categorie

Hormonen - antihormonen

Vergelijk de ervaringen met medicijnen in de categorie

De laatste ervaringen in de categorie: Hormonen - antihormonen

20-08-2019

Prolactinoom

Middel werkt goed, prolactine gehalte in bloed is gedaald. Ik slik dit al sinds 2013 volgens mij. Ik loop al die jaren met hoofdpijn klachten. Kreeg tijdens middelbare school en uni periode de stempel ‘gestrest’ en door het vele computeren. Nu werk en loop ik bij een neuroloog , hier kreeg ik de stempel ‘migraine patiënt’. Een maand geleden bij internist op afspraak en gev[lees meer...]raagd of we tijdelijk kunnen stoppen met medicatie omdat ik dagelijks hoofdpijn heb. Ben nu 2,5 week gestopt ... HOOFDPIJN IS OVER!! Al die jaren met hoofdpijn ... had iemand mij dit maar eerder verteld.. :(
16-07-2019

Prolactinoom

Werking goed en snel weer op normale waarden van testosteron en prolactine, gezwel van 11 mm op de hypofyse. Lijkt makkelijk, slikken en het komt goed over 4 a 5 jaar. Ik loop vast emotioneel. Kan erg boos worden om kleine dingen die tegen lopen en kan het niet wegblazen maar het wordt steeds groter. Ga dan ook (helaas) op een destructieve manier mee om. De negatieve emot[lees meer...]ies worden ook groter en kunnen soms 2 a drie dagen duren, gevolgd door een periode dat ik alles wil gaan ondernemen. Sexdrive is erg versterkt en is niet aan tegemoet te komen door mijn partner. Dit geeft een hoop spanningen in onze relatie. Ik probeer door continue met dingen bezig te zijn mijn gedachten uit te zetten en een andere focus te houden of weg te gaan als ik merk dat ik boos aan het worden ben. Fysieke inspanning helpt daarbij. Ik zou graag meer weten over het emotionele aspect voor mij en mijn omgeving. Begrip is er wel maar de impact is veel heftiger dan ik kan registreren en vermoeden.
27-06-2019

Onvruchtbaarheid vrouw

5 rondes clomid gestikt maar besloten er mee te stoppen. Het ei groeide goed maar helaas geen zwangerschap na 5 rondes.
14-06-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Na 2 jaar op de natuurlijke manier zwanger raken zijn we maar hulp gaan zoeken. Ik kreeg de diagnose pcos. Daar schrok ik van want ik heb maandelijks een regelmatige cyclus. Maar dat verklaart wel waarom ik meer haren heb dan de rest van de familie. Na de 2e ronde clomid ben ik zwanger geraakt. Helaas is dit geëindigd in een miskraam en mag ik opnieuw clomid gebruiken. [lees meer...]De clomid is mij goed bevallen. Ik had totaal geen last van bijwerkingen. Het enige wat ik wel had was vruchtbaar slijm voor mijn ei! En dat had ik zonder clomid nog nooit gezien
12-04-2019

Zwangerschap

Begin mei gestopt met de pil. In augustus een positieve zwangerschapstest. na 6 weken een miskraam. Daarna het lichaam de tijd gegeven maar ik werd een keer in de 45 dagen ongesteld (dit was jaren geleden ook zo). Toch naar de gynaecoloog gegaan en ik bleek PCOS te hebben. Cystes in de eierstokken. Provera gekregen om menstruatie op te wekken en Chlomid voor de eisprong. [lees meer...]Ik reageerde niet op 50mg dus zit nu op 100mg. Hier lijk ik goed op te reageren (echo). Over een week is te zien of er daadwerkelijk een eisprong is geweest anders over op 150mg maar ik weet niet of ik dat wil i.v.m. de bijwerkingen. Misschien is er dan een alternatief, hoop ik. Ik heb veel last van opvliegers, slaap daardoor slecht en daardoor erg moe. Daarnaast last van stemmingswisselingen, kortademigheid en wat aangekomen. Ik hoop dat 100mg voldoende is, we zullen het zien. Het is in ieder geval wel duidelijk dat Clomid effect heeft!
07-04-2019

impotent
06-03-2019

Prolactinoom

In Juli 2018 is bij mij een Prolactinoom ontdekt na lang e omzwervingen. Mijn hormoonwaarden waren bizar hoog, dat de behandelend specialist niet geloofde dat de test correct uitsloeg. Begonnen met slikken van medicatie 150ug op 18.658 hormoonwaarden prolactine. Dit is in zeer korte tijd behoorlijk snel afgenomen, met nodige druk op mijn hoofd en hoofdpijnen. Nu na 7 maa[lees meer...]nden en 1 terugval ben ik redelijk gewend aan de bijwerkingen, maar zijn nog steeds aanwezig. Naast de verhoogde Norprolac 225ug die ik slik, neem ik ook hydrocortison omdat na 10+ jaar ziekte mijn lijf compleet uitgeput is geraakt. De hydrocortison veroorzaakt ook misselijkheid en hoofdpijnen, duizelingen. Dus het is niet een voordelige combinatie. In december en januari erg depressief geweest, daar ben ik mezelf nu uit aan het vechten. Toch wil ik niet meer terug, ik zal dit traject afmaken om mezelf de beste kans te geven op een toekomst. Het is nog even de vraag hoe mijn lijf zal zijn over 1,5jr, of ik nog vruchtbaar ben en een kans heb om kinderen te kunnen krijgen, of mijn lichaam weer zelf cortisonen aan gaat maken. Wel reageert de testosteron goed op de verminderde prolactinewaarden, daardoor ben ik ook aan het afvallen en verlies ik mijn ronde, ‘vrouwelijke’ vormen. Ik kijk uit naar hoe ik mezelf zal zien als het herstel afgelopen is.
01-02-2019

Androcur (cyproteron)

Het werd voorgeschreven voor een niet aanwezige hyperseksualiteit door een verkeerde diagnose. In de periode dat ik het kreeg, kreeg ik huidkanker. 3 Jaar na het stoppen van de Androcur werd er bij mij darm en blaaskanker geconstateerd. Nu ben ik vanwege de grote bijwerking die het bij mij heeft gehad op zoek of het van deze medicatie kan komen.
15-11-2018

Hypofysetumor

Waar zal ik beginnen; zelf heb ik ptss chronisch, micro adenoom en fibromyalgie. Bij de ontdekking in het lokale ziekenhuis, werd mij in eerste instantie Parlodel voorgeschreven door de Endocrinoloog. Ik was niet vooruit te branden, kramp, zure benen, kortom de eeuwige griep. Ik vertrouwde het niet; dus second opinion naar een academisch ziekenhuis. Daar kreeg ik Caberg[lees meer...]oline vanwege een kinderwens. Het maakte mij onrustig, angstig, boos, geen eetlust, mijn ptss ging ook weer opspelen,het leek alsof er een alarm met lichten afging in je hoofd zonder geluid en die bleef maar gaan, gezichtsvermogen werd doffer, zware zware PMS met een cyclus van 21 dagen, dat betekent bijna 1 week vrolijk en dan begint de opbouw weer. Ik trok het niet meer want ik verzorg ook een kind. Ik ben 1 jaar gestopt van alles geprobeerd kijken naar de mogelijkheden voor een operatie(niet mogelijk), het ging ongeveer half jaar goed, daarna kwam die donkere wolk weer. Ik moest er aan toegeven want het ging steeds slechter. Ik heb mijn voeding aangepast, 6x op een dag eten, slik supplementen, vitamine D, gebruik cannabisolie en suiker vermijden. Het functioneren begint eindelijk op gang te komen. Het kan beter, maar voor nu ben ik zo blij.
09-07-2018

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Nu tweede ronde clomid. Eerste ronde werkte goed ondanks vele bijwerkingen. Nu tweede ronde al tien dagen last van migraine. Eitjes groeien er wel goed op, maar tot dusver nog geen bevruchting geweest.
10-05-2018

Onvruchtbaarheid vrouw

Ik ben net gestart met clomid (dag 3 t/m 7, 50 Mg) om mijn cyclus te normaliseren i.v.m. kinderwens (2e kind). Mijn cyclus wisselt namelijk van 5 weken tot soms wel 3 maanden, geen peil op te trekken dus. Bij mijn vorige zwangerschap was kuur 10 succesvol, en eigenlijk op een moment dat de behandelend gynaecoloog op basis van echo & bloedtest anders had ingeschat. Voor mij[lees meer...] helpt clomid om mijn cyclus enigszins voorspelbaarder te maken (zeker in combinatie met temperaturen). Hopelijk slaat het deze keer ook weer aan!
26-12-2017

Dostinex (cabergoline)

Twee jaar gleden , in 2015 begonnen met cabergoline dostinex. De prolactine waardes waren vreselijk hoog, dus de testosteronwaarden daarmee automatisch erg laag, alles door langdurige negatieve stress , waardoor mijn bijnier functie hevig ontregeld was. Geen enkele, bijwerking gehad en de prolactine daalde en de testosteron steeg. In mei 2017 gestopt, maar na een maand o[lees meer...]f vier begon de prolactine weer te stijgen en het testosteron weer te dalen, dus toch maar weer begonnen op aanraden van de Internist. Het is een tekort aan dopamine of een verkeerde omzetting/ opname daarvan. Ik heb dus totaal geen enkele bijwerking.
27-11-2017

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Ik slik op dag 3 t/m dag 7 clomid 50 Mg. Hierdoor groeien mijn eicellen. De bijwerkingen zijn alleen erg vervelend!
18-10-2017

Haaruitval

Twee jaar geleden begon mijn haar plotseling in bosjes uit te vallen. Ik kreeg ook bruine broze nagels waarvan een paar gedeeltelijk los kwam van de nagelbed. Mijn haarhuid jeukde ook vreselijk. Ik kon soms niet slapen ervan. Ik ben naar mijn huisarts geweest. Die gaf my denorex Rx shampoo en wanneer deze niet hielp, gaf hij mij ketoconazol shampoo om mijn haar te wassen. [lees meer...]Mijn haar bleef uitvallen en mijn nagels bleef bruin en broos. Ik 3keer naar mijn huisarts over een periode van 4-5maanden geweest. Uiteindelijk ben ik doorverwezen naar een dermatoloog in de ziekenhuis. Die vertelde dat ik alopecia androgenetica had. Ik heb eerse minoxidil 5% gekregen voor mijn haar en MYX-1 voor mijn nagels. Deze moest ik proberen 3maanden. Mijn haar bleef uitvallen. Na zes maanden gingen wij over naar androcur. Binnen een week begon ik mij niet lekker in mijn onderbuik te voelen. Het was net alsof mijn eierenstokken pijn deed. Ik had bloeding na gemeenschap en kreeg een vaginale schimmel die niet wegging. Na twee en halve maand ging ik naar mijn huisarts met de klachten. Hij adviseert om de androcur mee te stoppen en wees mij door naar de gynaecoloog. Wat volgt was een heleboel onderzoek met uiteindelijk een lisexcise. Mijn haar valt nog steeds uit. Ik heb heel weinig haar nu op mijn hoofd en draag al een tijd een pruik. Ik wil graag geholpen worden, maar ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Weet iemand wat?
09-10-2017

Dostinex (cabergoline)
Prolactinoom

Afgelopen weekend gestart met dostinex Cabergoline 1x per week voor behandeling macro prolactinoom. Gezien de vele verhalen was ik erg bang voor de bijwerkingen. Ik heb helemaal nergens geen last van, ik hoop dat dit zo blijft en dat de waardes gaan verlagen en de prolactinoom gaat krimpen!
27-04-2017

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Na 8 maanden slechts 2 maal gemenstrueerd te hebben door de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis. Eerst Provera gehad om de menstruatie op te wekken en hierna op cyclusdag 3 t/m 5 Clomid geslikt. Totaal geen bijwerkingen gehad. Na het stoppen met de pil steeds meer puisten om mijn gezicht, maar tijdens het slikken van clomid verdween dit volledig, een positieve bijwer[lees meer...]king dus! Op dag 10 een follikelmeting gehad, 1 van 9 mm en 2 van 10/11 mm. Op dag 13 een 2e follikelmeting en één was doorgegroeid naar 19,1 mm dus perfect! Voor mij werkt Clomid dus heel goed, zonder bijwerkingen.
22-03-2017

Endometriose

na zwangerschap pil door gaan slikken ivm endometriose maar kreeg steeds doorbraakbloedingen. Androcur hier bij gebruikt en geen doorbraakbloedingen meer. Gebruik het nu al een jaar of 8 zonder stopweek. Weinig last van bijwerkingen.
26-01-2017

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Gestopt met de pil.. Vrij snel ontrekkingsbloeding, maar daarna heel langs niet ongesteld. .. wat blijkt.. oktober erachter gekomen dat ik pcos heb. Nu ben ik aan de duphaston en daarna van cyclus dag 3 t/m7 clomid. Eerst 50 MG. Geen resultaat. Toen 100 MG ook geen resultaat. Deze maand beginnen aan 150 MG. Hopen dat dit wel gaat werken. ----------------------------------[lees meer...]------ Ronde 3 heeft gewerkt ! Dag 12 een ei van 23 mm! Maar helaas al gesprongen vat bleek uit mijn bloeduitslag... maar voor de zekerheid maar wel gemeenschap gehad. Dus nu wachten op mijn ongesteldheid of niet. ..
05-01-2017

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Sinds 30 dec 2015 gestopt met de pil.. Vrij snel ontrekkingsbloeding maar daarna heel langs niet ongesteld. .. wat blijkt.. oktober erachter gekomen dat ik pcos heb. Nu ben ik aan de duphaston en daarna van cyclus dag 3 t/m7 clomid Eerst 50 MG. Geen resultaat. Toen 100 MG ook geen resultaat. Deze maand beginnen aan 150 MG. Hopen dat dit wel gaat werken... Bijwerkingen[lees meer...] pa bij de 100 Mg ontzettende hoofdpijn
27-06-2016

Clomid (clomifeen)

2012: na de eerste keer zwanger met gebruik van clomid 2013: na de derde keer zwanger met gebruik van clomid 2016: reeds in de derde ronde met clomid, 5 dagen 3 pilletjes nemen, er is steeds een eitje maar tot nu toe geen bevruchting. Bijwerkingen:enkele dagen heel misselijk, barstende hoofdpijn, overdreven emotioneel, opvliegers, .... Net alsof ik in mijn menopauze zi[lees meer...]t...
30-03-2016

Clomifeen Tabletten (clomifeen)

Ik ben bijna 40, en probeer iets langer dan een jaar zwanger te raken. in januari ben ik begonnen aan mijn eerste ronde Clomid. Hierdoor kreeg ik 4 eitjes, 2 links en 2 rechts. Gelijk na eerste IUI behandeling was ik zwanger. helaas is deze na 5 weken afgebroken. Begin maart tweede ronde Clomid gebruikt, hier had ik een te vroege eiersprong! Nu eind maart begonnen aan 3 de[lees meer...] ronde Clomid en nu is het afwachten hoeveel eitjes er zijn.
24-03-2016

Prolactinoom

Voor mij een wondermiddel! Prolactinoom ontdekt in mijn puberteit. 5 jaar lang geen cyclus gehad en toen besloten om aan de medicatie te gaan. Medicatie beviel goed. Ik viel in 3 maanden 3 kledingmaten af (begreep al niet waarom ik als puber zoveel aankwam, maar de hormonen bleken de oorzaak). Mijn libido en stemming verbeterde aanzienlijk, ik werd een leukere versie van m[lees meer...]ezelf. Geen negatieve bijwerkingen.
12-12-2015

Onvruchtbaarheid vrouw

Nu in 2e ronde van gebruik clomid. 3e dag van de menstruatie 100mg innemen tot en met de 7e dag. Mijn eicellen groeien hierbij goed, medicijn doet zijn werk. 1e iui poging heeft echter geen resultaat gehad, zitten nu in de 2e ronde dus vingers gekruist. Bijwerkingen zijn wel erg vervelend, ik neem nu de tabletten in voor het slapen gaan om er zo min mogelijk last van te [lees meer...]ervaren. 's Nachts wel ontzettend veel last van opvliegers, zweet me rot.
09-12-2015

Erectiestoornis

Na meermaals aandringen heeft de huisarts mij Androcur 50 voorgeschreven. Dit om mijn seksuele verlangen te temperen, mijn vrouw is momenteel erg ziek en ik wil haar absoluut trouw blijven. Enkele weken na inname van 2x 100 mg/dag, minder spontane en volledige erecties, minder en waterig ejaculaat. Na 3 maand geen ejaculaat meer, slappe erectie. Na half jaar; zin in seks v[lees meer...]erdwijnt, geen erecties meer, masturberen heel beperkt nog mogelijk. Dosering verlaagd, minder last van bijwerkingen (zweten, kortademig, snel moe). De testikels zijn inmiddels erg klein, ook de penis is kleiner, dat valt op dat vind ik wel vervelend (douchen na sporten). Toch erg tevreden over de werking, de behoefte en de mogelijkheid om seks te hebben is verdwenen.
02-10-2015

Prolactinoom

Eigenlijk had ik al een paar jaar (zo'n 4 a 6 jaar) met tussenpozen dat ik melk gaf zonder zwanger te zijn of een zogend kind te hebben. Toen ik in 2014 een hartritmestoornis kreeg en aan de Verapamil(bijwerking verapamil is oa ook melk-vloed)kwam werd die melk-vloed erger, ben ik naar de huisarts gegaan. Er werd verschillende momenten de Prolactine waarde bepaald die telk[lees meer...]ens hoger was en max 1200, ik werd doorverwezen naar een internist waarna er meerdere stofjes werden getest en een MRI volgde. Uit de andere lab waarden kwam niets bijzonders. Maar toen ik in november 2014 stopte met de Verapamil bleef ik melk-vloed houden én de Prolactine bleef nog steeds verhoogd. Conclusie mede door een minuscuul afwijkende MRI: micro-prolactinoom. Ik kwam aan de Norprolac, vanaf februari 2015. Eerst tot 150mcg opgebouwd met tussenpozen, vooral de eerste week misselijk, overgeven, concentratie als prut, en weken daarna moe moe moe maar dat viel niet op want"ik had zoveel aan me hoofd". Vanaf augustus 2015 iom de endocrinoloog de medicatie opgebouwd naar 225mcg. Weer moe, concentratie weer prut, overgeven, niet fatsoenlijk kunnen ontbijten. Dit ging ietsje beter maar de bijwerkingen bleven vaagjes op de achtergrond, vooral de moeheid. Maar wat blijkt, het middel moet je innemen voor de nacht: en als verpleegkundige in de nachtdienst dat je je ritme omgooit ging niet samen. Tot twee keer aan toe in een apart blokje nachtdiensten ziek geworden; 1x midden in de nacht, bij gebruik medicatie 's avonds ingenomen te hebben en 1x na inname 's ochtends na terug komst van nachtdienst. Iom de endocrinoloog heb ik bloed laten prikken en ben ik nu gestopt met de Norprolac om uit te vogelen of de klachten écht van de Norprolac komen. Mijn gevoel zegt dat ik wel weer met de Norprolac moet beginnen omdat er tzt een kinderwens is en ik'investeer in mijn toekomst'. Bij weer starten met Norprolac, dan niet weer de 225mcg, dat weet ik wel!!!
01-09-2015

Prolactinoom

Tja...vanaf ongeveer mijn 19e werd ik niet meer ongesteld. Ik voelde me vaak ook onverklaarbaar moe. Dacht soms dat ik een vermoeidheidssyndroom had. De huisarts zei dat dat niet het geval kon zijn en ook over mijn wegblijvende menstruatie gaf hij aan, dat kan als je jong bent, het komt wel weer terug. Geen nadere onderzoek en aangezien ik toen niet echt een kinderwens had[lees meer...] en ook de maandelijkse "perikelen" wel kon missen, boeide het ook niet zo. Ongeveer 5 jaar later werd ik weer eens een blauwe maandag ongesteld, wel 12 dagen?! Ook niet normaal. Daarna bleef het ruim 10 jaar weg!!! Omdat ik inmiddels in de 30 was en inmiddels ook de kinderwens begon te komen, wilde ik het eea uit laten zoeken. En wonderboven wonder, vlak voordat ik een afspraak wilde maken, werd ik ineens weer ongesteld. Wooohaaa. Toch de afspraak gemaakt. En wat bleek: na vragenlijst, intern onderzoek en MRI-scan. Je hebt een verhoogd prolactine. Er werd mij Norprolac voorgeschreven. Prima, ga ik slikken, als daardoor mijn menstruatie structureel blijft, en kans op vergroten tumor verdwijnt. Ik slik het gewoon. In het begin: inderdaad wat een vermoeid gevoel (ik noem het een implosie van moeheid). Na de eerste weken van slikken was het Hallelujah: ik voelde me energiek, tot het bizarre af (ik zei tegen vrienden, ik voel geen moeheid meer). Ik viel af (wie wil dat niet, zonder ook maar enige ongezonde zaken te laten en niet te hoeven sporten). En mijn allergien (exczeem, zonneallergie, hooikoorts verdwenen als sneeuw voor de zon. Op langere termijn wordt de continue alertheid en drang naar continue actie ook wel een " minpuntje" . Geen rust meer om even televisie te kijken, een psycholoog waar ik een jaar na het slikken een intake had zei, het lijkt wel of je coke heb geslikt, maar een relatie met norprolac zag ze niet (uhuuu?!). anyway een paar jaar verstrijken. En ik voel me fysiek goed. Maar aan de andere kant eiste de medicijnen denk ik zijn tol: met name in mijn uitspattingen die op financieel gebied mij hebben genekt. Twee jaar geleden ben ik gestopt met de medicijnen. Maar een paar maanden geleden weer begonnen, nadat bleek dat mijn menstruatie weer ongeregeld werd en er ook een verhoogd prolactine werd geconstateerd. Op financieel gebied blijk ik weer rare sprongen te maken. Maar fysiek voel ik me toch net iets beter en ja ik val ook weer wat af!!! Tja dilemma, wat zijn dit voor medicijnen?! ze doen in mijn ogen heel heel veel met je lichaam, die invloed hebben op gedrag en lichaam. aanraden of afraden?! wie het antwoord heeft..
31-05-2015

Prolactinoom

Sinds enkele weken gebruik ik Cabergoline Sandoz ivm de diagnose hyperprolactinemie door een micro prolactinoom in mijn hypofyse. Ik reageer erg heftig op de medicatie. De eerste bijwerkingen kwamen al na enkele dagen. Ik kreeg een opgejaagd gevoel en sliep erg slecht. Het ergste zijn echter de stemmingswisselingen. Ik herken mijzelf niet meer. Ik ben kattig en zoek veel[lees meer...] ruzie (vooral met mijn man). Ik heb vrijwel dagelijks zware hoofdpijnen, deze zijn het ergst de dag na inname van het tabletje. Nu ongeveer drie weken na de start ben ik zeer suf, slaapdronken, wil ook het liefst de hele dag slapen. De stemmingswisselingen zijn gebleven, gelukkig slaap ik wel weer door (al lijkt het nu door te schieten naar de andere kant). Het belemmert mijn sociale leven, mijn relatie. Ik ga normaal zo'n drie keer per week sporten, maar het kost mij grote moeite om dit te doen momenteel. Ik ben amper een maand bezig met deze pillen, maar heb over 2 dagen een afspraak met mijn gynaecoloog want dit gaat zo niet werken.
19-05-2015

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Geen eisprong uit mezelf.
27-04-2015

Onvruchtbaarheid vrouw

5 tabletten geslikt 3e dag van de menstruatie t/m de 7e dag Elke dag 1 nam ze in de ochtend bij het ontbijt
22-04-2015

Prolactinoom

Een paar weken geleden gestopt met het slikken van de Norprolac, wat een zegen! Had ik veel eerder moeten doen! Heb dit jarenlang geslikt omdat ik een microprolactinoom heb. Kinderen kort op elkaar gehad, beide lang borstvoeding gegeven, eerste 9 maanden en de tweede 8 maanden. Na de tweede werd ik niet ongesteld, huisarts; prolactine bepaald en die was licht verhoogd[lees meer...]. Ik wilde zelf doorverwezen worden naar de endocrinoloog, moest zeuren om een MRI. aangezien zij het prolactinegehalte te laag vond voor een tumor. Die dus toch te zien was om de MRI. Verder bloedonderzoek was niet afwijkend. Goed; Norprolac slikken.....wat een bijwerkingen! Vooral de enorme sufheid in het begin was vreselijk! Maar heb altijd problemen gehouden met vooral 'ochtends watterige kop, slechte kunnen concentreren. Verder; flushgevoel, verstopte neus, darmen op slot, hoofdpijn, misselijkheid....en zo kan ik nog wel even doorgaan! Troep is het! Nu ik voorbij de ontwenningsverschijnselen ben, merk ik echt hoe anders ik mijzelf voel! Ik voel me weer mijzelf. Ik heb tussentijds een aantal keren geprobeerd te stoppen maar merkte telkens dat de tumor dan gelijk weer actief werd. Ook heb ik een poosje Cabergoline geprobeerd maar had daar ook bijwerkingen van. Ook in het Radboud een gesprek gehad om de tumor operatief te laten verwijderen maar ik durf niet, gezien de bijwerkingen en het feit dat bij een microprolactinoom de kans groot is dat de tumor terugkomt. Effectief was Norprolac dus wel bij mij, maar de bijwerkingen zijn van dusdanige aard dat het zeven jaar lang op negatieve wijze mijn kwaliteit van leven beïnvloed heeft. Dat wil niet zeggen dat de situatie nu ideaal is. De tumor is actief, merk ik aan mijn borsten, vocht vasthouden, warme handen oa. Maar ik ben zo blij dat ik de tabletten niet meer slik. Ik probeer nu 'Prodo' van Ortholon, Teunisbloemolie, Saliethee en nog een kruidentinctuur van de natuurgeneeskundige; Vitex agnus castus, Carduus marianus, Orthosiphon stamineus, Equisteum arvense. Ik ben hier net mee gestart, dus kan nog geen resultaat melden. Mijn prolactinegehalte laat ik de komende tijd regelmatig controleren, ik hoop dat het bij een microformaatje blijft, mijn zorg is , dat het toch uitgroeit tot een macrotumor en dat ik een beschadigde oogzenuw krijg. Als het prolactine binnen de perken blijft dan leef ik er zo wel mee totdat ik voorbij de overgang ben, in de hoop dat het dan volledig hormonaal rustig wordt. Mocht het prolactinegehalte gevaarlijk hoog worden dan zal ik wel weer aan de Norprolac moeten, maar dan met grote tegenzin! Achteraf had ik nooit moeten starten met die rottabletten, hadden de afgelopen jaren waarschijnlijk stukken mooier geweest, energieker. Maar je slikt het, omdat het wordt voorgeschreven, omdat dat het middel is wat je nou éénmaal bij zo'n tumor voorschrijft. Ik had liever geen menstruatie gehad en misschien wat kans op botontkalking dan wat ik de afgelopen zeven jaar heb meegemaakt door die tabletten. Iedereen zal het anders ervaren.....ik heb mijn verhaal maar eens opgeschreven in de hoop dat anderen wat aan deze ervaringen hebben. Ik heb in ieder geval veel herkend in de ervaringen van de andere mensen die hier opgeschreven hebben.

Categorieën met de meeste ervaringen

Depressie - antidepressiva SSRI (4803)
Anticonceptie - overig (3522)
Cholesterol (2775)
Depressie - antidepressiva overig (2576)
Psychose / schizofrenie - antipsychotica (2193)
Pijn - morfine-achtigen (2106)
Pijn (1895)
ADHD - psychostimulantia (1829)
Verslavingsziekten (1809)
Bloeddruk - betablokkers (1582)
Maagzuur - protonpompremmers (1498)
Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend) (1435)
Anticonceptie - eenfase (1316)
Angststoornissen (1122)
Bloed / stolling - thrombose (bloedstolsels) (1063)
Diabetes (suikerziekte) - orale middelen (1060)
Depressie - antidepressiva TCA (990)
Antibiotica - penicillines breedspectrum (920)