Clomid

clomifeen

Vruchtbaarheid (12 meningen)
Onvruchtbaarheid vrouw (12 meningen)

14-06-2019

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Na 2 jaar op de natuurlijke manier zwanger raken zijn we maar hulp gaan zoeken. Ik kreeg de diagnose pcos. Daar schrok ik van want ik heb maandelijks een regelmatige cyclus. Maar dat verklaart wel waarom ik meer haren heb dan de rest van de familie. Na de 2e ronde clomid ben ik zwanger geraakt. Helaas is dit geëindigd in een miskraam en mag ik opnieuw clomid gebruiken. [lees meer...]De clomid is mij goed bevallen. Ik had totaal geen last van bijwerkingen. Het enige wat ik wel had was vruchtbaar slijm voor mijn ei! En dat had ik zonder clomid nog nooit gezien
09-07-2018

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Nu tweede ronde clomid. Eerste ronde werkte goed ondanks vele bijwerkingen. Nu tweede ronde al tien dagen last van migraine. Eitjes groeien er wel goed op, maar tot dusver nog geen bevruchting geweest.
10-05-2018

Onvruchtbaarheid vrouw

Ik ben net gestart met clomid (dag 3 t/m 7, 50 Mg) om mijn cyclus te normaliseren i.v.m. kinderwens (2e kind). Mijn cyclus wisselt namelijk van 5 weken tot soms wel 3 maanden, geen peil op te trekken dus. Bij mijn vorige zwangerschap was kuur 10 succesvol, en eigenlijk op een moment dat de behandelend gynaecoloog op basis van echo & bloedtest anders had ingeschat. Voor mij[lees meer...] helpt clomid om mijn cyclus enigszins voorspelbaarder te maken (zeker in combinatie met temperaturen). Hopelijk slaat het deze keer ook weer aan!
27-11-2017

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Ik slik op dag 3 t/m dag 7 clomid 50 Mg. Hierdoor groeien mijn eicellen. De bijwerkingen zijn alleen erg vervelend!
27-04-2017

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Na 8 maanden slechts 2 maal gemenstrueerd te hebben door de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis. Eerst Provera gehad om de menstruatie op te wekken en hierna op cyclusdag 3 t/m 5 Clomid geslikt. Totaal geen bijwerkingen gehad. Na het stoppen met de pil steeds meer puisten om mijn gezicht, maar tijdens het slikken van clomid verdween dit volledig, een positieve bijwer[lees meer...]king dus! Op dag 10 een follikelmeting gehad, 1 van 9 mm en 2 van 10/11 mm. Op dag 13 een 2e follikelmeting en één was doorgegroeid naar 19,1 mm dus perfect! Voor mij werkt Clomid dus heel goed, zonder bijwerkingen.
26-01-2017

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Gestopt met de pil.. Vrij snel ontrekkingsbloeding, maar daarna heel langs niet ongesteld. .. wat blijkt.. oktober erachter gekomen dat ik pcos heb. Nu ben ik aan de duphaston en daarna van cyclus dag 3 t/m7 clomid. Eerst 50 MG. Geen resultaat. Toen 100 MG ook geen resultaat. Deze maand beginnen aan 150 MG. Hopen dat dit wel gaat werken. ----------------------------------[lees meer...]------ Ronde 3 heeft gewerkt ! Dag 12 een ei van 23 mm! Maar helaas al gesprongen vat bleek uit mijn bloeduitslag... maar voor de zekerheid maar wel gemeenschap gehad. Dus nu wachten op mijn ongesteldheid of niet. ..
27-06-2016

Clomid (clomifeen)

2012: na de eerste keer zwanger met gebruik van clomid 2013: na de derde keer zwanger met gebruik van clomid 2016: reeds in de derde ronde met clomid, 5 dagen 3 pilletjes nemen, er is steeds een eitje maar tot nu toe geen bevruchting. Bijwerkingen:enkele dagen heel misselijk, barstende hoofdpijn, overdreven emotioneel, opvliegers, .... Net alsof ik in mijn menopauze zi[lees meer...]t...
12-12-2015

Onvruchtbaarheid vrouw

Nu in 2e ronde van gebruik clomid. 3e dag van de menstruatie 100mg innemen tot en met de 7e dag. Mijn eicellen groeien hierbij goed, medicijn doet zijn werk. 1e iui poging heeft echter geen resultaat gehad, zitten nu in de 2e ronde dus vingers gekruist. Bijwerkingen zijn wel erg vervelend, ik neem nu de tabletten in voor het slapen gaan om er zo min mogelijk last van te [lees meer...]ervaren. 's Nachts wel ontzettend veel last van opvliegers, zweet me rot.
19-05-2015

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Geen eisprong uit mezelf.
27-04-2015

Onvruchtbaarheid vrouw

5 tabletten geslikt 3e dag van de menstruatie t/m de 7e dag Elke dag 1 nam ze in de ochtend bij het ontbijt
17-02-2015

Onvruchtbaarheid vrouw

Ik heb zeer slechte ervaring met clomid . Ik kreeg n opgejaagd gevoel, stress, paniek etc. Daarom heeft de specialist besloten Tamoxifen te gebruiken in plaats van clomid, hetgeen geresulteerd heeft in een uitermate positieve wending van het behandelplan, IUI. Mijn zoontje is inmiddels alweer 9 jaar:)
17-02-2015

Onvruchtbaarheid vrouw

Ik gebruik dit medicijn nu voor de 3e keer, de 3e ronde voor IUI. Geen bijwerkingen tijdens gebruik. Maar na afloop, bij start volgende ronde, steeds een cyste. Dus een paar weken aan de pil, dan is de cyste weer weg. En steeds toch maar één eitje, niet meer dan dat, dus het heeft niet gewerkt en alleen vertraging opgeleverd in het proces. Nu voor ronde 3 gaan we voor 100 [lees meer...]mg Clomid ipv 50 mg.
21-11-2014

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Hoi, Ik heb afgelopen 6 maanden clomid geslikt. Iedere keer een eitje van 20 mm maar helaas geen zwangerschap. Nu zitten we op maand 7 met clomid en volgende week me eerste IUI behandeling. Hoop dat ik binnen 1 jaar zwanger ben, want geestelijk is het best zwaar. Vooral met de clomid heb ik best wel veel bijwerken vooral opvliegers, buikpijn, hoofdpijn en heel snel moei.[lees meer...] Succes iedereen
31-10-2014

Endometriose

Ik heb eerste keer genomen. Help goed maar helaas veel bijwerkingen bij mij. Hoofdpijn,buikpijn, stemmingafwisseling, zweten ,opvliegers , hemeurig, snel moe dan gewoonte. Ogen ook pijn
16-09-2014

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

Na anderhalf jaar proberen om zwanger te taken werd er pcos geconstateerd. Aan de ene kant fijn dat je een oorzaak weet maar aan de andere kant zakt de moed je in je schoenen. 50 mg sloeg niet aan. De eerste keer 100 mg leverde alleen een cyste op, de tweede keer twee mooie eitjes van 21 MM en deze derde ronde 1 ei van 21 mm op dag 11. Nog geen lh piek dus nog een paar dag[lees meer...]en wachten. Eergisteren een zeer pijnlijke HSG gehad die verder geen afwijkingen liet zien. Hopelijk is het deze ronde eindelijk raak. De clomid geeft mij veel bijwerkingen en als ik hem in neem vind ik het erg bitter ook al spoel je het met melk of sap weg. M'n bijwerkingen zijn hoofdpijn, onredelijk zijn, zweten, hitte aanvallen en honger. Ik ben ook sneller moe. Hopelijk is het voor een goed doel.
07-08-2014

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik heb zojuist 4 keer clomid achter de rug. Ik heb een onregelmatige cyclus, daarbuiten is alles goed De eerste maand was erg heftig, ik kreeg eerst 100 mg. Hiervan was ik helemaal van de kaart, ik was heel eng in mijn hoofd, duizelig en zweette zo erg. Ik mocht over op 50 mg en dat deed zijn werk. De eerste twee maanden elke keer echo's en het deed zijn werk dus moch[lees meer...]t ik zelf aan de slag omdat het nog niet raak was. Na poging nummer vier ging het helemaal mis. Ik kreeg na de dag van mijn eisprong erge buikpijn en dacht dat het mijn eisprong was. Om een lang verhaal kort te maken. De huisarts verwijs mij voor een echo naar het ziekenhuis omdat de gynacoloog waarbij ik zat de klachten niet linkte aan de clomid( ik kon mijn linkerbeen bijna niet optillen dan verging ik van buikpijn links en ik kon bijna niet zitten). Bij de echo was direct een cyste van 5 cm zichtbaar om mijn linker eierstok welke geknapt was van binnen. Dit veroorzaakte de pijn. Dag erna naar de gynacoloog welke mij nog een week met pijnstillers heeft door laten lopen omdat de kans dat hij vanzelf wegging er was. Een week later na tussen tijds 2 x naar het ziekenhuis te zijn geweest naar de gynacoloog terug. Die zag dat de cyste 5,7 cm was, dus hij was gegroeid. Ze kon niet goed zien of hij gedraaid was. Na die afspraak ben ik opgenomen en direct geopereerd. Nu mag ik een maand geen clomid, of ik daarna weer ga starten daar ga ik goed overna denken want dit was echt geen pretje.

Amoxicilline (475) - Antibiotica - penicillines breedspectrum