn strijdlustigheid om niet alleen afhankelijk te zijn van medicatie maar ook kritisch mijn eigen levensstijl onder de loep te nemen (mentaal en fysiek). Wellicht is het de samenwerking tussen de medicatie en de levensstijl. Hoe dan ook, geef je lichaam en de kracht die het bezit niet zomaar op. Voorlopig ben ik sinds kort voor een jaar ontslagen voor de afname van bloed testen in het ziekenhuis. De kans dat het terugkomt is er, altijd. De kans dat het wegblijft die is er natuurlijk ook, en daar focus ik mij nu op. - Disclaimer: Ieder lichaam werkt anders, artsen hebben het beste met een ieder voor dus ga niet zomaar in tegen medici en stop niet abrupt met de inname van de medicatie -

23-10-2020 | Vrouw | 32
Prolactinoom
Gebruik sinds 2016 dostinex ivm macroprolactinoom bij hypofyse. Eerste fase gedurende opstarten last van bijwerkingen als tintelende vingers, duizelig, flitsen zien en moe. Na enige tijd (enkele maanden) goed gewend en ingesteld. Prolactine waarden dalen goed dankzij deze medicijnen, waarmee ook het prolactinoom is gekrompen. Hetzij langzamer dan gehoopt, maar uiteindelijk[lees meer...] wel effectief. Ivm zwangerschap 9 maanden gestopt, waarna het prolactinoom weer in omvang was toegenomen. Na zwangerschap weer gestart met dostinex, binnen een jaar was het prolactinoom weer gekrompen tot gewenste grootte. Ook dit keer weer tijd nodig gehad te wennen aan de medicatie, maar na enige tijd weer goed gewend. Prima mee te leven.

09-07-2020 | Vrouw | 26
Zwangerschap
Goeie avond dames. Graag wil ik mijn verhaal met jullie delen. Mijn partner en ik willen heel graag een kindje ik heb 10 jaar aan de prikpil gezeten zins 2 januari ik word maar niet ongesteld nu heb ik van de dokter clomifeencitraat Van de 5 dagen pillen slikken moet ik er nog 2 slikken . Mijn vraag is zijn en meer vrouwe die naar deze kuur snel zwanger worden ik vin[lees meer...]d het zo spannend is hoe alles nu gaat verlopen

29-06-2020 | Vrouw | 27
Zwangerschap
Eerste ronde achter de rug, zit nu in mijn tweede wacht week. 3 -5 dag van cyclus geslikt. Had vooral last van warmte aanvallen en zweten. Verder twee mooie eicellen van 22 en 23 mm , spuit gekregen voor ovulatie en nu wachten op de uitslag

30-10-2019 | Vrouw | 39
Hypofysetumor
Ik had al een paar jaar last van allerlei vage lichamelijke klachten en ook veel last van paniekaanvallen. Ik voelde me echt slecht. Mijn dokter gaf me de diagnose burn out. Maar ondanks therapie, coaching en mindfulness bleef mijn lichaam raar doen. Toen ik stopte met de pil, bleef mijn menstruatie weg. Opnieuw zei de dokter dat het stress was en mijn lichaam moest ontpil[lees meer...]len. Echt waar! Doordat het zo in de mode is om burn out te zijn, heeft het veel te lang geduurd vooraleer mijn diagnose van een prolactinoom viel en heb ik me dus jaren slecht gevoeld zonder dat ik goed begreep waarom. Ik was heel bang voor de medicatie omwille van de vele horrorverhalen op het internet en in de bijsluiter en omdat ik in die periode gewoon heel bang was voor alles (maar dat kwam dus door het tumortje weet ik nu). Maar enkel de eerste 2 weken ben ik wat suf en moe geweest. Ik had wat last van prikkende ogen en voelde me een beetje opgefokt, maar dat kon ik net verdragen. Nu is mijn lichaam gewend en 5 maanden later voel ik me eindelijk na al die jaren terug mezelf. De angstaanvallen zijn weg, de meeste lichamelijke klachten ook. Ik ben terug vrolijk, evenwichtig en heb meer energie. Ik voel me echt beter. Ben dus zeer tevreden van de medicatie. Ik ga misschien iets moeilijker naar de wc dan vroeger en voel me soms nog overprikkeld en suf in mijn hoofd. Alsof mijn hersenen niet alles verwerkt krijgen. En ik moet zorgen voor voldoende slaap en rust. Een nachtje doorzakken, daar zal ik zeker van weten. Maar dat is uiteindelijk bij iedereen zo van mijn leeftijd ;). Beterschap gaat trouwens traag en onopvallend, maar ze is er. Ik ben door mijn tumortje een 4 tal kilo verdikt, die zou ik graag nog kwijtraken. Dat gaat nog wat moeizaam, maar voor de rest ben ik heel blij met de duidelijke diagnose, blij dat het goedaardig is en dus alleen maar lastig en ik er niet van doodga. En blij met de medicatie die helpt. Dus wie dit leest: wees niet te bang, het komt normaal gezien wel goed. Onthoud dat je op het internet meestal de extreme verhalen hoort. Maar de goede verhalen zijn er dus zeker ook! Succes!

25-10-2019 | Vrouw | 33
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
De pillen doen hun werk goed. Maar hai, wat een uitdaging. Ik slik vanaf de derde menstruatiedag, 5 dagen 100mg Clomid. Veel last van bijwerkingen. Haaruitval, extreme vermoeidheid, opvliegers, zweetaanvallen. Verder vooral ook psychisch. Veel negatieve gedachtes. Ik ben een rasoptimist dus dat negatieve is zo niets voor mij. Daardoor baal ik alleen maar meer en baal ik da[lees meer...]t ik baal. Lekkere negatieve cirkel. Ben ook heel gevoelig voor negativiteit of verdrietig gevoel van een ander. Neem ik zo over. Stemmingswisselingen ook erbij. En ik kom echt kilo’s aan van een hap komkommer. Voelt totaal niet eerlijk. Eet vet gezond en bewust en word maar zwaarder. Al met al een uitdaging. Nog 3 maanden ‘zelf’ proberen en hopelijk komt dit tot een zwangerschap.

20-08-2019 | Vrouw | 24
Prolactinoom
Middel werkt goed, prolactine gehalte in bloed is gedaald. Ik slik dit al sinds 2013 volgens mij. Ik loop al die jaren met hoofdpijn klachten. Kreeg tijdens middelbare school en uni periode de stempel ‘gestrest’ en door het vele computeren. Nu werk en loop ik bij een neuroloog , hier kreeg ik de stempel ‘migraine patiënt’. Een maand geleden bij internist op afspraak en gev[lees meer...]raagd of we tijdelijk kunnen stoppen met medicatie omdat ik dagelijks hoofdpijn heb. Ben nu 2,5 week gestopt ... HOOFDPIJN IS OVER!! Al die jaren met hoofdpijn ... had iemand mij dit maar eerder verteld.. :(

16-07-2019 | Man | 50
Prolactinoom
Werking goed en snel weer op normale waarden van testosteron en prolactine, gezwel van 11 mm op de hypofyse. Lijkt makkelijk, slikken en het komt goed over 4 a 5 jaar. Ik loop vast emotioneel. Kan erg boos worden om kleine dingen die tegen lopen en kan het niet wegblazen maar het wordt steeds groter. Ga dan ook (helaas) op een destructieve manier mee om. De negatieve emot[lees meer...]ies worden ook groter en kunnen soms 2 a drie dagen duren, gevolgd door een periode dat ik alles wil gaan ondernemen. Sexdrive is erg versterkt en is niet aan tegemoet te komen door mijn partner. Dit geeft een hoop spanningen in onze relatie. Ik probeer door continue met dingen bezig te zijn mijn gedachten uit te zetten en een andere focus te houden of weg te gaan als ik merk dat ik boos aan het worden ben. Fysieke inspanning helpt daarbij. Ik zou graag meer weten over het emotionele aspect voor mij en mijn omgeving. Begrip is er wel maar de impact is veel heftiger dan ik kan registreren en vermoeden.

Clomifeen Tabletten

27-06-2019 | Vrouw | 30
Onvruchtbaarheid vrouw
5 rondes clomid gestikt maar besloten er mee te stoppen. Het ei groeide goed maar helaas geen zwangerschap na 5 rondes.

14-06-2019 | Vrouw | 28
Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)
Na 2 jaar op de natuurlijke manier zwanger raken zijn we maar hulp gaan zoeken. Ik kreeg de diagnose pcos. Daar schrok ik van want ik heb maandelijks een regelmatige cyclus. Maar dat verklaart wel waarom ik meer haren heb dan de rest van de familie. Na de 2e ronde clomid ben ik zwanger geraakt. Helaas is dit geëindigd in een miskraam en mag ik opnieuw clomid gebruiken. [lees meer...]De clomid is mij goed bevallen. Ik had totaal geen last van bijwerkingen. Het enige wat ik wel had was vruchtbaar slijm voor mijn ei! En dat had ik zonder clomid nog nooit gezien

Clomifeen Tabletten

12-04-2019 | Vrouw | 32
Zwangerschap
Begin mei gestopt met de pil. In augustus een positieve zwangerschapstest. na 6 weken een miskraam. Daarna het lichaam de tijd gegeven maar ik werd een keer in de 45 dagen ongesteld (dit was jaren geleden ook zo). Toch naar de gynaecoloog gegaan en ik bleek PCOS te hebben. Cystes in de eierstokken. Provera gekregen om menstruatie op te wekken en Chlomid voor de eisprong. [lees meer...]Ik reageerde niet op 50mg dus zit nu op 100mg. Hier lijk ik goed op te reageren (echo). Over een week is te zien of er daadwerkelijk een eisprong is geweest anders over op 150mg maar ik weet niet of ik dat wil i.v.m. de bijwerkingen. Misschien is er dan een alternatief, hoop ik. Ik heb veel last van opvliegers, slaap daardoor slecht en daardoor erg moe. Daarnaast last van stemmingswisselingen, kortademigheid en wat aangekomen. Ik hoop dat 100mg voldoende is, we zullen het zien. Het is in ieder geval wel duidelijk dat Clomid effect heeft!

Androcur

07-04-2019 | Vrouw | 60
cyproteron
impotent

06-03-2019 | Man | 30
Prolactinoom
In Juli 2018 is bij mij een Prolactinoom ontdekt na lang e omzwervingen. Mijn hormoonwaarden waren bizar hoog, dat de behandelend specialist niet geloofde dat de test correct uitsloeg. Begonnen met slikken van medicatie 150ug op 18.658 hormoonwaarden prolactine. Dit is in zeer korte tijd behoorlijk snel afgenomen, met nodige druk op mijn hoofd en hoofdpijnen. Nu na 7 maa[lees meer...]nden en 1 terugval ben ik redelijk gewend aan de bijwerkingen, maar zijn nog steeds aanwezig. Naast de verhoogde Norprolac 225ug die ik slik, neem ik ook hydrocortison omdat na 10+ jaar ziekte mijn lijf compleet uitgeput is geraakt. De hydrocortison veroorzaakt ook misselijkheid en hoofdpijnen, duizelingen. Dus het is niet een voordelige combinatie. In december en januari erg depressief geweest, daar ben ik mezelf nu uit aan het vechten. Toch wil ik niet meer terug, ik zal dit traject afmaken om mezelf de beste kans te geven op een toekomst. Het is nog even de vraag hoe mijn lijf zal zijn over 1,5jr, of ik nog vruchtbaar ben en een kans heb om kinderen te kunnen krijgen, of mijn lichaam weer zelf cortisonen aan gaat maken. Wel reageert de testosteron goed op de verminderde prolactinewaarden, daardoor ben ik ook aan het afvallen en verlies ik mijn ronde, ‘vrouwelijke’ vormen. Ik kijk uit naar hoe ik mezelf zal zien als het herstel afgelopen is.

Androcur

01-02-2019 | Man | 62
cyproteron
Het werd voorgeschreven voor een niet aanwezige hyperseksualiteit door een verkeerde diagnose. In de periode dat ik het kreeg, kreeg ik huidkanker. 3 Jaar na het stoppen van de Androcur werd er bij mij darm en blaaskanker geconstateerd. Nu ben ik vanwege de grote bijwerking die het bij mij heeft gehad op zoek of het van deze medicatie kan komen.

15-11-2018 | Vrouw | 39
Hypofysetumor
Waar zal ik beginnen; zelf heb ik ptss chronisch, micro adenoom en fibromyalgie. Bij de ontdekking in het lokale ziekenhuis, werd mij in eerste instantie Parlodel voorgeschreven door de Endocrinoloog. Ik was niet vooruit te branden, kramp, zure benen, kortom de eeuwige griep. Ik vertrouwde het niet; dus second opinion naar een academisch ziekenhuis. Daar kreeg ik Caberg[lees meer...]oline vanwege een kinderwens. Het maakte mij onrustig, angstig, boos, geen eetlust, mijn ptss ging ook weer opspelen,het leek alsof er een alarm met lichten afging in je hoofd zonder geluid en die bleef maar gaan, gezichtsvermogen werd doffer, zware zware PMS met een cyclus van 21 dagen, dat betekent bijna 1 week vrolijk en dan begint de opbouw weer. Ik trok het niet meer want ik verzorg ook een kind. Ik ben 1 jaar gestopt van alles geprobeerd kijken naar de mogelijkheden voor een operatie(niet mogelijk), het ging ongeveer half jaar goed, daarna kwam die donkere wolk weer. Ik moest er aan toegeven want het ging steeds slechter. Ik heb mijn voeding aangepast, 6x op een dag eten, slik supplementen, vitamine D, gebruik cannabisolie en suiker vermijden. Het functioneren begint eindelijk op gang te komen. Het kan beter, maar voor nu ben ik zo blij.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (6343)
Anticonceptie - overig (4483)
Cholesterol (3285)
Depressie - antidepressiva overig (3119)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2867)
ADHD - psychostimulantia (2537)
Pijn - morfine-achtigen (2518)
Verslavingsziekten (2309)
Pijn (2258)
Bloeddruk - betablokkers (1924)
Maagzuur - protonpompremmers (1782)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1717)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1665)
Anticonceptie - eenfase (1595)
Angststoornissen (1574)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1448)
Antibiotica - urineweginfectie (1279)
Depressie - antidepressiva TCA (1234)