Oogontsteking (14 meningen)

16-06-2010 | Vrouw
Talgklierontsteking ogen
Krijg erg droge ogen, heel de dag tranen, rondom ogen droge huid, losse velletjes..... Heb het idee dat na een week gebruiken het steeds erger wordt in plaats van minder....

22-02-2010 | Man
fusidinezuur
Bacteriele infectie (jeuk, korrelige oogleden)
Werkt zeer effectief en binnen een paar dagen is klacht verdwenen.

04-02-2010 | Vrouw
fusidinezuur
Ik heb dit middel voorgeschreven gekregen nadat chlooramfenicol niet aansloeg. Gebruik het nu 1 dag en heb niet kunnen slapen van de druk achter het oog. Ik kan mijn ogen niet openhouden door het branderige gevoel en het tranen. Het voelt op zijn zachts gezegd niet goed.

29-09-2009 | Vrouw
Ontstoken oog
Ik gebruik de oogdruppels nu voor de achtste dag. Ik heb totaal niet het gevoel dat er iets gebeurt (althans, niets positiefs). Ik hoop dat het over een paar dagen wel begint te werken, want het begint nu wel frustrerend te worden.

03-06-2009 | Vrouw
Ooginfectie
Had een infectie aan 1 oog. Ik draag lenzen en normaal als mijn ogen ontstoken raakten, kreeg ik dat aan beide ogen en steeds dat pijnlijke en vervelende zandgevoel. Alsof er iets in je ogen zit, de continue drang om in je ogen te wrijven. Sinds een jaar heb ik andere lenzen en heb ik dat niet meer gehad. Mijn dochter van 1,5 had ontstoken ogen en heb het dus niet van lenz[lees meer...]en maar van haar gekregen. Deze keer echt vooral binnenkant van oogleden heel pijnlijk, enorme druk achter ogen en stekende pijn in oog. Ik had dit zalfje nog van mijn dochter en heb het zelf gebruikt (nadat ik op deze site had opgezocht of ik het mag gebruiken tijdens zwangerschap, heel handig) en resultaat was eigenlijk niets. Het prikte eigenlijk niet en was prima te gebruiken, ook geen bijwerkingen, maar het werd er niet beter van. Pas na 6 a 7 dagen ging het langzaam beter.

25-03-2009 | Vrouw
Infectie in neus
Heb het voor het bestrijden van een bacterie in mijn neus moeten smeren van de huisarts. Het duurde heel lang voordat het aansloeg. Pas na 2 weken had ik het idee dat ik er vanaf was. nu, anderhalve week nadat ik gestopt ben, krijg ik last van mijn mondholte: de achterkant van mijn tong is heel gevoelig en ik heb een hele smerige bittere smaak in mijn mond en achterin mijn[lees meer...] keel. De smaak achterin mijn mond (waar bitter geproefd wordt) is verpest, zodra ik iets in mijn mond heb krijg ik een misselijk makende bittere smaak. Mocht je huisarts het voorstellen: vraag naar een alternatief voordat je het in je neus gebruikt!

02-12-2008 | Vrouw
Ontstoken pusogen
Mijn dochtertje van 14 maanden had al meer dan een week dikke rode opgezette ogen die steeds volliepen met pus. 's ochtends was het 1 groot groen plakaat. Omdat het alleen maar erger werd ben ik toch maar naar de huisarts gegaan. Deze gaf fucithalmic zalf voor haar oogjes. Ik moest max een week smeren maar wel 2 dagen doorgaan nadat het verdwenen was. Nu ruim week verder i[lees meer...]s het iets beter gegaan, maar het begint weer opnieuw. Dus het was niet heel effectief moet ik zeggen. We gaan maar even een paar dagen afwachten. De gel is het makkelijkste aan te brengen met een wattenstaafje op het ooglid en wimperrand. ze vond het niet leuk natuurlijk, maar het ging prima.

16-05-2008 | Man
fusidinezuur
Fucithalmic werkte goed bij het genezen van een ontstoken oog van mijn zoontje (2 jr). Je moet de behandeling niet te vroeg stoppen als je denkt dat de ontsteking weg is. Dan heb je kans dat het toch terugkomt. Geen bijwerkingen gesignaleerd. Het is alleen erg lastig op het ooglid aan te brengen.