Ervaringen met Dostinex

Prolactinoom (7 meningen)
Neuro-endocriene tumor (NET) (0 meningen)

08-12-2022 | Man | 44
Prolactinoom
Vanaf de dag dat ik dit gebruik is mijn leven een hel. Soms heb ik een goede dag dat ik alleen wat hoofdpijn heb, vocht vasthoudt, af en toe licht maagzuur. Meeste dagen zijn een drama; vooral de concentratieproblemen, sufheid, vermoeidheid en barstende hoofdpijn zorgen er voor dat je niks meer kunt. Daar komen de andere klachten nog bovenop. Ik gebruik dit nu 2 maanden, m[lees meer...]aar het medicijn is erger dan de kwaal! Mijn hele leven is chaos sindsdien en ik hang alleen nog maar op de bank of lig op bed. Afschuwelijk dit!

09-08-2022 | Vrouw | 30
Prolactinoom
Wegens een microprolactinoom ben ik 11 weken geleden gestart met het gebruik van dostinex. Ik had geen klachten van het prolactinoom, dit kwam aan het licht door uitblijvende menstruatie. De eerste weken waren de bijwerkingen erg vervelend, dagelijks ontzettend vermoeid en duizelig. Niet in staat om (matig) intensief te bewegen/ sporten. Een dag werken op kantoor was al ve[lees meer...]el gevraagd. Wel deed het medicijn direct zijn werk, na de 1e controle was het prolactinegehalte in mijn bloed al op peil. Gelukkig ging het vanaf week 6 steeds beter met de bijwerkingen en inmiddels heb ik er vrijwel geen last meer van. Nu alleen nog wachten op de menstruatie, die is vooralsnog niet op gang gekomen.

11-07-2021 | Man | 54
Prolactinoom
Mijn man 54 jaar heeft een macro prolactinoom 4 x 3 cm. In eerste instantie enorm geslonken met Dostinex. Kreeg wel een lekkage van hersenvocht door de neus. Geopereerd en lekkage verholpen. Tumor was toen bijna weg. Helaas weer gaan groeien. Zelfs met zes tabletten in de week. Gaan binnenkort naar umc Utrecht. Dan afwachten wat er aan kan gebeuren.

31-03-2021 | Man | 45
Prolactinoom
Ik was al jaren aan het kwakkelen met mijn gezondheid. Veel moe. Verhoogde bloeddruk. Liep bij de psycholoog. Mijn dokter wilde antidepressiva gaan voorschrijven, maar toch eerst even op hormonen laten prikken in het ziekenhuis. Uitslag: veel te veel prolactine in mijn bloed. MRI liet een prolactinoom zien (1,6 cm). Nu slik ik een jaar Dostinex, 1 pil per week, laagste dos[lees meer...]is, en het werkt sinds dag 1 als een wondermiddel. Ik heb weer energie voor tien. Geen nare bijwerkingen. Alleen soms een emotionele (psychische?) terugval met bijbehorende moeheid en verminderde erectie, zo nu en dan. Libido is juist erg hoog. Die combinatie is eigenlijk de naaste bijwerking die ik heb gemerkt.

08-03-2021 | Vrouw | 34
cabergoline (0,5mg)
Ik heb dit middel van de huisarts voorgeschreven gekregen omdat ik mijn borstvoeding wilde beëindigen. Ik moest 4 halve pillen nemen om de 12 uur verdeeld over 2 dagen. De pillen zijn erg klein en je moet ze door de helft breken. Is lastig In de loop van de eerste dag kreeg ik na inname Van deze medicatie enorme stuwing in mijn borsten en was het pijnlijk. Ik moest [lees meer...]daarnaast koelcompressen gebruiken en borsten ondersteunen dmv strakke bh omdat het pijnlijk was, daarnaast pijnstillers De tweede dag was de stuwing volledig verdwenen en was de pijn grotendeels weg. En de melkproductie tot stilstand gebracht. Ik vind het desondanks de bijwerkingen een goed medicijn dat goed geholpen heeft. Het heeft bijwerkingen maar ik was blij dat ik eindelijk van de melkproductie af ben.

23-10-2020 | Vrouw | 32
Prolactinoom
Gebruik sinds 2016 dostinex ivm macroprolactinoom bij hypofyse. Eerste fase gedurende opstarten last van bijwerkingen als tintelende vingers, duizelig, flitsen zien en moe. Na enige tijd (enkele maanden) goed gewend en ingesteld. Prolactine waarden dalen goed dankzij deze medicijnen, waarmee ook het prolactinoom is gekrompen. Hetzij langzamer dan gehoopt, maar uiteindelijk[lees meer...] wel effectief. Ivm zwangerschap 9 maanden gestopt, waarna het prolactinoom weer in omvang was toegenomen. Na zwangerschap weer gestart met dostinex, binnen een jaar was het prolactinoom weer gekrompen tot gewenste grootte. Ook dit keer weer tijd nodig gehad te wennen aan de medicatie, maar na enige tijd weer goed gewend. Prima mee te leven.

30-10-2019 | Vrouw | 39
Hypofysetumor
Ik had al een paar jaar last van allerlei vage lichamelijke klachten en ook veel last van paniekaanvallen. Ik voelde me echt slecht. Mijn dokter gaf me de diagnose burn out. Maar ondanks therapie, coaching en mindfulness bleef mijn lichaam raar doen. Toen ik stopte met de pil, bleef mijn menstruatie weg. Opnieuw zei de dokter dat het stress was en mijn lichaam moest ontpil[lees meer...]len. Echt waar! Doordat het zo in de mode is om burn out te zijn, heeft het veel te lang geduurd vooraleer mijn diagnose van een prolactinoom viel en heb ik me dus jaren slecht gevoeld zonder dat ik goed begreep waarom. Ik was heel bang voor de medicatie omwille van de vele horrorverhalen op het internet en in de bijsluiter en omdat ik in die periode gewoon heel bang was voor alles (maar dat kwam dus door het tumortje weet ik nu). Maar enkel de eerste 2 weken ben ik wat suf en moe geweest. Ik had wat last van prikkende ogen en voelde me een beetje opgefokt, maar dat kon ik net verdragen. Nu is mijn lichaam gewend en 5 maanden later voel ik me eindelijk na al die jaren terug mezelf. De angstaanvallen zijn weg, de meeste lichamelijke klachten ook. Ik ben terug vrolijk, evenwichtig en heb meer energie. Ik voel me echt beter. Ben dus zeer tevreden van de medicatie. Ik ga misschien iets moeilijker naar de wc dan vroeger en voel me soms nog overprikkeld en suf in mijn hoofd. Alsof mijn hersenen niet alles verwerkt krijgen. En ik moet zorgen voor voldoende slaap en rust. Een nachtje doorzakken, daar zal ik zeker van weten. Maar dat is uiteindelijk bij iedereen zo van mijn leeftijd ;). Beterschap gaat trouwens traag en onopvallend, maar ze is er. Ik ben door mijn tumortje een 4 tal kilo verdikt, die zou ik graag nog kwijtraken. Dat gaat nog wat moeizaam, maar voor de rest ben ik heel blij met de duidelijke diagnose, blij dat het goedaardig is en dus alleen maar lastig en ik er niet van doodga. En blij met de medicatie die helpt. Dus wie dit leest: wees niet te bang, het komt normaal gezien wel goed. Onthoud dat je op het internet meestal de extreme verhalen hoort. Maar de goede verhalen zijn er dus zeker ook! Succes!

26-12-2017 | Man | 62
cabergoline (0,5mg)
Twee jaar gleden , in 2015 begonnen met cabergoline dostinex. De prolactine waardes waren vreselijk hoog, dus de testosteronwaarden daarmee automatisch erg laag, alles door langdurige negatieve stress , waardoor mijn bijnier functie hevig ontregeld was. Geen enkele, bijwerking gehad en de prolactine daalde en de testosteron steeg. In mei 2017 gestopt, maar na een maand o[lees meer...]f vier begon de prolactine weer te stijgen en het testosteron weer te dalen, dus toch maar weer begonnen op aanraden van de Internist. Het is een tekort aan dopamine of een verkeerde omzetting/ opname daarvan. Ik heb dus totaal geen enkele bijwerking.

09-10-2017 | Vrouw | 40
Prolactinoom
Afgelopen weekend gestart met dostinex Cabergoline 1x per week voor behandeling macro prolactinoom. Gezien de vele verhalen was ik erg bang voor de bijwerkingen. Ik heb helemaal nergens geen last van, ik hoop dat dit zo blijft en dat de waardes gaan verlagen en de prolactinoom gaat krimpen!

27-08-2014 | Vrouw | 23
Prolactinoom
Anderhalf jaar geleden is er bij mij een microprolactinoom vastgesteld. Nou waren we bezig met afbouwen omdat mijn bloedwaardes weer goed waren. Helaas bij een kwart tablet kwamen klachten terug en steeg het prolactine gehalte in het bloed. Dus nu weer op oude dosering. Bijwerkingen bij mij zijn erg moe, en een stoned gevoel de dag daarna. Klachten zijn 2 dagen na inname w[lees meer...]eer afgenomen.

26-10-2013 | Man | 42
cabergoline
Geachte forumleden, onfortuinlijke medegebruikers, na diagnose prolactinoom 2002 aan hypofyse gestart met dostinex, in begin 3 stuks per week; bijwerkingen extreem kort lontje en enorme agressieaanvallen, geheel niet fijn (prolactine kwam wel binnen de normaalwaarden) Nu sinds jaren, 2 de week en nog altijd stemmingwisselingen depressie versterkende bijwerking, verm[lees meer...]oeidheid en veelvuldig gapen, dit blijft na 11 jaar innemen onveranderd. Helaas noodzakelijk. Bij een tijdje (4 maanden) geen gebruik, weer stijging prolactine (botontkalking) en daling testosteron waardoor impotentie weer opspeelt. Ervaring met endocrinologen (Radbout Nijmegen) slecht, wordt enkel naar bloedwaarden gekeken, hoe een mens/patiënt zich voelt is geheel bijzaak. N.B. voor de diagnose 2002 zijn in de loop der jaren mijn voeten/enkels gaan doorzakken, veel en altijd spierpijn, lopen en staan zeer vermoeiend, weingig kracht is gebleven, vermoed door jarenlange testosteron te kort door de tumor. Heeft iemand hier ervaring mee???

20-11-2012 | Man | 60
Osteoporose/botontkalking
heb ze van mijn 30/50 jaar gebruikt had eerst Parodel kon daar helemaal niet tegen heb met onderzoek meegedaan naar dit toen nog nieuwe medicijn nam ze altijd voor het naar bed gaan in ben nu 60 jaar heb geen klachten meer.En heel vitaal kreeg botontkalking door het gebruik van dostinex is dit weer hersteld.

28-05-2012 | Man | 50
Hoofdpijn
Na meerdere keren, vanaf 1990, door de huisarts met pijnstillers naar huis gestuurd, met de vuist op tafel geslagen: mocht na veel tamtam naar een endocrinoloog: macroprolactinoom. , 2 x per week dostinex slikken. Tussendoor parlodel geprobeerd. Was niks. Zeer zware hoofdpijnen 2-4 keer per week.

06-03-2012 | Vrouw | 47
cabergoline
2 jaar geleden ook Dostinex gebruikt gedurende 8 weken en toen alleen veel last van koude/tintelende vingers en tenen. Werkte toen prima, prolactine gehalte flink gedaald. . Nu in Januari weer gestart,omdat gehalte weer te hoog was en ik daar klachten van had. Na 2 weken begonnen de klachten, ontzettend vermoeid, warm en koude aanvallen, tintelende vingers, reactieve[lees meer...]rmogen sterk verminderd. Kreeg 1x mijn ogen haast niet meer open, Tintelingen in benen,slaapaanvallen,lusteloos moeite met concentreren, zo erg dat werken niet meer ging. Omdat ik aan mijn lichaam kon voelen dat mijn spiegel aan het dalen was toch maar even doorgezet, had medicatie voor 8 weken... na 6.5 week gestopt was er klaar mee en wilde me weer normaal voelen. Was een soort zombie afgelopen weken. Nooit meer Dostinex. ...Dan maar weer terug op Norprolac ook niet prettig maar alles beter dan dit.... Heel bijzonder dat ik er 2 jaar geleden niet zo.n last van had. Maar goed er zijn hier meer mensen die weinig last hebben. Je weet het pas als je het probeert :-)) Want het is wel een heel effectief medicijn!

05-11-2011 | Man | 64
Prolactinoom
Gebruik Dostinex al 5 jaar 1 tablet per dag. Heeft gezorgd voor een grote kwaliteitsverbetering van leven. Veel energie gekregen en steeds terugkerende hevige pijn in de halsstreek is na gebruik van Dostinex geheel verdwenen. Geen echte bijwerkingen behalve een prettige zin in seks. Wordt regelmatig gecontoleerd ivm mogelijke schade aan hartklep. Tot dusverre geen probleem[lees meer...].

02-11-2011 | Vrouw | 26
Prolactinoom
na het vaststellen van een prolactinoom, kreeg ik twee weken geleden dostinex voorgeschreven. aangezien ik het al gegoogeld had was ik nogal huiverig mbt de bijwerkingen. vorige week vrijdag na aarzelen toch de eerste gepakt. heb wat last gehad van tintelingen, warmte gevoel in ledematen, ietwat misselijk en de dag erna erg suf soort van stoned gevoel. gisteren de tweede g[lees meer...]epakt (ik pak ze voor het slapen, zodat ik door de bijwerkingen heen slaap) en heb amper iets gemerkt ervan. behalve dan dat ie zo makkelijk blijft hangen in je keel. ik hoop dat ze net zo snel werken als dat de bijwerkingen uitgewerkt zijn. ik ben er wel tevreden over.