Ervaringen met Cabergoline Tabletten

Prolactinoom (6 meningen)

29-01-2023 | Vrouw | 24
Prolactinoom
Na jaren lang migraine gehad te hebben, en bestempeld te worden als depressief en een puber, bleek in 2016 uiteindelijk dat ik een prolactinoom heb. De migraine werd stukken minder door cabergoline, omdat de hypofyse microprolactinoom slonk. Maar ik had ontzettend veel bijwerkingen waaronder vooral gewichtstoename.

22-12-2022 | Vrouw | 60
Acromegalie
Neem deze tabletten naast mijn maandelijkse spuit, lange tijd geen problemen. Afgelopen weekend is het geëscaleerd...en na lang nadenken ben ik ervan overtuigd dat het de tabletten zijn, terugdenkend kan ik ook andere dingen nu plaatsen ... Ga deze tabletten nu minderen het is beter met wat problemen te leven, dan opgeschrikt te worden door agressief gedrag!

20-08-2019 | Vrouw | 24
Prolactinoom
Middel werkt goed, prolactine gehalte in bloed is gedaald. Ik slik dit al sinds 2013 volgens mij. Ik loop al die jaren met hoofdpijn klachten. Kreeg tijdens middelbare school en uni periode de stempel ‘gestrest’ en door het vele computeren. Nu werk en loop ik bij een neuroloog , hier kreeg ik de stempel ‘migraine patiënt’. Een maand geleden bij internist op afspraak en gev[lees meer...]raagd of we tijdelijk kunnen stoppen met medicatie omdat ik dagelijks hoofdpijn heb. Ben nu 2,5 week gestopt ... HOOFDPIJN IS OVER!! Al die jaren met hoofdpijn ... had iemand mij dit maar eerder verteld.. :(

16-07-2019 | Man | 50
Prolactinoom
Werking goed en snel weer op normale waarden van testosteron en prolactine, gezwel van 11 mm op de hypofyse. Lijkt makkelijk, slikken en het komt goed over 4 a 5 jaar. Ik loop vast emotioneel. Kan erg boos worden om kleine dingen die tegen lopen en kan het niet wegblazen maar het wordt steeds groter. Ga dan ook (helaas) op een destructieve manier mee om. De negatieve emot[lees meer...]ies worden ook groter en kunnen soms 2 a drie dagen duren, gevolgd door een periode dat ik alles wil gaan ondernemen. Sexdrive is erg versterkt en is niet aan tegemoet te komen door mijn partner. Dit geeft een hoop spanningen in onze relatie. Ik probeer door continue met dingen bezig te zijn mijn gedachten uit te zetten en een andere focus te houden of weg te gaan als ik merk dat ik boos aan het worden ben. Fysieke inspanning helpt daarbij. Ik zou graag meer weten over het emotionele aspect voor mij en mijn omgeving. Begrip is er wel maar de impact is veel heftiger dan ik kan registreren en vermoeden.

15-11-2018 | Vrouw | 39
cabergoline (0,5)
Hypofysetumor
Waar zal ik beginnen; zelf heb ik ptss chronisch, micro adenoom en fibromyalgie. Bij de ontdekking in het lokale ziekenhuis, werd mij in eerste instantie Parlodel voorgeschreven door de Endocrinoloog. Ik was niet vooruit te branden, kramp, zure benen, kortom de eeuwige griep. Ik vertrouwde het niet; dus second opinion naar een academisch ziekenhuis. Daar kreeg ik Caberg[lees meer...]oline vanwege een kinderwens. Het maakte mij onrustig, angstig, boos, geen eetlust, mijn ptss ging ook weer opspelen,het leek alsof er een alarm met lichten afging in je hoofd zonder geluid en die bleef maar gaan, gezichtsvermogen werd doffer, zware zware PMS met een cyclus van 21 dagen, dat betekent bijna 1 week vrolijk en dan begint de opbouw weer. Ik trok het niet meer want ik verzorg ook een kind. Ik ben 1 jaar gestopt van alles geprobeerd kijken naar de mogelijkheden voor een operatie(niet mogelijk), het ging ongeveer half jaar goed, daarna kwam die donkere wolk weer. Ik moest er aan toegeven want het ging steeds slechter. Ik heb mijn voeding aangepast, 6x op een dag eten, slik supplementen, vitamine D, gebruik cannabisolie en suiker vermijden. Het functioneren begint eindelijk op gang te komen. Het kan beter, maar voor nu ben ik zo blij.

24-03-2016 | Vrouw | 23
Prolactinoom
Voor mij een wondermiddel! Prolactinoom ontdekt in mijn puberteit. 5 jaar lang geen cyclus gehad en toen besloten om aan de medicatie te gaan. Medicatie beviel goed. Ik viel in 3 maanden 3 kledingmaten af (begreep al niet waarom ik als puber zoveel aankwam, maar de hormonen bleken de oorzaak). Mijn libido en stemming verbeterde aanzienlijk, ik werd een leukere versie van m[lees meer...]ezelf. Geen negatieve bijwerkingen.

31-05-2015 | Vrouw | 30
Prolactinoom
Sinds enkele weken gebruik ik Cabergoline Sandoz ivm de diagnose hyperprolactinemie door een micro prolactinoom in mijn hypofyse. Ik reageer erg heftig op de medicatie. De eerste bijwerkingen kwamen al na enkele dagen. Ik kreeg een opgejaagd gevoel en sliep erg slecht. Het ergste zijn echter de stemmingswisselingen. Ik herken mijzelf niet meer. Ik ben kattig en zoek veel[lees meer...] ruzie (vooral met mijn man). Ik heb vrijwel dagelijks zware hoofdpijnen, deze zijn het ergst de dag na inname van het tabletje. Nu ongeveer drie weken na de start ben ik zeer suf, slaapdronken, wil ook het liefst de hele dag slapen. De stemmingswisselingen zijn gebleven, gelukkig slaap ik wel weer door (al lijkt het nu door te schieten naar de andere kant). Het belemmert mijn sociale leven, mijn relatie. Ik ga normaal zo'n drie keer per week sporten, maar het kost mij grote moeite om dit te doen momenteel. Ik ben amper een maand bezig met deze pillen, maar heb over 2 dagen een afspraak met mijn gynaecoloog want dit gaat zo niet werken.

02-04-2015 | Vrouw | 34
cabergoline (0,5mg)
Naar aanleiding van een 5mm microprolactinoom Cabergoline voorgeschreven gekregen door de endocrinoloog. Eerst 0,5 mg per week verdeeld in twee halve pilletjes. De prolactine waarde daalde maar nog niet genoeg. Dosis na 6 wk verdubbeld naar 2x per week 0,5mg, de prolactine daalde bijna naar normaal. De bijwerkingen waren de eerste maand stekenhoofdpijn en verandering van[lees meer...] gezichtsvermogen. Na dosisophoging steeds minder stekenhoofdpijn, maar wel gewone hoofdpijn dagelijks. Ook erg suf de dag na inname hele 0,5mg pil. Uiteraard door alle hormonale schommelingen weinig energie en slecht geslapen (over humeur maar niet te spreken) Na 6wk weer opgehoogd door de endocrinoloog, maar in overleg de dosis verdelen over meerdere dagen. Nu op 6x per wk een halve pil van 0,5mg (dus 0,25mg). Nu geen last meer van hoofdpijn en sufheid.

30-07-2014 | Vrouw | 48
Prolactinoom
ik heb dit medicijn een tijdje gebruikt voor het krimpen van het prolactinoom die in de hypofyse zit. Kreeg barstende koppijnen, héél veel krampen in mijn benen, ook werd ik er héél zenuwachtig van en werkte alles op mijn zenuwen. Mijn libido schoot echt teveel in de hoogte zodat ik een beetje een bitch werd. Uiteindelijk heb ik nadat de bloedwaarden goed stonden er 1 [lees meer...]jaar mee gestopt. Dat maakte me terug wat menselijk. Maar nu na 1 jaar, de vermoeidheid is ongelofelijk erg, de tumor is van 3 mm naar 6 mm gegaan en ik heb duizeligheid en oorsuizen . Uiteindelijk zal ik terug medicijnen moeten nemen, ofwel een operatie?

21-01-2012 | Man | 40
cabergoline
Ik heb het voorgeschreven gekregen nadat een macro prolactinoom (>2cm) was ontdekt. Aangezien mijn testosteron een diepte punt had bereikt was mijn libido al jaren ver zoek. Nu ik het medicijn gebruik krimpt de prolactionoom en neemt de prolactine af. Deze was op zijn hoogste 9700. Ik heb begrepen dat bij zwangere vrouwen deze waarde ligt op 10.000. Na gebruik van de med[lees meer...]icatie is deze in rap tempo gezakt tot 1900 maar helaas is mijn lage testosteron van 4 zelfs naar 2 gezakt. Maar mijn libido is wel dermate gestegen dat mijn vrouw het nu wel vervelend begint te vinden. Ze heeft zich immers na jaren teleurstellingen tussen de lakens zich ingesteld op 2x per maand (max). Nu ik iedere dag wel wil vind ze het vervelend.

31-10-2011 | Man | 18
Prolactinoom
Nadat er een prolactinoom was geconstateerd bij mij was dit een middel om hem te doen slinken. Ik heb vooral last van de bijwerkingen nadat ik een pil heb ingenomen. Misselijkheid en soms last van mijn hart. Ooit wel eens dat ik iets merk wat ik nooit heb gehad dat ik denk dat het van de medicijnen is. Dit weet ik alleen niet zeker

16-09-2010 | Vrouw
Prolactinoom
Nadat ik geconstateerd was met een prolactinoom kreeg ik dit voorgeschreven. Prolactine levels reageren zeer goed op de medicatie. En de somberheid die de aandoening met zich mee bracht (wat je achteraf pas echt in begint te zien) ging met sprongen voor uit. Dit omdat natuurlijk dopermine weer op een normaal niveau komt. Libido kwam ook terug. Wel last van veel bijwerkin[lees meer...]gen (hoewel dat ik daar altijd wel last van heb gehad): grootste probleem is de vermoeidheid waar moeilijk een pijl op te trekken is. Verder tintelende vingers alsof ze 'slapen'. Een keer in de zoveel tijd hoofdpijn.... maar dan wel een hele heftige, waar je niet van kan slapen. uit mijn ervaring helpt het om een chocoladereep te eten. En dan zijn er de stemmingswisselingen. PMS in tienvoud. Dit zijn van die dagen in 1 keer per 2 a 3 weken voorkomen. Een dag dat niemand of iets goed kan doen. Je weet wel in je achterhoofd dat het je hormonen zijn maar je heb er geen controle over. Weet nog niet of er bindweefsel bij mij is ontstaan, 1e afspraak met cardioloog staat pas over 3 maanden.

22-07-2010 | Vrouw
Tegen borststuwing na bevalling
Ik heb dit medicijn van de huisarts gekregen om borststuwing na mijn bevalling tegen te gaan. 1 dosis van 1 mg direct na de bavalling, en na 48 uur nog een keer 1 mg. Heeft geweldig geholpen, geen stuwing gehad. Wel iets last van lichte bijwerkingen maar dat mag geen naam hebben.

17-12-2009 | Vrouw
Ziekte van Cushing
ik heb geen bloeddruk- en cholesterol-verlagers meer nodig, mijn buste is van 75B naar 85D gegaan, na de gewennings periode van 4 wk om naar deze dosering te groeien (om de dag 2) geen slaapaanvallen meer, wel regelmatig een 'off-day' met 'alzheimer-light' effecten en veel stemmingswisselingen. een soort dr. jeckel en mr. hyde. ook is bij de laatste hart-controle gebleken[lees meer...] dat ik een lekkende hartklep heb, en een lichte hartklep-fibrose. Ik weet niet of ik deze al had voor dit medicijn gebruik, maar ik ben onder controle bij een cardioloog hiervoor.

05-12-2009 | Vrouw
Te hoog prolactine gehalte
Tijdens mijn gebruik van de medicatie voelde ik mij suf, misselijk en veel hoofdpijn.

29-03-2009 | Vrouw
Prolactinoom
Verschrikkelijk suf wordt je hiervan. Alsof je een ander (veel dommer) persoon bent geworden. Nadenken onthouden of autorijden zijn zelfs met deze lage dosis een enorme opgave geworden. Bloeddruk gekelderd van 80-120 naar 60-100 met bijbehorende sterretjes zien neiging tot flauwvallen en dode vingers en tenen. Voor iemand die werkt zoals ik is dit een verschrikkelijk midde[lees meer...]l, maar het moet blijkbaar wil ik van dat gezwel afkomen.