Ervaringen met Rebif

Pegasys (8 meningen)
Betaferon (3 meningen)

07-12-2021 | Vrouw | 42
MS (multiple sclerose)
3x p week rebif 22 - 11jaar Aangedane rode plekken - littekenweefsel op spuitplekken. Koorts-slapeloosheid-spierpijn- algehele malaise 1-2 uur na injectie Bijwerkingen zijn nooit weggegaan! Geen achteruitgang merkbaar qua ziekte

16-07-2021 | Vrouw | 32
MS (multiple sclerose)
Inmiddels ruim drie jaar verder met rebif injecteren. Helaas blijven de bijwerkingen aanhouden. Nog steeds neem ik 2 paracetamol en ibuprofen in voor het injecteren. Ik word er onrustig van, mijn slaap ritme is al jaren in de war en krijg ik maar niet op orde. Als ik een dag heb gemist met spuiten dan zijn de klachten extremer. Het is jammer want afgezien van de aanhoudend[lees meer...]e bijwerkingen lijkt het aan te slaan. Ik ben nu tot op een punt gekomen dat ik het niet meer kan opbrengen en overweeg om te stoppen.

12-05-2019 | Vrouw | 57
MS (multiple sclerose)
Na MS diagnose in 2011 gestart met rebif. Hoofdpijn, lelijke plekken op buik en slapeloosheid, alhoewel dat laatste verbeterde dr op een ander moment te gaan inspuiten en vr de hoofdpijn nam ik een pijnstiller, dus dat was eigenlijk ook ok. Maar ongeveer een half jaar na het gebruik kreeg ik een ernstige ooginfectie (rosacea) Het duurde een jaar voor ze achterhaald hadden [lees meer...]wat het was. Ondertussen blijven spuiten maar na 1,5 jaar toch gestopt omdat ik te veel pijn had en ik die infectie nr de baas kon. Rosacea staat niet bij de bijwerkingen maar ik vermoed dat de oorzaak een verzwakking van mijn immuunsysteem was. Dan 6 jaar geen opstoten gehad zonder medicatie. Nu op 3 jaar tijd toch wel weer 3 opstoten. Ga nu terug proberen, wellicht met copaxone. Probleem is dat alle medicatie werkt op het immuunsysteem...

13-02-2019 | Vrouw | 26
interferon beta-1a (6)
MS (multiple sclerose)
Absoluut niet aan te bevelen, ik ben zieker geweest van Rebif dan dat ik ooit van MS ben geweest.

15-01-2019 | Vrouw | 61
interferon beta-1a (6)
MS (multiple sclerose)
Heb ruim 1 jaar Rebif 44 gebruikt. Moest hier mee stoppen ivm hoge leverwaarden.

28-10-2018 | Man | 43
interferon beta-1a (12)
MS (multiple sclerose)
Griepachtige verschijnselen, koorts, hoofdpijn. Wordt minder na verloop van tijd. Goed doorheen te slapen uiteindelijk.

07-05-2018 | Man | 36
MS (multiple sclerose)
Dit middel een maand gebruikt, ik werd er echter slechter van en voelde mij niet lekker, dus weer gestopt. Nu gebruik ik tecfidera en ben heel tevreden

08-08-2016 | Vrouw | 39
MS (multiple sclerose)
Ik heb het medicijn een jaar lang gebruikt en kreeg er harde schijven op mijn buik. Ik voelde me heel de dag verrot en net als het wat beter ging, moest ik weer prikken. Ook werd ik er somber van. En het allervervelends was dat ik op een gegeven moment geen energie meer had en alleen nog maar kon zitten staren. Absoluut geen drukte kon verdragen. Mijn toenmalige arts wi[lees meer...]lde dat ik ermee door ging, maar ik wilde nog liever sterven dan langzaamaan bederven.... Eenmaal overgestapt naar een ander specialist en medicijn( Avonex) leefde ik meteen weer helemaal op. Ik werd weer mens en kon weer met volle teugen van het leven genieten. Het juiste medicijn vinden...is paar maandjes proberen, want elke vorm en mens is anders. Maar gehoord worden door je arts is het allerbelangrijkst !!!

22-03-2016 | Vrouw | 45
interferon beta-1a (44mg)
MS (multiple sclerose)
Ik heb ben zeer tevreden over Rebif, prikken gaat zonder problemen en ik heb geen bijwerkingen. Mijn MS klachten zijn voor ongeveer 90% verdwenen. Als het warm is heb ik een beetje last van prikplekken, maar dat heb ik onder controle door te koelen.

20-10-2014 | Vrouw | 34

24-12-2013 | Man | 39
MS (multiple sclerose)
Meteen vanaf het begin spuitplekken welke echt alle kleuren kregen (zoals een blauwe plek). De spuitplekken waren op benen en billen het ergst. Door de grootte was soms spuiten in deze delen niet mogelijk en verder waren ze erg gevoelig wat je slaap niet bevorderd. Ook sliep ik slecht. Na iedere spuit kreeg ik binnen 10 minuten (lichte) hoofdpijn. Dit heb ik als prettig e[lees meer...]rvaren, daar ik dan het idee had dat ik nog niet imuum was voor de medicatie. Plus was dat ik meer energie had. Nu ruim 8 mnd verder zijn de spuitplekken volledig verdwenen als ook de verhardingen zijn niet meer voelbaar. Slaap beter, maar energielevel is ook weer gedaald. Ik was niet gestopt als ik geen spuitplekken er van bleef houden.

20-12-2012 | Vrouw | 33
MS (multiple sclerose)
Hoi allemaal. Ben hier nieuw. Zal binnenkort ook een gebruiker van rebif worden. Heb een belangrijke vraag. Zijn jullie lichamelijk onderzocht voordat jullie rebif gingen gebruiken? Je bloed, lever en dergelijke. Zodat er daarna vergelijken kunnen plaatsvinden van voor en na gebruik van rebif. Ik heb geen idee. Kan iemand mij helpen?

08-10-2012 | Vrouw | 35
MS (multiple sclerose)
Ik voelde me elke dag ziek en angstig. De spuit op zich is erg onhandig en indiscreet: je kan er bijvoorbeeld niet zo maar mee op reis (tenzij je je reisgenoten inlicht). Ik had weinig last van spuitplekken, maar ze waren er wel en ze bleven behoorlijk lang staan. Op een goede dag maakte ik de keuze: ofwel spring ik door het venster ofwel gaat Rebif in de vuilbak. Ik heb g[lees meer...]elukkig voor het laatste gekozen.

07-05-2012 | Vrouw | 45
MS (multiple sclerose)
Gebruik Rebif sinds 1999. Ben na kleine schub en nieuwe MRI wel de hoogste dosering gaan gebruiken. Injecteer zelf, dit gaat prima, zonder bijwerkingen. Prik altijd in mijn buik, daar zit hier en daar soms een harde schijf. Sporadisch prikt mijn echtgenoot in mijn bil als m'n buik even aan rust toe is. Ik heb al jaren een stabiel ziektebeeld. Je weet natuurlijk nooit of[lees meer...] het door de medicate komt , maar met mijn neuroloog denk ik; "Never change a winning team". Rustig blijven ademen en prikken. Succes allemaal.

18-04-2012 | Vrouw | 26
MS (multiple sclerose)
ik spuit altijd om savond om 8 uur en voor het slapen gaan neem ik 1 ubiprofen anders ben ik te onrustig om te slapen. verder ben ik al 7 maanden aanvalsvrij, of het door de rebif komt ? ik hoop het