Ervaringen met Ranitidine Tabletten

ranitidine

Terugroepactie groot deel maagzuurremmer ranitidine

College ter Beoordeling van Geneesmiddelen, 04-10-2021

Maagzuur (brandend) (12 meningen)
Maagzuur (11 meningen)
Reflux (6 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Maagontsteking (2 meningen)

Ranitidine, zowel generiek als merkmiddel Zantac, onderzocht op kankerverwekkend middel NDMA

Op verzoek van de Europese Commissie moet het EMA een onderzoek instellen naar ranitidine-geneesmiddelen nadat uit tests is gebleken dat sommige van deze producten een onzuiverheid bevatten die N-nitrosodimethylamine (NDMA) wordt genoemd. Ook de Amerikaanse registratie-autoriteiten, FDA, stellen een onderzoek in.

Ze adviseren momenteel niet het gebruik van ranitidine of Zantac direct te stoppen maar geven wel aan dat er alternatieven zijn die met de arts besproken kunnen worden.

redactie mijnmedicijn (13-09-2019)

11-09-2014 | Vrouw | 38
Maagzuur
Wegens een paar weken aanhoudende pijn in mijn maag, door mijn huisarts Omeprazol voorgeschreven gekregen. Hier kreeg ik hoofdpijn van en een gevoel van een 'kater', dus op zijn advies ermee gestopt. Daarna kreeg ik Ranitidine 300 mg voorgeschreven. De eerste drie dagen 300 mg genomen voor het slapengaan. Hiervan kreeg ik weer hoofdpijn en het gevoel ziek te zijn. Dosering[lees meer...] gehalveerd naar 150 mg, en de halve tablet een uur voor de hoofdmaaltijd genomen. Het werkt uitstekend tegen het maagzuur, want dat bleef helemaal weg. Als kadootje daarentegen kreeg ik weer hoofdpijn (een nacht zo erg dat ik mijn partner heb wakker gemaakt omdat ik zo'n erge hoofdpijn nog nooit had gehad), spierpijn in mijn benen, armen, kaak en rond mijn borst. En 's ochtends zag ik telkens wazig en kreeg ik last van duizelingen. Dit ging overigens na een half uurtje wakker te zijn geweest en wat gegeten te hebben wel weer over. Vandaag zou ik de 11e dosering moeten nemen, maar ik stop er voorlopig mee. Hopelijk is het afdoende geweest om mijn maagklachten te laten stoppen. Anders ligt er nu een receptje Altacit voor me klaar, maar ik weet niet of ik nog wel zo'n zin heb weer een kuur medicijnen.

28-06-2013 | Man | 45
..gj.

10-01-2011 | Man | 50
Maagzuur
Na half jaar klachten ontstaan mbt huidirritatie en pijn in gewrichten. Met name schouders en ellebogen. Gewrichten lijken minder soepel, broser en voel een constante irritatie. Gewrichten langdurig in zelfde houding is pijnlijk. Huidirritatie: huid lijkt kwetsbaarder voor infecties en gevoeliger voor deo's en creme producten.

25-07-2018 | Man | 76
Maagklachten
De Ranitidine werkt uitstekend voor mijn maagklanten. Bij dagelijkse inname geen maagproblemen. Om te testen of de bijwerkingen -wazig zien, spierpijn in heupen en bovenbenen en pijn in de kiezen door de Ranitidine ontstaan de inname onderbroken. Kan echter niet lang genoeg onderbreken om dit te testen i.v.m. met de maagklachten.

30-05-2018 | Man | 46
ranitidine (300mg)
lijk net of ik dement word van ranitidine klopt dat verward net of ik totaal de weg kwijt raak slik het nu voor 2weken van huisarts het is voor reflux flinke klachten

02-03-2016 | Vrouw | 51
Maagzuur (brandend)

23-01-2012 | Man | 72
Maagzuur
nadat ik PARIET had gebruikt, en ernstige aanvallen kreeg van Netelroos, ben ik gestopt. nu gebruik ik RANITIDINE, maar ik heb nog steeds last van zuurbranden. Dus ik ga weer naar de dokter. ik denk dat ik een andere maagzuurremmer ga proberen.

27-08-2011 | Man | 51
Maag(slijmvlies)ontsteking
Ben eigenlijk altijd wel redelijk tevreden geweest. Tot na een recente zware aanval maagpijn opgenomen en pantazol voorgeschreven gekregen. Fabrikant is overigens Ranbaxy, maar die komt niet in de keuzelijst voor. (Red; inmiddels fabrikant toegevoegd aan de keuzelijst, en bij uw mening aangepast )

25-01-2011 | Vrouw | 70
Maagklachten
Maagklachten nog steeds

27-06-2009 | Man
Maagzuur
Er moeten betere middelen op de markt zijn. Ik heb begrepen dat Pantozol voor deze klacht een beter effect kan hebben. Ga mijn huisarts hierover consulteren.

27-07-2020 | Vrouw | 64
ranitidine (300mg)
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door de longarts, omdat ik al jaren last had van vreselijke hoestbuien, vooral in de ochtend. Die hoestbuien werden veroorzaakt doordat ik last had van brandend maagzuur. Hoewel ik er voorheen van alles aan deed om het brandend maagzuur af te remmen zonder maagzuurremmers of met kalktabletten, ben ik hier toch mee begonnen. 300 mg. [lees meer...], dus wel een hoge dosering. Ik gebruik dit middel nu ongeveer 3 a 4 jaar en heb praktisch geen hoestbuien meer en ook minder last van brandend maagzuur. In de zomer halveer ik de dosering tot 150 mg. per dag. De laatste tijd krijg ik echter steeds meer last van mijn maag, lichte misselijkheid en een naar gevoel, ook zet mijn buik dan op. Nou was mijn maag altijd al wat vervelend, maar het lijkt of het erger begint te worden. Ik ga een afspraak maken met mijn huisarts, misschien toch een bijwerking van de Ranitidine?

13-07-2020 | Man | 75
Reflux
Heb vroeger maagzweer gehad, toen nam ik Tagamed 800 bruistabletten, toen die niet meer te verkrijgen waren nam ik Simetidine bruis 600 om dan uiteindelijk over te schakelen op Ranitidine 300mg. Zolang ik dit type van medicijn gebruikte had ik geen last van brandende reflux (vloeibaar en gasvormig). Nu Cimetidine , 1per dag, en Gerdoff werkt wel maar niet altijd. Ik 's av[lees meer...]onds niks meer eten dan gaat het goed. Geef mij maar terug een van de vroegere medicijnen.

04-10-2019 | Man | 59
ranitidine (75mg)
Reflux
Vroeger had ik Axid, en dat werkte ook prima, echter deze Ranitidine zou milder zijn voor het lichaam en dat idee had ik er ook altijd van, echter meer als 75mg innemen is vragen om hallucinaties en omkeerbare geestelijke verwardheid als ik ga slapen. Overdag heb ik daar geen last van. Het medicijn vind ik wel naar Diesel smaken!

29-01-2018 | Man | 77
ranitidine (75mg)
Na jaren gebruik van Omaprazol hiervan veel bijwerking hoofdpijn duizelig en maagpijm Gebruik op aanraden van de huisarts Ranitidine 75 mg van Kruidvat wel zelf betalen maar tot nu toe geen bijwerking Mag er maar een per dag nierpatient. We zien wel hoe het afloopt na een paar jaar gebruik.

14-11-2017 | Vrouw | 14
Misselijkheid
De eerste keer dat ik het in had genomen last gekregen van mijn buik en druk op de borst. De tweede keer alleen buikpijn en de derde keer nergens meer last van gehad. Het helpt mij heel goed en ik ben heel blij dat ik dit medicijn heb gekregen.

27-12-2016 | Man | 64
Maagbeschermer
in feite geen problemen mee gehad, enkel in het begin enkele dagen misselijk gevoel. Kreeg het begin Januari 2008 bij begin van zware chemo en stamceltransplantatie en ben dit blijven nemen onder impuls van mijn oncoloog ih ziekenhuis !