Ervaringen met Ranitidine Tabletten

ranitidine

Terugroepactie groot deel maagzuurremmer ranitidine

College ter Beoordeling van Geneesmiddelen, 04-10-2021

Maagzuur (brandend) (12 meningen)
Maagzuur (11 meningen)
Reflux (6 meningen)
Maagklachten (5 meningen)
Middenrifsbreuk (4 meningen)
Maagbeschermer (4 meningen)
Maagontsteking (2 meningen)

Ranitidine, zowel generiek als merkmiddel Zantac, onderzocht op kankerverwekkend middel NDMA

Op verzoek van de Europese Commissie moet het EMA een onderzoek instellen naar ranitidine-geneesmiddelen nadat uit tests is gebleken dat sommige van deze producten een onzuiverheid bevatten die N-nitrosodimethylamine (NDMA) wordt genoemd. Ook de Amerikaanse registratie-autoriteiten, FDA, stellen een onderzoek in.

Ze adviseren momenteel niet het gebruik van ranitidine of Zantac direct te stoppen maar geven wel aan dat er alternatieven zijn die met de arts besproken kunnen worden.

redactie mijnmedicijn (13-09-2019)

24-08-2020 | Vrouw | 64
Maagbeschermer
Overgestapt van 40 mg Omeprazol naar Ranitidine omdat huisarts dat beter vond. Wel even wennen. Wat scherpere kruiden kan niet meer. Maar daarmee heb ik vrede. Helaas werd de Ranitidine in 2019 meen ik uit de handel,genomen, in ieder geval niet meer leverbaar. Nu gebruik ik Famotidine

17-05-2020 | Vrouw | 56
Maagzuur (brandend)
Ranitidine werd uit de handel genomen

10-10-2019 | Vrouw | 63
ranitidine (300mg)
Het werkt prima nadat ik van jarenlang gebruik Omeprazol, erge gewrichtsklachten kreeg. De Ranitidine 300 mg gekregen, was evenwennen, maar gebruikte het tit vituperative week, 4 oktober, i.v.m. Mogelijk kankerverwekkende stof erin. Nu dus Famotidine gekregen 40 mg.

03-06-2018 | Vrouw | 54
Maagzweer
Vanaf dag 1 sinds start medicatie, gedaan met maagpijn na de maaltijden.

11-10-2017 | Vrouw | 58
Maagklachten
Voor het eerst gebruik ik nu Rantidine het helpt perfect, geen misselijkheid meer, geen maagzuur of vervelend gevoel. Helpt goed en snel bij mij. Ik heb verschillende andere medicijnen gehad, maar deze is effectief, je kunt het zelf ook nu bij kruidvat kopen scheelt veel geld, maar die weet ik nog niet of ze hetzelfde effect hebben.

13-09-2017 | Man | 68
Middenrifsbreuk
door een middenrifsbreuk, slik ik al jaren ranitidine, toen cz enkele jaren geleden gedwongen andere merken ging aanbieden, hielpen deze veel minder dan nodig met de nodige akelijke bijwerkingen, ik klaagde div malen aan de balie van de apotheek, waarop de apotheker mij ten laatste ranitidine van het merk ,,accord,, in mijn handen drukte. Wonderwel voor mij een prima tabl[lees meer...]et zonder bijwerking. Toch na ongeveer vijf jaar kreeg ik weer erge pijnklachten. Ik besloot om eens bij kruidvat Nexium control te kopen, na twee weken gebruik 1 tablet per dag 20mg, was ik totaal van mijn klachten af zonder bijwerkingen, ik belde mijn huisarts met het verzoek mij Nexium te geven, hij gaf mij Esomeprazol van Aristo 20 mg, na ongeveer 4 weken was het alsof ik totaal genezen was van mijn al jarenlange lastige kwaal, ik dankte God. Mijn dank was voorbarig, toen ik last kreeg van ernstige bijwerkingen, hevige vermoeidheid, ik kon amper de trap op, gewrichtspijnen, darmklachten, energieverlies, ik voelde mij krachteloos. Na gestopt te zijn met inname van de capsules, duurde het een week voordat ik weer vrij was van deze akelige bijwerkingen. Ik vraag mij nu af of of nexium control van de kruidvat dezelfde akelige bijwerkingen zal hebben na langdurig gebruik, dan de esomeprazol Aristo die mijn huisart mij gaf. Ik slik nu weer zoals eerder ranitidine van merknaam accord. Als ik weer nexium ga slikken dan koop ik ze van kruidvat nexium control, deze moet ik zelf betalen ongeveer 1 euro per tablet, maar als ze helpen zonder bijwerkingen is me het wel waard. Groetje Bastiaan.

31-01-2017 | Man | 20
Maagontsteking
de ranitidine zorgt voor een zeer goede verlichting van de pijn en genezing 's nachts. Het is zeer effectief en vertoont geen bijwerkingen

09-11-2016 | Vrouw | 31
Maagzuur (brandend)
eindelijk een medicijn dat mij van mijn refluxklachten afhelpt. eerder antagel gebruikt dat niet voldoende was.

30-01-2014 | Vrouw | 46
Maagklachten
Zeer goede ervaring mee

07-03-2013 | Man | 64
Maagzuur

25-01-2013 | Man | 43
Reflux
Huisarts had een duur middel voorgeschreven die ik zelf moest betalen. Ik ben zelf overgestapt op dit middel en aangekocht via een drogist en gebruik het als ik voel last te hebben. Met name 's avonds voor het slapen. Werkt voor mij prima.

08-12-2012 | Vrouw | 46
Maagzuur
Dit middel werkt voor mij uitstekend. Geen bijwerkingen.

07-11-2011 | Man | 60
ranitidine
ik neem het bij de avondmaaltijd, dan nergens last van.

27-10-2011 | Man | 60

27-10-2011 | Vrouw | 67
Maag

26-10-2011 | Vrouw | 60
Preventief.
soms 1x daags, soms 2x daags. naar behoefte.