Rebif

interferon beta-1a

MS (multiple sclerose) (20 meningen)

Avonex (52 meningen)
Copaxone (46 meningen)
Plegridy (8 meningen)
Betaferon (3 meningen)
Immukine (3 meningen)

12-05-2019

MS (multiple sclerose)

Na MS diagnose in 2011 gestart met rebif. Hoofdpijn, lelijke plekken op buik en slapeloosheid, alhoewel dat laatste verbeterde dr op een ander moment te gaan inspuiten en vr de hoofdpijn nam ik een pijnstiller, dus dat was eigenlijk ook ok. Maar ongeveer een half jaar na het gebruik kreeg ik een ernstige ooginfectie (rosacea) Het duurde een jaar voor ze achterhaald hadden [lees meer...]wat het was. Ondertussen blijven spuiten maar na 1,5 jaar toch gestopt omdat ik te veel pijn had en ik die infectie nr de baas kon. Rosacea staat niet bij de bijwerkingen maar ik vermoed dat de oorzaak een verzwakking van mijn immuunsysteem was. Dan 6 jaar geen opstoten gehad zonder medicatie. Nu op 3 jaar tijd toch wel weer 3 opstoten. Ga nu terug proberen, wellicht met copaxone. Probleem is dat alle medicatie werkt op het immuunsysteem...
13-02-2019

MS (multiple sclerose)

Absoluut niet aan te bevelen, ik ben zieker geweest van Rebif dan dat ik ooit van MS ben geweest.
15-01-2019

MS (multiple sclerose)

Heb ruim 1 jaar Rebif 44 gebruikt. Moest hier mee stoppen ivm hoge leverwaarden.
28-10-2018

MS (multiple sclerose)

Griepachtige verschijnselen, koorts, hoofdpijn. Wordt minder na verloop van tijd. Goed doorheen te slapen uiteindelijk.
07-05-2018

MS (multiple sclerose)

Dit middel een maand gebruikt, ik werd er echter slechter van en voelde mij niet lekker, dus weer gestopt. Nu gebruik ik tecfidera en ben heel tevreden
08-08-2016

MS (multiple sclerose)

Ik heb het medicijn een jaar lang gebruikt en kreeg er harde schijven op mijn buik. Ik voelde me heel de dag verrot en net als het wat beter ging, moest ik weer prikken. Ook werd ik er somber van. En het allervervelends was dat ik op een gegeven moment geen energie meer had en alleen nog maar kon zitten staren. Absoluut geen drukte kon verdragen. Mijn toenmalige arts wi[lees meer...]lde dat ik ermee door ging, maar ik wilde nog liever sterven dan langzaamaan bederven.... Eenmaal overgestapt naar een ander specialist en medicijn( Avonex) leefde ik meteen weer helemaal op. Ik werd weer mens en kon weer met volle teugen van het leven genieten. Het juiste medicijn vinden...is paar maandjes proberen, want elke vorm en mens is anders. Maar gehoord worden door je arts is het allerbelangrijkst !!!
22-03-2016

MS (multiple sclerose)

Ik heb ben zeer tevreden over Rebif, prikken gaat zonder problemen en ik heb geen bijwerkingen. Mijn MS klachten zijn voor ongeveer 90% verdwenen. Als het warm is heb ik een beetje last van prikplekken, maar dat heb ik onder controle door te koelen.
20-10-2014

24-12-2013

MS (multiple sclerose)

Meteen vanaf het begin spuitplekken welke echt alle kleuren kregen (zoals een blauwe plek). De spuitplekken waren op benen en billen het ergst. Door de grootte was soms spuiten in deze delen niet mogelijk en verder waren ze erg gevoelig wat je slaap niet bevorderd. Ook sliep ik slecht. Na iedere spuit kreeg ik binnen 10 minuten (lichte) hoofdpijn. Dit heb ik als prettig e[lees meer...]rvaren, daar ik dan het idee had dat ik nog niet imuum was voor de medicatie. Plus was dat ik meer energie had. Nu ruim 8 mnd verder zijn de spuitplekken volledig verdwenen als ook de verhardingen zijn niet meer voelbaar. Slaap beter, maar energielevel is ook weer gedaald. Ik was niet gestopt als ik geen spuitplekken er van bleef houden.
29-01-2013

Diabetes type 1

Gebruik nu bijna 1 jaar Rebif en ik ben er niet tevreden over. Loop heel slecht en ben gauw moe! Denk over te gaan met een ander medicijn in overleg met de arts.
20-12-2012

MS (multiple sclerose)

Hoi allemaal. Ben hier nieuw. Zal binnenkort ook een gebruiker van rebif worden. Heb een belangrijke vraag. Zijn jullie lichamelijk onderzocht voordat jullie rebif gingen gebruiken? Je bloed, lever en dergelijke. Zodat er daarna vergelijken kunnen plaatsvinden van voor en na gebruik van rebif. Ik heb geen idee. Kan iemand mij helpen?
08-10-2012

MS (multiple sclerose)

Ik voelde me elke dag ziek en angstig. De spuit op zich is erg onhandig en indiscreet: je kan er bijvoorbeeld niet zo maar mee op reis (tenzij je je reisgenoten inlicht). Ik had weinig last van spuitplekken, maar ze waren er wel en ze bleven behoorlijk lang staan. Op een goede dag maakte ik de keuze: ofwel spring ik door het venster ofwel gaat Rebif in de vuilbak. Ik heb g[lees meer...]elukkig voor het laatste gekozen.
07-05-2012

MS (multiple sclerose)

Gebruik Rebif sinds 1999. Ben na kleine schub en nieuwe MRI wel de hoogste dosering gaan gebruiken. Injecteer zelf, dit gaat prima, zonder bijwerkingen. Prik altijd in mijn buik, daar zit hier en daar soms een harde schijf. Sporadisch prikt mijn echtgenoot in mijn bil als m'n buik even aan rust toe is. Ik heb al jaren een stabiel ziektebeeld. Je weet natuurlijk nooit of[lees meer...] het door de medicate komt , maar met mijn neuroloog denk ik; "Never change a winning team". Rustig blijven ademen en prikken. Succes allemaal.
18-04-2012

MS (multiple sclerose)

ik spuit altijd om savond om 8 uur en voor het slapen gaan neem ik 1 ubiprofen anders ben ik te onrustig om te slapen. verder ben ik al 7 maanden aanvalsvrij, of het door de rebif komt ? ik hoop het
06-10-2011

MS

09-11-2010
Vrouw

Ms rr

Sinds 4 jaar gebruik ik rebif 44 mg, heb al 2 keer huidkanker gehad. Ik kan nergens iets achterhalen of dit een mogelijke bijwerking is, wie heeft ooik deze ervaring?

Amoxicilline (474) - Antibiotica - penicillines breedspectrum