Ranitidine Tabletten

ranitidine

Ranitidine, zowel generiek als merkmiddel Zantac, onderzocht op kankerverwekkend middel NDMA

redactie mijnmedicijn, 13-09-2019

Bij  MaagzuurX

Maagzuur (brandend) (11 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)
Reflux (3 meningen)
Maagbeschermer (3 meningen)
Maagontsteking (2 meningen)

05-01-2018

Maagzuur

knallende hoofdpijn en alsof mijn gelaat ineen trekt/krimpt evenals mijn iris, ook pijnlijk ogen, hoofdpijn duurt een paar dagen. nu 2 maanden later is de hoofdpijn vrijwel weg, alleen nog steeds pijn in mijn ogen (chronisch?), ik raak dat spul niet meer aan. heb een baan achter het beeldscherm en daar heb ik dus nu veel last van met droge, licht pijnlijke ogen (voorheen n[lees meer...]ooit, al 10+ jaar niet).
24-11-2015

Maagzuur

Werd ook van Ranitidine - ongeveer alle "merken" - doodziek evenals later Esomeprazol. Na gebruik gedurende plm ¾ jaar op voorschrift van de huisarts van het merk Nexium weigerde de apotheker ingaande 1 januari 2014 mij dit medicijn af te geven en de rekening toe te zenden naar mijn verzekering. De verzekeraar zou mij dit medicijn wél vergoeden. De apotheker verklaarde dat[lees meer...] hij dit niet betaald zou krijgen van de verzekering. Hij verklaarde tevens dat hij voor de kosten zou opdraaien. Overigens hielp juist dit medicijn heel goed tegen de kwaal zonder de vele ellendige bijwerkingen. Apotheker adviseerde mij nimmer om Esomeprazol te gaan gebruiken. Kennelijk wederom omdat hij hieraan dan te weinig zou verdienen.
05-02-2015

Maagzuur

Daar ik een maagverkleining heb en andere medicatie moest slikken heb ik deze "maag beschermers" erbij gekregen, ik heb nogal last vab heel veel maagzuur aanmaak en het middel werkt daarvoor ook goed, echter heb ik nu mijn bedenkingen daar ik al maanden ernstige maagdarmklachten heb en de arts het elke keer op een darmverstopping schuift, om deze maagklachten is de doserin[lees meer...]g van 150 naar 300 per dag gegaan, het werkte eerst goed maar na een tijdje kreeg ik weer deze heftige buikpijnen, ook en ik heb vit B12 tekort en ik heb gelezen dat Ranitidine daar geen Goede invloed op heeft.
11-09-2014

Maagzuur

Wegens een paar weken aanhoudende pijn in mijn maag, door mijn huisarts Omeprazol voorgeschreven gekregen. Hier kreeg ik hoofdpijn van en een gevoel van een 'kater', dus op zijn advies ermee gestopt. Daarna kreeg ik Ranitidine 300 mg voorgeschreven. De eerste drie dagen 300 mg genomen voor het slapengaan. Hiervan kreeg ik weer hoofdpijn en het gevoel ziek te zijn. Dosering[lees meer...] gehalveerd naar 150 mg, en de halve tablet een uur voor de hoofdmaaltijd genomen. Het werkt uitstekend tegen het maagzuur, want dat bleef helemaal weg. Als kadootje daarentegen kreeg ik weer hoofdpijn (een nacht zo erg dat ik mijn partner heb wakker gemaakt omdat ik zo'n erge hoofdpijn nog nooit had gehad), spierpijn in mijn benen, armen, kaak en rond mijn borst. En 's ochtends zag ik telkens wazig en kreeg ik last van duizelingen. Dit ging overigens na een half uurtje wakker te zijn geweest en wat gegeten te hebben wel weer over. Vandaag zou ik de 11e dosering moeten nemen, maar ik stop er voorlopig mee. Hopelijk is het afdoende geweest om mijn maagklachten te laten stoppen. Anders ligt er nu een receptje Altacit voor me klaar, maar ik weet niet of ik nog wel zo'n zin heb weer een kuur medicijnen.
28-06-2013

..gj.
07-03-2013

08-12-2012

Maagzuur

Dit middel werkt voor mij uitstekend. Geen bijwerkingen.
23-01-2012

Maagzuur

nadat ik PARIET had gebruikt, en ernstige aanvallen kreeg van Netelroos, ben ik gestopt. nu gebruik ik RANITIDINE, maar ik heb nog steeds last van zuurbranden. Dus ik ga weer naar de dokter. ik denk dat ik een andere maagzuurremmer ga proberen.
10-01-2011

Maagzuur

Na half jaar klachten ontstaan mbt huidirritatie en pijn in gewrichten. Met name schouders en ellebogen. Gewrichten lijken minder soepel, broser en voel een constante irritatie. Gewrichten langdurig in zelfde houding is pijnlijk. Huidirritatie: huid lijkt kwetsbaarder voor infecties en gevoeliger voor deo's en creme producten.
27-06-2009
Man

Maagzuur

Er moeten betere middelen op de markt zijn. Ik heb begrepen dat Pantozol voor deze klacht een beter effect kan hebben. Ga mijn huisarts hierover consulteren.
05-08-2008
Vrouw

Maagzuur

Van begin af aan geen noemenswaardige bijwerkingen gehad. Middel werkt binnen uur na inname. Ik gebruik het soms preventief, maar ook als ik al last van maagzuur heb.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (510) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (478) - Antibiotica - penicillines breedspectrum